Dank voor jullie gezellige reacties.
Wist je dat een kat 50x per minuut kan mauwen? En dat 5uur lang? Ja dus. Gingy is nu 2 weken in de camper en dat doet ze megagoed. Zindelijk etc. Maar vandaag met echt verhuizen moest ze in haar kooitje want je wilt niet dat ze op schoot springt en je de kant in stuurt of zo. In dat kooitje wil ze niet, dus ze heeft continu geprotesteerd arm beest. Echt iedere ademhaling een protestmiauw, zonder te stoppen. Ongelooflijk! Nu is ze weer los in de camper en ligt ze in haar favoriete schoenenvak in de deur.
Afijn, 5u zul je je afvragen, het was toch 3u rijden naar het nieuwe huis? Ja het ging niet zo als gepland. Lekke band van de paardentrailer. Vlak voor Toulouse eer dat je de snelweg op gaat. Gelukkig zaten we nog niet op de snelweg. Met veel kunst en vliegwerk zonder de paarden uit te laden de band verwisseld. Bleek die ook plat! Maar dan gewoon leeg van ouderdom. Dus ergens, op zondag dus hè, aangebeld en gevraagd of ze een compressor hadden, nee dus, maar er was binnen een km een bezinestation met een bandenpomp.
Dus mijn vriend Erwin moest keren met de combi bus en trailer. Ik reed de camper en ga achteruit. Maar ik zie dat hij de draai niet gaat halen. Dus ik ga nog een metertje achteruit. Boem. Camper tegen een boom. Hele hoekstrip van boven naar beneden stuk, achterlicht kapot en hoek van het spatbord stuk. Merde!
Toen naar het tankstation en daar bleek de bandenpomp kapot! Dus eerst zelf geprobeerd met een autovoetpompje, maar die zoog de band leeg! Dus toen heeft Erwin van dat voetpompje het blaasding afgesneden en provisorisch aan de pomp van het tankstation gemaakt. Toen konden we oppompen.
Maar ik vond het allemaal link, het is een oude reserveband en die zal maar lek gaan op de snelweg, dus ik zeg, ik ga liever de rest van de reis binnendoor ipv over de snelweg. Leidt de tomtom ons middendoor toulouse! Met een paardentrailer en een grote camper! Dat ding is bijna 7m lang. En dat moest ik dan sturen! Overal fietsers. Ook moeilijk om bij elkaar te blijven en Erwin in de voorste bus had de tomtom. Maar we hadden de walkietalkies waardoor we makkelijk contact konden houden. En zodra ik hem kwijt raakte stopte hij aan de zijkant.
On top of the cake raakt een andere bus Erwin zijn spiegel van onze huurbus. Lampje kapot. Gaat echt lekker, we hebben met de 19tonner vrachtwagen al 2 schades gereden, die ruim 600 euro kosten. Eigen risico is 1500 euro. Maar goed, het is allemaal maar materiaal.
Want hoera! We zijn eindelijk definitief over met alle 9 dieren. (Toch even lastig dat mijn Minousje er niet meer bij kan zijn) Maar Callas heeft het megagoedgeweldig gedaan, ze stond zo braaf, lief! Het was bewolkt weer perfect om te reizen. We hadden er 3 uur over kunnen doen en het werd 5 uur, maar ze was niet eens bezweet, alleen warm. Uitladen helemaal op stemcommando. Ho netjes blijven zonder stang zonder vaststaan en netjes achterwaarts ook op commando de klep af. Nu lopen ze lekker op een stukje dat we eergisteren hebben afgezet. We hebben een verkenningsrondje met ze gewandeld. Shetje en Poupetje moesten gelijk enorm plassen, maar niemand wilde drinken.
Ik ga nu de kippen organiseren. Die zitten nog in hun kooi. Binnenkort update ik weer met een filmpje.