Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:48

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:14

Ik vind de sneeuw ook heerlijk, even lastig dat de wegen wat minder zijn maar daar kom ik wel overheen. Koda vind de sneeuw volgens mij ook wel leuk, hij ligt er regelmatig in te rollen, speelt nog gewoon en hij komt blij over. Ze eten wel enorm veel hooi nu het zo koud is, goed om de kachel warm te houden :) Heb zondag wel modder/ijs klompen uit zijn sokken geknipt, de kleine zijn niet zo erg maar een aantal vond ik echt te groot.

Afbeelding

Afbeelding

Water is er nu natuurlijk af ivm de kou, maar ze kunnen drinken uit de poel (elke keer als er iemand op stal is maakt die de poel open en paarden houden het zelf ook open :) )
Afbeelding

Lekker eten
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:46

We hebben lekker een half uur in de stralende zon! Wat een heerlijk weer is het!

Ze was wel een beetje boevig, maar dat mag.
Morgenmiddag weer een rondje. Misschien kunnen we in de longeer cirkel. Die ligt vol sneeuw en dan is de bodem niet bevroren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

candalisa

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:14

Psvanlot ze zijn allemaal een beetje fris volgens mij! Wel leuk die voeten foto!

S1993 Is dat echt een soort vijvertje of gewoon volgelopen door het vele regen? Hoe dan ook wel super handig dat ze kunnen drinken wij zijn steeds met emmers aan het sjouwen

Ik zal super blij zijn als het weg is maar het geeft wel mooie plaatjes was vanmiddag zo lekker dat ze even zonder deken naar buiten konden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 20:51

Even weer bijlezen! Ik zie twijfels over dekens, ik heb ze de laatste weken met die regen een regendeken op gehad en ben daar nu wel heel blij om. Heb echter niet speciaal dekens op gelegd voor de vrieskou, daar hebben ze nooit echt moeite mee gehad. Maarja daar heb je koudbloeden voor zekers haha. En ze komen nu sowieso naar binnen voor de nacht dus hier is het luxe.

Wel alvast even een vraag van mij; is er iemand die warm water geeft aan de paarden? En hoe doen jullie dit op een stal waar geen warm-water-kraan is? Ik twijfel tussen meenemen van thuis of een waterkokertje op stal in te steken maar las dat ze met warmer water meer drinken, en aangezien ze zo veel hooi eten nu vind ik dat wel een prettig idee.

Noisy, wat goed lekker buiten wandelen! Snel rijdende auto's zijn sowieso eng, dat vind ik zelfs eng :(
Hele leuke foto van jullie samen op de berg :) En ook het filmpje liet me lachen!

Berdien, uit nieuwsgierigheid: welke maat deken heeft Feyre? Want het ziet er inderdaad een hele tent uit, gek dat ie dan spant!
Duke is ook pas na zijn 4e verjaardag mentaal echt veranderd. Zeker qua aandacht erbij houden en mee willen denken. Ik merk hem nu nog elke dag slimmer worden, ga ik nog spijt van krijgen denk ik haha.
Zo te zien nog eentje die van de sneeuw geniet := Hier vonden ze het ook wel leuk :)

Vientje, fijn dat jullie weer lekker kunnen oefenen met de trailer. Ik snap ook dat het niet logisch voor ze is om in zo'n donkere smalle kist ineens achteruit te moeten gaan. Lekker huiswerk meegekregen dus :)
Sneu van Miep wel zeg :( Dat zo'n kleine verandering toch eigenlijk veel kan doen voor een paard.

CL ik krijg al stress als ik die foto zie van de besneeuwde weg, ben zo bang om te rijden met de sneeuw. Heb me door mama naar stal laten brengen en halen de afgelopen dagen. Daar moet je dan 27 voor zijn hé :')
Gelukkig heeft Marie toch weer wat rust gevonden :(:)

Over het binnen houden, ik heb er momenteel ook niet alles meer aan te zeggen. Heb altijd steevast gepleit voor 24/7 buiten maar als ik nu kijk naar onze weide thuis waar 2 weken al geen paarden meer hebben gestaan, dat is nog steeds goed om benen te breken. Zeker nu overal plassen water bevroren zijn en kuilen modder keihard geworden. Ik ben nog steeds heel blij dat ik ze naar stal heb gebracht, ongeacht dat ze daar niet de hele dag buiten kunnen. Ze vinden het heerlijk in de sneeuw te rollen en rennen en thuis was dat geen optie geweest. Ze zijn gelukkig wel veel naar buiten gekund en er is nooit een probleem van gemaakt wanneer en hoe lang ik ze buiten heb gezet (dat had ik ook niet verwacht hoor), ze hadden het gewoon liever niet als het hard regende en de weides helemaal kapot gingen. Er is een weide die tamelijk hoog ligt en daar heb ik ze fijn met z'n drietjes buiten kunnen zetten dus al bij al valt het goed mee voor ons.

