Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:37

Ik ben het eens met wat er al gezegd is. :) Wil daar nog wel even aan toevoegen dat als je dus straks minder tijd hebt, je dus ook geen tijd meer hebt om een eventuele nieuwe verzorger eerst even te helpen met kennis maken etc. En durf je de huidige verzorger da dus meer los te laten? Of heb je dan wel nog tijd daarvoor?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:42

nevica schreef:
Ik ben het eens met wat er al gezegd is. :) Wil daar nog wel even aan toevoegen dat als je dus straks minder tijd hebt, je dus ook geen tijd meer hebt om een eventuele nieuwe verzorger eerst even te helpen met kennis maken etc. En durf je de huidige verzorger da dus meer los te laten? Of heb je dan wel nog tijd daarvoor?

Mocht het niet werken, dan neem ik geen verzorger meer. In principe is alles op stal voor hem geregeld. Hij komt de hele dag buiten. Alles wordt gedaan qua verzorging. Alleen dan wordt er minder met hem gedaan (hij is met pre pensioen ivm blessure). Dit is alleen voor de extra aandacht.

Gizeppie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 02:21

Voor de bokkers die mijn verhaal hebben gevolgd. Zondagochtend (nu dus eigenlijk) om half 11 zouden de verzorgster en ik afspreken op stal, zodat ik haar op weg zou kunnen helpen met het rijden. Nu krijg ik een appje midden in de nacht (was toevallig zelf ook wakker) dat ze niet fit is en haar slaap wil pakken en af wil zeggen of later in de middag wil komen. Ik merk dat ik hier een naar gevoel bij krijg. Ik weet nog niet wat ik ga sturen. Maar ik denk wel dat ik aan ga geven dat er van baal en ik denk dat het goed is als we er allebei eens over na gaan denken van de week wat we beiden willen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 02:41

Je hebt eerder hier al benoemd wat je zou doen als ze weer af zou zeggen. Als je geen verzorgster nodig hebt, en er stress van krijgt als ze alleen gaat omdat je (terecht imo) zuinig bent op je paard, zou ik dat gewoon skippen. Je kan eventueel nog denken om haar met je mee te laten gaan op de momenten dat jij gaat. Hoeft natuurlijk niet altijd, maar dan heb je een paar zorgen minder en geef je haar toch nog een kans. Mocht ze dan vaak aanhaken en het groeit wel uit naar dat ze zonder zorgen alleen kan, dan is dat leuk. En kan ze (bijna) nooit? Dan liggen haar prioriteiten toch ergens anders en ga je gewoon lekker zelf. Misschien heb je als tussenstap op den duur nog een stalgenoot die jouw paardje goed kent en wel eens samen wilt optrekken met haar?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 07:53

Caily schreef:
Je hebt eerder hier al benoemd wat je zou doen als ze weer af zou zeggen. Als je geen verzorgster nodig hebt, en er stress van krijgt als ze alleen gaat omdat je (terecht imo) zuinig bent op je paard, zou ik dat gewoon skippen. Je kan eventueel nog denken om haar met je mee te laten gaan op de momenten dat jij gaat. Hoeft natuurlijk niet altijd, maar dan heb je een paar zorgen minder en geef je haar toch nog een kans. Mocht ze dan vaak aanhaken en het groeit wel uit naar dat ze zonder zorgen alleen kan, dan is dat leuk. En kan ze (bijna) nooit? Dan liggen haar prioriteiten toch ergens anders en ga je gewoon lekker zelf. Misschien heb je als tussenstap op den duur nog een stalgenoot die jouw paardje goed kent en wel eens samen wilt optrekken met haar?

Ik merk dat ik er idd een beetje klaar mee ben. Als de verzorging en grondwerk/wandelen/rijden vanzelf gaan, dan zou ik het makkelijker los kunnen laten en niet per se samen hoeven gaan. Maar het gaat niet vanzelf, de verzorging kan ze niet volledig zelfstandig. Daarom wil ik haar graag opweg helpen, zodat het allemaal makkelijker gaat en het veilig blijft en voor het behoud van mijn paard. Ze gaat wel eens zelfstandig, alleen kan ze dan niet rijden/van het terrein af wandelen, omdat dat niet goed ging en we daarin samen nog wat kunnen oefenen, zodat ze handvaten heeft dat ze het zelf kan.

