[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:42

Appeltje eitje voor de slimme Callas!
Nou duimen dat het voor de uiteindelijke koper van jullie huis ook zo makkelijk is om een lening te krijgen +:)+
En veel plezier met vandaag weer bij je eigen nieuwe huis kijken.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:43

Afbeelding

:D

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 20:06

Hi Guys, wat een schattig filmpje Morimann, echt too cute, en zoooo toepasselijk, precies dat ja! Callas krijgt ze ook wel eens op haar rug, maar daar schrikt ze dan weer niet van. Ze weet dat ze dat zelf veroorzaakt.

Verder geen nieuws. We hadden gehoopt eind deze week te kunnen verhuizen, maar zoveelste teleurstelling, het is vakantietijd, dus notaris en makelaar zijn er deze week niet. Balen, het schuift weer een week op...

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:29

Pff nog geen verhuis balen dat alles stil ligt vanwege de vakantie. hier ook hoor we wachten al 4 weken op de aangepaste offerte voor de trap. Deze moet er eind november in wil perse verhuizen in december. Maar goed geduld hebben weer.....

Voor jullie is het balen zo kan je niet verder hopelijk volgende week verder....

Maar je boek is uit in een ruk uitgelezen kon niet stoppen met lezen....veel herkenbare dingen ook wel

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 09:15

Hi, wat tof dat je het boek in een ruk hebt uitgelezen. Ik hoop dat je niet al te veel nare dingen herkende uit het boek.

We hebben eindelijk een ondertekendatum voor het nieuwe huis. Woensdag de 26e. Dus dan gaan we donderdag verhuizen. We verwachten dat het 7 dagen verhuizen wordt en dan op de laatste dag gaan de paardjes mee. Dus zeg 1 september ongeveer.

Ik ga dan Callas de dagen ervoor op het spul van Zacharyhill zetten dat ze mij via Tinka heeft bezorgd. Ook nu weer vandaag in de antiluis zetten en dan de dag voor vertrek ook in de hoop dat we de luisjes niet mee verhuizen.

Ik heb nog wel te voet gewandeld en wat gegrondwerkt met Callas samen met mijn paardenvriendin die over was uit NL, maar we hadden nog willen gaan rijden, maar dat is er niet meer van gekomen. Er waren zoveel bezichtigingen, drie stuks toen zij er waren en we zijn dan weggegaan en dagjes uit gedaan, want erbij zijn vond ik maar niets. Dus helaas, het gaat allemaal op de nieuwe plek gebeuren. Maar voorlopig zal er helemaal niets gaan gebeuren. Eerst mag ze wennen aan het nieuwe huis. Ik denk dat het dan nog wel een maand of zo gaat duren eer ik voor het eerst wat met haar ga doen...

Het is niet te bevatten dat we over twee weken gewoon in het nieuwe huis zitten. Erg veel zin in een nieuw avontuur.

Nu nog even dit huis verkopen. We hebben gevraagd of die mevrouw met dat twee na laagste bod wat wil klimmen, dat horen we maandag als ze voor een tweede visite komt. En anders dan accepteren we dat toch, dan zijn we er maar vanaf. Als je 1x per maand zes uur heen en weer moet gaan rijden om twee dagen bij het oude huis te zijn om te maaien en schoon te maken, word ik daar ook niet blij van. Van dit bod ook niet, het is ook niet onderbouwd of zo, maar goed, deze mevrouw heeft wel het geld liggen en hoeft geen lening te nemen. Want dat is het probleem op dit moment er zijn meerdere hogere biedingen geweest, maar die mensen moeten allemaal afhaken omdat de Franse banken geen overbruggingskredieten meer willen geven. Dat hebben we zelf aan de lijve ondervonden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:19

Mo
Je krijgt toch ook een bedrag van de 1e kopers omdat ze afhaakte?
Dat overbrugt wellicht t wat lagere bod van die mevrouw ?
Het is beter ervan af te zijn als ermee blijven zitten toch

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 09:38

Hi Zinzi, dat bedrag hebben we gelukkig via de notaris gehad deze week. Maar we verliezen van dat bedrag (doordat we onze spaarrekeningen hebben moeten openbreken om het nieuwe huis te betalen) ruim drie kwart. En we hebben nog meer kosten moeten maken. Als het bij elkaar uitrekent, houden we van dat bedrag een paar duizend euro slechts over. Dus dat schiet niet echt op.

