[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 21:55

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:02

Haha, die klok :+
Prachtig, dat uitzicht op de bergen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:06

Heerlijk plekje! Koeien achter een draadje went heel snel hoor, niet te spastisch over doen. Als ze er maar niet verplicht dicht op hoeven staan :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:27

Zooo, dat is pas een work in progress ;) Maar jullie gaan daar echt een knap stekje van maken, daar ben ik zeker van. Heel mooi uitzicht. Benieuwd naar de rest van het domein!

Ohja, hopelijk is Callas dapperder tegenover koeien dan onze Boris }:0

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 14:24

Dank voor jullie gezellige reacties.

Wist je dat een kat 50x per minuut kan mauwen? En dat 5uur lang? Ja dus. Gingy is nu 2 weken in de camper en dat doet ze megagoed. Zindelijk etc. Maar vandaag met echt verhuizen moest ze in haar kooitje want je wilt niet dat ze op schoot springt en je de kant in stuurt of zo. In dat kooitje wil ze niet, dus ze heeft continu geprotesteerd arm beest. Echt iedere ademhaling een protestmiauw, zonder te stoppen. Ongelooflijk! Nu is ze weer los in de camper en ligt ze in haar favoriete schoenenvak in de deur.

Afijn, 5u zul je je afvragen, het was toch 3u rijden naar het nieuwe huis? Ja het ging niet zo als gepland. Lekke band van de paardentrailer. Vlak voor Toulouse eer dat je de snelweg op gaat. Gelukkig zaten we nog niet op de snelweg. Met veel kunst en vliegwerk zonder de paarden uit te laden de band verwisseld. Bleek die ook plat! Maar dan gewoon leeg van ouderdom. Dus ergens, op zondag dus hè, aangebeld en gevraagd of ze een compressor hadden, nee dus, maar er was binnen een km een bezinestation met een bandenpomp.

Dus mijn vriend Erwin moest keren met de combi bus en trailer. Ik reed de camper en ga achteruit. Maar ik zie dat hij de draai niet gaat halen. Dus ik ga nog een metertje achteruit. Boem. Camper tegen een boom. Hele hoekstrip van boven naar beneden stuk, achterlicht kapot en hoek van het spatbord stuk. Merde!

Toen naar het tankstation en daar bleek de bandenpomp kapot! Dus eerst zelf geprobeerd met een autovoetpompje, maar die zoog de band leeg! Dus toen heeft Erwin van dat voetpompje het blaasding afgesneden en provisorisch aan de pomp van het tankstation gemaakt. Toen konden we oppompen.

Maar ik vond het allemaal link, het is een oude reserveband en die zal maar lek gaan op de snelweg, dus ik zeg, ik ga liever de rest van de reis binnendoor ipv over de snelweg. Leidt de tomtom ons middendoor toulouse! Met een paardentrailer en een grote camper! Dat ding is bijna 7m lang. En dat moest ik dan sturen! Overal fietsers. Ook moeilijk om bij elkaar te blijven en Erwin in de voorste bus had de tomtom. Maar we hadden de walkietalkies waardoor we makkelijk contact konden houden. En zodra ik hem kwijt raakte stopte hij aan de zijkant.

On top of the cake raakt een andere bus Erwin zijn spiegel van onze huurbus. Lampje kapot. Gaat echt lekker, we hebben met de 19tonner vrachtwagen al 2 schades gereden, die ruim 600 euro kosten. Eigen risico is 1500 euro. Maar goed, het is allemaal maar materiaal.

Want hoera! We zijn eindelijk definitief over met alle 9 dieren. (Toch even lastig dat mijn Minousje er niet meer bij kan zijn) Maar Callas heeft het megagoedgeweldig gedaan, ze stond zo braaf, lief! Het was bewolkt weer perfect om te reizen. We hadden er 3 uur over kunnen doen en het werd 5 uur, maar ze was niet eens bezweet, alleen warm. Uitladen helemaal op stemcommando. Ho netjes blijven zonder stang zonder vaststaan en netjes achterwaarts ook op commando de klep af. Nu lopen ze lekker op een stukje dat we eergisteren hebben afgezet. We hebben een verkenningsrondje met ze gewandeld. Shetje en Poupetje moesten gelijk enorm plassen, maar niemand wilde drinken.

