Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:23

Heerlijk zeg allemaal! Goud waard!

Wat Sosha zegt was ook mijn ervaring: leeftijd zegt eigenlijk weinig... Sommige 10-11 jarige waren echt niet stabiel :') Ik wilde alleen wel graag fanatiek bezig kunnen zijn dus 2-4 jarige vond ik te jong.

Vandaag heeft mijn aanwinst ook weer helemaal bewezen een top karakter te hebben <3 zoveel waard....
Eerste keer erop sinds de 2e bezichtiging 3 weken geleden. Ruim een week niet gereden ivm verhuizing en geen zadel, flink veel gaande om de bak... zo opstappen en wegrijden eigenlijk.
Roze wolkje en super trots als anderen het ook een bijzonder fijn paard vinden.

Voor de zoekers, geduld is frustrerend maar het wel echt waard!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:00

Wat fijn Marieke, geniet van je wolkje :)

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:41

Is er ergens een overzichtje wie wat zoekt?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:34

Nog niet volgens mij.

Ik zag net ineens m'n droom pony voorbij komen. Als een malle gebeld, maar nemen niet op. Appje snel er achteraan gestuurd. Ik ben super zenuwachtig, wil zo graag kijken :+

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:58

Nee die is er niet .

Aaaah ik ga even voor je meeduimen dat je snel antwoord hebt !

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:21

Lavitabella schreef:
Nee die is er niet .

Drie uur geleden te koop gezet, ik belde na 1.5 uur. Berichtje gehad dat er zo al iemand komt en morgen ook. Dus ik ben dinsdag aan de beurt. Hopen dat hij er dan nog is :(

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:34

Jeetje wat gaat dat snel.. %)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:14

N0a schreef:
Lavitabella schreef:
Nee die is er niet .

Drie uur geleden te koop gezet, ik belde na 1.5 uur. Berichtje gehad dat er zo al iemand komt en morgen ook. Dus ik ben dinsdag aan de beurt. Hopen dat hij er dan nog is :(

Nou ja zeg, dat gaat wel heel rap.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:38

Ja de leuke aansprekende paarden worden echt zo onder je neus verkocht hoor. Daar moet je heel snel bij zijn. Hopelijk heeft het paard zijn dag niet bij die andere bezichtigingen :o

Ben gister naar twee paardjes gaan kijken. Een onbeleerde merrie van 3,5 jaar en een beleerde merrie van 4 jaar. De beleerde merrie was werkelijk een prachtig paard, maar ik voelde geen klik met haar. Maar die 3,5 jarige was wel echt heel leuk. En ook een hele knapperd. Ik kwam daar de stal binnenlopen en ik zag haar staan. Liefde op het eerste gezicht. Dit gaat haar moeten zijn dacht ik.

Ze is recent volledig röntgenologisch gekeurd, dus ik hoef alleen de foto's na te laten kijken door mijn eigen dierenarts. Ze heeft wel een soort verhoging in haar rug, kan het niet goed uitleggen. Voor als iemand het wil zien, kan een foto via PB sturen. Maar ik heb overlegd met een manueel therapeut en zij zegt dat het naar grote waarschijnlijkheid niks is en als ze meer spiermassa krijgt dat het beter wordt. Maar voor de zekerheid laat ik hier nog iemand naar kijken.

Dus ze staat nu gereserveerd. Als de foto's oké zijn en ook haar rugkwestie is ook geen echte kwestie dan neem ik haar mee naar huis *\o/*

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:40

Yeaaaah wat een goed nieuws Liesjj!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:00

Wat fijn Liesjje, hopelijk is alles goed.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:15

Vind het wel spannend hoor, een onbeleerd paard. Het lezen van jullie positieve ervaringen hebben het laatste zetje gegeven. Dus bedankt *\o/*

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:28

ach het is zo leuk met die puppy's.

