Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Arme ventje snapte het niet meer.

(handmatig zonder verdoving)

Even afwachten tot ze straks echt in gereden is. Heb er vandaag voor het eerst even 5 minuutjes opgezeten. Super braaf 

Vervolgens weet hij dat hij dat niet mag en hij laat zich dan gewoon niet weg sturen, gaat steeds met zijn hoofd naar me toe staan en als ik hem teveel aanspoor (en dat is een simpel kusje al) zet hij het op een lopen.
Maar fatsoenlijk een rondje lopen gaat ook niet, want hij gaat gewoon echt over de zeik. En vervolgens word ik super boos waardoor hij nog meer over de zeik gaat, het is echt zo'n gevoelig paard. Op een gegeven moment moest ik mezelf echt even tot halt roepen en al mijn boosheid weg laten vloeien en ineens ging het
Echt van het een op de andere moment liet hij zijn hoofd zakken en besloot hij gewoon een rondje te lopen. Zo bijzonder.
_Reneee schreef:Bij mijn hengst was het ideaal, die heeft gewoon duidelijkheid nodig. Maar Miles gaat van het kleinste al helemaal over zijn toeren. Maar goed zoals je leest heb ik me dus kunnen beheersen en was dat zeg maar de hele clou van het verhaal
Ik zal vanavond eens kijken of het kwartje daadwerkelijk is gevallen. farahdiba46 schreef:_Reneee schreef:Bij mijn hengst was het ideaal, die heeft gewoon duidelijkheid nodig. Maar Miles gaat van het kleinste al helemaal over zijn toeren. Maar goed zoals je leest heb ik me dus kunnen beheersen en was dat zeg maar de hele clou van het verhaal
Je deed in je nijd de longeerlijn door zijn mond. Dat vind ik niet vallen onder jezelf kunnen beheersen maar echt wel een hele gemene actie!
Maar ik vind het vervelend dat ik hier op mezelf reflecteer en er toch oordelen komen. Heel naar. Vertel dat ik in een spiegel heb gekeken en daardoor uiteindelijk een probleem heb opgelost en dan wordt er gezegd dat het niet is opgelost, maar dat is lekker makkelijk vanaf een scherm.
Ik wil goed gedrag belonen en slecht gedrag het liefst niet afstraffen, maar enkel de communicatie verduidelijken. Zodra ik goed gedrag zie prijs ik ze de hemel in en ik wil het liefst voorkomen dat hij slecht gedrag gaat vertonen en dat tot frustraties leidt. Zo werk ik al een aantal jaar en dat gaat me eigenlijk best goed af. Met een touwtje gaf ik hem even heel duidelijk aan dat uitbreken niet de bedoeling is en zodra hij het begreep ging hij ook weer uit.
) maar die is 1) niet zo gevoelig meer en 2) als die het op een lopen zet blijft hij toch wel op een cirkel dus dat maakt niks uit. Je moet gewoon duidelijk zijn, als 600 kilo aan spieren het op een lopen zet kun je het keer op keer lief vragen maar dan wens ik je succes hoor