Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:13

Oei miesje, heb je geen hernia?? Je verschijnselen klinken vergelijkbaar alsie van Mn vrouw, met een hernia dus... ik zou sowieso terug naar de huisarts gaan en vragen voor een doorverwijzing voor een mri!

Hier nu ff niks meer gereden. Ik heb alleen maandag en woensdag vrij, en soms rij ik donderdag als dit kan icm school.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:16

Ja ik heb geen idee. Ik ben eerste keer door de huisarts naar de fysio gestuurd met een SI blokkade en ontsteking.. loop nu bij de fysio, die masseert en kraakt me rug...
Wat ik zo raar vind is dat me ene arm ook steeds doof aan voelt en ik sinds een aantal dagen ontzettende pijn onder mijn linker ribben heb.

Ik weet niet wat het is, maar wel dat het langzaam aan ontzettend vervelend wordt.. Als ik mijn dochter op til doet het echt ontzettend pijn onderin mijn rug/bil

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:29

Klinkt echt echt exact als de klachten van mijn vrouw! Ga alsjeblieft maandag de huisarts bellen en vraag om doorverwijzing mri en/of neuroloog.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:37

Maartje1990 schreef:
Klinkt echt echt exact als de klachten van mijn vrouw! Ga alsjeblieft maandag de huisarts bellen en vraag om doorverwijzing mri en/of neuroloog.

Serieus, heeft ze ook 1 arm die wat doof voelt en pijn onder de ribben?? ;(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:37

Hier nog iemand met hernia ervaring en alarmbellen Miesjex. Ik ben er 2 jaar geleden aan geopereerd en dit komt mij ook erg bekend voor. Ik zou me laten doorverwijzen naar een neuroloog en eerst eens een scan laten maken voordat er wat voor peut dan ook aan mag rommelen. Ik ben door een manueel therapeut gekraakt (huisarts dacht bij mij aan ischias) en die heeft meer stuk gemaakt dan goed gemaakt toen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:43

Aii jeetje jullie berichten maken me wel wat bang.. Vriendin van mij zit momenteel met een dubbele hernia, als ik haar vergelijk met mij dan is dat van mij niets haha..

Maandag ochtend moet ik om half 9 naar de fysio toe en denk dat ik daarna maar even de huisarts op bel ;(
Ik hoop zo op geen hernia, wil gewoon lekker weer kunnen rijden |o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:43

Klinkt inderdaad naar hernia, direct maandag naar de HA jij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:57

Miesjex schreef:
Maartje1990 schreef:

Serieus, heeft ze ook 1 arm die wat doof voelt en pijn onder de ribben?? ;(

Euh nee dat niet. Mijn buurvrouw wel met een nekhernia..... dus ik hoop niet dat je dat ook hebt. Maar je been/bilklachten exact die van haar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:58

Wat voor paard heb je? Is het rijden momenteel extra pijnlijk voor je?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:09

Miesje wat naar van je rug.. Uitstraling naar been klinkt wel als hernia idd.. Hopen dat het meevalt Zou idd wel even langs de HA gaan..
Wel fijn dat je een bijrijder hebt gevonden!
Ik heb donderdag (voorlopig) laaste x fysio gehad. Wat een stomme val wel niet kan doen. Over 2-3 maand nog even keer check

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:14

Maartje1990 schreef:
Wat voor paard heb je? Is het rijden momenteel extra pijnlijk voor je?

Ik rij momenteel niet hoor.
Af en toe even een stapritje op mijn brave 15 jarige tinker haha.
Mijn jonge kwpner stap ik nu echt niet op, ook al is hij tot nu toe ontzettend braaf neem ik het risico nu niet. En denk inderdaad dat het rijden met hem ook echt niet gaat lukken door de pijn ;(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:03

Tinkers zitten over t algemeen wel comfortabel. Mijn vrouw heft echt mega veel pijn op onze draver. Die zit gewoon niet fijn, al helemaal niet voor haar.

Maar laat je weten wat de huisarts etc zegt? En echt bellen he maandag! Anders geef ik je een virtuele schop onder je kont!

Edit; ff in je profiel gespiekt. Jij bent ookal zo jong. Lukt t werken (nog) wel? Zie dat je verzorgende ig bent

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:39

Maartje1990 schreef:
Tinkers zitten over t algemeen wel comfortabel. Mijn vrouw heft echt mega veel pijn op onze draver. Die zit gewoon niet fijn, al helemaal niet voor haar.

Maar laat je weten wat de huisarts etc zegt? En echt bellen he maandag! Anders geef ik je een virtuele schop onder je kont!

