Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaisNBenj

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:57

Wauw veel jarigen vandaag haha :D

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:19

@DaisNBenj jij ook gefeliciteerd leuke verjaardag gehad?#ikwel! x

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:00

Gefeliciteerd jarige jetten!

en maloes met de pony!

woezeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:05

Nouw ik geef de moed ook bijna op om een nieuw paardje te zoeken... Zie ik er uiteindelijk 1 die aardig voldoet aan mijn wensen krabbel die verkoopster terug :( reageer eerst heel enthausiast over mij maar mail me later terug dat ze hem toch probeer te houden. Aangezien ik met mn neus boven op marktplaats/bokt etc zit om snel te kunnen reageren als ik een echt leuk paardje ziet. Dus ja ik zach vol vreugde mijn droom paard (denk ik :P) ik werd er zooo blij van, blijkbaar zijn er zoveel reacties op dat dier dus er zijn mensen voor mij die nog eerder gereageerd hebben :( en als 1 van hun geschikt is en hem willen kopen dan heb ik pech |( en hij is zo leuk dus ik denk datie morgen wel verkocht is SNIK

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 08:49

Gefeliciteerd Ingetje en Marloes!

ga vandaag ook nog een paard kijken. iets ouder dan mijn lijstje, maar wel groot en in mijn prijsklasse.
ziet er uit als een leuk beest. ben benieuwd!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:57

Wat zocht jij voor een woezeltje?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:28

Ik ga dinsdag ook nog bij een ander paard kijken die hier in de buurt staat. Mooi groot en stevig, 4 jaar. Is al vaak mee naar het bos geweest en verkeersmak. Ik de bak loopt ie B niveau. Deze klinkt echt heel geschikt voor mij. Ben er heel nieuwsgierig naar.

Ook nog gereageerd op een shire, die valt iets te hoog kwa prijs, maar ben wel nieuwsgierig. Denk dat ik die ook nog wil gaan bekijken.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:05

Een shire is wel heel gaaf! Maar die heeft ook ene hele grote stal nodig.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:45

Volgens mij is deze shire niet enorm groot, dat het ik wel al gevraagd via mail. Maar zelfs al is hij groot is dat geen probleem, ik heb 3 stallen, waar een 2 van aast elkaar zitten, daar kan ik evt de wand tussen weg halen. Maar dat is voor latere zorg.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:48

wreckh schreef:
Volgens mij is deze shire niet enorm groot, dat het ik wel al gevraagd via mail. Maar zelfs al is hij groot is dat geen probleem, ik heb 3 stallen, waar een 2 van aast elkaar zitten, daar kan ik evt de wand tussen weg halen. Maar dat is voor latere zorg.

Dat scheelt een hoop. En wat is je doel verder? Wil je ook wedstrijden rijden, en in welke mate? In Vriezenveen is een meisje dat op een shire rijdt. Het is gewoon heel gaaf....

Als je ze wilt uit proberen, in Vorden is een stal waar je op shires buitenritten mag maken. En die zijn HUGE!

Ik heb overigens nog een topic gevonden die erover gaat: [EA-CO] Buitenritten op het grootste paard van de wereld**de Shire**

http://www.bigfieldshires.nl/

Ik wil daar ook nog een keer naartoe. ik wil wel eens op zo'n paard rijden.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:35

zo, paardje bekeken.

groot genoeg, breed genoeg, ietsje te oud voor mijn lijstje en erg braaf.
liep verrassend leuk. ik zag er eigenlijk wel iets leuks in.

nadeeltje: had last van zijn rug, flanken en singelplek.
paard was ook wel flink scheef... en dat was niet zo makkelijk op te lossen tijdens mijn testritje.

tja mensen, wat denken jullie van zoiets?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:46

driebergen wat had hij dan aan zijn rug wat dat is toch wel een belangrijk onderdeel van een paard
Singelplek is ook op telossen en scheef ook wel maar wel heel veel werk denk ik.
Maar dat hij dan toch nog lekker liep vind ik ook verrassend.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:45

volgens mij een slecht passend zadel... en dat terwijl de eigenaresse daar wel goed op gelet had (eh... ja, waar zie je dat niet? als paardeneigenaar moet je ook maar uitgaan van de mening van een zadelmaker).
paard was best aardig gespierd, maar onder het zadel was de bespiering weg gevallen. Hij had altijd al zo narrig gedaan wanneer hij gepoest werd op de middenhand.

stef_nora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:12

ik ben ook aan het rond kijken voor een paardje maar het is best wel lastig daar ben ik het wel mee eens

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:14

driebergen schreef:
zo, paardje bekeken.

groot genoeg, breed genoeg, ietsje te oud voor mijn lijstje en erg braaf.
liep verrassend leuk. ik zag er eigenlijk wel iets leuks in.

nadeeltje: had last van zijn rug, flanken en singelplek.
paard was ook wel flink scheef... en dat was niet zo makkelijk op te lossen tijdens mijn testritje.

tja mensen, wat denken jullie van zoiets?

Daar heb je hele goede rijtechniek voor nodig en een goede fysio erbij. Kun je het paard dat bieden, is het misschien een interessante uitdaging. Maar ik vind dat bovengenoemde de prijs WEL moet drukken!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:25

Ingetje en Marloes; als eerste nog gefeliciteerd met jullie verjaardag en Ingetje: veel succes met de keuring dinsdag.
Zal morgen een verslagje uitbrengen van gisteren en vandaag wat betreft de zoektocht. Allemaal een heel goed uiteinde en tot volgend jaar :wave: !