En het liefst hebben we natuurlijk het beste van twee werelden, én snel verkopen zodat we geen zorgen meer hebben voor dit huis én een mooi bod. Maar je kunt niet alles hebben. We zijn al ontzettend blij dat we nu eindelijk kunnen gaan verhuizen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:25

Uiteraard heb je graag t beste van 2 werelden .
Gelukkig kun je de verhuis nu doorzetten...
Veel succes met dit grote avontuur

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:36

Gelukkig kunnen jullie volgende week gaan verhuizen.
Heerlijk naar jullie nieuwe plek.

Misschien krijgen jullie dit weekend nog n ( hoger) bod van andere kijkers .

Maar ik denk dat t ook verstandig is om de veiligere optie te kiezen, een lager bod maar wel weten dat het meteen gefinancierd kan worden.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:10

Wat ontzettend fijn dat jullie kunnen gaan verhuizen Mo!

Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat. Dat lijkt me wel een dingetje, verhuizen in zo'n land als Frankrijk. 'Even' heen en weer rijden omdat je iets vergeten bent of wat ook, is niet echt heel erg handig haha.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 09:43

Hi allemaal, dank weer voor jullie reacties.

Het wordt een erg spannende week.
Vandaag een tweede bezichtiging van die mevrouw met het lage bod.
Morgen een bezichtiging van mensen die het heul graag willen en ook hun bankzaken voor elkaar hebben en zeggen niet te gaan afdingen.
Woensdag gaan we het definitieve contract tekenen voor het nieuwe huis. Oplevering gaat nog een dingentje worden, die meneer heeft de boiler weggehaald. Say WHAT?
Donderdag eerste vrachtwagen volladen. Hopen donderdag ook al te kunnen gaan rijden anders wordt dat vrijdag.
Vrijdag ook nog eens 2 bezichtigingen.
Zaterdag mogen we niet met de vrachtwagen rijden. Verbod in heel frankrijk vanwege laatste zwarte zaterdag. Zondag mogen we sowieso niet met de vrachtwagen rijden in Frankrijk. Dus voor het weekend huren we een kleinere vrachtwagen met aanhanger.
Vanaf maandag zien we wel weer verder.

Het zou zo gaaf zijn als ons huis hier verkocht wordt nog voor we gaan verhuizen.

Ondertussen ben ik aan het snuffelen op internet naar prefab boxen en zijn we aan het bedenken hoe we de alle dierenverblijven moeten gaan structureren daar. Ook gaan we in het weekend de 150 palen halen voor de omheining. Dat bedrijf vindt het niet grappig dat we het nog steeds niet zijn wezen halen. Maar ja, ik kan er ook niets aan doen dat de verhuizing niet doorging. En als we een heining gaan maken moeten we eerst met div buren gaan praten waar het terrein eindigt want dat is niet zichtbaar en zij gebruiken het terrein gewoon bij het hunne al jarenlang. Maar als de paarden over verhuizen dan zetten we eerst een prikpaaltjes stuk af bij een overkapping waar ze onder kunnen schuilen. Het is even improviseren.

Ik meld me weer als ik iets interessants te melden heb.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:14

Pfft mijn to-do-lijstje in jouw geval zou zoooo lang zijn! Haha

Ik hoop eigenlijk voor jullie dat die van morgen evt wat wordt. Zou wel fijn zijn. Maargoed, wat je zegt, het zou al heel fijn zijn als jullie huis daar verkocht is voor jullie weggaan.

Dat lijkt me wel leuk, bedenken hoe je je nieuwe plekje gaat inrichten voor je dieren!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:26

Jullie hebben genoeg te doen voor deze week.
Wel leuke dingen.

