de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:33

Leuke foto's komen er voorbij. Anneruth helemaal blij met dr 1e buitenrit. Fijn. Hoe groot was gideon ook alweer. Ik houd ook wel van beetje maat, ik ben 1,80 dus heb dat ook nodig.

Wendy dr paardje is naar de tandarts geweest. Verschil kan dat maken hè!

Leuke foto's Annika.

Gefeliciteerd Abercrombie! Fijn dat het zo snel gelukt is. Nu op zoek naar een fijne andere topper.

Hier gaat guus als een speer! Zo fijn! Zit echt met een smile op dr rug. Heb gisteren een vriend geappt of hij nog een plekje heeft op zijn locatie voor 2,5 maand. 2 binnenbakken. Ik wil zo graag doortrainen nu. En mijn bak is zo nat thuis en met de vorst en sneeuw op komst. ... ik hoop dat hij plek heeft. Verder geen nieuws

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:49

Goed nieuws Anonymous! Lekker bezig +:)+

Ik gok Gideon nu op ruim 1.77 en ik heb dat ook wel nodig met mijn lengte maar ik koppel grote paarden ook aan niet te sterke paarden en met een paard wat zijn blessures waarschijnlijk voor een groot deel aan zijn maat te danken heeft zit het erg tussen mijn oren ;-). Ik had zelf liever een iets kleiner paard gehad en dan maar ik wat te groot. Gelukkig zit Gideon al heel anders (lees beter) in elkaar dan mijn oudere paard. Dus ik hoop dat ik hem heel kan houden. Ik doe in ieder geval mijn best!

Greentea01

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:26

Ook wij hebben een soort van schriktraining gehad gister. Maar dan in de vorm van een losgebroken shetlander in de bak :+

Ook daarmee super braaf! Helaas is de bak bij ons wat nat door alle regen. De stap en draf doet ze dan prima, maar ze wilt niet graag galopperen dan.

Verder hebben voor het eerst de voetjes afgespoten en ook dat vond ze prima!

Crossen! nog nooit gedaan behalve een keer oefen cross. Wel erg leuk!

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:12

Haar halfbroertje is een waterrat, die vind het fantastisch op de spuitplaats Marcella.
En hij is gister helemaal onder de douche geweest, want vandaag heeft hij zijn BB-debuut :D

Crossen is fantastisch, maar ik durf het nu ivm werk zelf niet aan. Denk wel dat mijn twee jongste paarden het leuk zouden vinden. Het Gupje springt zo over een kerstboom heen, dikke lol had hij. Vandaag zijn eerste rondje L, ben benieuwd hoe hij het doet!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:41

Whahaha ik wou met de mijne over een kerstboom heen springen maar die neemt dus niet de moeite om te springen. Die stapt er gewoon over of in.

Ze vond het even gek dat water maar bleef al snel keurig staan!

Spannend zijn eerste BB! laat je even weten hoe het ging!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:44

Goedemiddag
Gave crossfoto's Annika!
Fijn dat het zo goed gaat Anonymous, binnenbak is met dit weer wel heel fijn!
Wat een reus dan Anneruth, maar je past er mooi op! ik had geen idee dat hij zo groot was. Leuk dat hij zo braaf was op buitenrit.
Gomir: Spannend die debuten, veel succes!

Ik kom ook weer even boven drijven, ben een paar dagen weg geweest en mijn guppie heeft 1,5 week vrij gehad. In die tijd is wel meteen de tandarts langs geweest, was wel nodig. Gister kon ik zo weer opstappen en wegrijden in de les, en de manier waarop ze liep viel niet tegen eigenlijk :) .

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:35

Misschien zie je het zo beter? Ik ben namelijk 1.88 :j Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:40

Gideon blijft een knapperd <3
En aan de hand is hij zeker groot! En dan ben ik ook 1,78 maar hij is wel echt GROOT!

Ik heb vandaag Prada weer gereden, jemig wat was ze druk!
Heb lang op de ontspanning en de rust moeten wachten maar uiteindelijk nog even fijn af kunnen sluiten.
Morgen weer de beurt aan Eva, Prada haar verzorgster. Hoop dat Praad zich bij haar wel gedraagt :=
Als iemand haar vandaag had gezien zou niemand geloven dat het zo'n bom-proef paard is :')
Afbeelding

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:24

_anneruth: jeetje, 1m88! Ik zou niet graag naast je staan met mijn 1m60 :')

Maandag les gehad met mijn nieuw zadel :) ze was heel flink, enkel tijdens het galopwerk wordt ze nog snel wat te druk.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:50

Pfff wat een reuzen hier. Ik ben blij met mijn kleine vosje van 163, is groot zat voor mij ;)

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:31

Bella was vandaag ook al zo jolig Pradadaan :=

Speciaal voor Marcella: Mijn topper Hurricane heeft zijn wedstrijddebuut goed doorstaan en hij is onweerstaanbaar knap met vlechtjes :D
Volte gereden en een balkje, maar superbraaf en helemaal niet kijkerig op de hindernissen. Heel trots op mijn baby :+:

En mijn gupje (die hoort wel in dit topic thuis ;) ) een balkje in zijn L-debuut. Sprong heel fijn!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:07

knap gomir!!

Anneruth, je bent zeker niet klein!

