Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Niet eens gelongeerd ofzo, gewoon hop, wegrijden. Zadelpasser vond hem ook erg volwassen tonen, ook qua gedrag. Hij vindt het allemaal de normaalste zaak van de wereld. 

Leuk! Vind keuringen altijd een leuke gezellige maar spannende beleving 

Ohja. 1 velg is al gespoten 

fransje23 schreef:Hengsten worden is nu eenmaal part of the deal als je een merrie hebt.. Meestal vind ik het niet zo erg, maar als ze van die plannen en krijgen..
Moet Zilver nu twee weken binnen blijven met krachtvoer om op de keuring bijna uit haar plaat te gaan, zo heet?
Haal je haar er wel dagelijks uit of alleen die 3 keer per week om te longeren ( of vliegeren als ze echt heet wordt)?
Ik heb altijd bloedwaarden die van zichzelf snel heet zijn, volgens mij ontploffen die bij stalrust icm haver![]()
Heb het nogal druk dus buiten een borstel, korte wandeling en laten grazen geen dingen met Joya ondernomen. Ze komt tegenwoordig wel vaak in galop naar mij toe van achteruit het weiland! Te lief, blijven ook vaak voorbijgangers staan om te kijken.
Komt wel goed en tis maar voor eventjes
Paard moet ook gewoon een normaal leven hebben. Ik ging naar de keuring van het ministamboek en daar heb je mensen die hun paardje de dag voor de keuring niks te eten geven en op de dag zelfs soms geen water, zodat ze echt helemaal opgetrokken staan. Belachelijk vind ik het. En dan de neuzen helemaal kaalgeschoren met een scheermes
Al die slanke Friezen van tegenwoordig, dat hoort toch helemaal niet bij het ras? Vroeger waren ze ook allemaal nog zo zwaar gebouwd, vind het echt jammer hoe dit ras zich ontwikkelt... Vind het mooier als ze wat meer massa hebben. 

BrightBren schreef:@biancalaylo wat fijn, hoe gaat het nu met je paardjes?
@Renée dat ziet er al goed uit zeg, miles pakt het allemaal goed Op!
@puppy ik vind elano echt zo'n knapperd, echt een mooie kleur heeft hij ook!
@kabayo bedankt! Bo is een Nrps(bright speed X ed King Hill X rockefeller)
Wat doet zilver het allemaal al braaf zeg. Ze oogt echt al volwassen. Wat is haar stokmaat?
Vorige week heb ik mijn eerste "les" gehad met Bo en vandaag mijn huiswerk geoefend. Soms is het nog wat spannend allemaal maar verder zo braaf en lief!
[ [url=m/K6wTox.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eMwGAG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ckGDfE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JhrI1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar het is soms wel een vieze bende.
Hij is een echte toverbal.
. Dankje! Ik gok haar op 160 ongeveer. Mooie foto's!

Terwijl die van mijn moeder aardig stond te snuiven en de honden ernaar te blaffen. 

fransje23 schreef:Wat een toverbal die Elano!
En hij heeft gelijk wandelen over de parkeerplaats is suf!
Kabayo, die foto met die hond is mooi!
Zilver is op je filmpjes enzo toch altijd onwijs voorwaarts, zie haar nooit sloom sjokken?
Is toch een beetje ouderwets van de stamboeken dat ze dieren zo hyper voorgesteld willen zien want dan draven ze zo mooi... Terwijl je juist daardoor de echte beweging niet ziet en je zelfs een paard die niet rad is er niet uit kunt filteren. Snap dat je het predicaat wilt maar mij zou het dat niet waard zijn.

Kabayo schreef:Dat ze niet rad zijn en ze zien dat niet omdat ze hyper zijn klopt niet. Dat zie je wel. En de paarden moeten ook stap laten zien.

was gelukkig zo opgelost maarja leuk is anders..