Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Wat ik wel opgezocht heb is het volgende:
enthosiopathie thv de aanhechting van het nuchaal ligament aan de protuberantia occipilatis externa
Dwz aanhechtingspijn bij de aanhechting van het nuchaal ligament aan het achterhoofdsbeen.
Is ook naar boven gekomen dankzij de hals foto's. Anders had ik dat ook niet geweten.
Azmay schreef:Art_Ificious schreef:Wat ik wel opgezocht heb is het volgende:
enthosiopathie thv de aanhechting van het nuchaal ligament aan de protuberantia occipilatis externa
Dwz aanhechtingspijn bij de aanhechting van het nuchaal ligament aan het achterhoofdsbeen.
Is ook naar boven gekomen dankzij de hals foto's. Anders had ik dat ook niet geweten.
Kan dat niet nog licht beschadigd zijn van toen hij de plank uit de stal trok?
sylva schreef:Denk ik nu gek of lijkt het helemaal niet slim om hier een rijpaard van te willen maken? Niet om t een of ander, maar situatie schetst:
Ruim jaar geleden onderzoek, wees lichte artrose rug uit.
Onderzoek nu wijst meer negatieve verandering in rug uit, kogels eveneens aangedaan maar geen vergelijking met vorige keer mogelijk wegens ontbreken onderzoek van de kogels destijds.
Conclusie is inspuiten en opbouwen volgens schema. Paard heeft in rust positie nu dus duidelijk pijn volgens de arts. Dat inspuiten gaat de pijn doen afnemen en de beweging vergemakkelijken. Hoe slim is het om hier dan een rijpaard uit te willen? Hebben ze daar nog iets over gezegd? Het lijkt mij dat je dan toch meer kapot gaat maken gezien inspuiten niet voor eeuwig is en dan toch ook herhaald zou moeten worden?
zorro schreef:Hoever is Limo eigenlijk onder het zadel? Kun je gewoon weer opstappen en weg rijden? Ik heb nog in mijn hoofd dat hij niet veel meer als zadelmak is.
purny schreef:Ben jij in staat om Limo zo te kunnen rijden? Dus op het gebied van de hals laag en diep te rijden? Anders een stal genootje laten rijden die dit wel zou kunnen?
purny schreef:Er werd toch geadviseerd om juist niet met hulpteugels en dergelijke aan de slag te gaan?
Azmay schreef:purny schreef:Er werd toch geadviseerd om juist niet met hulpteugels en dergelijke aan de slag te gaan?
Vastknopen met normale hulpteugels lijkt me inderdaad echt niet slim, net als teugels die druk geven op de rug zoals een "longeerhulp".
Een chambon lijkt me in dit geval wel slim, de enige restrictie die die geeft is het omhoog gooien van het hoofd. Dat dan wel als hij een longeersingel wel goed verdraagt natuurlijk. Ben zelf ook niet van de hulpteugels maar deze heeft mijn paard echt vreselijk geholpen te leren haar rug te gebruiken.