Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:16

Dode schapen in Garderen gld

Citaat:
Garderen Gelderland
02-03-2024
Zojuist zijn er 2 dode en een aantal aangevreten schapen gevonden in Garderen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/2AGopf ... tid=K35XfP

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:17

Hier (woudenberg, scherpenzeel buiten gebied) staan de schaapjes ook nog nergens achter wolfwerend raster e.d

Ik denk dat men blijft denken dat het toch niet zo een vaart zal lopen, het geen nut heeft en mss ook, wat moet de omgeving er van vinden!? Lachen ze je uit?

Wij zelf hebben ook nog geen maatregel genomen. Er loopt nog niks 24/7 op de wei. Alles staat snachts binnen.
Ik denk we de weide waar ze dag/nacht staan goed met extra stroom gaan af zetten/omheinen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:34

De schoolkampen van Openbaar onderwijs Den Haag zijn in Wilhelminaoord/ Vledder. Niemand in Den Haag denkt daar schijnbaar nog over na. Ik wel. Ik heb al meerdere meldingen in die regio voorbij zien komen.
Dat zijn dan wel 90 kinderen die het bos in gaan, maar ze doen avondspellen in het bos en een -wandeling, dierensporenworkshop in het bos, jonge bomen snoeien, fietstocht langs boerderijen en hunebedden. En op het terrein zelf is ook bos en een prehistorisch dorp waarin de kinderen een nacht overnachten. Ik vond het dit jaar eigenlijk al niet meer verantwoord, maar iedereen vindt mijn zorg nog overdreven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:38

Mooi toch.... hoop dat de wolven hard gaan huilen en ze allemaal jankend naar huis willen, inclusief leiding.
Echt dat is het enige wat nog iets gaat veranderen, mensen die er niets van weten wakker schudden

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:39

ikkedus schreef:
De schoolkampen van Openbaar onderwijs Den Haag zijn in Wilhelminaoord/ Vledder. Niemand in Den Haag denkt daar schijnbaar nog over na. Ik wel. Ik heb al meerdere meldingen in die regio voorbij zien komen.
Dat zijn dan wel 90 kinderen die het bos in gaan, maar ze doen avondspellen in het bos en een -wandeling, dierensporenworkshop in het bos, jonge bomen snoeien, fietstocht langs boerderijen en hunebedden. En op het terrein zelf is ook bos en een prehistorisch dorp waarin de kinderen een nacht overnachten. Ik vond het dit jaar eigenlijk al niet meer verantwoord, maar iedereen vindt mijn zorg nog overdreven.

Kan prima hoor, ze zijn hier altijd achter en maken een paasei herrie, geen wolf die in de buurt komt dan. Ik heb ze hier in de avond hier niet in de bossen gezien, staat ook niet in het programma, mag normaliter ook niet, tenzij ze er een vergunning voor aan vragen. Het stuk bos op het terrein is maar klein hoor en aan een drukke weg. Zou me niet te veel zorgen maken.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:02

Ah kijk. Inside informatie.
Ja, herrie maken doen ze zeker. Dus vandaar dat ik niet direct denk dat ze risico lopen, maar als de kinderen zelf over het terrein struinen, kunnen ze wel een wolf tegen komen misschien.
Ik weet dat er op de eerste avond tegen de schemering altijd een boswandeling op het programma staat. Heb hem zelf vaak zat gedaan. Maar goed, ook dan zijn we met meer dan 90 man op pad natuurlijk.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:40

ikkedus schreef:
Ja, herrie maken doen ze zeker. Dus vandaar dat ik niet direct denk dat ze risico lopen, maar als de kinderen zelf over het terrein struinen, kunnen ze wel een wolf tegen komen misschien.
Ik weet dat er op de eerste avond tegen de schemering altijd een boswandeling op het programma staat. Heb hem zelf vaak zat gedaan. Maar goed, ook dan zijn we met meer dan 90 man op pad natuurlijk.

