Toch zou het waardevol zijn als je bij het KWPN of andere stamboeken, niet alleen dood, maar ook oorzaak zou moeten doorgeven. Denk dat het best wat inzicht geeft. Ik ga er eens een mailtje aan wagen
Als ik voor mezelf spreek:
1 overleden door slag in de darm
1 overleden door acute hoefbevangenheid
1 overleden door ataxie
1 onbruikbaar door een terugkerende schouder pees blessure (die overigens bij een reguliere klinische keuring niet uit kwam. Paard is 16 en mag een beetje onregelmatig lopen

)
Maar vooruit, het is geen verdienmodel voor DA.
Maar eigenlijk is een RX keuring dus een wassen neus tenzij je, zoals mywishmax, iets specifieks wil uitsluiten of je paard volledig wil verzekeren.
Dat is toch echt een ander insteek dan bijna voor stom uitgemaakt worden als je niet volledig rondom wil keuren bij aankoop. Want niet iedereen wil zijn paard verzekeren (ja, ze bestaan

).
Oh en Jet, we kunnen een boom opzetten over dat recreatieve belasting minder zwaar is dan zware tour. Ik ken een professionele Amazone die haar paarden 4x per week traint in een volledig vlakke bak met perfecte bodem. Waar de recreatieruiter in het zomerseizoen 3x per week 2 uurs buitenritten maakt op ongelijke bosgrond. Persoonlijk denk ik dat dat laatste een stuk blessure gevoeliger kan zijn.