Echter de ellende is natuurlijk nog steeds, dat als je de volgende keer in een soortgelijke situatie terechtkomt, en dan de andere optie besluit te kiezen omdat je die hel niet nogmaals wilt.... dus dan kiest om je dier het laatste spuitje te geven ipv. behandelen.... dan krijg je weer dat stuk schuldgevoel van was dit egoïstisch dat ik het niet geprobeerd heb...?
Want ook dan kan jouw dier weer bij de groep horen die gewoon prima opknapt, voor wie het slechts een dip is.... en dan ontneem je je dier de zorg die het nodig had zeg maar.
Ellende vind ik het, dat niet weten waar je goed aan doet

Ik vind het ook makkelijk praten om te zeggen van een wellicht te vroeg spuitje maakt niet uit.
Maar momenteel neig ik daar naar vanwege eerdere ervaringen. Mareentje is nu 30, 2 weken geleden zag ik een aangevreten bult onder haar staart, DA denkt een gezwel. En extreem hoge PPID waarde. Dus aan een pilletje.
Gelukkig is ze oud, dan hoef je je minder schuldig om er gewoon de stekker uit te trekken direct als ze haar dagelijkse dingetjes niet meer fijn kan doen

Maargoed, godzijdank is dit allemaal een heel ander niveau van dingen dan bij Joyke met zijn wond