Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:53

Ja precies...

Echter de ellende is natuurlijk nog steeds, dat als je de volgende keer in een soortgelijke situatie terechtkomt, en dan de andere optie besluit te kiezen omdat je die hel niet nogmaals wilt.... dus dan kiest om je dier het laatste spuitje te geven ipv. behandelen.... dan krijg je weer dat stuk schuldgevoel van was dit egoïstisch dat ik het niet geprobeerd heb...?

Want ook dan kan jouw dier weer bij de groep horen die gewoon prima opknapt, voor wie het slechts een dip is.... en dan ontneem je je dier de zorg die het nodig had zeg maar.

Ellende vind ik het, dat niet weten waar je goed aan doet -O-
Ik vind het ook makkelijk praten om te zeggen van een wellicht te vroeg spuitje maakt niet uit.
Maar momenteel neig ik daar naar vanwege eerdere ervaringen. Mareentje is nu 30, 2 weken geleden zag ik een aangevreten bult onder haar staart, DA denkt een gezwel. En extreem hoge PPID waarde. Dus aan een pilletje.

Gelukkig is ze oud, dan hoef je je minder schuldig om er gewoon de stekker uit te trekken direct als ze haar dagelijkse dingetjes niet meer fijn kan doen :(:)

Maargoed, godzijdank is dit allemaal een heel ander niveau van dingen dan bij Joyke met zijn wond :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:04

Bij ons komt geen volgende keer. Het was te traumatisch en verdrietig voor ons. We zijn daarom gestopt. Polie staat in een fijne groep, ga ik af en toe naar toe, want van haar hoeft het niet zo. En Pol krijgt nog alle goede zorgen en zij is mijn laatste paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 16:52

pien_2010 schreef:
pmarena schreef:
Dat is met dieren, kinderen, alles eigenlijk.... het is echt klöte om dingen te moeten doen waardoor ze je maar stom vinden....

Mijn man begint nog te huilen als hij het over Chico heeft, die gaskoliek had en absoluut niet in de trailer wilde. De dierenarts en hij hebben hem zelfs geslagen zodat hij erin ging, zo zielig, zo niet mijn man, want een operatie was zijn enige kans. Hij heeft een operatie gehad maar was de darm te ver gedraaid. Dus overleden. Ik kan hem alleen maar troosten door te zeggen dat als hij niet op de trailer was gegaan we ook hadden gehuild omdat we te zacht op dat moment was geweest.
Maar onszelf vergeven, het ooit vergeten, dat nooit.
Voor mij is het iets gemakkelijker daar ik ondanks Covid ben meegereist en hem in mijn armen heb gehouden dat hij heel fijn vond. Maar dit blijft altijd een enorm trauma. Pink traantje weg.

Heb hier niet echt de juiste woorden voor, vind het zo naar voor jullie allebei. :(:)

pmarena schreef:
Ja precies...

Echter de ellende is natuurlijk nog steeds, dat als je de volgende keer in een soortgelijke situatie terechtkomt, en dan de andere optie besluit te kiezen omdat je die hel niet nogmaals wilt.... dus dan kiest om je dier het laatste spuitje te geven ipv. behandelen.... dan krijg je weer dat stuk schuldgevoel van was dit egoïstisch dat ik het niet geprobeerd heb...?

Want ook dan kan jouw dier weer bij de groep horen die gewoon prima opknapt, voor wie het slechts een dip is.... en dan ontneem je je dier de zorg die het nodig had zeg maar.

Ellende vind ik het, dat niet weten waar je goed aan doet -O-
Ik vind het ook makkelijk praten om te zeggen van een wellicht te vroeg spuitje maakt niet uit.
Maar momenteel neig ik daar naar vanwege eerdere ervaringen. Mareentje is nu 30, 2 weken geleden zag ik een aangevreten bult onder haar staart, DA denkt een gezwel. En extreem hoge PPID waarde. Dus aan een pilletje.

Gelukkig is ze oud, dan hoef je je minder schuldig om er gewoon de stekker uit te trekken direct als ze haar dagelijkse dingetjes niet meer fijn kan doen :(:)

Maargoed, godzijdank is dit allemaal een heel ander niveau van dingen dan bij Joyke met zijn wond :)

:(:) heb het met één paard en mijn laatste hond dat als ik nu terug kon gaan ik het eerder beëindigd had. Maar als een DA je dan zegt dat er nog een kans is wat doe je dan?

Vandaag Joy zijn wonde nog maar eens anders verbonden, kijken of de zwelling weg trekt nu hij zijn knie beter kan bewegen. het was wel minder warm dan gisteren vond ik. Gisteren maakte ik me zorgen omdat het erg warm voelde.
Maar ik wil nu toch snel verbetering gaan zien in die zwelling want anders komt de DA maar terug om hem na te kijken en desnoods met iets tegen de ontsteking. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:07

Ja groot gelijk :j

Nu met Rena ook was het de vraag wat doen we met die bult / gezwel. Hij is kapot, ziet er aangevreten uit, maar wel netjes schoon en ze lijkt er geen last van te hebben. Ze kon er een stukje van weghalen om te kijken wat het is. Maarja wat voegt dat toe.... ze dacht niet dat er meer van die plekken zaten. En als je er een stuk vanaf haalt wordt de wond alleen maar groter. Zelfde met weghalen.

