Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:05

@Maartje ja ik ben er van de zomer 2 keer vanaf gevallen. maar echt kei en keihard haha. Gaat toch iets minder soepel dan 10 jaar geleden... en zag op het filmpje dat het er toch is ingeslopen dat ik voorzichtig ben geworden. nou is voorzichtig niet persee slecht maar ik was meer afwachtend ipv dat ik leiding nam wat toch wel moet met een jong dier.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:30

Nouklime, fijn is dat om filmpjes terug te kijken he.
Ben nu stiekem toch wel heel erg benieuwd naar je filmpjes :o
Hier net zo hoor, vorig jaar is mijn les op film gezet.. nouuu echt soms :Y) :Y) :Y)

Sanne, wat een heerlijke fotos !!! <3

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:21

Nouk lekker weer gereden. Fijn om dat dan even op een filmpje terug te zien. Kun je mooi weer mee aan de slag! Was ie gewoon weer braaf? :)
Ziet er fijn uit! Hij lijkt veel meer paard te worden? Ben wel benieuwd naar je filmpje!

Ohh wauw Sanne, wat een prachtige foto's! <3 Vooral de 2e vind ik heel gaaf!

Miesje hoe is het inmiddels met je rug?

Hier gaat het rijden nog niet lukken. Vannacht heeft het nog aardig gevroren dus achterin nog niet helemaal zacht. Morgen mag ze weer mee naar de clubles, kunnen we iig weer even lekker binnen rijden.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:40

Heerlijk is dat he Maartje als dat kan! 20/25 minuten vanaf hier zag ik. We wonen in het buitengebied vlakbij het kanaal dat scheelt weer 5 min :P

Gelukkig valt het mee Melissa!! Altijd schrikken en afwachten zoiets.
Haha gelukkig is ze niet zo ver gekomen. Is ook een hele wandeling vanaf de trailer, megagroot complex daar.
Dankje! Idd we hebben er toch maar gereden. En dat met de minimale dressuurkwaliteiten van Baby! Ze was echt wel duidelijk het slechtste (dressuur)paard daar haha.
Balen dat het weer niet mee wil werken met de bak.. gelukkig hebben jullie de clubles nog.

Miesjex; Dankje! Vind het zelf ook best prima ogen. Tuurlijk zijn er werkpunten maar denk wel dat we op de goede weg zitten.

Nouklime; Ben ook wel heel benieuwd naar je filmpje! Super dat je zo kritisch naar jezelf kan kijken.
Herken het wel dat je voorzichter wordt na een harde val.. heb ik met Baby meteen op het begin gehad. De 3e x dat ik daar op zat viel ik er vanaf, stond ze op 3 plekken op me en kon ik naar de gynaecoloog :+
Het vertrouwen is gelukkig wel weer helemaal terug! Lekker blijven rijden, blijven voelen en dan komt dat weer helemaal goed .

xSanne; Leuke foto’s!! :D Vind de 2e ook het gaafst!

Vanmorgen is Krisje weer gereden. Ze gaat echt goed vooruit! Heeft ook echt momenten dat ze rete enthousiast wordt en heel fanatiek wordt. Heeft ook al een wisseltje gesprongen beide kanten op. Heel leuk om te zien!
Volgende x gaat de amazone er eerst op, even voelen hoe ze is en daarna ik met haar begeleiding. Ben heel benieuwd!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:50

Thanks *D
Ja de 2e foto is ook mijn favoriet! En die komt ook aan de muur haha! Wil er een paar afdrukken maar moet nog even bedenken welke het gaan worden. Het zijn er 26 dus heb nog wat te selecteren :P
Het is ook een grapjas hoor, lekker veters trekken _O-
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:00

Melissa, met mijn rug is het waardeloos.. Steeds meer pijn ook na de fysiobehandeling vanmorgen.. Fysio adviseerde om het rustig aan te doen, niet meer tillen lopen of staan. Echt even mijn rust te nemen. Heb morgen om half 12 een afspraak staan bij de huisarts, even afwachten wat die ervan zegt ook ivm mijn werk.
Balen dat het rijden bij jullie nog steeds niet lukt zeg!!

