Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:07

anjali schreef:
Achaiah schreef:
Ja ze willen blijkbaar gewoon echt niet met de merrie blijven zitten maar dit soort praktijken zou ik echt niet aan beginnen. 2.000 euro is niet een beetje handgeld hallo :=

En als je haar echt perse wilt hebben dan moet je keuren, betalen, meenemen met veulen en al en veulen weer naar ze terug doen later.

Als die merrie een goed en gezond paard is dan blijven ze er toch ook niet mee zitten.Als er dan een koper zou afhaken komt er momenteel meteen een nieuwe geinteresseerde.

Ik denk dat het niet zo'n probleem is om op dat adres op de "normale" manier een paard te kopen. Dus keuren/kopen/klaar. Het probleem bij deze is dat de merrie er nog een veulen bij heeft lopen. En dan moet het dus met zo'n rare constructie op afbetaling, omdat je natuurlijk niet het hele paard meteen gaat afrekenen als je het paard niet kan keuren en mee kan nemen. Kan nog vanalles gebeuren waar jij geen controle over hebt. Maar deze verkopers leggen dan - terwijl ook zij erbij gebaat zijn dat de merrie met veulen daar blijft en het veulen gewoon kan worden afgespeend - alle risico's en kosten bij de koper. Gebruikelijk is in zulke gevallen dat je de merrie reserveert, daarvoor een bepaald bedrag betaalt, en pas het hele bedrag betaalt als het paard gekeurd en gezond en wel bij jou op stal staat. En dat als het paard wordt afgekeurd, het handgeld terug krijgt. Dus dit is echt een hele rare manier van doen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:12

Deze verkopers pakken het iig zeer verdacht (en onprofessioneel!) aan. Niets aan betalen, niets ondertekenen. Wens ze veel succes met de verkoop en dat jij daar niet gaat kopen.

Voor dit soort gedoe zijn er domweg teveel leuke paarden in het land. Next.

FleurSandro

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:18

In mijn zoektocht ook een adres gehad dat wilde dat ik een aanbetaling deed. Heel leuk en aardig een aanbetaling maar dat ga ik gewoonweg echt niet doen (ivm PSSM1 test, wanneer de test positief terug zou komen kreeg ik ook de aanbetaling niet terug :? ). Ik kom kijken wanneer beide partijen tijd hebben, dan keuren en dan betalen na goedkeuring. Buiten de aanbetaling was dat adres ook nog van de snelle handel en werd ik vreselijk opgejaagd. Uiteindelijk niet eens wezen kijken, hoe leuk het dier mij ook leek.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:23

Oei dat klinkt echt alles behalve betrouwbaar xSCWx. Goed dat je er niet mee door bent gegaan. Jouw paardje staat wel ergens, komt goed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:38

Zoek gewoon een paard wat je nu meteen kunt keuren,kopen en meenemen. Dan heb je deze zomer al een paard.Gelukkig zijn er nog genoeg,helaas wel aan de prijs tegenwoordig.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:55

SCW, volledig eens met anjali, hoe zuur ook, zou ik met zo'n contract ook bedanken en fijn verder kijken naar een leuk paardje.
FleurSandro, raar dat mensen toch zo'n eisen stellen zeg :+

Oke, ik wacht op tegenbericht of ik naar die andalusier kan gaan kijken, niet goed voor m'n zenuwen dit :')

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:53

_Tarzan schreef:
SCW, volledig eens met anjali, hoe zuur ook, zou ik met zo'n contract ook bedanken en fijn verder kijken naar een leuk paardje.
FleurSandro, raar dat mensen toch zo'n eisen stellen zeg :+

Oke, ik wacht op tegenbericht of ik naar die andalusier kan gaan kijken, niet goed voor m'n zenuwen dit :')

Ik duim!!! :):)

En wat een raar gedoe met dat contract. Sowieso wel beetje gek natuurlijk met dat veulentje erbij. Kan ook wel helemaal anders. Mijn bijrijdpaardje moet over enkele maanden bevallen (ik rijd er heel rustig mee om ze wat beweging te geven, geen zorgen), maar ze staat wel te koop. Geïnteresseerden kunnen eens komen kijken en kennismaken en eventueel een optie nemen (zonder ervoor te betalen) maar zolang ze niet weg kan blijven alle risico's voor de eigenaar en wordt er niets betaald. Dit is natuurlijk wel een particulier :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:30

Hier geen koopkeuring, maar Matt is net nagekeken door de inspectie van de verzekering :)

Heb nog nooit eerder een paard verzekerd. Was bij de aankoop voor Silver aan het kijken voor een verzekering, en dan wilden we Matt ook maar meteen verzekeren.

Niet super uitgebreid, voor overlijden, brand en diefstal en enkele aanvullende ziektekosten

lovehorsiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:13

Hoi, ik meld mij hier ook even.

