Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:05

Tancreda4 schreef:
Beide kampen slaan wat dat betreft door en staan recht tegenover elkaar. Er is geen nuance meer mogelijk lijkt 't.

Maar dat is gewoon de tijd waarin we leven, dat betreft alle mogelijke onderwerpen.. (leraren, regenboogtrappen, boeren, milieu, wolven, asielzoekers etc etc er moet overal ruzie om gemaakt worden lijkt wel :+ er zit ook bijna ook overal een verdienmodel achter waarschijnlijk :P )

De kunst van het gesprek is weg, het lijkt er alleen nog maar om te gaan wie iemand anders zo hard mogelijk kan beledigen en uitschelden... althans, op de socials.. (dus het vertekent waarschijnlijk wel). In het echt valt het waarschijnlijk wel mee...

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:29

senna21 schreef:
Afgelopen week stond een boer bij ons in de regio ineens oog in oog met een wolf toen hij 's ochtends vroeg de staldeur opendeed.
De wolf was niet onder de indruk: liet zich niet wegjagen dmv rammelen met hekken etc. Bleef staan met opgetrokken lippen.
Niks schuw, die wolven. _-:(

Jakkes :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:42

Ik kende de site wolven in Nederland niet, bedankt voor de link. Ik ben wel blij dat de KNJV er ook bij zit, en het dus niet alleen geitenwollen sokken zijn. Wat mij de laatste rijd het meest stoort is dat wat veel experts zeggen ( wolven zijn schuw ) gewoon niet blijkt te kloppen. Je schrikt je toch kapot als hij voor je staldeur staat en zich niet laat verjagen met geluid. Dat is de tip die je wel krijgt. Maak je groot, maak veel herrie.

sterregoud

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:47

En als die dan niet weggaat, wat dan ?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:47

SusanH schreef:
Ik kende de site wolven in Nederland niet, bedankt voor de link. Ik ben wel blij dat de KNJV er ook bij zit, en het dus niet alleen geitenwollen sokken zijn. Wat mij de laatste rijd het meest stoort is dat wat veel experts zeggen ( wolven zijn schuw ) gewoon niet blijkt te kloppen. Je schrikt je toch kapot als hij voor je staldeur staat en zich niet laat verjagen met geluid. Dat is de tip die je wel krijgt. Maak je groot, maak veel herrie.

Er blijkt sowieso weinig te kloppen van wat ze zeggen

Wolven springen niet over hekken
Wolven vallen geen groot vee aan
Wolven jagen alleen s nachts

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:58

Ja en dan schermt de tegenpartij ermee dat het kruisingen zijn met honden omdat herders ook over hekken kunnen springen. Ik geloof dat niet zo. Wat voor hond? Dat moet echt een type Mechelaar of Duitse Herder, Husky of zo iets geweest zijn. Allerlei andersoortige honden geven iets wat totaal niet op wolf lijkt of niet zo atletisch is. Ik geloof die theorie niet zo.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:02

Dat het kruisingen zijn omdát ze over hekken springen lijkt me een beetje vreemd. Een echte wolf kan ook prima springen om bij zijn prooi te komen.

Een kruising kan ook een klein percentage hond zijn. Dan ziet het er gewoon uit als een wolf maar kan het toch deels karaktertrekken van een hond hebben. Er zijn uit het buitenland filmpjes over paringen tussen hond en wolf en ook uit DNA onderzoek is gebleken dat er hybridisatie is.

senna21: is dat ook gemeld?
In welke regio zit jij?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:59

SusanH schreef:
Ja en dan schermt de tegenpartij ermee dat het kruisingen zijn met honden omdat herders ook over hekken kunnen springen. Ik geloof dat niet zo. Wat voor hond? Dat moet echt een type Mechelaar of Duitse Herder, Husky of zo iets geweest zijn. Allerlei andersoortige honden geven iets wat totaal niet op wolf lijkt of niet zo atletisch is. Ik geloof die theorie niet zo.

