Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:37

Ik ben het eens met wat er al gezegd is. :) Wil daar nog wel even aan toevoegen dat als je dus straks minder tijd hebt, je dus ook geen tijd meer hebt om een eventuele nieuwe verzorger eerst even te helpen met kennis maken etc. En durf je de huidige verzorger da dus meer los te laten? Of heb je dan wel nog tijd daarvoor?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 14:42

nevica schreef:
Ik ben het eens met wat er al gezegd is. :) Wil daar nog wel even aan toevoegen dat als je dus straks minder tijd hebt, je dus ook geen tijd meer hebt om een eventuele nieuwe verzorger eerst even te helpen met kennis maken etc. En durf je de huidige verzorger da dus meer los te laten? Of heb je dan wel nog tijd daarvoor?

Mocht het niet werken, dan neem ik geen verzorger meer. In principe is alles op stal voor hem geregeld. Hij komt de hele dag buiten. Alles wordt gedaan qua verzorging. Alleen dan wordt er minder met hem gedaan (hij is met pre pensioen ivm blessure). Dit is alleen voor de extra aandacht.

Gizeppie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:21

Voor de bokkers die mijn verhaal hebben gevolgd. Zondagochtend (nu dus eigenlijk) om half 11 zouden de verzorgster en ik afspreken op stal, zodat ik haar op weg zou kunnen helpen met het rijden. Nu krijg ik een appje midden in de nacht (was toevallig zelf ook wakker) dat ze niet fit is en haar slaap wil pakken en af wil zeggen of later in de middag wil komen. Ik merk dat ik hier een naar gevoel bij krijg. Ik weet nog niet wat ik ga sturen. Maar ik denk wel dat ik aan ga geven dat er van baal en ik denk dat het goed is als we er allebei eens over na gaan denken van de week wat we beiden willen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:41

Je hebt eerder hier al benoemd wat je zou doen als ze weer af zou zeggen. Als je geen verzorgster nodig hebt, en er stress van krijgt als ze alleen gaat omdat je (terecht imo) zuinig bent op je paard, zou ik dat gewoon skippen. Je kan eventueel nog denken om haar met je mee te laten gaan op de momenten dat jij gaat. Hoeft natuurlijk niet altijd, maar dan heb je een paar zorgen minder en geef je haar toch nog een kans. Mocht ze dan vaak aanhaken en het groeit wel uit naar dat ze zonder zorgen alleen kan, dan is dat leuk. En kan ze (bijna) nooit? Dan liggen haar prioriteiten toch ergens anders en ga je gewoon lekker zelf. Misschien heb je als tussenstap op den duur nog een stalgenoot die jouw paardje goed kent en wel eens samen wilt optrekken met haar?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Caily schreef:
Je hebt eerder hier al benoemd wat je zou doen als ze weer af zou zeggen. Als je geen verzorgster nodig hebt, en er stress van krijgt als ze alleen gaat omdat je (terecht imo) zuinig bent op je paard, zou ik dat gewoon skippen. Je kan eventueel nog denken om haar met je mee te laten gaan op de momenten dat jij gaat. Hoeft natuurlijk niet altijd, maar dan heb je een paar zorgen minder en geef je haar toch nog een kans. Mocht ze dan vaak aanhaken en het groeit wel uit naar dat ze zonder zorgen alleen kan, dan is dat leuk. En kan ze (bijna) nooit? Dan liggen haar prioriteiten toch ergens anders en ga je gewoon lekker zelf. Misschien heb je als tussenstap op den duur nog een stalgenoot die jouw paardje goed kent en wel eens samen wilt optrekken met haar?

Ik merk dat ik er idd een beetje klaar mee ben. Als de verzorging en grondwerk/wandelen/rijden vanzelf gaan, dan zou ik het makkelijker los kunnen laten en niet per se samen hoeven gaan. Maar het gaat niet vanzelf, de verzorging kan ze niet volledig zelfstandig. Daarom wil ik haar graag opweg helpen, zodat het allemaal makkelijker gaat en het veilig blijft en voor het behoud van mijn paard. Ze gaat wel eens zelfstandig, alleen kan ze dan niet rijden/van het terrein af wandelen, omdat dat niet goed ging en we daarin samen nog wat kunnen oefenen, zodat ze handvaten heeft dat ze het zelf kan.

Als ik op vakantie ben dan is er idd een stal genoot achtervang.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Ze kan gewoon komen en vanmiddag haar bed weer induiken.
Je maakt tijd voor haar vrij, vindt dit niet netjes. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

boyca schreef:
Ze kan gewoon komen en vanmiddag haar bed weer induiken.
Je maakt tijd voor haar vrij, vindt dit niet netjes. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Dit :j

Bij deze mentaliteit haak ik af. Als optelsom na de eerdere voorvallen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

En ook nog om half 11. Tis niet alsof je om 5 uur in de ochtend hebt afgesproken. :+ Dit is in ieder geval niet de mentaliteit die ik ooit heb gehad als bijrijder/verzorger. Zelfs als kind zijnde stond ik er altijd wanneer de eigenaren maar wilde.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:00

Tja. Ik zou het dan afsluiten.