Vandaag weer even bij die van mij wezen kijken, en ze wordt al echt een knuffelknol !
Ze vindt het allemaal wel leuk hoor, dat 'gerommel' met haar. :)
Van de week komt ze naar hier toe *\%/*

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:07

Juniores schreef:
Is er ergens een overzichtje wie wat zoekt?

Volgens mij niet.

Ik zoek iig een jonge ruin of hengst - liefst 1 of 2 jaar maar sta ook open voor een veulen. Of eventueel 2 tm 5 jarige slungel die wat extra tijd, aandacht en voer nodig heeft. Groot formaat (uiteindelijk). Krijgt super thuis (aan huis). Klein budget €3000. Uiteindelijk voor recreatie/dressuur in eerste instantie puur als vriendje voor mijn 8 jarige. Geen koudbloed of hoefbevangen-gevoelig paard ivm voerbeleid.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 00:45

Spannend Liiesje! Heeft ze een soort karperrug?

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:56

N0a schreef:

Dat heeft er wel iets van weg ja. Het is redelijk subtiel

Afbeelding

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:39

Drie uur geleden te koop gezet, ik belde na 1.5 uur. Berichtje gehad dat er zo al iemand komt en morgen ook. Dus ik ben dinsdag aan de beurt. Hopen dat hij er dan nog is :([/quote]

Nou ja zeg, dat gaat wel heel rap.[/quote]

Pony's is echt niet meer leuk op dit moment. Alles wat leuk of echt braaf is, is binnen een tel verkocht. De zoektocht voor een pony voor onze dochter was dan ook echt niet leuk.. Het is internet in de gaten houden en direct bellen en afrijden als je iets ziet wat je aanspreekt om kans te maken.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:57

Heeft er hier iemand ervaring met een paard reserveren/laten doortrainen tot de koop?

Ik heb een paard gezien die me perfect lijkt, maar heb pas in januari/februari het volledige benodigde budget (inclusief spaarpotje) bij elkaar. Verkoper heeft aangeboden het paard voor een relatief laag bedrag tot die tijd door te willen trainen.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:05

Urbiezira schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met een paard reserveren/laten doortrainen tot de koop?

Ik heb een paard gezien die me perfect lijkt, maar heb pas in januari/februari het volledige benodigde budget (inclusief spaarpotje) bij elkaar. Verkoper heeft aangeboden het paard voor een relatief laag bedrag tot die tijd door te willen trainen.

Geen ervaring mee maar ga je dit op papier laten zetten ? Er kunnen namelijk nog onverwachte dingen gebeuren aan jouw kant waardoor je misschien het budget niet optijd hebt of andere situaties waardoor het niet lukt het paard aan te schaffen. Dan zit je dus misschien wel aan het paard 'vast'. Of je moet echt zeker weten dat die dingen geen probleem kunnen worden.

Dan heb je nog de andere kant als je niks op papier hebt, eigenaar kan er misschien meer geld voor krijgen en verkoopt hem voor je neus weg of er gebeurt wat in die tussentijd met het paard. Kun je er dan nog van afzien?

Ik zou het zelf persoonlijk niet doen. Het duurt nog 4/5 maanden en in die tijd vind ik dat er bij mij nog te veel zou kunnen gebeuren waardoor het financieel dan niet lukt. Bijvoorbeeld kapotte auto, paarden erg ziek, corona die alles onzeker maakt. Om dan problemen te krijgen door een paard zou ik niet zien zitten.

Maaaar als je helemaal zeker weet dat je financieel geen zorgen hebt, zou ik wat op papier laten zetten en dan zou dit een mooie oplossing kunnen zijn.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:28

Liiesjjj schreef:
N0a schreef:

Dat heeft er wel iets van weg ja. Het is redelijk subtiel

[ [url=m/EvOg92.jpg]Afbeelding[/url] ]

O dat valt reuze mee. Zeker als je straks de buikspieren gaat trainen, komt die rug vanzelf wat omhoog.

