Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:38

Inderdaad, ze moeten er gewoon elke dag wat uit, het zijn bewegingsdieren...ronduit ongezond om die dagen achter elkaar op te hokken :\ En hoe langer je ze binnen hebt gehouden hoe groter daarnaast het risico op ongelukken is als ze wel weer buiten komen. Baal hier zo van. Met Pinda nog minder dan Miep trouwens, die is relaxter en flexibeler. Miep gaat echt in de kortsluiting zo.

Maar goed, hier gaan we morgenmiddag wat proberen begreep ik net. Ik moet nog ff mijn baas mededelen dat ik er tussen de middag niet ben dus :o nood breekt wet...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:39

Vientje schreef:
Inderdaad, ze moeten er gewoon elke dag wat uit, het zijn bewegingsdieren...ronduit ongezond om die dagen achter elkaar op te hokken : En hoe langer je ze binnen hebt gehouden hoe groter daarnaast het risico op ongelukken is als ze wel weer buiten komen. Baal hier zo van. Met Pinda nog minder dan Miep trouwens, die is relaxter en flexibeler. Miep gaat echt in de kortsluiting zo.

Ik ga er vanuit dat ze morgen in de ochtend buiten gaan. Dan ga ik om 1230 naar de binnenmanege lopen. (Hoop zo dat dat kan...) om daar te longeren/rijden en dan ga ik tegen de avond voor nog een rondje wandelen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:42

Ik ga s middags ff heen om -hopelijk- te helpen met wat buiten gooien, en dan idd zelf s avonds nog ff kijken wat evt kan individueel :j rijden of longeren kan sowieso niet. Maar dan komen ze er iig nog iets uit...

PSvanLot

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:53

Dat is wel fijn!

Ik hoop zo dat de weg goed genoeg is morgen...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:45

Ik heb vriendlief aangekeken of hij mee wilde rijden want ik ben niet zn held ...

Afbeelding

Het inpakken duurde langer dan de tijd dat ze om zaten maar gelukkig plakte de sneeuw niet onder de ijzers vast...
hier zijn ze alleen even in de bak geweest de paddock is echt te slecht als het goed vriest gaan ze het slepen dan wordt het weer begaanbaar...
Syd dacht even te gaan rollen maar toen ze de sneeuw op dr buik voelde wist ze niet hoe snel ze overeind moest _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder was het vooral heel smakelijk! En erg leuk om gek te doen samen...

De terugweg was wel drama eerst kwamen we een trailer tegen de vast stond (snapte zowizo niet waarom die de weg op gingen) dus om kunnen draaien en om de 2 de weg stond een auto vast die er uiteindelijk door een sneeuwschuiver uit werd getrokken... onze normaal 10 minuut durende rit was nu bijna een uur...

Afbeelding

Aardig at gevallen dus

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:28

Mac staat ook met dit weer gewoon 24/7 buiten, we hebben een schuilstal maar geen normale boxen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:34

Wat een heerlijke foto's.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:38

Heerlijke foto´s! Beste bult sneeuw daar ook :)

Die sneeuwsnuit van Syd :))

Volgens mij wil Pinda me wat duidelijk maken... := (zo schattig, ze is echt gek op veulentjes <3 )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Vientje op 08-02-21 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:38

Lekker spelen in de sneeuw!

Hopelijk komen ze vandaag wel buiten Vientje! Die van ons gaan ook vandaag gewoon de paddock op. Voor elk paard is binnen staan niet goed, maar voor een Feyre met haar CPL is het extra slecht om veel binnen te staan. Ga rond de middag even kijken hoe ze erbij staan, bij de grote buitengroep de waterbakken weer open kappen en het hooi verspreiden. Die groep staat 24/7 buiten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:54

Afbeelding
Blij ei...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:59

Wat een leuke foto‘s komen er langs <3

Bij ons komt woensdag de sneeuw en vorst weer terug. Baal er van dat het op woensdagavond gaat sneeuwen want ik moet donderdag naar 3 of 4 afspraken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:44

Ik heb net besloten dat ik de vrij geef tot de sneeuw weg is en de wegen begaanbaar. De 19e komt de osteopaat en dan kan ik haar daarna weer oppakken.

De kans op ongelukken is veel te groot nu en ze mag best weleens lekker vrij. Kan ze in de ochtend paar uurtjes buiten en ga ik in de middag met der wandelen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:00

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:13

Wel verstandig hoor PSvanLot, prima om nu te doen met dat gekke weer! Wat is ze blij! :))

Hier net tussen de middag de boel een uurtje buiten gehad, stallen schoon en toen waren ze blij weer binnen te mogen :+ Verwende apen. Het was schijnbaar echt veel werk om het erf veilig te scheppen, maar de paddocks zijn best aardig OK :) Van Pinda is zelfs volledig sneeuwvrij gelukkig.

