Cer schreef:Ik weet niet hoe rural die andere aanvallen zijn, Belarus, Mongolie, Egypte, India..Zijn dat ook stedelijke gebieden? Ik zie 1 of 2 mensen gedood, de rest gewond?
Er worden wereldwijd ook mensen gedood door olifanten en tijgers (beren) toch?
Ik heb geen flauw idee of die hele lijst 'veel' aanvallen betreft, of 'weinig'. Geen idee in welk perspectief je dat moet zien.
Wat ik me afvraag (maar ik heb geen idee, dus niet beledigd zijn aub).. Ik begrijp dat Everzwijnen ook gevaarlijk kunnen zijn voor mensen, toch? Hoeveel overlast geven die tov mensen?
(ik snap dat Everzwijnen voor vee niet veel problemen opleveren... maar bijv. kippen / voileres worden wel met enige regelmaat overvallen toch? Door vossen/marters en dat soort dingen).
Hoe is de verhouding met andere roofdieren tov de wolf (en schade) ?
Die lijst wolf aanvallen is niet realistisch voor NL. De gebieden zijn namelijk niet te vergelijken. Hier kunnen wolven meerdere keren per dag met mensen in contact komen en vallen mens contacten bijna niet te vermijden. Daardoor gedragen wolven zich hier ook anders en is de kans op confrontaties wolf mens veel groter. Ook dadelijk roedel wolven en mens....
Daarnaast kunnen kippen en konijnen enz veel makkelijker beschermd worden tegen marters en vossen. Kippen gaan op stok. Stevig gezet tuinhuis op stenen of beton als nachthok kan al voldoen. Overdag een rennetje en klaarrr. Dat wordt zoals bij mij met 2 trekpaarden een wat lastiger verhaal om wolf proof te huisvesten EN huisvesten volgens wat ik nog oke vind qua welzijn