de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomirJarig

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:16

Echte Lexicon zo om te zien Laura!

Dat Z-springen is heel lang geleden en toen was ik al geen held. Heb er ook twee in het M gestart, maar dat wil echt alleen als ik in het ritme zit en dat is nu met werk gewoon echt heel moeilijk. En de risico's van springen zijn gewoon groter dan van dressuurtraining thuis, hoe ervaren je ook bent en hoe fijn de paarden ook zijn.
Maar af en toe pak ik natuurlijk wel een sprongetje mee thuis, want kan het ook niet helemaal laten :o Heb laatst met mijn Gupje op de onderlinge zelfs een heel parcours gesprongen; 60 cm, maar daar gaat het niet om :P

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:10

dank je wel paljaslaura. je springen ziet goed uit hoor voor de eerste keer! ze kijkt er super blij mee!

Ik weet nog wel dat we toen ooit eens die training beoordelen hadden Gomir. (jeetje is 10 jaar terug ofzo) Toen mocht je voor het eerst Z starten!

Of ik echt weer de wedstrijden in wil weet ik ook nog niet. Wil wel gewoon thuis lekker een sprongetje kunnen doen. En misschien wat kleine wedstrijdjes

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:21

Paljaslaura, dat ziet er goed uit!

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:22

Dat is idd al iets van 10 jaar geleden := Denk dat ik in 2006 Z gestart ben ofzo :o Otje is tijdens mijn coschap chirurgie overleden dus dat moet in het voorjaar van 2007 geweest zijn als ik zo even terug reken.

Thuis rijden is al mooi toch! En dan kun je altijd nog op concours als het fijn gaat :D

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:00

Lightning is nu 1 jaar zadelmak en heeft vorig voorjaar al nationale wedstrijden jumping gedaan. Dit voorjaar starten we terug nationaal.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:50

Dat zeker! lekker thuis beginnen en van het voorjaar een keer oefenparcoursje mee pakken. Ik wil d'r wel gewoon ook op vreemd terrein mak hebben. En verder zie ik het wel! Ze wordt sowieso gedekt en ik wil graag naar de keuring met d'r!

Waaraan is Otje overleden?

Gaaf Lightninggg! Wat start je nu? welke hoogte?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:22

Dat is de nacht voor kring concours den helder gebeurd. Eerste keer dat het in de schooten werd gehouden (even wat noord Hollands er doorheen) moet in ieder geval voor 2008 geweest zijn, zelfs nog wel een paar jaar eerder.

Mijn pupje is fris! Wil het liefst zo hard mogelijk lopen. Maar niet meer zo met die kop slaan gelukkig en ze begint al aardig sterk te worden. Waar je eerst alle kanten op slingerde begint ze als volwaardig paard te voelen. Met haar 162 :) ik ben alleen bang dat het wel een beest wordt die je aan het werk moet zetten. Merk nu dat als ze druk is en hard wil verder wel heel braaf is maar als ze wat meer uit zichzelf gekeerd is dan vind ze van alles en :/

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:27

Komt dat ook niet een beetje door het frisse weer Vibabu?

De mijne heeft daar niet zo heel erg last van. Gister vol in de wind gereden waarbij ik zelf af en toe in onbalans zat door een windstoot. Maar paard lief maakt er echt niks van

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:54

Lightning start dit voorjaar parcours 1m10 tot 1m20. Ik probeer hem wel zoveel mogelijk te sparen, vanaf de moment dat hij moe wordt gaat hij op rust. Vorig jaar heb ik hem kunnen doorrijden tot augustus en dan is hij van augustus tot eind september de wei op gegaan. Dit jaar hoop ik hem tot eind augustus door te rijden en dan kan hij in september de wei op.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:09

Mooi plaatje kaitlyn!

Welkom Marcella, mooi paard! <3

Die springfoto zag er goed uit! Dat doe ik met Giv voorlopig maar niet :+

gaaf zeg Lightninggg!

Giv is totaal niet fris door het weer, die is meestal al wakker genoeg van zichzelf :P Prada merk ik het wel aan maar die wordt er juist heel fijn van! Die is van zichzelf best sloom dus een beetje fris doet haar wel goed :j Gister en eergisteren heerlijk kunnen rijden met Prada <3

Ik had dus mooi de kans om mijn nieuwe setjes op de dames te leggen.
Hier Prada in mijn nieuwe Eskadron Royal Blue set *\o/*
Afbeelding

En knappe Giv vandaag in mijn nieuwe Eskadron Dark Basalt/Berry set <3
Afbeelding

En prada had de Dark Basalt/Berry gister op, ik vind hem zo gaaf O:) Afbeelding

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:31

Dank wel pradadaan!

Gave paarden heb je! Beide jonkies?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:35

Nee niet beide jong, Giv (officieel Giverny D) is mijn 4,5 jarige merrie van Sandreo.
Prada wordt bijna 18 en is Giv haar moeder :)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:54

Leuke foto´s komen er voorbij! Je pparden zien er goed uit Pradaan. Giv ook, mooi vol al voor zo´n jonkie. Hoe groot is ze? En wat voer je dr?

Guus wordt ook wel iets frisser met dit koudere weer, maar niet vervelend, ik hou dr wel van. Tempocontrole vind ik daarbij wel een dingetje hoor, soms kom ik niet aan rijden toe omdat madame alleen maar hard wil. ik vind het wegrijden makkelijker om te trainen dan het terug rijden moet ik zeggen.