Dus besloten om met blauwspray de boel rustig te houden en maar te kijken hoe het zich ontwikkeld.
Ik wil het probleem niet groter maken zeg maar.

Bij huisdieren zal ik in principe niet meer gaan dwangvoeren. Zeg ik nu.... maarja nu 2 katten van 3 jaar oud, dikke kans dat je het dan toch weer gaat doen om ze ergens doorheen te helpen.... hoop je dan. Ik weet het nog niet hoor, ik neig erg naar "als je niet meer wil, dan maar niet" :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:16

Je hebt groot gelijk om zn de dierenarts eerder te laten komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 21:12

Morgen bel ik sowieso. Zwelling was wat minder maar ik maak me toch wat zorgen om ontsteking. Mijn trouwe helper heeft vandaag wel mooi proper gemaakt en wederom geholpen met verbinden. Met twee is toch handiger en Joy lijkt het te waarderen dat hij in mijn armen kan hangen en zielig kan doen en gelijk krijgt dat hij zielig is. :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:14

Zo worden volwassen baby’s dus geboren :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 21:26

friendly schreef:
Zo worden volwassen baby’s dus geboren :')

_O- _O-
Ah maar hij doet zo zijn best om braaf te zijn terwijl hij eigenlijk wil dat we met onze fikken van zijn been blijven en vooral: dat effing verband er niet om heen doen. :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:46

Blijft een man he

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:59

Jullie zijn grappig, hahaha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:02

Aww t is ook naar allemaal! Ook voor jezelf om te doen terwijl je weet dat hij het rot vind. Goed dat je de DA terug gaat bellen morgen, beter eens teveel dan te weinig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 22:12

Idd. Hij loopt vrij stijf met het been dat de snee heeft en dat baart me zorgen omdat hij dat tot gisteren niet deed.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:42

Hoe gaat het met zijn temp? Blijft die stabiel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 22:48

Ik kan trouwens ook zeggen dat ik in principe volzet de winter in ga. :D in oktober zullen ze met zes zijn. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 23:24

Goed gedaan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 00:08

Rocamor schreef:
Hoe gaat het met zijn temp? Blijft die stabiel?

Temperatuur gaan we morgen meten. :o Ik weet dat het basis is maar kan je geloven dat ik daar niet aan gedacht heb? :\ :\

Mijn hulp (die anoniem wil blijven dus ik noem geen namen maar ik wil haar aandeel in de verzorging niet negeren. Ze helpt enorm zonder dat ik zelfs maar heb moeten vragen. :+: en ze wint er niets mee… ze neemt met moeite enige vergoeding die niet eens in de buurt komt van wat ze verdient aan.) zei het vandaag en ik kon mezelf wel voor de kop slaan. Natuurlijk had ik hem moeten temperaturen… :\

Ze heeft wel vandaag de wonde goed proper gemaakt. Joy haalt veel steun uit mij en ze wil dat Joy mij blijft zien als zijn steun… :+:
Ik kan niet beschrijven hoe dankbaar ik haar ben voor dat alleen…. Dat ze snapt hoe belangrijk het is voor mij dat Joy me kan vertrouwen.. en niet uit ego maar omdat ik zielsveel om hem geef. Ze spaart ons allebei zoveel leed met wat ze doet. Zoveel ballast die we niet hoeven af te schudden straks dankzij haar.

Ik ben haar zo dankbaar voor alle hulp, dat ik er niet alleen voor sta en kan rekenen op haar ervaring. Ik heb geluk gehad dat ik nog niet vaak te maken gekregen heb met dit soort verwondingen dus ik ben blij met alle hulp. Ze heeft me ook een hoop spullen meegenomen om hem zo goed mogelijk te verzorgen. Haar letterlijke woorden ‘ga jij maar met hem knuffelen nu… dat hij ook terug in balans kan komen.’
Ze begrijpt dat Joy mij even hard nodig heeft als ik hem. :+:

Maar goed: morgen de DA bellen, ik vrees wel dat hij pas dinsdag zal gaan komen. Het is ‘dringend’ maar geen spoed meer natuurlijk…

God wat zou ik hem graag in een glazen kastje steken momenteel :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:20

Toen ik het las net in je vorige post dacht ik ook meteen van whoow dat is waardevol, dat jij niet de kwaaie pier hoeft te zijn en hem alleen maar troost hoeft te bieden +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 21:45

De zwelling is geheel weg nu maar ik heb hem ook ontstekingsremmers gegeven die ik nog had van Sam. :o

De draadjes hadden nog moeten blijven zitten zoals ik al vreesde maar is nu niks meer aan te doen dus verder met zalf en afdekken. *zucht*

DA zei van niks te geven verder. Zalf en afdekken (schoon houden)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:16

Ok, dat klinkt toch goed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:50

Idd fijn als iemand de bad cop wil zijn en jij gewoon weer zijn veilige plekje bent. Gaat vast goed komen met zoveel goede zorgen!