Als ik op vakantie ben dan is er idd een stal genoot achtervang.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:34

Ze kan gewoon komen en vanmiddag haar bed weer induiken.
Je maakt tijd voor haar vrij, vindt dit niet netjes. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:35

boyca schreef:
Ze kan gewoon komen en vanmiddag haar bed weer induiken.
Je maakt tijd voor haar vrij, vindt dit niet netjes. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Dit :j

Bij deze mentaliteit haak ik af. Als optelsom na de eerdere voorvallen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:21

En ook nog om half 11. Tis niet alsof je om 5 uur in de ochtend hebt afgesproken. :+ Dit is in ieder geval niet de mentaliteit die ik ooit heb gehad als bijrijder/verzorger. Zelfs als kind zijnde stond ik er altijd wanneer de eigenaren maar wilde.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:00

Tja. Ik zou het dan afsluiten.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:43

Ja die had ik allang de deur gewezen . Heb je niks aan zo een persoon

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:21

nevica schreef:
En ook nog om half 11. Tis niet alsof je om 5 uur in de ochtend hebt afgesproken. :+ Dit is in ieder geval niet de mentaliteit die ik ooit heb gehad als bijrijder/verzorger. Zelfs als kind zijnde stond ik er altijd wanneer de eigenaren maar wilde.

Dit dus. Jeetje wat was ik trots dat ik met de eigenaar mee mocht op wedstrijd. Dat ik dan om 7 opgehaald werd, helemaal prima! Of om die tijd op stal verwacht werd..

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:00

Ik heb haar gister een berichtje gestuurd, waarbij ik aangegeven op een hele nette en vriendelijke manier, dat ik baalde dat ze meerdere keren af zei. Dat ik mij afvraag of ze het verzorgen van mijn paard wel leuk vindt en of wij wel hetzelfde beeld hebben van het hebben van een verzorgpaard. Dat ik graag met haar daarover in gesprek wil in het real life. Ik heb geen reactie hierop gekregen tot nu toe. Ben benieuwd of ze nog gaat reageren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:14

Ik vind dat je heel veel moeite in iemand steekt die het je niet teruggeeft. Ze kan idd prima 's middags nog een dutje doen. Het is al geweldig dat je haar de kans geeft met je paard te werken en dat je tijd wil investeren. Ik vind het best asociaal dat hoe ze daar mee om gaat

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:46

capopjekop schreef:
Ik vind dat je heel veel moeite in iemand steekt die het je niet teruggeeft. Ze kan idd prima 's middags nog een dutje doen. Het is al geweldig dat je haar de kans geeft met je paard te werken en dat je tijd wil investeren. Ik vind het best asociaal dat hoe ze daar mee om gaat

Dit dus. Ik heb sinds februari een leuk paardje om te rijden (eerste instantie) en verzorgen. Dinsdag is mijn vaste dag, rest in overleg. Ik mag altijd vaker dus, en eigenaar gaat ook weleens dinsdag mee.

Vandaag dus beetje brak opgestaan, school net weer begonnen (vd kinderen dan). Ik had eigenaar geappt of ze mee wilde en of er nog bijzonderheden waren.
Geen antwoord, dus ik ben zelf gegaan maar ipv rijden wat WADH (jong paard trouwens en kent dit niet echt, maar zeer leergierig en begin gemaakt aan het leren inparkeren)
(Op stal een berichtje terug inmiddels want ze was net wakker maar geen bijzonderheden.)