Al is het een kruising met een alien. Zal me aan m’n reet roesten. Hij moet van m’n erf af. !
Laatst bijgewerkt door rien10 op 07-11-22 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:05

Het is dat ikzelf niet schotvast ben, maar als ik op de trekker zou zitten in een omgeving waarin bekend is dat veel wolven lopen, zou ik een luchtbuks in de trekker leggen, richten en overhalen.
Beest gaat er niet dood van. Hopelijk bedenkt ie zich voor de volgende keer.

Van schot hagel gaat wolf niet dood.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:10

Ik durf hier niet meer door diep in het bos te fietsen of wandelen. Ginkelse hei, oke, maar dieper het bos in ga ik écht niet meer. Het is niet de vraag of, maar wanneer een mens aangevallen wordt en dat ben ik liever niet.

Een paar pagina's terug vroeg iemand naar aanvallen op mensen. Bekijk deze pagina maar eens, zegt genoeg denk ik.. :n

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:18

Ik weet niet hoe rural die andere aanvallen zijn, Belarus, Mongolie, Egypte, India..Zijn dat ook stedelijke gebieden? Ik zie 1 of 2 mensen gedood, de rest gewond?
Er worden wereldwijd ook mensen gedood door olifanten en tijgers (beren) toch?
Ik heb geen flauw idee of die hele lijst 'veel' aanvallen betreft, of 'weinig'. Geen idee in welk perspectief je dat moet zien.

Wat ik me afvraag (maar ik heb geen idee, dus niet beledigd zijn aub).. Ik begrijp dat Everzwijnen ook gevaarlijk kunnen zijn voor mensen, toch? Hoeveel overlast geven die tov mensen?
(ik snap dat Everzwijnen voor vee niet veel problemen opleveren... maar bijv. kippen / voileres worden wel met enige regelmaat overvallen toch? Door vossen/marters en dat soort dingen).
Hoe is de verhouding met andere roofdieren tov de wolf (en schade) ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:18

tienus63 schreef:
Het is dat ikzelf niet schotvast ben, maar als ik op de trekker zou zitten in een omgeving waarin bekend is dat veel wolven lopen, zou ik een luchtbuks in de trekker leggen, richten en overhalen.

En dat vind ik dan juist weer erg zielig.
Bam dood heb ik weinig moeite mee.
Maar met een kogeltje rond loopt wat de hele dag zeer doet, wellicht gaat ontsteken.
Wie weet hoe lang daar last van heeft.

En dit gaat wel gebeuren omdat onze overheid niets onderneemt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:22

En uiteindelijk een langzame ontstekings-crepeer dood sterft. Een goede schutter is goud waard.
In een keer raak, dier dood. Daar heb ik geen moeite mee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:26

Ja precies, ondanks dat ik de wolf niet graag zie gun ik hem dat ook niet.
Het blijft ook een dier met gevoel die ook maar doet wat hij vanuit instinct doet.
Gewoon bam, in een keer, daar totaal geen moeite mee.

Maar goed, zoals met zoveel wanbeleid dingen vanuit onze regering zijn veel dieren weer de dupe.
De wolf zelf en alles wat hij dood en verwond

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:43

tienus63 schreef:

Gesloten cabine op je trekker? Verwonden kan agressieve reactie opleveren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:49

Mac schreef:
Dat het kruisingen zijn omdát ze over hekken springen lijkt me een beetje vreemd. Een echte wolf kan ook prima springen om bij zijn prooi te komen.

Een kruising kan ook een klein percentage hond zijn. Dan ziet het er gewoon uit als een wolf maar kan het toch deels karaktertrekken van een hond hebben. Er zijn uit het buitenland filmpjes over paringen tussen hond en wolf en ook uit DNA onderzoek is gebleken dat er hybridisatie is.

senna21: is dat ook gemeld?
In welke regio zit jij?

Geen idee of het is gemeld. Niet iedereen heeft vertrouwen in organisaties.
Dit speelde zich af in regio Friesland-Drenthe.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:57

Cer schreef:
Ik weet niet hoe rural die andere aanvallen zijn, Belarus, Mongolie, Egypte, India..Zijn dat ook stedelijke gebieden? Ik zie 1 of 2 mensen gedood, de rest gewond?
Er worden wereldwijd ook mensen gedood door olifanten en tijgers (beren) toch?
Ik heb geen flauw idee of die hele lijst 'veel' aanvallen betreft, of 'weinig'. Geen idee in welk perspectief je dat moet zien.