Ja echt zo irritant Mightymike. Makkelijker is gewoon als ze worden aangeboden aan je.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:07

Lavitabella schreef:
Urbiezira schreef:

Geen ervaring mee maar ga je dit op papier laten zetten ? Er kunnen namelijk nog onverwachte dingen gebeuren aan jouw kant waardoor je misschien het budget niet optijd hebt of andere situaties waardoor het niet lukt het paard aan te schaffen. Dan zit je dus misschien wel aan het paard 'vast'. Of je moet echt zeker weten dat die dingen geen probleem kunnen worden.

Dan heb je nog de andere kant als je niks op papier hebt, eigenaar kan er misschien meer geld voor krijgen en verkoopt hem voor je neus weg of er gebeurt wat in die tussentijd met het paard. Kun je er dan nog van afzien?

Ik zou het zelf persoonlijk niet doen. Het duurt nog 4/5 maanden en in die tijd vind ik dat er bij mij nog te veel zou kunnen gebeuren waardoor het financieel dan niet lukt. Bijvoorbeeld kapotte auto, paarden erg ziek, corona die alles onzeker maakt. Om dan problemen te krijgen door een paard zou ik niet zien zitten.

Maaaar als je helemaal zeker weet dat je financieel geen zorgen hebt, zou ik wat op papier laten zetten en dan zou dit een mooie oplossing kunnen zijn.

Dit zijn inderdaad ook de dingen waar ik over na aan het denken ben. :j

Financieel zou het geen probleem moeten zijn, daar heb ik genoeg zekerheid dat het in februari rond is. Dus dat is de kleinste "hindernis". Maar wat jij zegt, het moet redelijk precies gaan, in dat ik niet het paard wil betalen voordat ik hem daadwerkelijk overneem in februari, anders is het risico te groot. Dus het enige wat ik toezeg is een reservering op een uiteindelijke koop. En ik vraag mij af in hoeverre dat een realistische vraag is aan de verkoper.

Het is geen snelle verkoop, ze heeft geen haast, dus in principe lijkt het alsof ze daar voor open staat. Anders had ze ook niet aangeboden door te willen trainen met hem. Maar spannend en lastig vind ik het wel, want ik wil dan inderdaad ook dingen op papier hebben. Je moet natuurlijk het geluk hebben dat ze daarin mee wil denken.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:12

En sluit de manier van trainen ook aan bij jou? Dat zou voor mij ook wel van belang zijn, hoe moeilijk ook. Als je uiteindelijk alles weer naar eigen hand moet zetten schiet ook niet op...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:31

Nou aan zoiets zou ik als verkopende partij echt niet beginnen gezien de paarden nu als warme broodjes over de toonbank gaan.
Ik zou als kopende partij me ook afvragen waarom ze zoiets zou willen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:57

@Liesjj Je bedoelt een huntersbump? Die zie ik eerlijk gezegd niet echt. Ik zie vooral een onbespierde / kale rug. Ziet er verder prima uit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:06

Alja schreef:
Nou aan zoiets zou ik als verkopende partij echt niet beginnen gezien de paarden nu als warme broodjes over de toonbank gaan.
Ik zou als kopende partij me ook afvragen waarom ze zoiets zou willen

Als een paard nog niet zadelmak of heel licht beleerd snap ik het wel. Die gaan nog niet als "warme broodjes".
Voor je je ergens aan verbindt moet het paard gekeurd zijn. Rontgenologisch kan eerder en klinisch vlak voor aflevering.
Dus, je kunt het paard kopen o.b.v. bij een positief koopadvies, o.b.v. (rontgen)keuring. Dan weet je dat er geen rare dingen zitten. Dan traint de eigenaresse hem rustig door tot de aflevering. Bij het afleveren betaal je het paard en vlak voordat het paard wordt afgeleverd laat je hem nog klinisch keuren. Komt het paard dan niet door de keuring kan je er nog vanaf, of blijft het nog bij de verkoper tot het paard klinisch goed is.