Ik heb dit naar de eigenaar geappt en we houden ook Equilab bij dus daar wat uitgebreidere beschrijving gedaan. Kreeg ik een appje: “dankjewel voor het gaan weer :)
Dat vind ik zo lief: heb al vaker benadrukt dat ik echt heel blij ben met paard, zo’n lief dier en leuke klik, én haar als eigenaar! Het is gewoon niet altijd makkelijk je dier zo ‘los te laten’, ik heb het zelf nooit (echt) gekund dus weet hoe belangrijk die juiste match is..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 21:46

Gizeppie schreef:
Ik heb haar gister een berichtje gestuurd, waarbij ik aangegeven op een hele nette en vriendelijke manier, dat ik baalde dat ze meerdere keren af zei. Dat ik mij afvraag of ze het verzorgen van mijn paard wel leuk vindt en of wij wel hetzelfde beeld hebben van het hebben van een verzorgpaard. Dat ik graag met haar daarover in gesprek wil in het real life. Ik heb geen reactie hierop gekregen tot nu toe. Ben benieuwd of ze nog gaat reageren.

Netje gedaan hoor, zo houd je de eer aan jezelf denken maar imo als ze echt graag voor Chablis had willen zorgen had ze meteen gereageerd toch? Dus jammer van al je moeite, maar zou er een punt achter zetten mocht ze nog reageren op t berichtje.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:01

Marocje schreef:
capopjekop schreef:

Dit dus. Ik heb sinds februari een leuk paardje om te rijden (eerste instantie) en verzorgen. Dinsdag is mijn vaste dag, rest in overleg. Ik mag altijd vaker dus, en eigenaar gaat ook weleens dinsdag mee.

Vandaag dus beetje brak opgestaan, school net weer begonnen (vd kinderen dan). Ik had eigenaar geappt of ze mee wilde en of er nog bijzonderheden waren.
Geen antwoord, dus ik ben zelf gegaan maar ipv rijden wat WADH (jong paard trouwens en kent dit niet echt, maar zeer leergierig en begin gemaakt aan het leren inparkeren)
(Op stal een berichtje terug inmiddels want ze was net wakker maar geen bijzonderheden.)

Ik heb dit naar de eigenaar geappt en we houden ook Equilab bij dus daar wat uitgebreidere beschrijving gedaan. Kreeg ik een appje: “dankjewel voor het gaan weer :)
Dat vind ik zo lief: heb al vaker benadrukt dat ik echt heel blij ben met paard, zo’n lief dier en leuke klik, én haar als eigenaar! Het is gewoon niet altijd makkelijk je dier zo ‘los te laten’, ik heb het zelf nooit (echt) gekund dus weet hoe belangrijk die juiste match is..

Ik waardeer het enorm als bijrijders goed voor mijn paard zorgen. Ik kan het dan prima loslaten. Maar als ik zie dat dingen niet vlekkeloos verlopen en er afspraken afgezegd worden word ik daar wel wat zenuwachtig van. Als dingen goed gaan zal ik dit zeker benoemen. En m’n waardering uitspreken. Fijn dat het bij jullie zo fijn verloopt.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:02

Pallatin schreef:
Gizeppie schreef:

Netje gedaan hoor, zo houd je de eer aan jezelf denken maar imo als ze echt graag voor Chablis had willen zorgen had ze meteen gereageerd toch? Dus jammer van al je moeite, maar zou er een punt achter zetten mocht ze nog reageren op t berichtje.

Mocht ik geen reactie ontvangen. Ga ik er een punt achter zetten.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:03

Zoals ik al goed heb ingeschat heb ik geen reactie gehad van de verzorgster op mijn bericht. Ik heb er een punt achter gezet en aangegeven dat ik het jammer vind dat ik geen reactie heb gehad. Maar dat het op deze manier voor mij niet werkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:07

Je snapt zulke mensen toch gewoon niet.
Zulke mooie kansen en dan laten liggen.

Je zou hier vroeger zo blij mee zijn geweest.
En dan mag je het niet hebben over mentaliteitsverschil van vele van de jeugd van nu, maar wat is het dan wel?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:34

DuoPenotti schreef:
Je snapt zulke mensen toch gewoon niet.
Zulke mooie kansen en dan laten liggen.