Edit; ff in je profiel gespiekt. Jij bent ookal zo jong. Lukt t werken (nog) wel? Zie dat je verzorgende ig bent

Ja klopt ben 25 jaar en werk in de thuiszorg.
Op goede dagen lukt het heel makkelijk maar slechte dagen niet echt..
Gelukkig nu allemaal makkelijke zorgvragen.
Moet morgen van 7 tot 15.30 maar meeste dingen zoals medicatie zwachtelen en katheteriseren.

Kan me indenken dat dravers minder comfortabeler zitten dan brede tinkers haha.
Mijn kwpn zit opzich wel echt heerlijk, maar zo jong nog..
Durf het echt niet aan mocht hij toch gek gaan doen zit ik met mijn rug.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:04

Maartje1990; Oh haha nou als ze dat kan zou je denken dat ze ohz ook wel een best sprongetje kan maken :P
We hebben een tijd geleden onze eerste buitenrit gemaakt. Toen zijn er al 3 honden mee geweest, ging super! Als ik met de trailer naar het bos ga zou ik de honden mee kunnen nemen maar denk niet dat ik dat zonder fietser/wandelaar er bij ga doen. Eerder toen we er nog maar 1 hadden wel vaker gedaan maar vind het nu eigenlijk wat gevaarlijk.. vooral met de honden en mentaliteit van andere mensen.
Jullie een lekkere buitenrit gemaakt! Geeft toch een extra goed gevoel als je zelf de stapjes gemaakt hebt he.
Ik vind opstappen met snoepjes niks. Tenzij je het heel op tijd weer achterwege laat.
De gouden tip vind ik meer rust, geduld en herhaling. Baby was eerder erg rillerig en schrok nogal als je iets anders deed dan normaal. Dus… overal aan komen, aan de rechterkant eraf gaan en opstappen e.d. Alleen van haar kont afglijden heb ik nog mee gewacht haha.
Oh! En belangrijk is dat je de prikkel pas weghaalt als ze het gewenste gedrag vertoont. Dus reageert ze bijv. op jou voet in de beugel door te bewegen dan deze net zo lang erin houden tot ze weer rustig stil staat en dan voet uit de beugel halen. Dat is haar beloning. En dan weer opnieuw. En dan steeds een stapje verder uitbouwen.

Paljaslaura; Haha dan ben je toch wel even blij dat je er niet op zat toch :P
Wauw wat gaaf de 1e x in zon grote baan!! Gelukkig kon je hem eruit trekken als ie dat in zun hoofd haalt. Wel heel braaf met zon donder erbij!

xSannee; Fijn dat het opstappen al beter gaat! Mooi dat de osteo zo tevreden was en dat ze braaf was. Altijd fijn om even gechecked te hebben.
Oehh ben heel benieuwd naar de foto’s!!

Melissa; Mooi dat de clubles weer fijn ging, en ook nog in de grote hal!
Kan je nog mooi even vooruit met het zadel, ook fijn te weten dat dat goed zit voor jezelf.
Ow jeetje dat is behoorlijk schrikken ja! Gelukkig hoorde je het gebeuren.. pff… heeft ze geen spierpijn er van gehad?

Murosch; Wat een schattige combi!! Veronia ziet er weer goed uit!
Hihi ik herken de kleur manen zo vies :').

Miesjex; Jammer dat je naar een bijrijder toe moest.. maar fijn dat het wel zo goed gaat! Klinkt echt niet goed wat je omschrijft… ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen.

Met Baby der deken vraag ik me ook nog steeds af. Paard kan echt dingen die je niet van der verwacht haha.
Doe mij ook maar lekker 20/25 graden…. Héérlijk!

Hier donderdagavond bij de locatie van de kampioenschappen gaan oefenen. Baby was weer erg braaf! Liep alleen wat minder.. ze heeft wat last van sommige spieren. Donderdagmorgen heeft ze wel een massage gehad maarja dat is natuurlijk niet zomaar weg.
Vrijdagochtend weer een rondje BB gaan doen. Ze had echt haar dag :'). Is er vandoor gegaan op het terrein met opzadelen, wou alleen maar als een racemonster over de hindernissen met losspringen. Tot dat ik zei tegen mijn moeder die mee was dat ik zo de ring niet in ging want had compleet geen zin. Echt meteen daarna super braaf en gecontroleerd springen. Soms heb ik echt het gevoel dat ze mens spreken…
Parcours ging best prima! Nog genoeg dingen om aan te werken maar dat komt nog.

Gisteren even kort wat longewerk gedaan en toen heeft ze kinderpony gespeeld. Echt super schattig!! Ze was heel voorzichtig met het meisje op haar rug. Wel aan de longeerlijn gehouden maar haar zelf wat figuren laten sturen. Als ze een keer schopte liet ze merken dat het zachter kon maar bleef ze heel rustig. Als ik dat doe vliegt ze :').