Alleen Pinda's vriendje kan niet tot hun paddock komen dus zij staat tijdelijk even alleen. Miep haar vriend doet debiel met buitenzetten dus die willen ze alleen rechtuit vervoeren nu, daarom gaan Miep en hij op de bak want dan kan hij in 1 streep rechtdoor de bak in ipv allemaal enge bochtjes te moeten doen. Als de omstandigheden zo blijven komen we de komende weken zo wel een beetje doorgekeuteld.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen nogal zorgelijk, Miep is nog steeds compleet van het pad af op stal en weigert daardoor nog steeds noemenswaardig te eten, en drinkt ook niet meer... Ik kijk het nog tot straks aan maar ga dan denk ik maar suiker door water heen mengen oid.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:30

Wat fijn! Gelukkig jullie niet zoveel sneeuw.
Hier sneeuw het sinds 1200 echt hard, veel harder dan gister. Gelukkig laatste dag. Kom maar op met de zon!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:41

Hier sneeuwt het ook weer. Wel weer dat fijne poedersneeuw. Ik zou nu toch eens van die grote vlokken willen zien. Net voor de vogeltjes wat pindastrengen opgehangen en sinds gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer een muis in huis. (geef ze eens ongelijk...)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:49

Wat een leuke plaatjes <3 Hier zijn de paarden deze middag toch ook weer even naar buiten gegaan op mijn aandringen. Het is hier momenteel -5 graden := Hier krijgt Marie ook vrijaf, maar het kan ook gewoon niet anders.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:53

Ook goed voor Marie toch? Heeft het goed gedaan de afgelopen dagen toch?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:32

Even pauze/vakantie is toch prima! Moeten ze natuurlijk wel er gewoon uit komen.

Wat vervelend dat Miep zo van de rel is! Eet ze ook geen wortels of slobber, Vientje?

Mooie sneewfoto's, Anouk_h!

Leuke sneeuwneus van Syd!

Blij ei, lekker fris! Psvanlot.

Ik had van mijn camera mee naar stal. Weinig actie want ze vond een zoektocht naar verdwaalde grassprietje interessanter -O-

Maar toch wat leuke plaatjes gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:47

Na haar goede werken de laatste weken heeft Marie ook best wat vrij verdiend toch, helemaal niet erg even sneeuwvrij te krijgen nu :)

Wat een mooi snuitje zo Fransje, fijne uitstraling heeft ze! Jullie hebben ook echte sneeuw :D

Pffff het lijkt gelukkig beter te gaan met Miep. Ik stond op het punt om inderdaad aan de slobber en het suikerwater te gaan, maar had gistermiddag toen ik na het buitenzetten haar weer terug zette haar bovenluik open gelaten om te kijken of ze daar rustiger van zou worden. Stal wil die liever dicht hebben ivm de kou, maar dan staat ze letterlijk tussen 4 dichte muren en dat vind ik zo sneu dus ik wil hem overdag liever open hebben. En Miep vindt dat blijkbaar ook sneu, want ik vond haar gisteravond eindelijk weer met een tevreden snoet op haar gemak over de deur op het erf koekeloerend. Haar bult hooi was op en ze zoop vervolgens een aangeboden emmer water schoon leeg :Y)

Oftewel, extra onderdeken erop gedaan voor de zekerheid en dan moet dat ene luik maar open blijven overdag hoor...'s nachts is die altijd al dicht maar dan is er ook geen loop rond haar stal, ze wordt dus duidelijk echt zenuwachtig van wel geluid maar geen beeld rond haar stal. :(:) Snap ik wel, had alleen niet verwacht dat ze er zó erg op zou reageren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:03

Wat een mooie foto's Fransje!

Oh ik snap wel dat Miep een volledig dichte box niet accepteert.. Hoezo wil de stal hem liever dicht hebben? Wij hebben vier paarden in buiten boxen staan, die blijven daar ook lekker staan :)) Denk dat mijn beide paarden anders echt door de muur heen komen, als ze niet naar buiten kunnen kijken :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:04

Die schoentjes zijn vetrap, dat idee van die filmpjes op Facebook. Dat hielp een hele 2 minuten :+ Toen ze begonnen te rennen hadden ze ineens sportsokken ipv schoen :roll:
Gelukkig is het geen plaksneeuw en kunnen ze gewoon iedere dag even in de bak.
Hier ligt echt een flink pak sneeuw, ik hou ervan. Het is even aanpassen maar wat is het toch prachtig die witte wereld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:13

Rudi het verschrikkelijke sneeuwmonster :)) Hij wordt echt dieprood zo in die sneeuw qua kleur! Vetwrap heb ik ook liggen om te proberen, maar vooralsnog niet nodig gehad.

Ja ik vind het ook niks om ze zo op te sluiten hoor, normaal is er altijd nog een 2e luik open waardoor ze aan alle kanten wat kan zien en ook 's nachts wat buiten kan kijken (behalve met O&N, dan moet echt alles dicht vanwege de veiligheid). Ze heeft normaal gesproken dus altijd uitzicht, maar nu moest ineens alles dichtgetimmerd vanwege de kou en tocht met die storm zondag en om de leidingen wat te beschermen (water is er wel af). Voor toen wel begrijpelijk, wind stond echt link op de openingen daar.
Maar nu de storm weg is moet het maar mooi deels open, arm peerd vindt het niks zo ingeblikt :(:) En dat snap ik goed, dat is ook echt niet fijn voor een vluchtdier zo. Haar buurman vindt het niet erg, maar die is dan ook niet bijster intelligent ofzo dus volgens mij gewoon te dom om zich er druk om te maken :+ :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:25

Fijn dat het beter gaat met Miep!

Bij ons zijn de bovenluiken ook dicht in de avond zodat niet alle drinkbakken bevriezen.
Bij de ochtend voerbeurt gaan ze open en om 10 uur gaan ze de wei op.
Ze hebben dan nog wel een raampje waar ze door naar buiten kunnen kijken

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:40

Ja Marie is flink, dus ze verdiend het ook wel :D We hebben ook besloten om haar in april/mei weer 1-2 maanden vrij te geven.

Wauw mooie plaatjes Fransje! <3

Arme Miep :(:) Fijn dat het al iets beter gaat.

Toch een iemand die van de sneeuw houdt _O- Rudi staat mooi zo geschoren!