Meestal ben ik niet zo van het reageren maar gister bij de 1e pony wezen kijken (wij waren de 1e die voor haar kwamen kijken) en ik krijg haar maar niet uit mijn hoofd.
Zo lief en open naar ons en voelde gelijk heel vertrouwd ook met rijden .
Ik had al paar jaar niet gereden dus was voor mij even wennen maar ze was zo braaf, ook m'n dochter (10) kon er zo mee wegrijden.
Ze komt wel uit Spanje en sinds 2 maanden in Nl, galop zit nog wel wat werk aan maar ze kan het zeker hebben we gezien.
Meestal zegd men ga nog bij een andere kijken voor je een besluit neemt maar eigenlijk willen we niet verder meer gaan kijken :') , ze is zo leuk :j
Wat is nou wijs O:) wat zouden jullie doen als het gelijk bij de 1e al zo goed en vertrouwd voeld
En ja ik snap dat ze nog kan veranderen als ze wat meer gewend is in Nl en de nieuwe stal maar ik denk dat de klik en het vertrouwen in elkaar toch ook wel heel belangrijk is

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:18

Als je nog geen andere bezichtigingen hebt gepland en het gelijk helemaal goed voelt zou ik het gewoon doen. Als je nu gaat afwachten en ze wordt verkocht baal je als een stekker.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:21

lovehorsiess schreef:

Meestal ben ik niet zo van het reageren maar gister bij de 1e pony wezen kijken (wij waren de 1e die voor haar kwamen kijken) en ik krijg haar maar niet uit mijn hoofd.
Ik had al paar jaar niet gereden dus was voor mij even wennen maar ze was zo braaf, ook m'n dochter (10) kon er zo mee wegrijden.
Ze komt wel uit Spanje en sinds 2 maanden in Nl, galop zit nog wel wat werk aan maar ze kan het zeker hebben we gezien.
Meestal zegd men ga nog bij een andere kijken voor je een besluit neemt maar eigenlijk willen we niet verder meer gaan kijken :') , ze is zo leuk :j
Wat is nou wijs O:) wat zouden jullie doen als het gelijk bij de 1e al zo goed en vertrouwd voeld
En ja ik snap dat ze nog kan veranderen als ze wat meer gewend is in Nl en de nieuwe stal maar ik denk dat de klik en het vertrouwen in elkaar toch ook wel heel belangrijk is

Ik zou, als het bij de eerste keer goed voelt, gewoon voor dit paard gaan. Momenteel zijn ze anders al gauw weg, en waarom verder kijken als deze geschikt is?

Tenzij je wilt keuren en er komt iets uit waardoor je besluit niet te kopen natuurlijk

lovehorsiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:34

@PowerOfZoef ik heb inderdaad verder niks gepland staan.
Wilde eerst deze afwachten want we hebben geen haast verder en als het onze tijd is dan is het zo.
Er komen morgen wel mensen kijken maar als ik vandaag zou laten weten kon ze ze nog ruim optijd afbellen dat vindt ze wel zo prettig.
Dat denk ik inderdaad ook dat we dan balen

@Dilan93 ja daar heb je zeker gelijk in! Heeft geen haast maar deze is wel heel leuk en zou zonde zijn dan.
Als er iets uit groots uit de keuring komt dan zal ze helaas niet mee gaan maar is het iets kleins waaraan te werken valt dan zou ik het nog wel aandurven.

Ze heeft m'n hart echt al gestolen en die van m'n dochter ook
De verkoopster was even weg en kwam de bak inlopen en kreeg gelijk een tevreden lach en zei tegen m'n vriend dat ze dit graag zag en dat de klik er heel duidelijk was
En zo voelde dat ook voor ons, zelfs m'n vriend als niet paardenmens zei in de auto gelijk doen! Wat ik hier zag was heel speciaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:46

Dan zou ik zeggen doen!
Als het goed voelt voelt het goed :)

Die van mij is ook de 1e en enige die ik gezien heb en heb ik inmiddels bijna een half jaar

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:11

Ik zou wel niet echt waarde hechten aan wat de verkoopster zegt, als ik voor een paard ging kijken zeiden ze me toch ook altijd dat het paste en klikte. Nu in dit geval voelen jullie je er zelf ook wel goed bij en dat is het belangrijkste he :D Ik zou ook niet twijfelen en er gewoon voor gaan!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:16

Ik denk dat je bij een import Spanjaard die 2 mnd in NL is, en geschikt zou moeten zijn voor een 10 jarig ruitertje en een volwassen amazone die al een tijdje niet meer gereden heeft.... wel even een paar nachtjes erover mag slapen? Even om te zien of je er ook aan kan denken zonder roze bril?

De meeste import Spanjaarden die nog maar 2 mnd in NL zijn, zijn niet zo makkelijk rijtechnisch. Als de galop 'nog wat werk nodig heeft', lijkt het me niet dat deze al echt goed is doorgereden. Past het rijtechnisch dan wel goed? Verliefd zijn is leuk, maar maakt ook dat je dingen die niet zo goed passen, niet meer ziet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:56

Als het precies is wat je zoekt zou ik er voor gaan hoor!