Over springen kan ik niet meepraten, 3 keer per jaar een sprongetje is genoeg voor mij

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:57

Ze zijn beide iig goed gevoed!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:00

Dankjewel :)
Ik moet met die van mij altijd opletten dat ze niet te dik worden :o

Giv krijgt onbeperkt ruwvoer. Als ze gewerkt heeft krijgt ze een schep lucerne, een halve schep graan en 2 handjes biks. Ik probeer er zo min mogelijk suiker enzo in te stoppen (omdat ze dus snel dik worden) :=

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:27

Dan zou ik persoonlijk de lucerne weg laten. Daar is die ier van mij toch blubber vet van geworden toen ik dat ging voeren in combi met wat musli en ruwvoer. :=

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:16

Wat mij is verteld is lucerne juist buik vulling zonder veel suikers?
Ik ken heel veel paarden die dat krijgen (ook alleen op dagen dat ze werken) en die worden er allemaal niet dik van.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:22

Mijn ier was afgekeurd. Die deed weinig. Wel gevoelig voor maagzweren en dan is lucerne wel goed.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:08

Als ik m'n grote met pit wil hebben dan moet ik gewoon wat luzerne voeren. Die stijgt er echt van op :')

Denk inderdaad dat het van het weer komt hoor! Tempocontrole is dan inderdaad een dingetje, normaal al maar dan extra. Al begon ik wel echt een beetje kracht in de achterhand te voelen. Zo leuk!
Morgen even heerlijk met m'n grote beer een crosstraining rijden last minute. Zoveel zin in :=

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:18

Leuk crosstraining!
Mooie setjes!

Hier is het ook zo leuk. Gismo krijgt twee keer 1/4 schep brok op een dag en verder veel kuil. Geven die oliebollen steeds een halve schep per keer. Dus moet nu even de voermensen aanspreken want nu snap ik wel dat ie soms ongeveer door het plafond schiet :P

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:29

Grand staat momenteel al bijna 3 dagen op boxrust i.v.m. hoefzweer die eergister uitgesneden is. Hij loopt gelukkig alweer veel beter maar omdat het allemaal zo'n natte boel is buiten, mag hij niet meer in de paddock totdat we volgende week zaterdag verhuizen. Morgen zet ik hem wel in de stapmolen, das wel droog (overdekt) dus dan mag hij weer ff de benen strekken. Baal er erg van maar beter nu even 'streng' dan straks weer een infectie omdat hij te snel naar buiten is gegaan.

Grand krijgt luzerne voor zn spieren (eiwitten) maar ook om aan te komen. Vibabu, mijn 1e verzorgpaard werd ook helemaal gek als hij luzerne had gekregen. Was ook huiverig om Grand het te geven maar daar merk je geen verschil bij. Hij krijgt nu een kilo brok per dag (met rust een halve) maar straks op onze volgende stal wil ik weer overgaan op 0,5 muesli en 0,5 brok per dag. Even kijken hoe hij het erop doet. Aanpassen kan ik het altijd. Na het werk krijgt hij een schep luzerne, muesli en wat biotine en vitamine E excellent.

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:03

vibabu schreef:
Dat is de nacht voor kring concours den helder gebeurd. Eerste keer dat het in de schooten werd gehouden (even wat noord Hollands er doorheen) moet in ieder geval voor 2008 geweest zijn, zelfs nog wel een paar jaar eerder.

Klopt! Dat je dat nog weet. Ik ben nog langs het concours geweest die morgen om me af te melden.
Was in 2007, vanuit Wolvega nog langs Babbels geweest namelijk die daar vlakbij als veulen in de wei liep. Hij is overladen aan koliek Marcella, operatie opgestart, maar afgebroken ivm teveel afgestorven darm.

Citaat:
Mijn pupje is fris! Wil het liefst zo hard mogelijk lopen. Maar niet meer zo met die kop slaan gelukkig en ze begint al aardig sterk te worden. Waar je eerst alle kanten op slingerde begint ze als volwaardig paard te voelen. Met haar 162 :) ik ben alleen bang dat het wel een beest wordt die je aan het werk moet zetten. Merk nu dat als ze druk is en hard wil verder wel heel braaf is maar als ze wat meer uit zichzelf gekeerd is dan vind ze van alles en :/
Doorwerken dus ;) Wel fijn dat ze braver wordt!

Giv ziet er goed uit!

Mijn gupje gaat begin dit jaar wsl zijn L-debuut maken, hij heeft nu wel genoeg kilometers gemaakt in de B HC ;) Ben benieuwd hoe hij het oppakt als het een tandje hoger wordt. Hij springt heel graag dus komt vast wel goed. Deze week hadden ze voor de grap een kerstboom onder de hindernis gelegd, werd hij ook niet anders van :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:02

Ja dat weet ik nog. Vond het zo erg voor je :) je kwam je afmelden en toen zei iemand doodleuk dat je je startgeld moest betalen. Toen je vertelde dat er geen paard meer was kreeg je excuses en hoefde je niet te betalen haha.

Wat heerlijk dat hij nergens naar kijkt!

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:19

Lightning is vandaag nog eens op wedstrijd geweest. Dat was al weer een maand geleden. Ik heb hem in 1m gestart zodat hij rustig terug kan opbouwen. Hij heeft zowel de barrage als de stijl weten te winnen (dat lukte hem vorige keren ook al). Volgende keer starten we terug 1m10.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:13

Gefeliciteerd!