Wat ik me afvraag (maar ik heb geen idee, dus niet beledigd zijn aub).. Ik begrijp dat Everzwijnen ook gevaarlijk kunnen zijn voor mensen, toch? Hoeveel overlast geven die tov mensen?
(ik snap dat Everzwijnen voor vee niet veel problemen opleveren... maar bijv. kippen / voileres worden wel met enige regelmaat overvallen toch? Door vossen/marters en dat soort dingen).
Hoe is de verhouding met andere roofdieren tov de wolf (en schade) ?

Dat ben ik het met je eens hoor. Concrete conclusies kun je hier niet uit trekken inderdaad. Maar het geeft wel een idee. In tegenstelling tot wat die pro-wolvers zeggen, zijn wolven wel degelijk in staat om mensen aanvallen en doden. Ik denk dat in zo'n druk bevolkt gebied als Nederland die grens juist sneller overschreden wordt. Wolven lopen hier praktisch elke dag mensen tegen het lijf. En als ik dan hier lees dat een boer 's morgens een wolf tegen het lijf loopt en de wolf niet schrikt en wegrent, maar reageert met opgetrokken lip, brr..
Het maakt me gewoon boos dat die zogenaamde wolvenexperts de wolf afschilderen als een afgerichte herdershond die precies weet over welk hek hij mag springen, weet welke prooien hij mag pakken en alleen met mensen wil 'spelen'. Dit gaat niet goed en wie is de dupe, de onschuldige burger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:12

Nou ja ik denk dat de wolvenexperts nu voor het eerst in heel lange tijd ook ergens aan mee kunnen doen (en welicht geld verdienen).. dus die houden dat allemaal zeker in stand ja
Ik vraag me ook af hoe lang die mensen al 'wolvenexpert' zijn of dat ze enige tijd geleden een mogelijkheid zagen om belangrijk te worden... Al dan niet gehinderd door enige kennis..

maar goed, dat is slechts mijn cynisme zeg maar..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:18

Cer schreef:
Nou ja ik denk dat de wolvenexperts nu voor het eerst in heel lange tijd ook ergens aan mee kunnen doen (en welicht geld verdienen).. dus die houden dat allemaal zeker in stand ja
Ik vraag me ook af hoe lang die mensen al 'wolvenexpert' zijn of dat ze enige tijd geleden een mogelijkheid zagen om belangrijk te worden... Al dan niet gehinderd door enige kennis..

maar goed, dat is slechts mijn cynisme zeg maar..

in het land der blinden is eenoog koning.

We hebben in Nederland geen echte wolvenexperts.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:33

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:30

Popstra schreef:
Hadden jullie trouwens die pagina grote advertentie van Stichting Annemiek achterop de Telegraaf gezien? Met de oproep naar de politiek om maatregelen te nemen.

Nee, heeft iemand een foto toevallig?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:49

Krijg net via Facebook een zichtmelding door dichtbij hier, zit alleen het water nog tussen. Kwestie van tijd voor ze ook op de Heuvelrug zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:53

SusanH schreef:
Krijg net via Facebook een zichtmelding door dichtbij hier, zit alleen het water nog tussen. Kwestie van tijd voor ze ook op de Heuvelrug zijn.

Nee hoor, wegwezen hier. ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:55

SunnyHorse schreef:
Popstra schreef:
Hadden jullie trouwens die pagina grote advertentie van Stichting Annemiek achterop de Telegraaf gezien? Met de oproep naar de politiek om maatregelen te nemen.

Nee, heeft iemand een foto toevallig?

Afbeelding

Toevallig had ik hem nog liggen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:56

DuoPenotti schreef:
Ja precies, ondanks dat ik de wolf niet graag zie gun ik hem dat ook niet.
Het blijft ook een dier met gevoel die ook maar doet wat hij vanuit instinct doet.
Gewoon bam, in een keer, daar totaal geen moeite mee.

Maar goed, zoals met zoveel wanbeleid dingen vanuit onze regering zijn veel dieren weer de dupe.
De wolf zelf en alles wat hij dood en verwond

Helemaal eens