Cer schreef:Ik weet niet hoe rural die andere aanvallen zijn, Belarus, Mongolie, Egypte, India..Zijn dat ook stedelijke gebieden? Ik zie 1 of 2 mensen gedood, de rest gewond?
Er worden wereldwijd ook mensen gedood door olifanten en tijgers (beren) toch?
Ik heb geen flauw idee of die hele lijst 'veel' aanvallen betreft, of 'weinig'. Geen idee in welk perspectief je dat moet zien.
Wat ik me afvraag (maar ik heb geen idee, dus niet beledigd zijn aub).. Ik begrijp dat Everzwijnen ook gevaarlijk kunnen zijn voor mensen, toch? Hoeveel overlast geven die tov mensen?
(ik snap dat Everzwijnen voor vee niet veel problemen opleveren... maar bijv. kippen / voileres worden wel met enige regelmaat overvallen toch? Door vossen/marters en dat soort dingen).
Hoe is de verhouding met andere roofdieren tov de wolf (en schade) ?
Dat ben ik het met je eens hoor. Concrete conclusies kun je hier niet uit trekken inderdaad. Maar het geeft wel een idee. In tegenstelling tot wat die pro-wolvers zeggen, zijn wolven wel degelijk in staat om mensen aanvallen en doden. Ik denk dat in zo'n druk bevolkt gebied als Nederland die grens juist sneller overschreden wordt. Wolven lopen hier praktisch elke dag mensen tegen het lijf. En als ik dan hier lees dat een boer 's morgens een wolf tegen het lijf loopt en de wolf niet schrikt en wegrent, maar reageert met opgetrokken lip, brr..
Het maakt me gewoon boos dat die zogenaamde wolvenexperts de wolf afschilderen als een afgerichte herdershond die precies weet over welk hek hij mag springen, weet welke prooien hij mag pakken en alleen met mensen wil 'spelen'. Dit gaat niet goed en wie is de dupe, de onschuldige burger.