Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:49

Melissa, Ik zal je stuk op fb! Ik duim dat jullie een mooi bedrag bij elkaar krijgen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:15

Sanne spannend zo de eerste keer buiten, idd wel een uitdaging zo met die harde wind :P

Sbravour, ik denk dat je Mirjam bedoelt ;)

Kendall vandaag meegehad naar een BB. Ze vond het eerst allemaal heel spannend maar naarmate de 1e proef vorderde ontspande ze steeds meer. 2e proef al een heel stuk fijner. beide proeven nog wel een keer verkeerde galop maar verder alweer een stukje fijner als de laatste keer, blij met hoe ze zo vooruit gaat :)
We hadden gek hoge punten, 209 en 216,5 beide gewonnen. Vond het wel heel royaal gepunt :')
In ieder geval heel blij met hoe ze zich liet rijden en weer braaf rond ging :D
En morgen mag Kwie weer mee :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:58

Melissa dat zijn mooie punten al ja!

Hier vandaag bijrijder even gereden. Mijn pijnstilling werkt ondertussen zo goed dat ik het even aan durfde na maaaaaanden om zelf er even op te stappen!
Zooo fijn!

haha happy me
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:35

Heerlijk Miesje dat je zelf even weer kon!

Iquinara gisteren mee gehad op concours. 1e proef drafgedeelte heel fijn maar in de galop een paar flinke missers die eigenlijk niet nodig hoeven te zijn. 2e proef 1 foutje in de middengalop maar verder fijn. We hadden 188,5 en 195 en beide proeven gewonnen :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:22

Wow Melissa wat een punten _O-

Gaaf weer zelf er op Miesje!!

En Melissa met Iquinara ook hele mooie punten! Gefeliciteerd!

Afbeelding
Ietswat vage screenshots haha. Maar, wel blij met hoe het gaat! Vooral dat we ook in galop de ontspanning lijken te vinden *D
Filmpje staat op Insta, voor degene die ons volgen :P

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:34

Melissa mooie punten voor een proef wat niet lekker liep haha.

Sanne wat fijn dat ie steeds meer de ontspanning zoekt.

Hier nog een puntje. stap heel netjes galop ook maar de draf vind hij ontzettend moeilijk en is dan erg aan het zoeken.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:29

Wow Melissa wat een monsterpunten met Kendall! Beetje saai dat je met beiden paarden eerste word hoor :P.

Ziet er goed uit Sanne! Zag je filmpjes voorbij komen op insta vind het echt een onwijs leuke pony!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:32

Sorry ik heb nog geen tijd voor een volgende enorme bijleespost helaas. Ik volg het topic van Mirjam wel zeker mbt Kyara. Wat een gedonder toch steeds als het de goede kant op lijkt te gaan. Ik blijf voor je duimen hoor! Moet gewoon goed gaan..!

Sanne dat ziet er inderdaad al heel mooi ontspannen uit in de galop. Knappe combinatie vind ik jullie.

Melissa wauw wat een punten! Ze zullen ze toch wel niet voor niks hebben gegeven denk ik maar. Gefeliciteerd!

Miesje wat mooi dat je toch even zelf op je paard hebt kunnen zitten weer na al die tijd. Hopelijk gaat het herstel verder goed.

Ik heb vandaag voor het eerst sinds een maand weer op Veronia gezeten. De winter is al even uit de lucht, maar ik was een beetje aan het opschuiven merkte ik en dat is niet goed. Dan maak ik zelf weer een drempel die helemaal niet nodig is. Ik ben blij dat ik de stap weer heb gezet vandaag, dag drempel en hallo verder trainen! Wel eerst even gelongeerd en dat was ook wel nodig. Madame had er zin in, een paar keer een gilll gevolgd door een bok aan de lijn. Gelukkig niet toen ik er daarna op zat.

Afbeelding
Afbeelding
Als Groninger mag je natuurlijk niet om een plas heen lopen, dus hup er door!
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben weer helemaal blij :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:17

Fijn beeld Sanne!

Dankjewel allemaal!

Murosch weer lekker gereden, groot gelijk dat je even longeert na een vakantie! beter het zekere voor het onzekere toch!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:17

Ziet er weer fijn uit Murosch! Volgens mij heb je ook een heerlijk plekje daar voor je paarden!

Nou de kogel is door de kerk.... Ik heb gisteren mijn startkaart geactiveerd vanaf 1 april, geen geintje :P. En plan a is 7 april onze eerste B wedstrijd te startten. Rijden ging afgelopen vrijdag top ondanks de storm (alleen een buitenbaan beschikbaar) en afgelopen zondag ging het helemaal geweldig! Wat een paar keer hulp vanaf de grond allemaal wel niet kan doen! Zal even de filmpjes plaatsen om verschil te laten zien.

