Urbiezira schreef:Heeft er hier iemand ervaring met een paard reserveren/laten doortrainen tot de koop?
Ik heb een paard gezien die me perfect lijkt, maar heb pas in januari/februari het volledige benodigde budget (inclusief spaarpotje) bij elkaar. Verkoper heeft aangeboden het paard voor een relatief laag bedrag tot die tijd door te willen trainen.
Geen ervaring mee maar ga je dit op papier laten zetten ? Er kunnen namelijk nog onverwachte dingen gebeuren aan jouw kant waardoor je misschien het budget niet optijd hebt of andere situaties waardoor het niet lukt het paard aan te schaffen. Dan zit je dus misschien wel aan het paard 'vast'. Of je moet echt zeker weten dat die dingen geen probleem kunnen worden.
Dan heb je nog de andere kant als je niks op papier hebt, eigenaar kan er misschien meer geld voor krijgen en verkoopt hem voor je neus weg of er gebeurt wat in die tussentijd met het paard. Kun je er dan nog van afzien?
Ik zou het zelf persoonlijk niet doen. Het duurt nog 4/5 maanden en in die tijd vind ik dat er bij mij nog te veel zou kunnen gebeuren waardoor het financieel dan niet lukt. Bijvoorbeeld kapotte auto, paarden erg ziek, corona die alles onzeker maakt. Om dan problemen te krijgen door een paard zou ik niet zien zitten.
Maaaar als je helemaal zeker weet dat je financieel geen zorgen hebt, zou ik wat op papier laten zetten en dan zou dit een mooie oplossing kunnen zijn.