Ik ga nu de kippen organiseren. Die zitten nog in hun kooi. Binnenkort update ik weer met een filmpje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:40

Eind goed al goed!!! Ik hoor het manlief nog zeggen, dat ik zo'n controle freak ben want van mij moest en zou de reserve band vd trailer voor controle naar de garage. Die kwam dus nieuw terug want de oude was verweerd en ook wij hadden op de autoweg A20 in Frankrijk een lekke band vlak voor de P. Dus ik naast Poolse vrachtwagen gestopt. Die hebben de trailer met hun systeem gelift, de paarden stonden gewoon er in. Fles wijn achtergelaten en na 10 minuten reden wij weer verder.
Sukkels dus en wat een prijs betaal je dan alshet gaat om stress en tijdverlies.
Enfin eind goed al goed en dat zal dus nooit meer gebeuren. Daar leer je van.

Tof dat Callas zo goed ging. Poes voortaan op het dak zetten, kan ze gezellig in de wind miauwen :knuffel: .

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:46

Oh wat een avontuur weer! Zo grappig eigelijk om te lezen: ik zou het dus doodeng vinden een lekke band, maar ik rijd dan ook sowieso niet met dieren.

Maar wat heerlijk dat de beestjes nu over zijn!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:49

Vreselijk al die stress, maar nu in ieder geval de dieren veilig ter plaatse!
Even rustig uitblazen nu :(:)

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:06

Zo dat is even een spannende rit geweest. Fijn dat jullie allemaal goed aangekomen zijn.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:25

Weer een rit vol avonturen dus, fijn dat jullie met de dieren veilig zijn aangekomen :j
Ik vond in je laatste filmpje het pianospelen-met-verhuis-handschoenen-aan wel heel knap trouwens!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:06

Wat fijn dat alles uiteindelijk goed gegaan is en de beestenboel op de nieuwe plek staat.
Wij hadden ook trailer troubles vorige week. We gingen naar Duitsland om nieuwe paard op te halen, 500 km. Gelukkig kwam Milko er een tijdje terug achter dat de nieuwe reserveband leeg was. Naar benzinepomp gereden, lukte niet om op te pompen. Gelukkig lukte het de plaatselijke garage wel, dus die was goed. Onderweg zag Milko dat 1 band bijna versleten was, hij slijt scheef af omdat de as een beetje krom is. Bij een stop bleek hij echt teveel afgesleten, dus band moest vervangen worden. Gelukkig op de heenweg, dus trailer nog leeg. We gaan dus binnenkort 4 nieuwe banden bestellen, wel zo veilig. We hebben er trouwens 8 uur heen en 8 uur terug over gedaan. Ik was helemaal kapot, Milko mag helaas niet met een trailer rijden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 02:02

Wat een verhaal :D. Ik ben benieuwd hoe de dieren de eerste nacht doorstaan hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 06:25

Oei, wat een avontuur zo! Zo wordt een toch al spannende verhuizing nog spannender. Maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen, en is iedereen veilig over.

Heb je ook al foto's van de paarden op hun nieuwe plek?

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:14

Fijn dat de paarden zo goed de reis hebben doorstaan, en dat met een platte band.......ik zou zo gaan stressen denk ik. Ik controleer dan ook altijd alles 100 x en dan moet manlief dat ook nog eens doen. Maar ze staan op hun nieuwe plek heerlijk!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 11:15

Hi Allemaal dank voor jullie supporting reacties. We waren gelukkig niet in paniek om de lekke band, wel stress. Vandaar dat ik achteruit te ver ging tegen een boom.

Het is heerlijk dat we nu niet meer heen en weer hoeven te rijden. We hebben dat 5x gedaan met verhuiswagens in diverse formaten en dat zijn we zat. Was erg zwaar een dag inladen en een dag uitladen.

Ook verlang ik er weer naar vastigheid en een ritme te kunnen gaan opbouwen. Vooral ook voor de dieren. De paarden heb ik een filmpje van, komt eraan.

We zijn vanmorgen voor dag en dauw vertrokken om de laatste gehuurde bus weer terug te brengen en de paardjes stonden dichtbij het huis wat te suffen. Toen we daarnet thuiskwamen, kwamen ze alledrie op het geluid van de auto naar het hek draven. Callas zelfs met de steert omhoog, voor zover dat bij een tinker gaat met zo'n zware staart. Even contact met haar gezocht en neus geknufd. De shetjes kwamen niet bij het hek. Ik laat iedereen in zijn waarde voorlopig en over een aantal dagen ga ik het schrikdraadveldje wat uitbreiden. Ze lijken gelukkig met het vele (droge) gras dat ze hier hebben, want in het vorige huis was het kaalgevroten. Wel zie ik ze vaak in de buurt van het huis staan, zo van, daar zitten die lui in die we kennen dat is toch veilig. Shadow vindt het geloof ik nog wel het gekst. Hij vindt de waterton supereng. Dat is toch echt dezelfde als thuis, ruikt ook naar hen, maar hij gaat de overkapping waar het ding in staat niet in. Hij zal vanzelf als hij heel erge dorst krijgt zijn angst wel overwinnen. Callas en Poupette hebben er geen probleem mee. Vind ik verbazingwekkend want Shadow is toch mijn stoere mannetje. Ik dwing niets, hij gaat het zelf wel oplossen.