Patty een wisseltje al? wat knap zeg!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:43

Patty/Nouk dat onzekere na een val komt mij ook bekend voor. Toen ik november van Ken viel ging ook te afwachtend rijden, waardoor ze daar juist 'gebruik' van ging maken. En je weet dan zelf heel goed dat je meer moet doorpakken, maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
Gelukkig hebben we dat vertrouwen nu wel weer terug

Wat goed dat Krisje zo goed gaat! Ik ben wel benieuwd naar beeldmateriaal!
Leuk dat je er zelf ook weer even opgaat!

Haha heeriljk Sanne! Ken kan dat ook altijd, alles pakken wat 'los' zit :')

Miesje wat balen.. Hopen dat je morgen bij de huisarts meer duidelijkheid krijgt!
Ja is even niet anders met de bak, ga er toch vanuit dat het vanaf woensdag wel weer kan, geloof dat hiet niet meer gaat vriezen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:57

Ik ken dat onzekere/voorzichtige ook wel nadat er iets mis gegaan is! Ik heb toen in de les een schop onder m'n kont gekregen en dat hielp wel echt _O-

Wat verschrikkelijk Miesje, sterkte met je rug!

Ik heb weer lekker gereden! Ze kruipt nog wat diep, maar wordt wel weer zekerder en dus weer voorwaardser, daar ben ik heel blij mee! Ze bleef soms wat terughoudend. En nu gaat de galop ook met sprongen vooruit, en gaat ze ook hele mooie stukken nageven in galop! :j

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:33

@Melissa hij is wel gewoon braaf alleen testte hij mij voor de 2de keer uit onder het zadel als in stil gaan staan en ik vind dat best spannend want ik denk dat hij gaat stiegeren en ik haat paarden die omhoog komen en daar ben ik echt bang voor. en gelukkig is dat moment dat hij gaat stil staan ook op film vast gelegd! en je ziet mij daar heel onzeker zitten en hem een mini tikje geven die meer vraagt 'zullen we alsjeblieft gaan lopen jack?' Ipv een goeie tik die zegt 'doorlopen Jack!'. confronterend om te zien haha maar oh zo waardevol om je eigen lichaamstaal te zien. Maar ik had dus een vriendin gevraagd te helpen vanaf de grond had haar een longeerzweep gegeven met de mededeling dat als hij stil zou gaan staan achteruit zou gaan lopen of omhoog zou komen ze hem vooruit moest slaan. No merci. En hij ging dus stil staan ik gaf een mini tikje hij gaf een bok ik gaf nog een tikje hij kwam dus omhoog en opeens was ze daar zwiepte twee keer met de zweep ik was er zelf helemaal onder de indruk van! Had niet verwacht dat ze zo adequaat zou optreden haha ik was helemaal onder de indruk maar het belangrijkste Jack was er ook nogal van onder de indruk en heeft het daarna niet meer gedaan tijdens dit ritje.

Dus voor de volgende keer als ik erop ga duidelijker/strenger zijn.

Sanne & Patty vind het fijn te lezen dat jullie ook zo'n zelfde periode zijn door gegaan!

@Miejse balen van je rug zeg! (understatement).

Filmpje die ga ik wel plaatsen. ik ga eerst even aan de slag en dan wil ik hem graag als vergelijkingsmateriaal gebruiken maak ik er even een leuk filmpje van en dan zal ik hem plaatsen! hoop volgende maand toch wel verschil te zien in mijn eigen 'attitude' nu ik weet waar het probleem ligt. Bij mezelf.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:08

Nou... Hier net bij huisarts weg. Heb een zeer ernstige bekkeninstabiliteit helaas.. Moet nu naar een speciale fysio hiervoor ( andere dan waar ik al liep ) en als dat niet helpt revalideren in het ziekenhuis ;(

Hier voorlopig dus helaas niet paardrijden..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:12

Sanne wat fijn dat jullie ook weer de goede kant opgaan qua vertrouwen! Super dat de galop ook steeds beter wordt!