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:31

@ driebergen: Jammer dat het paard zo veel last had van de rug etc. En ook nog flink scheef is niet zomaar even op te lossen.

Iedereen een fijne jaarwisseling en een Gelukkig Nieuwjaar!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:40

Jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling, en niet te veel drinken en oliebollen he! Want dan ga je niet goed het volgend jaar in....

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:12

goede rijtechniek: ik begin redelijk handig te worden en heb een hele goede instructrice ;)
fysio/ostheopathe heb ik en is een goede.

Zadel weet ik nog niet zeker hoor, maar omdat de bespiering daar op de rug er echt minder uitzag, leek mij dit het probleem, terwijl ik van de eigenaresse de indruk kreeg dat zij echt heel netjes met haar paard omging. toevallig doe ik de opleiding zadelpassen, dus ben daar wat meer op gericht.

Ik laat mijn instructrice toch even naar de beelden kijken.
Op zich wil ik een gezonde, maar als we een leuk opknapprojectje vinden, waar we serieus potentie in zien, dan zou ik dat wel leuk vinden. Ik zag bij dit paard toch ook een onregelmatigheidje. en ook daar twijfel ik over.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:15

fijne jaarwisseling allemaal, trouwens!!!
en voor alle mensen die in 2011 hun paard nog niet gevonden hebben:

veel leuke, gezellige en vruchbare zoektocht gewensd en uiteindelijk natuurlijk:
ons eigen paard!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:48

driebergen schreef:
goede rijtechniek: ik begin redelijk handig te worden en heb een hele goede instructrice ;)
fysio/ostheopathe heb ik en is een goede.

Zadel weet ik nog niet zeker hoor, maar omdat de bespiering daar op de rug er echt minder uitzag, leek mij dit het probleem, terwijl ik van de eigenaresse de indruk kreeg dat zij echt heel netjes met haar paard omging. toevallig doe ik de opleiding zadelpassen, dus ben daar wat meer op gericht.

Ik laat mijn instructrice toch even naar de beelden kijken.
Op zich wil ik een gezonde, maar als we een leuk opknapprojectje vinden, waar we serieus potentie in zien, dan zou ik dat wel leuk vinden. Ik zag bij dit paard toch ook een onregelmatigheidje. en ook daar twijfel ik over.

Een slecht zadel kan tot spieratrofie leiden en dat kan dit ook zijn. Komt veel vaker voor in de rug door zadel dan dat we in de gaten hebben. Dat onregelmatigheidje kan uit scheef bekken of uit rug voortkomen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:30

Precies. en die atrofie vind ik wel echt een nadeel. kan zelfs zo zijn dat die spieren nooit meer terug komen, maar daar heb ik bij dit paard geen idee van.
de scheefheid was licht uit het bekken. de schouders waren ook erg asymmetrisch bespierd.
was niet zo makkelijk recht te zetten, mogelijk zelfs meerdere scheefheden tegelijk. of hij was gewoon heel stijf en kon zich niet zo makkelijk recht laten zetten.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:06

driebergen schreef:
fijne jaarwisseling allemaal, trouwens!!!
en voor alle mensen die in 2011 hun paard nog niet gevonden hebben:

veel leuke, gezellige en vruchbare zoektocht gewensd en uiteindelijk natuurlijk:
ons eigen paard!

Nou, vertel en laat zien!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:07

driebergen schreef:
Precies. en die atrofie vind ik wel echt een nadeel. kan zelfs zo zijn dat die spieren nooit meer terug komen, maar daar heb ik bij dit paard geen idee van.
de scheefheid was licht uit het bekken. de schouders waren ook erg asymmetrisch bespierd.
was niet zo makkelijk recht te zetten, mogelijk zelfs meerdere scheefheden tegelijk. of hij was gewoon heel stijf en kon zich niet zo makkelijk recht laten zetten.

Tsja.... het wordt wel heel moeilijk zo hoor. Je zou er eigenlijk meteen een fysio naar moeten laten kijken, die kan zien of dit nog goed te krijgen is. Het kan zijn dat door een valpartij het paard asymmetrisch geworden is. Dat de boeg de bekken scheef trekt. En dan moet je dus die boeg recht zien te krijgen. Valt niet mee.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:24

Langcara schreef:
wreckh schreef:

Dat scheelt een hoop. En wat is je doel verder? Wil je ook wedstrijden rijden, en in welke mate? In Vriezenveen is een meisje dat op een shire rijdt. Het is gewoon heel gaaf....

Als je ze wilt uit proberen, in Vorden is een stal waar je op shires buitenritten mag maken. En die zijn HUGE!

Ik heb overigens nog een topic gevonden die erover gaat: [EA-CO] Buitenritten op het grootste paard van de wereld**de Shire**

http://www.bigfieldshires.nl/

Ik wil daar ook nog een keer naartoe. ik wil wel eens op zo'n paard rijden.

Ik heb geen echte wedstrijd doelen. Vooral lekker boscrossen en wat dressuren. Misschien af en toe een klein sprongetje. Dus dat zou prima met de shire gaan. Hij staat alleen veeel te ver weg, das wel balen. 225 km rijden, dus is echt een roteind. Maar vind hem zo leuk! Zit zo in dubio. De twijfels worden weer steeds meer. Dinsdag ook buitenrit met die 10 jarige ruin, maar twijfel toch erg over dat paard, ondanks dat hij compleet in mijn plaatje past. Dinsdagavond ga ik ook bij een leuk paard kijken, maar die krijgen maandag ook al kijkers. Is natuurlijk afwachten, maar de leuke paarden worden tot nu toe iedere keer voor mijn neus weg verkocht. :-)
En een shire is echt wel gaaf!