As zondag hebben we clinic en moeten we in wedstrijd tenue of in setje ik ga voor een wit dekje witte rijbroek en zwart vest. ben benieuwd hoe hij eruit ziet met een wit dekje en witte beschermers! en 2 maart heb ik ook een clinic zit&houding eerste op de simulator en daarna op Jack. en 23 Maart ga ik trainen bij mijn instructrice op locatie. Dus allemaal leuke dingen gepland!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:43

Fijn dat de medicatie aan slaat Miesje!! Wat top dat je weer even op de rug van je paard hebt kunnen genieten!

Oeh spannend eerste keer buitenbak Sanne! Top dat ze zo braaf was.
Ik ga je ff proberen te zoeken op insta.

Wauw Melissa, dat gaat goed met beide paarden! :D
Ag, keer royaal gepunt mag ook wel eens toch haha. Gefeliciteerd!

Goed dat je de drempel niet hoger hebt laten worden Murosch, weeer lekker aan de slag! Hihi kan me voorstellen dat je blij was dat ze dat mooi aan de longe deed.

Ben benieuwd naar je filmpjes Nouklime! Super dat je je zo goed herpakt hebt.
Allemaal leuke leerzame dingen in het vooruitzicht :D

Baby heeft 1,5 week vakantie gehad. Die was gisteren weer helemaal blij dat ze wat mocht doen haha. Even 20 min aan de longe laten lopen, vanavond er weer eens op.
Volgende week woensdag gaan we op andere locatie trainen met springinstructeur.
Krisje is vrijdag nog gereden. Heb het helaas niet gezien want moest me met andere dingen bezig houden maar ze heeft weer haar best gedaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:11

Melissa: gefeliciteerd met die mooie punten!

Miesje: fijn dat je even zelf hebt kunnen rijden! :j

Murosch: voot zo’n jonkie is een vakantie tussendoor natuurlijk ook niet verkeerd. Lekker he als ze zo makkelijk door de plassen gaan!

Nouklime: spannend!! Je reed al bb denk ik? Veel succes met de voorbereiding!

Patty: succes vanavond met rijden! Meisje is ook net beleerd? (Soms raak ik dr draad even kwijt met ap dr namen sorry!)

Hier gister de grote 80 km over gegaan om in een stukje bos te rijden. Lekker wat heuveltjes gereden :D ze was super braaf! Merk wel dat ik dr nog moet leren dat ze voor de druk van Mn Been opzij moet. Rem, gas en stuur zitten erop. Maar als ik met Mn linkerbeen druk om dr lijf meer rechts van de weg te rijden heeft ze nog geen idee wat dat betekend :+

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:45

Hoop 8 km i.p.v. 80 :+ klinkt wel heel goed!!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:55

80 km snelweg bedoelt ze denk ik :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:03

Ik las dit ook helemaal verkeerd _O-
Dacht al; hoe dan hahaha!
Maar lekker hoor, zo naar buiten haha.

Lekker weer gereden Murosch! Snap de drempel, goed dat je er nu doorheen bent *D

Yes Nouklime! Spannend! Lekker oefenen tot die tijd!

Wij hebben 2 goede dagen achter de rug. Waren heel veel spannende dingen maar we zijn er goed doorheen gekomen. Ik durf d'r steeds meer "op haar plek" te zetten als ze gaat klieren. Want eigenlijk vind ze het niet zo eng, als ik maar duidelijk genoeg ben. Dus goede les voor ons alletwee *D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:48

xSanne ik vind het heerlijk oefenen met een doel! Nu kan ik lekker rustig ergens naar toe gaan werken. Zou onwijs leuk zijn als ik 7 april kan startten want op 4 april 2018 werd hij goedgekeurd en nam ik hem mee naar huis, dus zit in mijn hoofd dat dat leuk is dat ik een jaar later een B proefje start. Ik herken trouwens wat je zegt dat 'steeds meer op haar plek te zetten' ik ben er ook semi achter dat dit kan en hij niet beledigd is als ik dat doe en ik dat niet spannend hoef te vinden.

@Maartje1990 Nee we rijden geen BB. Er is nog wel veel werk aan de winkel hoor! Maar ik ga er gewoon voor oefenen en we zien het wel. Al is het alleen maar voor de ervaring want ik moet kilometers gaan maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:26

k_m schreef:
Hoop 8 km i.p.v. 80 :+ klinkt wel heel goed!!

80 km weg overgestoken moest dat zijn :+ maar ze bleef keurig stilstaan

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:30

Nouklime dank je, ik ben ook erg blij met ons stekkie. Er had nog wat meer grasland bij mogen horen maar op zich redden we het zo goed. Mooie plannen heb je en leuk dat je ook echt van start gaat nu!

Pattypaard hoe ging het rijden weer? Wil je met Krisje straks ook gaan springen of ga je daarmee meer de dressuurkant op?

Maartje dapper hoor, de 80 km weg oversteken! :oo Dat opzij stappen voor het been is ook even een dingetje wat ze door moeten krijgen!

Sanne mooi dat je steeds dapperder wordt. Jonge paarden zoeken ook hun grenzen op natuurlijk.