Candalise, flashy sneakers hoor :D
Met een trailer nu op pad is ook wel het laatste wat ik zou doen ja :n Wel leuk, de sneeuw op dat vogelhuisje :)
En wat glimt die mooi in de sneeuw zeg!!

Anouk wat een heerlijke foto's!

Sizzle wat mooi die zon! Wat voor boomgaard (?) is dat?

Haha fransje, zoeken naar grassprietjes was hier ook wel heel belangrijk ja. Die tweede foto is wel heel gaaf!

--
Zondag hebben wij onze trainingsstage, we moeten gelijk als eerste om 10u :=
Ik ben gisteren tot daar gewandeld om te kijken hoe lang we er over doen want als de wegen er zo bij liggen ga ik ééééécht niet met de trailer rijden. Was een dik half uurtje wandelen dus dat is goed te doen.
Ik denk zelfs dat we het nodig gaan hebben want ik zie geen kans om Duke te rijden nog deze week ter voorbereiding. Sneeuw in de weien, alles bevroren en de wegen heel glad dus ik kan nergens heen. Dus dat half uurtje erheen wandelen helpt misschien om de eerste energie er uit te krijgen :') Ben zo zenuwachtig telkens ik er aan denk haha. Gelukkig is het elke deelnemer apart dus niemand ziet ons als het mis gaat _O-

Mijn mammoeten vonden ze sneeuw heerlijk! 1 voor 1 vallen ze tegen de grond om te rollen :D
Dit geeft me dan wel weer goede hoop voor zondag trouwens:

Afbeelding

Heb ook nog de slee achter Dexter gehangen, misschien doe ik dat met Duke ook nog wel morgen. Dan hebben we tenminste het sturen nog een keer geoefend :')

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:10

Wat een toffe foto’s allemaal!! Dan is sneeuw toch wel heel leuk :D

Granoek, dit was een 205. Maar Feyre is idioot breed en dit is een gewone Harry’s Horse :)) Zal de Amig Wug van Sil eens passen, die valt mooier om een forse boeg.

Mijn hulptroepen vandaag met uitmesten:
Afbeelding

Heel lief maar zo vreselijk onhandig _O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 22:53

Wow 205! Die van mij dragen 215 :D inderdaad wel altijd gedoe aan de borst. Kijk eens bij bighorseshop.co.uk

Weet alleen niet hoe leveren nu gaat met die brexit :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:13

Och ja, dat vergeet ik steeds := Wel een goede tip, bedankt!

En ja, echt 205! Mega mormeltje is het :))

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:32

Mooie sneewfoto's en filmpjes *\o/*

Wat glimt Syd mooi, Candalisa!

Die foto met de slee is geniaal, Granoek!
Wel plezier en succes zondag!

Ik geef lauw water maar wij hebben warm water op stal, dus dat is vals spelen.
Waterkoker is wel handig want je kan best eens aardig wat warm water nodig hebben en dat scheelt water meeslepen van thuis.

Wij zijn gisteren weer naar de binnenbak geweest. Aan de hand er heen is prima te doen.
Nog even een foto spammen, camera draait overuren met de sneeuw. O:)

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 09:35

Prachtig <3 wij moeten een mini stukje de weg oversteken naar de wei maar dat is toch echt nog steeds super glad hier. Hoop dat het vandaag beter is met de wegen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:45

Bij ons ook gladde stukken maar aan de hand gaat dat prima. Paarden letten wel op, is mijn ervaring :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:09

Ik kreeg gisteren deze foto binnen van degene die ging voeren <3
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:25

Duke heeft nog best wel moves +:)+ Als je dat zo in de ring kunt laten zien wauw! :wow:

Allemaal mooie sneeuwpica's <3

Rudi houdt ook van zon
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:39

Vandaag naar de duinen gestapt en daar door de sneeuw gereden. Was prachtig, op wintersport met eigen paard!