Ik ga morgen kijken naar een paardje *\o/*
Volgens de beschrijving denk ik dat dit hem wel eens kan zijn, wat zij zoeken in een nieuwe baas kan ik geven en ik denk dat het paardje zelf ook wel goed past bij wat ik zoek, dus ik ben echt heeeeel benieuwd :D (is het al morgen?! _O- )

lovehorsiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:02

Romy1234 fijn te horen dat wij niet de enige zijn :+

Kiwiaa daar heb je zeker gelijk in ze kunnen van alles zeggen om maar te verkopen, ik ben er verder ook niet op ingegaan en gedacht ik weet wat ik nu voel en morgen zal ik wel zien hoe het dan voeld.

Dees haha kijk jij bent lekker duidelijk:D daar hou ik wel van :D we gaan morgen nog een x kijken en dan zien we wel hoe het loopt morgen.
2e x zie je toch meestal weer andere dingen die je de vorige keer niet zag (en dan heb ik het nu even over iets anders dan een paard bekijken want deze is de 1e die we bekijken)
Je zet me aan het denken en dat is goed, daar ben ik blij mee.
Ik heb wel zoiets als ze hem verkoopt ja vervelend maar dan heeft het zo moeten zijn en bleek dit toch niet de pony voor ons.
Ik hou je opmerking zeker in mijn hoofd dankjewel

_tarzan wat leuk veel plezier morgen :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:19

Amyciation schreef:
Bedankt voor jullie hulp.

StalNollie, dat heb ik eigenlijk al gedaan, ik ben gewoon slecht in “ongemakkelijke” gesprekken. Ik heb al gezegd dat de huidige prijs te hoog voor mij is en dat ik niet voor een tweede bezichtiging kom als de prijs vaststaat, alleen om hun en mijn tijd te vermijden. De verkoper zei dat de prijs bespreekbaar is als het paard naar het juiste huis gaat, maar nu heb ik zoiets van "ok maar wanneer praten we eigenlijk over concrete cijfers". %)

Wil je oefenen? Per PB wil ik wel met je oefenen hoor. Nog net niet zo eng als straks met de verkoper *D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:34

Tarzan leuk!! Veel plezier en succes.

Lovehorsies als het goed voelt zou ik het doen. Je hoeft echt niet meerdere paarden gezien te hebben om te weten wat je wil, en of de klik er is.

@anjali, het was ook niet mijn bedoeling om een paard te kopen die pas over 5 maanden mee kan maar ja, soms lopen dingen zo... Ik zit echt in 2strijd want dit was wel echt "het paard" voor mij, maar de verkoper... Verdorie. Maar jullie hebben zeker gelijk dat er genoeg andere leuke paarden zijn (die in mijn geval allemaal aan de andere kant van het land lijken te staan _O-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:37

Wie weet staat ze over 5 maanden ook nog te koop en kun je haar dan wel zo inladen en meenemen. :) If it's meant to be, it's meant to be.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:44

Dees schreef:
Ik denk dat je bij een import Spanjaard die 2 mnd in NL is, en geschikt zou moeten zijn voor een 10 jarig ruitertje en een volwassen amazone die al een tijdje niet meer gereden heeft.... wel even een paar nachtjes erover mag slapen? Even om te zien of je er ook aan kan denken zonder roze bril?

De meeste import Spanjaarden die nog maar 2 mnd in NL zijn, zijn niet zo makkelijk rijtechnisch. Als de galop 'nog wat werk nodig heeft', lijkt het me niet dat deze al echt goed is doorgereden. Past het rijtechnisch dan wel goed? Verliefd zijn is leuk, maar maakt ook dat je dingen die niet zo goed passen, niet meer ziet.

Hier kan ik alleen maar in meegaan. Doe rondje mp of 2dehands en kijk hoeveel Spanjaarden terug online komen. Daar schrik je van

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:45

Ja dat is zeker zo. Denk wel dat haar prijs dan ook flink omhoog is gegaan _O-

Ik zit een beetje marktplaats rond te snuffelen en vandaag en gisteren zijn er best veel paarden in de normale/lagere prijsklasse (2-5k) erbij gekomen. Is de markt alweer aan het inzakken?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:58

lovehorsiess schreef:

Ik zou hard weg rennen. Ik ben mijn mijn toen recente import echt op m’n bek gegaan.
Karakter sloeg hard om en later bleek er ook artrose in de hals te zitten. (De hals en rug had ik niet mee laten nemen op de foto) en uit de klinische keuring kwam er niks uit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 22:14

Lovehorsiess, neem je je instructie mee morgen? :)

Die kijkt niet door een roze bril.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:30

xSCWx schreef:
Ja dat is zeker zo. Denk wel dat haar prijs dan ook flink omhoog is gegaan _O-

Ik zit een beetje marktplaats rond te snuffelen en vandaag en gisteren zijn er best veel paarden in de normale/lagere prijsklasse (2-5k) erbij gekomen. Is de markt alweer aan het inzakken?

Valt mij ook op dat er veel paarden rond die prijs erop staan.

Ik ben zo benieuwd hoe het paardje morgen bevalt *\o/* Zijn jullie ook altijd zo gespannen voor een bezichtiging? :')