Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:25

Murosch wat een heerlijke combinatie! Geweldig!

Spannend Nouk! Maar gaat vast goedkomen!

Kendall mag ook van het weekend weer. Neem aan dat de sneeuw dan wel weer weg is.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:32

Oooh Murosch ik heb een zwak voor stippen <3
Superleuk met je dochter! Hoe oud is ze?

Wij hebben vandaag een fotoshoot gehad haha. Vriendinnetje is druk bezig met d'r fotografie en wij waren natuurlijk graag model! Ik was verkleumd tot op het bot naderhand maar het was het waard. Er komen denk ik hele mooie foto's uit <3
Wil er nog heel graag eentje van d'r aan de muur dus kan niet wachten tot ze er zijn!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:35

nouklime schreef:
@Melissa haha nee heb er nog steeds niet op gezeten! Toen het weer mocht begon het te sneeuwen en te vriezen en ben toch echt een mooi-weer-ruiter merk ik want heb doordeweeks als het pikkedonker is totaal geen drang om te rijden. Wel dagelijks oefeningen gedaan en een paar keer per week gelongeerd. ga er dit weekend weer op! dus ik hoop dat ik jullie een leuke update kan sturen! *\o/*

@Murosch ik smelt van je dochter en haar prachtige stippelpony! <3

Voor mij is sneeuw en vorst juist mooi weer! Niks beters dan dat!

Regen vind ik dan weer niks :+

Sanne: ga je de foto’s ook hier delen?! :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:37

Haha zeker! Zodra ze bewerkt zijn & ik ze heb zal ik ze hier delen!

Ik heb liever sneeuw dan regen moet ik toegeven. Al is sneeuw ook niet alles :Y)
Het was vannochtend wel heel mooi, veel mist, wit pak op de weilanden... steekt ze fel bij af met d'r gouden vachtje *D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:41

Sanne, Wat fijn dat de osteo zo positief was !! Super gaaf dat een vriendin van jou fotograaf is kun je mooi model staan *\o/*

Maartje, geen idee heb daar eigenlijk geen tips voor. Hier vanaf moment 1 staat meneer altijd stil :o mazzeltje die mooi meegenomen is.

Fancieen, geen ervaring mee maar wel fijn dat ze hem uiteindelijk gaan vergoeden.

Murosch, wat een leuke foto's van je dochter en haar pony.

Nouklime haha zo herkenbaar wat jij zegt. Hier ook totaal geen zin om te gaan rijden als het donker is ( ook al hebben we genoeg licht in de bak )
Maar ook met regen blehh ;(

Hier morgen hem even aan de longe pakken en dan zaterdag er weer even op <3

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:41

Ik heb gewoon het liefst 20 a 25 graden whaha! Vind sneeuw best leuk om te zien als ik zelf lekker warm binnen zit :)) ! Alleen nu kan ik echt niks doen met mijn paarden. niet dat, dat heel erg is hij is nog jong en gelukkig staat hij overdag wel ruim 10 uur in de paddock met een maatje dus bewegen doen te wel.

Maar kan niet wachten tot het voorjaar *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:23

Waarom kunnen jullie niks doen dan?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:35

Omdat de bak knoert hard bevroren is. is niet bevorderlijk voor de benen om daarop te longeren of rijden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:43

Mooie sneeuwfoto Maartje! Hier ligt vandaag ook weer een klein laagje.
Andere hal is altijd goed op te oefenen Melissa!
Klinkt goed Francien. En soms moet je even ‘doordrammen’ en geven ze je alsnog gelijk. Ook gehad met Ariat schoenen.
Wat een leuke pony van je dochter Murosch! En leuke winterse foto :)
Zou dit weekend toch weer hard moeten dooien? Met 6 graden en een zonnetje..
Leuk Sanne! Mooie foto’s zijn altijd gaaf.

Nou ik heb gister voor de 6e keer in de bak gereden. Er was clinic in de (20x60) baan waar ik normaal met Harv reedt. De kleine bak (20x40) was kei druk dus ja, dan ga je maar naar de baan van maar liefst 75x35m :+ En dus daar ook voor de aller eerste keer gegaloppeerd! Deed hij super braaf op twee keer weer bol en kop tussen de benen na (waar ik hem tot nu toe makkelijk uit kan 'trekken' gelukkig).
Reed ook nog een pony in de baan die er steeds bokkend vandoor ging dus dat was meteen vuurdoop. Maar hij hielt zich redelijk rustig gelukkig :D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:50

Ik hoop het inderdaad Patjeslaura dat het echt ruim boven 0 blijft dit weekend. en droog. en geen sneeuw. en zon! Wat een mooie maat baan! Daar kan je inderdaad lekker in galopperen zeg!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:16

Hmm ja als je geen binnenbak ter beschikking hebt en (nog) niet (alleen) naar buiten kan is het indd lastig. Longeren is voot ons nu ook best lastig, maar gelukkig voor haar niet perse meer nodig. Maar tot het voorjaar is t voor ons zo perfect om lekker buiten kms te kunnen maken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:12

Sanne ze is nu nog 9, volgende week wordt ze 10 jaar (en wat zijn die omgevlogen, als ik er zo bij nadenk)!