Ik weet niet waar ze dat doen? Ik heb net het programma bekeken en ik zie het niet meer staan.
Denk niet dat een wolf daar zo gauw op het terrein loopt hoor, zekers niet met een kudde kinderen. Maar goed, ik neem aan dat de leiding er rekening mee houdt?
Ben ook geen fan dat ze in de avond door het bos lopen met zoveel trouwens, verstoring van het wild.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 02-03-24 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:41

Staat een artikel op de facebook pagina van RTL 4 over de ponykampen en de wolf, het is weer om te huilen. Ponies zijn niet angstig voor de wolf staat in het artikel :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:43

Wintu schreef:
Staat een artikel op de facebook pagina van RTL 4 over de ponykampen en de wolf, het is weer om te huilen. Ponies zijn niet angstig voor de wolf staat in het artikel :')

Er worden ook enorme domme opmerking gemaakt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:12

Wintu schreef:

Massaal de nieuwssite aanschrijven dat de opmerking van Lelieveld kant noch wal raakt. Dat de nieuwssite zich leent om leugens te verspreiden, want we weten allemaal dat het levensgevaarlijke situaties op gaat leveren. De meest makke pony zal het hazenpad kiezen, met alle gevolgen van dien.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:16

Wintu schreef:

Net ook als itempje op het nieuws bij RTL. Volgens Lelieveld volkomen veilig…… het is dat het ethisch niet kan om die man op een paard in de buurt van een roedel wolven te zetten…..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:38

En een schattige wolvenfoto bij het artikel

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:53

ikkedus schreef:

Ik vind het te makkelijk gedacht dat wolven niet aanvallen bij een luidruchtige groep kinderen en ze dan geen gevaar lopen. Ondanks wolven misschien niet in de buurt van zo’n druk groepje komen hoeft er maar 1 pony te reageren. Als die aan de kletter gaat, dan is de kans groot dat de rest er achteraan gaat. Hoe klein de kans ook is, die kan je niet nemen met kinderen van anderen waar je als organisatie verantwoordelijk bent.

Komt nog bij dat ik constant uitzonderingen op de regels zie qua wolvengedrag.

knollentuin schreef:
Wintu schreef:

Er worden ook enorme domme opmerking gemaakt

Tja…. Glenn Lelieveld heeft tegenwoordig blijkbaar ook al verstand van paardengedrag…. :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 20:01

Dat zat ik mezelf ook al af te vragen, hoe moeten scholen/ scoutingen/ sportkampen dat nou doen zonder droppingen, spooktochten, levend stratego enz in het bos.
Ik vond dat vroeger geweldig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:01

RTlnieuws in hun eigen bericht taggen, kunnen foto's bij.
Of het helpt, wellicht niet, maar het zo voorbij laten gaan ook niet

Citaat:
RTL Nieuws Bedankt dat jullie een item plaatsen.
Maar ik zou eens opzoek gaan naar de waarheid bij bijvoorbeeld dierenartsen die elke dag uit elkaar getrokken dieren zien.
Dieren die zonder keelbeet zijn gedood of nog leven.
Dát zijn de echte verhalen. Zie mijn hoofdprofiel.
Niet de verhalen van wij als wc eend pro wolf.

Jammer dat de zogenaamde zelfbenoemde experts weer aan het woord zijn. Niets van wat ze hebben gezegd is de waarheid gebleken.
Wat ze al konden weten want andere landen in Europa gingen al voor.
Alsof de wolf in Nederland wel een schuw lief beestje is....

Tot nu toe is alles wat ze zeggen niet waar geweest.
Dus waarom zouden er geen wolven achteraan gaan?
Ik zou bijna willen zeggen, pas maar op, op alles wat ze zeggen gebeurt het tegenovergestelde...
Daarnaast gaat men voorbij aan dat een paard een vluchtdier is.
Meerdere paarden in weilanden zijn al gaan rennen omdat de wolf er omheen liep.
En ook al mensen gevolgd met een buitenrit (zijn filmpjes van)
De paarden pikken feilloos op dat deze dieren wat anders in de zin hebben dan een hond waar ze niet op reageren.
Die zelfbenoemde experts zou hij misschien eens wat meer respect moeten hebben voor het slimme natuurlijke instinct van dat paard.

Maar nog wat fabels, allemaal al weerlegd;
Hij dood voornamelijk wild.❌
Hij valt geen grotere dieren zoals runderen en paarden.❌
Groepen paarden zijn veilig ❌
Hij dood enkel via keelbeet.❌
Hij is schuw, je ziet hem niet overdag❌
Hij komt niet achter ruiters aan ❌
Hij komt niet in wolfwerende omheiningen❌
Hij komt niet in stallen❌
Hij valt geen mensen aan ❌
Met bewakingshonden zijn de weidedieren veilig ❌
Met ezels zijn wededieren veilig ❌
Zie mijn hoofdprofiel voor werkelijk beelden.

