Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
reageer eerst heel enthausiast over mij maar mail me later terug dat ze hem toch probeer te houden. Aangezien ik met mn neus boven op marktplaats/bokt etc zit om snel te kunnen reageren als ik een echt leuk paardje ziet. Dus ja ik zach vol vreugde mijn droom paard (denk ik
) ik werd er zooo blij van, blijkbaar zijn er zoveel reacties op dat dier dus er zijn mensen voor mij die nog eerder gereageerd hebben
en als 1 van hun geschikt is en hem willen kopen dan heb ik pech
en hij is zo leuk dus ik denk datie morgen wel verkocht is SNIK wreckh schreef:Volgens mij is deze shire niet enorm groot, dat het ik wel al gevraagd via mail. Maar zelfs al is hij groot is dat geen probleem, ik heb 3 stallen, waar een 2 van aast elkaar zitten, daar kan ik evt de wand tussen weg halen. Maar dat is voor latere zorg.
driebergen schreef:zo, paardje bekeken.
groot genoeg, breed genoeg, ietsje te oud voor mijn lijstje en erg braaf.
liep verrassend leuk. ik zag er eigenlijk wel iets leuks in.
nadeeltje: had last van zijn rug, flanken en singelplek.
paard was ook wel flink scheef... en dat was niet zo makkelijk op te lossen tijdens mijn testritje.
tja mensen, wat denken jullie van zoiets?
driebergen schreef:goede rijtechniek: ik begin redelijk handig te worden en heb een hele goede instructrice![]()
fysio/ostheopathe heb ik en is een goede.
Zadel weet ik nog niet zeker hoor, maar omdat de bespiering daar op de rug er echt minder uitzag, leek mij dit het probleem, terwijl ik van de eigenaresse de indruk kreeg dat zij echt heel netjes met haar paard omging. toevallig doe ik de opleiding zadelpassen, dus ben daar wat meer op gericht.
Ik laat mijn instructrice toch even naar de beelden kijken.
Op zich wil ik een gezonde, maar als we een leuk opknapprojectje vinden, waar we serieus potentie in zien, dan zou ik dat wel leuk vinden. Ik zag bij dit paard toch ook een onregelmatigheidje. en ook daar twijfel ik over.
driebergen schreef:Precies. en die atrofie vind ik wel echt een nadeel. kan zelfs zo zijn dat die spieren nooit meer terug komen, maar daar heb ik bij dit paard geen idee van.
de scheefheid was licht uit het bekken. de schouders waren ook erg asymmetrisch bespierd.
was niet zo makkelijk recht te zetten, mogelijk zelfs meerdere scheefheden tegelijk. of hij was gewoon heel stijf en kon zich niet zo makkelijk recht laten zetten.
Langcara schreef:wreckh schreef:Volgens mij is deze shire niet enorm groot, dat het ik wel al gevraagd via mail. Maar zelfs al is hij groot is dat geen probleem, ik heb 3 stallen, waar een 2 van aast elkaar zitten, daar kan ik evt de wand tussen weg halen. Maar dat is voor latere zorg.
Dat scheelt een hoop. En wat is je doel verder? Wil je ook wedstrijden rijden, en in welke mate? In Vriezenveen is een meisje dat op een shire rijdt. Het is gewoon heel gaaf....
Als je ze wilt uit proberen, in Vorden is een stal waar je op shires buitenritten mag maken. En die zijn HUGE!
Ik heb overigens nog een topic gevonden die erover gaat: [EA-CO] Buitenritten op het grootste paard van de wereld**de Shire**
http://www.bigfieldshires.nl/
Ik wil daar ook nog een keer naartoe. ik wil wel eens op zo'n paard rijden.