Het zou wel fijn zijn als jullie woning word verkocht deze week.
Ik duim ervoor.

Veel plezier deze week.

Spannennnnnnd.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:04

Veel succes met verhuizen Monique, hopelijk verloopt alles voorspoedig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 21:59

Hai allemaal, verhuisperikelen alhier. Als je regelmatig updates van ons nieuwe leven wilt, dan kun je jej abonneren op het youtubekanaal. Ik doe mijn best regelmatig filmpjes te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=ecK0WznUlmk

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:05

Ja ah, leuk om te zien! Met mijn arme paardje gaat het jammer genoeg niet zo goed.. Zoveel zorgen

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:06

Wauw goed bezig.. nu is het echt echt.. nog wat van verkoop van jullie huis gehoord?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 22:07

Och Sintara wat rot. ik pb je even

otti, er zijn heel veel lijntjes die op dit moment open staan, van mensen die een bod hebben gedaan, maar helaas geen lening krijgen. We wachten het maar rustig af.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:40

Gave film! Heb me geabonneerd, maar ik kijk niet zo vaak op YT, hopelijk denk ik eraan om er nu vaker op te kijken :D .

Sintara, sterkte !!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:01

Wij hebben vandaag onze derde verhuisrit gedaan. De honden gaan telkens mee. Soms overnachten we al in het nieuwe huis. De paarden kan ik wel een nacht over alleen laten.

Gingy de poes, woont sinds een paar dagen nu permanent in de camper. Dat kan niet anders. Ik had haar toen we het verkocht hadden en zouden gaan verhuizen in pension gedaan maar ze is zo schuw en bang
voor andere katten dat toen ik haar kwam halen, toen de verhuizing niet doorging, ze helemaal klem achter een hokje was gekropen, zo bang was ze voor de andere vier katten. Ze had ook nauwelijks durven gaan eten. Dus dat kan niet meer. Dus nu is ze een binnenkat in de camper. Totdat we in het nieuwe huis een kattenkamer hebben vanwaar uit we haar langzaam kunnen gaan wennen aan de tuin en de rest.

De paarden gaan zondag over, dan mogen er nameljik geen vrachtwagens rijden en dat vinden we prettiger. Vandaag hebben we de 150 weilandpalen afgehaald die al vanaf 17 juli op ons liggen te wachten. Lijkt fijn spul. Zijn weilandpalen van 6cm dik van gerecycled plastic. Morgen gaan we een provisorisch prikpaaltjesstuk afzetten. De weilanden afzetten met de palen kan nog niet, want we moeten eerst met de buurman de grenzen helder krijgen. Maar de buren gaan we volgende week wel ontmoeten. Er zijn geen stallen. Althans er is wel heel veel maar niets goeds voor mijn paardjes, of te gevaarlijk of te klein of te bouwvallig, dus we gaan improviseren. Als ze voorlopig maar kunnen schuilen tegen de zon en eventuele regen en kunnen eten. Meer heeft een paard niet nodig, lol, eten en beschutting. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze het gaan doen. Natuurlijk ga ik Callas en de shetjes ruim tijd geven aan alles te wennen. Niet weer dezelfde fout als ooit maken dat ik te snel wil. Qua enge dingen lijkt het een veelbelovende omgeving voor Callas. Erg weinig bewoning, nauwelijks verkeer. Maarrrr de buurman heeft wel koeien... LOL als de koeien aan het aangrenzende weiland staan kan ze mooi wennen.

Ik ga een filmpje maken van de tweede verhuisrit en zal de link hier neerzetten. Tot gauw.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:12

Succes Monique! Fijne update.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:28

Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Veel succes met het verhuizen van de paarden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:45

Klinkt goed allemaal! Respect hoor, ik wil moet eens meer hier binnen nl verhuizen van simpele huurwoning naar wat anders _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:09

Succes Mo! Klinkt goed.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:38

Mooi Mo , gelukkig verloopt de verhuisdag(en) goed..

Ik ga YT in de gaten houden!