[ Afbeelding ]

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:04

BrankaZ schreef:
ikkedus schreef:

Ik vind het te makkelijk gedacht dat wolven niet aanvallen bij een luidruchtige groep kinderen en ze dan geen gevaar lopen. Ondanks wolven misschien niet in de buurt van zo’n druk groepje komen hoeft er maar 1 pony te reageren. Als die aan de kletter gaat, dan is de kans groot dat de rest er achteraan gaat. Hoe klein de kans ook is, die kan je niet nemen met kinderen van anderen waar je als organisatie verantwoordelijk bent.

Die kinderen in dit stukje zitten niet op ponies hoor :D Ik denk dat je twee stukken door elkaar haalt!

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:09

Het helpt vast niks maar rtl toch maar even een mailtje gestuurd.

Goedendag,

Wat een flutstuk weer over de wolf. Pony's geen angstige dieren. Hmmm het zijn prooidieren en vluchtdieren. Wat denk je dat ze doen als ze een wolf ruiken of tegen komen.
Mijn twee paarden die ik ruim achttien jaar heb, zijn ontzettend relaxed maar toen er een wolf langs hun weiland is gepasseerd, zijn ze dagen van slag geweest.
Ook kon ik ze weer opnieuw hondmak maken.
Echt super die wolven.
Ook hebben die van mij nog nooit op stal gestaan. Weet je wel, je dieren zo natuurlijk mogelijk houden. Wanneer er in mijn regio meer wolven komen en helemaal roedels kan ik ze geheel tegen mijn principes opsluiten.
Misschien wordt het tijd dat jullie is de werkelijkheid gaan plaatsen en gedegen onderzoek doen ipv het valt allemaal wel mee.
Zien jullie wel de gruwelijke foto's die elke dag weer voorbij komen van uiteen gereten beesten. Schapen met een half hoofd die nog leven. Pony waar de embryo uitgetrokken is. Plaats dat een keer, zonder balkjes er overheen.
En dat broodje aap verhaal dat honden meer schade aanrichten, kan ook wel is uit de wereld geholpen worden. Verdiep je is in de cijfers. Jullie bedrijven toch journalistiek of niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:28

Heb ook bericht gestuurd

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:31

Top hoe meer hoe beter, hoop ik.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:45

Wintu schreef:
Die kinderen in dit stukje zitten niet op ponies hoor :D Ik denk dat je twee stukken door elkaar haalt!

Door alle reacties was het lastig om de goede reactie te quoten. Het is ook meer een aanvulling op wat er al is gezegd ;)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:24

BrankaZ schreef:
ikkedus schreef:

[quote="knollentuin"]

Het gaat hier alleen niet om een ponykamp, maar om groep 8 kamp van de basisschool.

Edit: dat was inmiddels al duidelijk zie ik.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:54

Lughnassadh schreef:
Wintu schreef:

Net ook als itempje op het nieuws bij RTL. Volgens Lelieveld volkomen veilig…… het is dat het ethisch niet kan om die man op een paard in de buurt van een roedel wolven te zetten…..

De man die pas nog zei dat ruiters wellicht beter een ander wolfvrij bos op konden zoeken :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:00

Zichtmelding Steggerda 3 wolven

Citaat:
Buitenweg Steggerda Friesland
03-03-2024
00.20 uur
3 wolven gezien
Gingen richting Noordwolde

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/D13S6E ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:50

Het bestuur van de Vereniging van Kleine Dorpen Weststellingwerf (VKD) speekt in een brief aan het gemeentebestuur haar zorgen uit over alle activiteiten van wolven in vooral het oosten van de gemeente.

,,Wij vinden dat er serieus omgegaan moet worden met de grote zorgen én eventuele emotionele schade van bewoners. Zij voelen zich in de steek gelaten, bang en niet gehoord. Schapen, paarden en kleinvee worden gedwongen opgestald voor hun eigen veiligheid. Een maatregel die lijnrecht staat op de algemene wens om vee zoveel mogelijk buiten te laten lopen.’’

Voor volledige artikel zie link.
Bron
https://stellingwerf.nl/dorpen/Zorgen-i ... xqfNjPbToo

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:56

Werkgroep wolf heeft een FB groep aangemaakt waarin wordt opgeroepen, om foto's te maken van willekeurige weilanden met schapen. En die foto's dan - inclusief adressen - te publiceren in die openbare groep. Zie:
https://www.facebook.com/groups/bescher ... 796461052/

Dat gaat echt té ver :oo :n