Nouk super dat jullie in dat lastige stukje met wat hulp goed uit zijn gekomen! Hopelijk een goede leer voor Jack.
Het komt mij wel heel bekend voor! Ken deed voor een tijd terug uitbreken, hoort natuurlijk niet maar goed ze is jong dus vind dat nog niet het grootste probleem. Maar daarbij soms ook iets opnemen, en het stelde niet veel voor maar je wil ook niet dat ze dat verder gaan ontwikkelen. Dus op moment dat ze uitbrak moest ik mijn binnenhand eraan houden net zolang totdat ze weer omdraaide de goede kant op. Omdat ze wat dreigde met iets opnemen wat ik genijgt om gauw die binnenhand weer toe te geven van oh als ze maar niet.. En ook daarin paar keer flink aangepakt door instructie, en sinds dien is het ook klaar :D Ze zijn zo ontzettend slim :+
En heel af en toe probeert ze nog wel een keer, maar als ik nu binnenhand eraan hou dan is het ook na 1x klaar.

Jeetje Miesje wat naar zeg.. Hopen dat de andere fysio goed aanslaat!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:14

Mies beterschap ;(

Ik hoop over half jaar ook weer voorzichtig mee te kletsen. :o

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:07

Mirjam uiteraard gezellig als je nu ook gewoon blijft meekletsen!
Ik heb een kleine bijdrage gedaan, op naar een goed herstel voor Kya!

Ken ging super fijn vandaag <3 Heel fijn los en we hadden wat balkjes gedaan, drafbalkjes wel eens eerder gedaan maar galopbalken nog nooit. Ze vond de wending er naar toe heel lastig dus we deden de 1e vanuit draf en dan door in galop, deed ze heel netjes :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:09

Netjes dat ze dat zo deed!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:12

Mirjam, wat een rollercoaster gaan jullie doorheen. Maar wauw, wat hoop ik dat Kya de goede kant op blijft gaan nu! Groot respect voor jou! EDIT: oliebol ik lees net de laatste update, ik duim.... ;(

Wat heftig Miesje... bekkeninstabiliteit is klote. Even een hart onder de riem: mijn moeder heeft hele heftige bekkeninstabiliteit opgelopen toen ik geboren werd (joepie :') ) maar gaat door oefeningen e.d. inmiddels wel weer pijnvrij door het leven. Zelfs nog een 2e kind daarna gekregen, waarvan de artsen hadden gezegd dat ze dat niet meer zagen gebeuren.

Melissa; lekker! Goed bezig!

Wij hebben gister weer les gehad, en de juf vond d'r weer heel veel vooruit gegaan! De "rem" is er echt een beetje af nu. Dus we hebben weer hard gewerkt. Koppie zelf dragen, neusje er uit houden, pasjes wijken... en die galop; zelf lopen, niet op mijn steunen, gas d'r op *D

[ITP] Ze is van goud!
En een topic met de foto's van vorige week <3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:43

Miesjex schreef:
Nou... Hier net bij huisarts weg. Heb een zeer ernstige bekkeninstabiliteit helaas.. Moet nu naar een speciale fysio hiervoor ( andere dan waar ik al liep ) en als dat niet helpt revalideren in het ziekenhuis ;(

Hier voorlopig dus helaas niet paardrijden..

Y;( wat een vervelend nieuws. Al wist je wel dat ee iets zat natuurlijk. Is het iets wat gewoon kan herstellen?

Nouk: ik ben nog nooit echt zo naar gevallen dat ik een angst heb ontwikkeld. Maar begrijpelijk is dat wel.
Maar goed dat je nu wat hebt om aan te werken!

Melissa: fijn dat Het uitbreken nu waarschijnlijk is opgelost, het iig beter gaat!

Sanne: fijn dat t zo lekker gaat! +:)+

Hier maandag en gisteren weer gereden. Gisteren de clicker erbij gepakt en de snoepjes voor t opstappen. Binnen 2 tellen snapte ze dat ze moest stilstaan. Dus gewoon met een los teugeltje (ik hoefde haar letterlijk niet vast tr houden) kunnen opstappen zonder dat ze een pas zetten! Ik heb de tip van belonen per stukje gecombineerd met Mn clicker. Werkte perfect!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:16

@Maartje een clicker lijkt mij echt mega handig om mee te trainen. Lees er vaker over misschien moet ik het ook gaan gebruiken in mijn training. Moet toegeven ik ben ontelbare keren van mijn andere paard afgevallen maar nu ik 29 ben is van je paard vallen een totaal andere dimensie haha! Dat lijf veert niet meer zo lekker mee.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:50

Hahaha Sannee dat probeert Krisje ook altijd :').
Super dat het rijden zo vooruit gaat!