En super dat je meer klantjes hebt deze winter!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 00:04

Mars schreef:
Idd fijn als iemand de bad cop wil zijn en jij gewoon weer zijn veilige plekje bent. Gaat vast goed komen met zoveel goede zorgen!

En super dat je meer klantjes hebt deze winter!

Vandaag hebben we even flink ruzie gehad. :o ;( dacht dat het wel zou lukken en nou het heeft wat voeten in aarde gehad. :o manlief is nog terug gegaan om even te dubbel checken. Had alles wel er rond gekregen maar ben huilend thuis gekomen. We hadden iemand hier voor renovatie en ik moest naar de fysio dus ik wilde de tijd nemen. Achteraf bleek die man eerder weg dan ingeschat. Anders was ik met mijn man gegaan. Maar toen ik vertrok leek het er nog op dat het donker zou zijn voor mijn man mee kon. Vriendin had aangeboden in mijn plaats te gaan met haar vriend. Ze kennen de kudde inmiddels toch. := maar dat vind ik dan weer erg veel gevraagd. Ze maakt al zoveel tijd en doet al zoveel…

Morgen terug hulp gelukkig. :o
Hij heeft er bizar veel moeite mee als ik het doe om een of andere reden. :\ mijn man, die vriendin, dan is hij veel minder pissig. :\
Als ik hem verzorg lijkt hij het persoonlijk te nemen hoe raar dat ook klinkt.

Wat frustrerend is want ik moet toch verdorie mijn eigen paard kunnen verzorgen…. :\
Hoop dat de wonde mooi geneest (zonder wild vlees) nu hij de draadjes er uit heeft getrokken want wild vlees op die plek zou hem wel eens in de weg kunnen zitten.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 05:26

Niet zo hard zijn op jezelf
Hij steunt nu eenmaal op jou en jij staat voor hem het dichtste bij.
Is zijn gedrag persoonlijk? Ja en nee
Nee: het doet gewoon pijn, het irriteert, hij wil duidelijk maken dat hij het er niet mee eens is
Ja: jij staat nu eenmaal het dichtste bij, dus jij krijgt het zwaarste te verduren

Neem de tijd voor jullie zelf en accepteer de hulp die aangeboden word :j
Daarna kun je het nog zelf proberen als hij thuis staat of de wonde beter is en jou emoties niet meer zo hoog zitten.
Desnoods ga je er op trainen zodra dit voorbij is.

Maar nu ? Wees niet zo hard op je zelf, je bent en blijft maar mens he.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:12

Het is gewoon klöte als je zoiets moet doen :(:)

Ik heb het nu met Rena. Dat is toch al zo'n blijf van mijn lijf scheiterd. Is nu rond de 30, begint te kwakkelen, ik ben er nog helemaal niet zeker van of ze het eind van het jaar nog gaat halen eigenlijk. En dan moet ik elke keer blauwspray onder haar staart spuiten.... doodeng vindt ze dat... altijd al bang geweest voor spuitbussen.

Dus zodra ik nu het hekje door kom maakt ze dat ze wegkomt.... eergisteren viel ze er zelfs bij in de haast om weg te komen en liep kats kreupel daardoor.... ik dacht even dat die val de doodsteek zou zijn maar gelukkig trok het weer weg.....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:40

Het maakt jou ook emotioneel om het te moeten doen, het kan niet anders of dat merkt hij aan jou. Ik ken Joy natuurlijk niet IRL maar het lijkt me een gevoelig dier dat jou haarfijn aanvoelt. Zijn been doet zeer, het is een gefrut en dan het gevoel van jouw (terecht/begrijpelijke) emoties dat je jezelf een loeder voelt om hem lastig te vallen... is toch wel een receptje voor spanning en verdriet.

Is het een optie met jezelf af te spreken om dit alleen nog te doen met iemand (je man, vriendin, etc) erbij? Niet meer alleen gaan frutten en verdrietig thuis komen, je hebt dan wel het verband errond gekregen maar er is ook van alles beschadigt geraakt. Ik denk dat je je dan af moet vragen of dat tegen elkaar weg streept.

Neem hulp aan, ookal doet je vriendin al veel. Ze biedt dat vast niet voor niets aan, maar omdat ze er voor je wil zijn en ook voor Joy. Hulp aannemen is niet makkelijk maar het is voor nu even zo. Mocht met haar iets zijn dan ben jij er ongetwijfeld ook voor haar, dat is het mooie van een wederkerige vriendschap.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:37

Citaat:
was sich liebt, das neckt sich

Wat van elkaar houdt doet elkaar pijn . Dat speelt er. Inderdaad als hij het van een ander wel accepteert dan dat maar doen. Als hij volwassen is begrijpt hij het wellicht meer.