Blondje ging gister HC mee naar de Masters of Dressage,
mn zus was jury en vond het sneu voor haar om er een andere jury te laten zetten.
Ze liep wel fijn, paar kleine rommeltjes waar ik echt mee aan de bak moet voor de 30e op t kampioenschap. Ze was van heel e entourage niet onder de indruk dus dat is super!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:05

Jeetje wat een grote allemaal zeg!

De mijne is in augustus gemeten op 1.60.

Gaaf Gomir! Gefeliciteerd! Vind het super netjes voor de eerste keer! Je bent terecht trots!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:26

Ik volg je natuurlijk stiekem al op Facebook Gomir maar het blijft toch leuk om mee te lezen! Jammer dat je vanwege werk zelf niet meer wilt.

Mijn gupje meet 1.62 terwijl ik zelf 1.73 ben. Toch staat het niet gek ofzo. Gister hele tijd gestapt in de les omdat ze hoest :( Hoorde het van de week al maar ze stond er zulke gekke bekken bij te trekken dat ik dacht dat er een strootje ofzo vast zat. Gister na een paar rondjes draven begon ze ook te hoesten al proestte ze daarna wel weer. Even aangekeken maar later vlogen de klodders er uit. Tijd gestapt en daarna nog even gedraafd en toen heeft ze geen een keer meer gehoest. Wel een vieze snotterige neus. Verder ziet ze gewoon fit en stuitert ze in het begin nog door de bak dus echt ziekig is ze niet. Het is ook wel raar weer hoor. De ene dag is het 10 graden + en een dag later is het ineens flink winderig en maar 2 graden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:27

Het blijft superleuk om alles te lezen! Ik lees ook dagelijks keurig mee, maar jullie gaan wel hard! :D

Ik ben inmiddels bijna afgestudeerd. Ik hoorde vanochtend dat ik een 9,7 (!) heb voor m'n scriptie. Over twee weken moet ik hem verdedigen en dan ben ik officieel klaar. Dan heb ik eindelijk weer wat meer tijd voor George! Overigens les is wel elk weekend met hem. Vorige week weer heerlijk gelest, echt al bezig geweest met wat schakelen in galop en meer op het achterbeen zetten daarin. Dat vond hij best moeilijk zeg maar! Haha!

Mijnes is ergens tussen de 1.60 en de 1.65. Precieze hoogte weet ik (nog) niet. Ik ben wel een beetje te groot (1.72) en vooral wat zwaar voor hem, dus ik ben hard bezig met gezonder eten en sporten! George wordt door de trainingen een beetje breder: dus wellicht groeien we in de komende tijd meer naar elkaar toe letterlijk en figuurlijk! :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:15

Wat goed van je scriptie! Gaaf zeg zo'n hoog cijfer!! :j

Ik ben ook bezig om mezelf te verbeteren voor Giv. Ik rij haar momenteel dus ook nogsteeds niet zelf.
Ik heb voor mezelf een doel gesteld. Vorig jaar ben ik 7 april voor het eerst op Giv gestapt. Aanstaande 7 april wil ik dus zelf weer er op (zo'n doel werkt voor mij altijd wel heb ik het idee, dan doe ik net even meer mijn best :P ).

Giv doet het trouwens suuuuper goed samen met degene die haar rijd!
Vandaag gingen ze ook weer zo lekker :j
Afbeelding

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:27

Mooi cijfer wat studeer je?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:24

Bachelor Biologie :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:43

Cherryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:02

Hai hai weer een tijdje geleden voor het laatst gepost maar lees wel mee.

Wat gaan jullie snel zeg lees al wat wedstrijd verhalen. Top!
Gamble is 1,56 en ik ben zelf 1,58 dus prima vind ik zelf :+

Inmiddels staat Gamble er twee weken en nadat ze de eerste week me alle hoeken van de bak heeft laten zien gaan we nu toch rustiger de baan door. :=
Het is een merrie met een kop erop maar niet gemeen gelukkig!

M'n doel is om in april te starten dan kan ik rustig de puntjes op de i zetten.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:27

Hier alles rustig, paardjes staan op de wei, verder kan ik weinig met die vorst, baal daar behoorlijk van, maar goed niks aan te doen.

Leuk topic pradaan!

Mooi cijfer picassox! Wil je lerares worden?

Hoe is het metje merrie vibabu? Hoest ze nog?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:09

Ik ben docent momenteel, op een mbo-school waar Hippische Opleidingen worden gegeven. :)

Ik weet niet of dit iets is wat ik de rest van m'n leven wil doen, maar voor nu vind ik het erg leuk!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:20

Nee heb haar na donderdag niet meer horen hoesten. Heb er gister weer een keer op gezeten een kwartiertje. Er kwam wel wit/doorzichtig snot uit maar vond het niet heel schokkend voor een beetje inspanning en kou. Volgens mn instructrice had ze smiddags wel nog een snotneus na het lopen (mijn moeder doet haar altijd even in de longeerbak laten lopen voordat ik savonds er op ga). Maar niet meer groenig zoals het was. Nog maar even rustig aan al springt ze als een vrolijk hertje door de bak :')

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:58

Gelukkig is bij je paard de hoest over.
@picassox gefeliciteerd met je mooie cijfer! Mag je trots op zijn!

Hier staat ook alles stil vanwege de vorst en sneeuw, hopelijk gauw weer dooi.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:24

Dankje! Woensdag (de 27e) mag ik verdedigen! Dan echt klaar en meer tijd voor m'n puppy! :)