Je zou hier vroeger zo blij mee zijn geweest.
En dan mag je het niet hebben over mentaliteitsverschil van vele van de jeugd van nu, maar wat is het dan wel?

Chablis is wel geblesseerd en niet volledig inzetbaar als het gaat om het rijden. Je kan wel rijden, maar met mate. Niet elke dag, maar wel 3 keer in de week. Hij is bijvoorbeeld buiten wel heel braaf en je kan wel wat basis dressuur dingen met hem doen. Veel verzorgers willen intensief kunnen rijden of op wedstrijden of springen. Dat kan met hem niet meer. Ik denk wel dat ze op een ander vlak, zoals grondwerk of basis dingen dressuur wel veel van hem kunnen leren. Ik sta op een top locatie met alle faciliteiten, zoals een binnenbak. Je kan altijd iets doen. Diegene hoefde niks te betalen en geen klusjes te doen. Diegene is volledig uit contact gegaan. Echt nul reactie gekregen. Ben echt verbaasd. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt.. ben ook wel gelijk genezen eigenlijk nu van het hebben van een verzorger.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:43

Zo jammer dat dat soort meiden het voor jou, in dit geval, zo verpest. Heel lief dat je het wel geprobeerd hebt! Ze is nog heel jong en misschien zit er een stuk onzekerheid bij, maar ze is denk ik oud genoeg om tenminste te communiceren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:55

3 keer in de week is toch meer dan genoeg.
Zeker voor iemand recht vanuit de manege die maar 1 keer rijden.
Plus alle andere dingen die geleerd kunnen worden.
Nee, snap ze echt niet.

Veel rijden, zeker wedstrijden dat moet iemand ook "verdienen".
Daar gaan ze nooit aankomen zonder fatsoenlijke ervaring.

ervaring dieze bij jou op kon doen.

Weggegooide kans dus

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:07

Hhilde schreef:
Zo jammer dat dat soort meiden het voor jou, in dit geval, zo verpest. Heel lief dat je het wel geprobeerd hebt! Ze is nog heel jong en misschien zit er een stuk onzekerheid bij, maar ze is denk ik oud genoeg om tenminste te communiceren.

In iedergeval iets laten horen zou fijn zijn. Maar heb echt niets gehoord. Vind het heel bijzonder. Ze is jong (18) en wellicht onzeker. Dat mag. Ik vind fouten maken echt niet erg. Maar toen ik 18 was reageerde ik wel op m’n berichten. Ik heb jaren lang paarden bij gereden voor eigenaren. Ik kan me inbeelden hoe het is om een verzorgster te zijn. Ik vraag me af wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb moeite gedaan om samen te gaan om haar dingen te leren, ze mocht van mij dingen zelfstandig met hem gaan doen en probeer altijd open en eerlijk te communiceren.
Laatst bijgewerkt door Gizeppie op 20-08-25 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:08

DuoPenotti schreef:
3 keer in de week is toch meer dan genoeg.
Zeker voor iemand recht vanuit de manege die maar 1 keer rijden.
Plus alle andere dingen die geleerd kunnen worden.
Nee, snap ze echt niet.

Veel rijden, zeker wedstrijden dat moet iemand ook "verdienen".
Daar gaan ze nooit aankomen zonder fatsoenlijke ervaring.

ervaring dieze bij jou op kon doen.

Weggegooide kans dus

Precies dit. Ze had echt veel kunnen leren. En logisch dat je ‘klein’ begint toch?

Toen ik op de manege reed, ging ik daarna naar een e om te helpen met de verzorging (mesten, voeren, poetsen). Enkele keer mocht ik een paard uitstappen. Uiteindelijk ben ik de paarden gaan rijden en gaan lessen ed, maar dat was pas na maanden/jaren. Ik was 14 trouwens toen ik begon op die stal, 17/18 toen ik echt mocht gaan rijden.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:11

Hhilde schreef:

En daarmee dus ook voor eventuele verzorgers die wél graag willen. Heel zonde.

Jij hebt absoluut niets verkeerd gedaan gizeppie. Je hebt echt meer dan je best gedaan. :(:)