Hier de link naar het volgende verhuisfilmpje https://www.youtube.com/watch?v=tICu468tYZw

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:07

Hi Mo,

Fijn om te lezen dat jullie over zijn met de diertjes. Zal wel een hoop lucht geven. Het is ook echt aan jullie toevertrouwd dat ook hier iets gebeurt he, hahaha.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:33

Pas daar mee op Monique, paard kan zeker angst boven dorst of honger zetten tot het ronduit gevaarlijk wordt.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:03

Oh Monique wat een geweldig verhuisfilmpje. Ik krijg al helemaal visioenen over hoe dat met mijn verhuizing gaat zo samen met mijn vriend, hahaha.
Misschien moet ik het ook wel filmen als het zover is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:40

Há, dat filmpje.
Jullie zijn duidelijk wel handig.
- En tussen de bedrijven door ook nog zo'n filmpje in elkaar knutselen.
Knap hoor.
Succes verder.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 20:21

Hi Allemaal, leuk dat jullie de filmpjes waarderen. Ja, mijn vriend kan moeilijk dingen weg doen, zacht uitgedrukt. En toch heeft hij heel veel weggedaan. Want we hadden ingeschat 250m3 te moeten verhuizen en het zijn er maar 220m3 ongeveer geworden. Tja scheelt toch weer een vrachtwagentje. ;-)

Shadow drinkt inmiddels. Jullie raad ter harte genomen en de drinktobbe meer uit het enge deel gehaald. En zo telkens verder naar binnen. Hij drinkt nu normaal en niemand vindt de overkapping waar ze onder kunnen schuilen nog eng.

Wat wel moeilijk is, is het voeren. Ik hoef niet te voeren uiteraard, maar ik wil graag contact houden en zonder wandelen of trainen is voeren dan een optie. Knuffen ook uiteraard, maar Poupette en Shadow zijn niet zo knufferig. Dus alledrie een handje voer per dag wil ik erin houden. Dat deed ik in het oude huis in hun boxen. Die hebben we hier niet. Nog niet. Dus gaf ik ze emmers met een handje erin en ver uit elkaar. Maar Callas is veel sneller klaar dan die twee oudjes en verjaagt ze dan bij hun emmers. Dus dat moet ik morgen anders aanpakken.

Afijn, hier is het filmpje van de 4e verhuisrit https://www.youtube.com/watch?v=-H9yaugpTeo
Morgen hoop ik het filmpje van de aankomst van de paarden te maken.
Tot weer

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:02

Heee...wat een geweldige filmpjes van jullie verhuizing..
Je filmpje van de eerste verhuisdag ontroerde me...weet niet zo goed waarom...vind het zo gaaf wat jullie allemaal doen en hoe jullie leven..
Hoe heet dat nummer dat je vriend op de piano speelde?
Ik kruip weer onder mijn steen en blijf jullie volgen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:07

Kunnen voeren in de groep is echt een kwestie van opvoeden. Als je consequent bent en er moeite in wilt stoppen kunnen ze het gewoon leren.

Maar je kunt ze ook even elk aan een paaltje binden met een halstertouwtje

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:04

bij ons krijgen de IJslanders in de groep een emmer met voer om zo kan ook de laagste in rang rustig eten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 19:07

Het eten geven gaat nu goed, ik blijf er even vijf min bij staan.

Hier dan eindelijk het filmpje van het verhuizen van de paardjes. Zo poepietrots op hoe Callas uitlaadt. Het inladen geen filmpje van maar zo relaxed! Terwijl ze haar kalmeringsmiddeltje niet had opgegeten.

Tot gauws, Mo

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:48

Ik miste een link, maar heb via je vorige video gekeken: wat superleuk zeg! En wat een uitzicht :wow:

Heerlijk om die paardjes zo relaxed vd trailer te zien afgaan, en idd profijt ervan dat je een aantal keer geoefend hebt!