En vandaag de kampioenschappen mogen rijden! Van tevoren gezegd dat ik blij zou zijn met een braaf simpel proefje en dat is gelukt! Meer zit er toch niet in, dat is niet erg. We zijn 18e geworden met 183,5 en 195 punten. Woensdag komt de tandarts en de osteopaat en heeft ze even een welverdiende vakantie :).

Afbeelding

Afbeelding

Krisje heeft deze week vrij gehad, die mag morgen weer aan de bak.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:48

Patty: bij haar is hey absoluut geen angst, puur ongeduld. Ga denk ik met dr clicker aan de slag, die kent ze goed en vind
Dat altijd fijn trainen.

Wat knap al die Bb en b, ik zie de peelbergen en reuver, waar kom je zelf vandaan dan? Beidde is vlak bij mij! Wie heb jij ala tandarts en osteo?

Had je die drie honden alleen mee?! :oo

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:56

Dat kan ook altijd :) Helemaal als ze het idee daar van al snapt.

Klopt! Ik woon in Nederweert-Eind, waar komen jullie van dan zo dicht in de buurt? Ah ik zie het al, Kessel. Das idd heel dichtbij!
Ik laat Marcel Jacobs voor de eerste keer komen en Judith van Neer als osteo+masseur.

Nee nee haha, we hadden een hele optocht :').
Waren met 2 rijdieren, 1 handpony, 2 mountainbikers, 2 fietsers, 3 honden, nog wat mensen te voet en een bodyguard auto voor op de weg.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:59

Kessel!

Nederweert is dan nog wel een eindje ( :)) pun intended )

Ah! T leek me al niet logisch. Ik neem onze hond wel eens mee met de draver en de shet (aangespannen) maar vertrouw Lucky nog niet :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:00

Patty had wel verwacht dat ze spierpijn zou hebben, maar lijkt mee te vallen. Heb haar gisterochtend even aan de longe gehad, maar bodem was vrij hard dus toen ik zag dat ze gewoon rad was ook niet verder gedaan. Ze heeft alleen een schram boven haar oog en een klein wondje aan haar been maar ook geen last van.
Vanavond even met elastiek gelongeerd en toen liep ze er ook wel lekker overheen :)

Haha Patty het inrijterrein in sneltreinvaart gezien dus. Gelukkig was ze daarna wel relaxt!
Vind het er al heel netjes uitzien!
Dat zijn toch hele nette punten, en je hebt er maar wel mooi even meegereden! Neemt niemand jullie meer af! Even een APK dus voor baby, nooit verkeerd

Krisje even lekker vrij, ook niet erg!

Vandaag konden we eindelijk weer even wat in de bak doen. Gisterenochtend was de sneeuw weg maar nog wel vrij hard. Moest er gisterenmiddag toch nog weer een dikke sneeuwbui op komen. Eind van de middag was ie voorin weer goed, achterin nog niet helemaal (staat de zon minder op) dus lekker even gelongeerd.
Morgen weer rijden denk ik :) Hoop volgend weekend ook weer even een rondje naar buiten te kunnen met stalgenootje.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:09

Patty, leuk om je filmpjes te zien, ziet er al goed uit toch! Hier kunnen we nog geen fatsoelijke B proef rijden hoor hahaha

Melissa wat een verschil dan zeg. hier is de bak eigenlijk al een heel aantal dagen weer goed zacht. Heel licht bovenlaagje iets bevroren maar loop je gelijk kapot.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:21

@Maartje nee wij hebben helaas geen binnenbaan en naar buiten bij ons dan moeten we meteen de weg op tussen de auto's. Ik heb ook nog hulp nodig met laden dat kunnen we nog niet alleen dus ben afhankelijk van iemand anders wil ik op een andere locatie rijden met binnenbaan.

@patty ziet er netjes uit je proefje! Doen wij jullie nog niet na.

Ik heb er zaterdag ochtend opgezeten vriendin van mij heeft een stukje gefilmd en het viel me op hoe onzeker ik reed. overgang stap naar draf hoe voorzichtig ik die reed omdat ik bang ben voor een wilde reactie? Ik weet het niet. maar ik vond het erg fijn om te zien! Was echt een eyeopener dat ik duidelijker mag gaan rijden en best strenger mag zijn! ho = ho, weg = weg. Als het droog is ga ik er woensdag weer op.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:24

@Miesje je rug klinkt niet fijn! Doet mij eigenlijk ook meteen denken aan een hernia.

Nog 2 foto's van afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:30

Ziet er toch al fijn uit nouklime! Filmpje is altijd een goede wake-up!

Ik ben verlieeeeefd <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:38

OMG deze foto's Sanne <3 <3 <3 <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:39

Mooie foto's :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:00

Nouklime; dat ziet erg toch goed uit! Hoezo ben je zo voorzichtig? Er een keer afgevallen?

Sanne: wat een gave foto’s!