Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Wat een mooi gebied Mo, gaaf.
Ik vind het geen fijn filmpje om naar te kijken, in tegendeel. Het is gelukkig allemaal goed gegaan, maar ik zie er linke poep dingen in. Ik vind het allemaal erg lang duren en veel getut en een paard vast binden na zo'n lange rit aankomend in een nieuwe omgeving aan de trailer terwijl er nog ponies binnen staan, vind ik niet verstandig. Stel ze schrikt, gaat hangen cq trekken of wil weg→ het blijven dieren hé hoe goed ook getraind en afgericht, brrrrrr.
Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan. En de paardjes deden het perfect→ gelukkig. Dus je mag trots zijn op je zelf en je paarden.
Wij deden de klep open als de paarden vóór los gemaakt waren (allebei). Dan ging altijd eerst Hercule rustig op commando naar achteren, totaal zelfstandig zoals Callas en manlief pakte dan van mij het halster touw aan en bleef dan staan paar meter achter de trailer.
Handje inmiddels op kontje van Polleke zodat ze weet dat zij zo mag, stang er achter weghalen en rustig stapje voor stapje kwam Polleke zelfstandig terug. Dan met beiden paarden aan het touw mochten ze gelijk de wei op. Heel snel en heel rustig was het gepiept dit om ongeduld na zo'n lange rit te voorkomen. Totale operatie misschien 1 minuut.