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft geen uitglijder gemaakt.
Ze liep eigenlijk heel vast en zelfverzekerd.
Ben wel erg blij dat ze geen ijzers heeft. Dan kunnen dit soort dingen gewoon.
Al had ik vroeger altijd sneeuwbeslag en dat werkte ook top.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 19:58

Ohh wat een uitzicht zeg, nu ben ik wel een beetje jaloers

Noisy & Anouk ook zo’n heerlijke sneeuwplaatjes <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:15

Wat een sneeuwpret overal :D :D Zulke mooie foto's <3

Koda ziet er blij en knus uit zo in de sneeuw!

Lekker zo wandelen in het zonnetje PSvanLot!

Veel plezier met je trainingskamp dit weekend, zet hem op! *\o/* Wat loopt Duke gaaf zo <3 En ik wil ook sneeën, vet stoer!!

Gaat niks boven gezellige hulp met uitmesten :P

Pinda groeit inmiddels ook uit maat 206 :=

Fransje ik ben weer jaloers op jouw buitenritten <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:16

ik ga nu weer eens naar stal voor een rondje wandelen. Gisteren in de longeercirkel geweest. Die lag vol sneeuw en daaronder zacht. Heeft ze toch even gek kunnen doen. Die zal nu wel super hard zijn ben ik bang.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:34

Ik ben blij, gisteren is de osteopaat geweest voor Pinda. Helemaal gecheckt, geen enkele behandeling nodig en een bult complimenten gehad over mijn soepele, rechte, mooi gelijk bespierde en super in haar vel zittende paard <3 :):) Pinda zit zelf goed in mekaar en de training gaat zoals haar lijf laat zien ook heel goed *\o/* Heel fijn om te horen, voel me soms zo'n kneus met mijn gezoek naar hoe haar correct door te rijden maar vooralsnog de juiste aanpak gevonden voor haar :)

Hier staan ze nu een uurtje of 5 buiten per dag in vlakke en inmiddels sneeuwvrije paddocks, fijn! Gistermiddag ook even heerlijk met beide gewandeld in het zonnetje op de weg, allebei een dikke pretkop :D
Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:25

Hier gister wat foto's gemaakt in de sneeuw en buitenbaan en vandaag mocht Gentle lekker de wei even op...

Ben vanwege omstandigheden n stuk voorzichtiger dan voorheen maar goed... het is wat t is ;)

Gister
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:28

Gentle oefent slidings :))

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:45

Dan wel zonder plates want die heeft de smid er afgelopen maandag mooi onderuit getrokken _O-

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 08:23

Haha dat dacht ik ook met die laatste foto!

Vientje wat goed om te horen, je doet het dus hartstikke goed :D

Fransje wat heerlijk weer zo'n rit! Ik moet met trailer naar het bos en dat zie ik niet zo zitten dus wij hebben ons tot het erg beperkt. Ik merk dat Koda iets voorzichtiger is maar wel zelfverzekerd.

Rudi lekker aan het genieten! Ik houd van die sneeuwneusjes :)

Haha Berdien dat doen ze bij mij ook zo vaak! Niet omgegooid?

Haha heerlijk met die slee Granoek! Nog geprobeerd met Duke?

Candalisa het is gegraven als poel, was de bedoeling dat hij vol zou lopen met grondwater maar dat was in de zomer zo laag dat er gewoon een gat was. Nu staat hij door/dankzij de vele regen helemaal vol.

Woensdag heb ik even zonder zadel gereden, wel in stap want ik wilde geen risico lopen. Hij deed het heel netjes :D

Afbeelding

En de camera weer eens meegehad om wat foto's te schieten, knap koppie
<3

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:15

Ik heb Feyre even in onze bak gezet. Die lag echt nog vól sneeuw, om te zien wat ze zou doen.

Afbeelding

En toen deed ik *klikklik* en..
Afbeelding
*\%/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:42

Paint_Lover schreef:
Dan wel zonder plates want die heeft de smid er afgelopen maandag mooi onderuit getrokken _O-

De sneeuw glijdt genoeg zo te zien PL!
Leuke foto's allemaal. Prachtig zo in de sneeuw.

Oh die Feyre ook <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:36