Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Maar Oji, kan je dan ´zomaar´ met een chambon aan de gang als je er nog nooit mee hebt gewerkt? Zeker bij deze combi waarbij het aanraken van de achterbenen nog wel eens spannend is en lostrekken ook nog wel eens gebeurd?
Volgens mij is dat vragen om ongelukken..
oji schreef:k denk dat veel dierenartsen niet eens van het bestaan van de hulpteugel chambon afweten.
Sclimpre schreef:oji schreef:k denk dat veel dierenartsen niet eens van het bestaan van de hulpteugel chambon afweten.
Lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Sintara schreef:oh ja ik was in de war inderdaad, sorry. Net even gegoogled...Maar ook bij deze is goed gebruik wel belangrijk, want zo te zien kan hij uitnodigen om de kin op de borst te trekken en om zwaarder op de voorhand te vallen, aangezien hij tussen de benen aan de longeersingel zit..
Art_Ificious schreef:Klein vraagje, hebben ze chambong niey in maat pony?
Wat gebruiken mensen bv om een C pony over de rug te laten lopen?
Nynkster schreef:Zijn er vast in pony maat. Maar het is geen garantie dat het voor elke pony werkt. Die van mij zouden echt niet blij worden van die werking. Vind het nogal direct. Als hij schrikt zal hij hoofd ook hoog brengen en krijgt hij ruk in de mond en achter de oren. Zou het niet beter maken lijkt me?
purny schreef:Art_Ificious schreef:Klein vraagje, hebben ze chambong niey in maat pony?
Wat gebruiken mensen bv om een C pony over de rug te laten lopen?
Het lijkt me nou niet verstandig om met hulpmiddelen aan de slag te gaan.
Pipodipo schreef:Nynkster schreef:Zijn er vast in pony maat. Maar het is geen garantie dat het voor elke pony werkt. Die van mij zouden echt niet blij worden van die werking. Vind het nogal direct. Als hij schrikt zal hij hoofd ook hoog brengen en krijgt hij ruk in de mond en achter de oren. Zou het niet beter maken lijkt me?
Nou eigenlijk is de bedoeling van zo'n ding dat de pony leert zijn hoofd niet zomaar omhoog te gooien.