Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anjali schreef:Als je perse een paard met een bepaalde kleur wil, dan wordt je keuze beperkt. Waarom moet het een bonte zijn, en dan ook nog warmbloed : bonte Tinkers zijn er genoeg.
MyWishMax schreef:anjali schreef:Als je perse een paard met een bepaalde kleur wil, dan wordt je keuze beperkt. Waarom moet het een bonte zijn, en dan ook nog warmbloed : bonte Tinkers zijn er genoeg.
Maar een tinker is iets compleet anders als het type dat zij zoekt? En ze heeft toch al 3 paarden gevonden. Je mag altijd een voorkeur hebben, maar als het te lastig is om wat te vinden zou ik eerder geen bonte zoeken dan een tinker kopen
Er zijn zat mensen die een kleurtje zoeken, ja ze maken het zichzelf moeilijker, maar als ze voor de rest realistisch zijn moeten ze het zelf weten. Dus liever wel dat warmbloed dan alle criteria omgooien alleen voor de kleur
MyWishMax schreef:Ja anjali en dan is een tinker gaan kopen zoals jij schrijft juist het slechtste idee als je een warmbloed zoekt. Een paard nemen omdat die een kleur heeft die jij wilt, zoals jij gedaan hebt, is een heel slecht idee. Maar een ras nemen dat niet bij jouw eisen past ook.
Een type paard zoeken in een bepaalde kleur maak je het jezelf moeilijker mee, maar kan je gewoon zoeken en dan alsnog naar de juiste klik zoeken. Dat doet deze bokker dus ook. Ik had een voorkeur voor een vos, alleen lager op het criteria lijstje en ik bekeek ook andere kleuren. Omdat er niet genoeg vossen waren die in het plaatje pasten. Deze bokker heeft dus al 3 paarden gevonden die in het zoekplaatje paste, dus boeit die kleur nu nog niet. Pas als er niks te vinden is en je houdt vast aan de kleur is het niet handig, net als een paard kopen of op proef nemenbwat niet bij je past omdat de kleur goed is.
Ik laat rassen dus nooit los, ik zal nooit een tinker, fjord of noem maar wat rassen op, kopen. Ook al zou ik een klik hebben. Dat past niet bij wat ik zoek, dus die klik lijkt me al enorm sterk, maar een paard kopen wat niet past bij mijn wensen en doelen is gewoon niet slim. En dan kan je gewoon best wat rassen gewoon afschrijven. Bepaalde kleuren wil ik ook niet, ga ik gewoon niet eens bij kijken.
Alja schreef:MyWishMax schreef:Deze bokker heeft 3 paarden bekeken die in het plaatje paste, dus waarom ze volgens jou naar een tinker moet kijken snap ik niet.
Omdat een tinker vaak bont is
murls schreef:Ik vind bont gewoon erg leuk, past leuk bij de koeien thuis haha.Maar ben ook erg kritisch, wil echt een klik hebben met het paard en kijk absoluut niet enkel naar kleur. Mn enige eisen zijn een leuke klik met het paard, warmbloed, beleerd onder het zadel, bont en redelijk formaat. Niveau en leeftijd maakt me niet uit en heb een mooi budget gespaard, dus er is opzich wel genoeg te vinden als je goed zoekt en geen haast hebt. Ik wacht liever 3 maanden langer totdat ik de juiste bonte heb gevonden dan dat ik voor een ander kleurtje of ander ras ga.
Inmiddels heb ik ook al een stuk of 10 bontes bekeken, waarvan 3 ook echt waren wat ik zocht met het juiste karakter en een leuke klik (voor zover mogelijk in zo'n korte tijd natuurlijk). Eentje had helaas flinke cornage (ook al eens aan geopereerd), dus op advies van de dierenarts toch maar laten staan. De 2 andere heb ik laten keuren, helaas beide onverwacht afgekeurd. Hopelijk wordt de volgende wel goedgekeurd. We zoeken gewoon rustig verder!
Bedankt voor de adviezen ook trouwens, ik ga denk ik als eerst contact opnemen met het 3e paard dat ik afgelopen weekend heb bezocht om eens een proefritje te maken & te kijken hoe ze reageert op andere paarden. Misschien is het ook wel mogelijk dat ik mn jaarling meeneem om ze kennis te laten maken aangezien de bonte 10 minuutjes rijden vanaf mn huis staat.
murls schreef:Ik vind bont gewoon erg leuk, past leuk bij de koeien thuis haha.Maar ben ook erg kritisch, wil echt een klik hebben met het paard en kijk absoluut niet enkel naar kleur. Mn enige eisen zijn een leuke klik met het paard, warmbloed, beleerd onder het zadel, bont en redelijk formaat. Niveau en leeftijd maakt me niet uit en heb een mooi budget gespaard, dus er is opzich wel genoeg te vinden als je goed zoekt en geen haast hebt. Ik wacht liever 3 maanden langer totdat ik de juiste bonte heb gevonden dan dat ik voor een ander kleurtje of ander ras ga.
Inmiddels heb ik ook al een stuk of 10 bontes bekeken, waarvan 3 ook echt waren wat ik zocht met het juiste karakter en een leuke klik (voor zover mogelijk in zo'n korte tijd natuurlijk). Eentje had helaas flinke cornage (ook al eens aan geopereerd), dus op advies van de dierenarts toch maar laten staan. De 2 andere heb ik laten keuren, helaas beide onverwacht afgekeurd. Hopelijk wordt de volgende wel goedgekeurd. We zoeken gewoon rustig verder!
Bedankt voor de adviezen ook trouwens, ik ga denk ik als eerst contact opnemen met het 3e paard dat ik afgelopen weekend heb bezocht om eens een proefritje te maken & te kijken hoe ze reageert op andere paarden. Misschien is het ook wel mogelijk dat ik mn jaarling meeneem om ze kennis te laten maken aangezien de bonte 10 minuutjes rijden vanaf mn huis staat.
Elisa2 schreef:Je jaarling meenemen zou ik niet doen, ten eerste vanwege ziektes en ten tweede omdat dat sowieso fout gaat op het territorium van de merrie die daar al duidelijk niet helemaal op haar gemak is. Kijk gewoon nog even goed hoe ze reageert op andere paarden en stel daar gerichte vragen over. Ik denk dat het op een vast plekje met vaste paarden en een rustige wenperiode (eerst draadje er tussen) het wel goed gaat komen
_Tarzan schreef:Achja, ik heb ook een hele sterke voorkeur voor vos en nu de 3e vos op rij gekocht
Puur toeval dat hij ook nog eens precies was wat ik zocht én de kleur mee zat.
Neemt niet weg dat ik heus wel advertenties bekeek van paarden met een andere kleur, maar die spreken mij gewoon niet zo aan zoals een vos doet
ikke schreef:robbie88 schreef:Ik ben gek op schimmels , bont.of veel wit En van klein en compact #totalfail#
Check...
Check...
Check...
Check...
Maar ja, is wel al 18 dus volgens iedereen hier hoog bejaard.....