Ik heb vanmiddag weer gereden. Zonder longeren nu weer en stap-draf-galop meegepakt. Ze deed het weer heel braaf! Voelde ook weer veel vertrouwder dan eergisteren. Lekker zonnetje erbij, wat wil je nog meer. Binnenkort maar weer les gaan plannen :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:38

Nouklime jeej wat leuk startpas geactiveerd! Mooie en leerzame dingen op de planning!
Super dat het rijden ook zo fijn ging. Toch altijd wel fijn als er af en toe even iemand meekijkt vanaf de grond he

Sanne hoe kan ik je op insta vinden? :)

Patty baby dus weer blij dat ze aan het werk mocht, leuk!

Maartje heerlijk weer het bos opgezocht, super fijn dat je zo alleen op stap kan!

Sanne ook weer lekker veel gedaan en geleerd de afgelopen dagen, top!
Wel heel herkenbaar hoor, ik ging ook afwachten als ze wat eng vond. En dan het volgende rondje nog meer afwachten onder het motto oh als je maar braaf bent. Gelukkig die stap ook kunnen zetten om haar daar gewoon in aan te pakken. Ze mag best wat eng vinden maar kan wel normaal doorlopen.

Murosch ook weer heerlijk gereden, super!
Heb je nog een wedstrijd gepland staan?

Ken ging ook fijn deze week :) Ze begin het stukje loslaten en buigen om het binnenbeen steeds beter te begrijpen. Stukken waar ze zich echt loslaat gaat ze echt heel fijn draven <3 Zijn nog kleine stukjes natuurlijk maar voor het gevoel gaan we goed vooruit de laatste tijd :)
Zaterdag mag ze lekker weer een rondje mee naar buiten, al te lang niet meer gedaan ivm weer.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:44

Nouklime wat leuk je startpas aangevraagd! hier zijn we er nog lang niet kaar voor hihi. Hoop van zomer eens onderling te proberen..

Melissa, Fijn dat ken zo goed gaat! en heerlijk een buitenritje.

Murosch, fijn dat het vertrouwen er weer is!!
Jij woonde bij mij in de buurt toch?? Wie weet zien we elkaar van zomer nog eens op wedstrijd haha

Als kane weer even wat verder is gaan we ook lekker naar buiten. Kan toch wel heel erg merken dat hij een tijdje stilgestaan heeft hoor !
Ondanks dat pakt hij het heel erg goed op.

Hoe vaak per week rijden jullie je jonge paarden?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:28

Miesje ik zit er meestal 3x per week op en af toen een keer extra longeren. Maar soms ook een keer longeren inplaats van rijden. Ze loopt dus meestal 3, soms 4x per week. En als het qua tijd een keer niet zo goed uitkomt dan ook wel eens minder. Maar vind 3x rijden per week tot nu toe nog wel even genoeg.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:30

melissa_93 schreef:
Miesje ik zit er meestal 3x per week op en af toen een keer extra longeren. Maar soms ook een keer longeren inplaats van rijden. Ze loopt dus meestal 3, soms 4x per week. En als het qua tijd een keer niet zo goed uitkomt dan ook wel eens minder. Maar vind 3x rijden per week tot nu toe nog wel even genoeg.

Jaa dat is inderdaad wat er hier nu ook gedaan wordt meestal 2x rijden en 1x aan de longe

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:05

Ik rij momenteel 2x af en toe 3 keer, dan rij ik ongeveer een uur. In het begin reed ik een 20 min tot halfuur, ze is wel al bijna 7.

Vandaag weer gereden maar nu een rondje door het dorp. Daar een keer moeten afstappen om een drol de berm in tr schuiven en met opstappen nu fantastisch braaf. Ik kan iedereen de clicker aanraden aps je tegen problemen aanloopt. Want ze verzet geen stap meer :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:54

Ben ook bij twee vriendinnen even gestopt onderweg. Bleef zr ook dik 10 min gewoon braaf stil staan. Kwamen nog kleine kindjes (die ik ken) ook even aaien en snoepjes geven (die ik bij had), was ze ook heel lief! Ze wilde steeds aan de kindjes snuffelen :))

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:39

@Murosh gras is zo overrated. Zie mijn paarden liever buiten in een paddock ook in de winter dan alleen zomers een mogelijkheid op het gras. is vrijwel onmogelijk in de winter met dit Nederlandse weer!

@Miesje wij zijn er ook nog niet klaar voor eerlijk gezegd haha! Maar nu kan ik ergens naar toe werken anders ben ik het type die met een zuchtje wind al zegt bah vies weer ik ga niet rijden.

@Melissa zeker leerzame dingen op de planning staan, mega veel zin in! En toch weg op ander terrein maar niet de druk van een wedstrijd denk dat het echt waardevol is voor ons om even een paar keer op pas te gaan en wat tips her en der te verzamelen.

@Maartje1990 tof een rondje dorp rijden!