Nouklime ik ben het helemaal met je eens.. Een graadje of 20-25, heerlijk! En langer licht ook graag :D . Ik kan nu ook niks hoor qua rijden. Ik vind het nu ook wel even prima. Nog éééven geduld dan is dat gewinter weer voorbij. Tot die tijd geniet ik maar gewoon van een paar blije hoofden. volgens mij zijn ze hier wel happy met die sneeuw :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk hoor, zo'n blond paard.. alleen jammer dat het zo'n ontzettende smeerkees is _O-
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:28

Wat een leuke foto's komen er voorbij. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:45

Ach mirjam ik heb het zo met je te doen, wat een dagen tussen hoop en vrees voor jou en je lieve paard. Ik hoop zo dat het muntje de goede kant op valt. Hoe ging het gesprek op je werk?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:48

Dat ging redelijk naar wat de mogelijkheden waren. Nog geen ontslag, alleen een ultimatum die ik gewoonweg niet red, maar waar hun ook niet onder uit komen. Lang leve het UWV.:=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:52

Nou je kunt geen ijzer met handen breken, het is al rot genoeg als je wel wil maar niet kan. Dan is het maar goed dat er zo'n vangnet is als het uwv.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:54

Nou ja UWV dwingt mij zo'n beetje te gaan werken. 30 uur p.w. terwijl ik de reis heen en terug niet eens meer red. :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:01

Ohh, meen je! Is er geen arbo arts die daar iets tegenin kan brengen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:02

Sorry heb ik iets gemist? Of niet goed gelezen? :o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:11

Murosch schreef:
Ohh, meen je! Is er geen arbo arts die daar iets tegenin kan brengen?

Nee bedrijfsarts zegt UWV 30 uur dus hup 30 uur. UWV is overal leidend in.

Maartje30 ik ben al jaren ziek. :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:14

Wat heb je dan?

Kun je niet in beroep gaan oid ?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:18

Nou dat is het leuke, geen enkele arts weet echt wat ik heb.
Heb nu de diagnoses
- doofheid
- IIH (verhoogde hersendruk)
- CVS

Bezwaar is lopende bij het UWV :j
Maar ja UWV accepteert niet dat ik zeer weinig kan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 01:26

Dat klinkt alledrie niet ala dingen waar je mee kunt werken. Ofja met alleen doofheid vast nog wel. Maar die andere twee alleen zijn al genoeg om te moeilijk te maken.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:49

Sanne ik ben heel benieuwd naar de foto's! :D

Maartje regen hou ik ook niet van, maar liever regen dan vorst en sneeuw :P

Ik rij ook veel liever bij daglicht dan bij lamplicht maar in het winter is het niet anders. Ben dan ook heel blij dat het heeel langzaam aan weer ietsje langer licht blijft :P

Nouklime hier hetzelfde. Ken heeft deze week ook 1x gelopen in de binnenbak. Ga ook niet een aantal keer per week met de trailer lopen trekken. Dan maar even wat minder, net wat je zegt, ze zijn ook nog jong zat. Maar ik vind het wel saai haha.

Laura weer een mooi vuurdoop gehad dus, super dat de galop ook goed ging! En toch nog even bokken, oeps. Gelukkig kun je hem daar wel snel uit krijgen

Lekker vrolijke paardjes Murosch!

Mirjam hele dikke knuffel :(:) Duimen draaien dat lieve knappe kya er weer helemaal bovenop komt :(:)
Wat rot ook nog van je werk.. Kunnen ze niet iets anders aanbieden wat je evt vanuit huis zou kunnen?
En dan op eigen tempo?

Gisteren ook even een schrikmomentje. Liep gisteravond naar de schuur (naast de stal) om wat te drinken halen, had vrienden thuis. Hoorde een bult gestommel in de stal, dus snel kijken. Had kendall zich vastgerold in de stal. Ze probeerde terug te rollen maar dat kon ze niet, lag te kort op de muur met haar benen dubbel en hoofd omhoog. Gelukkig was pa in de buurt en konden we haar met hulp van touwen weer terug rollen. Gelukkig alleen een schram boven haar oog, vanmorgen even 5 minuten aan de longe gedaan om te kijken. Bak was niet optimaal maar ze liep gelukkig wel goed.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:44

Mirjam, las je ander topic even weer en jeetje wat een schrik.. Hopelijk gaat de operatie haar goed doen en mogen jullie nog lang van elkaar gaan genieten!

Melissa, poeh dat is schrikken zeg, gelukkig hebben julie haar omhoog kunnen krijgen!

Hier vandaag mijn bijrijder lekker gereden. Het rijden pakt hij eigenlijk heel erg goed weer op zo trots op hem!
Heb ''helaas'' sinds kort wel ee bijrijder voor hem moeten zoeken..
Ik heb ontzettende last van mijn rug met uitstraling naar mijn benen, loop nu een aantal weken bij de fysio maar helaas is het weer slechter aan het worden. Maandag even overleggen met de fysio en anders even weer terug naar de huisarts... BAH ik wil zelf ook weer lekker gaan rijden

Maar buiten mijn rug om is het nog wel een hele opgave om alles alleen te doen.
Werken, kindje, huishouden en 2 paarden rijden voeren mesten... Hebben ze bij huis staan dus hele dagtaak om alles op een dag te doen :j _/-\o_