Balen dat je rug nog niet meewerkt Miesje… oef dat klinkt echt niet prettig. Hopelijk kan je er mee geholpen worden!

Dat klinkt bekend Nouklime! Deed mijn vorige paard op een begeven moment ook uit het niets… en als ik haar tikte deed ik dat voor 90%, dat was 10% te weinig. Slim van de longeerzweep vanaf de grond. Hebben wij toen ook gedaan. Paard was zo slim dat als die persoon op de grond niet in de buurt was ze gewoon weer begon. Tot dat de 2e persoon op het bankje in de hoek ook ineens een zweep ergens vandaan toverde, dat is haar goed bij gebleven :)).
Ik merkte zelf overigens dat als ik merkte dat ze niet ontplofte als ze aangepakt werd ik zelf ook beter aan durfde te pakken.
Succes! Hier kom je ook weer door heen.

Hihi toch grappig he Melissa, ze weten het zo donders goed maar iedere mogelijkheid proberen ze toch even gebruik van te maken. Super dat Ken het zo goed deed!

Top dat het zo snel opgelost was Maartje! Dat is nog eens makkelijk.

Hier is gisteren de tandarts geweest. Bij Krisje weer 4 doppen eraf gehaald, die is nu klaar met wisselen bij haar kiezen. Baby had alles netjes gewisseld en wat kleine dingetjes vlak gemaakt.
’s Middags is de osteo nog voor Baby geweest. Kon er zelf helaas niet bij zijn maar de heeft zich weer goed gedragen. Osteo vond haar al een heel stuk verbeterd ten opzichte van de vorige keer, vooral haar rug voelde erg goed. Fijn te horen. Doen we toch iets goed :P.
Straks komt de amazone weer voor Krisje.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:34

Fijn om te lezen Patty! Ik was ook blij wat jij ook zegt dat hij niet ontplofte toen de zweep onder zijn kont kwam maar hij echt vooruit ging. Vind een beetje puberen niet erg maar wil wel dat hij voorwaarts blijft denken. en ik ben inderdaad angstig voor een ontploffing die ik dan probeer te voorkomen door het voorzichtig op te lossen haha! Zondag komt iemand mij helpen dus hoop snel bij mezelf de knop te hebben gevonden.

Druk programma tandarts, osteo! altijd fijn als ze weer goed zijn!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:57

Maartje, ja hoor het kan gewoon herstellen als het goed is.
Heb ondertussen echt baat bij de pijn medicatie dat ik vandaag zelfs weer op mijn paard heb gezeten! Wel eerst even geprobeerd om mijn super betrouwbare rustige tinker, en niet op kane nog maar het ging eigenlijk heel erg goed!

Pattypaard heerlijk paardje weer door de apk haha.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:29

Sanne wat supe dat je les zo fijn ging! Ga zo je topic kijken ;D

Maartje wat fijn dat het opstappen nu ook gewoon ontspannen ging, top!

Patty even een APK voor de paardjes. Super dat de osteo baby al een stuk beter vond dan de vorige keer!

Miesje wat fijn dat de medicatie goed aanslaat! En heerlijk even te paard!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:59

Patty weer APK
Mies nu snel en goed herstellen!
Paard dat weer netjes stil stond met opstappen. :):)

Probeer mee te lezen hoor := :o

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:01

Mirjam zag dat Kya vandaag een goede dag had, duimen dat ze zo vooruit blijft gaan!

Ken mag morgen mee naar een BB wedstrijdje. Tenminste als de wind niet te extreem is, dan ga ik niet met trailer op pad.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:05

Spannend!

Ja hopen dat het nu goed blijft gaan met mijn meid.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:23

Wat fijn Miesje dat het aanslaat!!

Succes Melissa!

Wij hebben vandaag voor het eerst een rondje buitenbak gedaan! Eerst even binnen gereden en daarna naar buiten gestapt en daar even gereden. Die is 30x60 dus wel even wat anders dan de 20x40 binnenbak :') Ze vond het spannend maar was braaf! En dat met al die wind _O- daar had ik me even op verkeken haha. Werden zo aangeduwd haha.