Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:46

Afbeelding

Joya krijgt wat hulp bij het
verharen van de gevederde vrienden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:10

Vandaag is Joya echt 3 jaar geworden! *\o/*

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:08

Gefeliciteerd met Joya!

Fflur doet het ook heel goed. Ik heb een longeerhulpje gekocht voor haar en een nieuw (kleiner) bitje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pas heeft ze voor het eerst een zadeltje opgehad. Totaal geen reactie.

Afbeelding

Ben al heel lang niet actief meer geweest op Bokt maar heb met een schuin oog wat meegelezen. Wat groeien ze allemaal mooi op.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:59

@fransje23 Gefeliciteerd met Joya!

Wat een leuke foto's van Elano! Ik vind zijn snor zo grappig :') Lijkt wel een pleeborstel.

Zilver kan het allemaal mooi even verwerken :) Ook fijn voor haar.

Jeetje biancalaylo het zit je ook niet mee. Zijn het alleen de luizen die je doen verhuizen of is er nog meer niet naar wens?

@Karma Het wordt inderdaad al een echt paard! Maar ze zal het fijn vinden dat ze nog even lekker op de wei mag.

De wond van Dex is naar joh. Ik denk dat het ook fijner is als hij wat kan bewegen. Beweging is goed voor de bloedsomloop en dat zal de genezing ook wel ondersteunen denk ik.

Fflur ziet er goed uit! Wat fijn dat ze niks om het zadel gaf. Ze heeft echt al een volwassen uitstraling joh.

Ik zag Miles vanmorgen lastig eten dus het is tijd voor de tandarts. Onderaan staan zijn tanden echt gigantisch scheef, dus ik ben benieuwd wat de tandarts te zeggen heeft.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:16

_Reneee schreef:
@fransje23 Gefeliciteerd met Joya!

Wat een leuke foto's van Elano! Ik vind zijn snor zo grappig :') Lijkt wel een pleeborstel.

Zilver kan het allemaal mooi even verwerken :) Ook fijn voor haar.

Jeetje biancalaylo het zit je ook niet mee. Zijn het alleen de luizen die je doen verhuizen of is er nog meer niet naar wens?

@Karma Het wordt inderdaad al een echt paard! Maar ze zal het fijn vinden dat ze nog even lekker op de wei mag.

De wond van Dex is naar joh. Ik denk dat het ook fijner is als hij wat kan bewegen. Beweging is goed voor de bloedsomloop en dat zal de genezing ook wel ondersteunen denk ik.

Fflur ziet er goed uit! Wat fijn dat ze niks om het zadel gaf. Ze heeft echt al een volwassen uitstraling joh.

Ik zag Miles vanmorgen lastig eten dus het is tijd voor de tandarts. Onderaan staan zijn tanden echt gigantisch scheef, dus ik ben benieuwd wat de tandarts te zeggen heeft.

Nee ze krijgen ook zeer slecht kuil. (Zoveel de soort als de hoeveelheid.) Want ze krijgen in 2 grote hoooruifen te eten. Maar er zijn teveel paarden op dat stukje dus dat is echt niet fijn. En er ligt altijd heel nattig kuil. En een beetje goed voordroog. Maarja dat is al eerste op. Ik voer nu zoveel bij. (Bietenpult luzerne muesli vitamine brokje lijnzaadolie en slobber) dusja.

_Reneee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:19

Ja vervelend is dat hè als je zoveel bij moet voeren. Ik moest op mijn vorige stal ook eigen hooi kopen, bietenpulp, luzerne, zemelen.. Het liep de spuigaten uit. En dan was het kuil inderdaad ook vaak te nat, al voer ik toch liever hooi. Zo vervelend als het niet naar je zin is...

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:34

Gefeliciteerd fransje en wat een leuke foto met die vogel :D

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:22

_Reneee schreef:
Ja vervelend is dat hè als je zoveel bij moet voeren. Ik moest op mijn vorige stal ook eigen hooi kopen, bietenpulp, luzerne, zemelen.. Het liep de spuigaten uit. En dan was het kuil inderdaad ook vaak te nat, al voer ik toch liever hooi. Zo vervelend als het niet naar je zin is...

Jaa baal enorm, maar heb hier verder alles wat ik wil. Spuitplaatsen, 2 buiten banen, longeerbak, en de binnenbak komt eraan. Maar wil hem eigelijk ook niet snachts op stal zetten. Dat is die niet gewent, en op stal weeft die.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:38

Goed en voldoende ruwvoer is toch wel essentieel. Paard kan niet zonder en gaat echt achteruit zonder. Wat dat betreft is zijn de andere faciliteiten toch minder van belang. Echt goede stal vinden is toch best lastig soms.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:01

@Kab
Zilver wilt nu een andere date. Pas maar op dat ze straks niet vreemd gaat. :))

@biancalaylo
Jeetje, wat een ellende zeg! En ook zoveel voer nog, pfff.

@karma
Wat een leuk koppie zit daar op! <3

@noor
Nouja, als je geen leider bent dan gaat hij zelf dingen verzinnen. Niet heel onlogisch. En hij is niet de moeilijkste gelukkig, maar bij hem is het heel belangrijk omdat hij op enge momenten op je moet kunnen vertrouwen. En als je geen leider bent en niet zegt wat ie wel en niet moet doen, dan is hij heel gauw weg. Zolang Elano braaf meeloopt vind hij het wel leuk, met nadruk als Elano braaf meeloopt. _O-
Jeetje, dat is geen klein wondje. Hopelijk gaat het weer verder met genezen en geneest het mooi dicht.

@fransje
Leuke foto zo met die plukkende vogel! En gefeliciteerd!

@kitty
Fflur ziet er goed uit! Mooi hoofdstelletje ook.

@Renee
Als hij het maar niet gebruikt als pleeborstel. Enig idee hoe leuk zijn snor kan zijn? Vastpakken en dan vet snel heen en weer laten bewegen. Hij heeft hele ontspannen lipjes. En hij vind het ook allemaal wel best. :))

Vandaag hadden Elano en ik eindelijk weer een rondje strand gemaakt! Was wel wat anders gaan lopen dan normaal, zodat ik kon zien hoe hij liep en eventueel een klein rondje kon lopen, mocht hij zich niet lekker voelen. Maar ik kreeg van hem groen licht. Hij had er overduidelijk zin in en draafde in 1 keer mee zonder dat ik wat had gezegd! De hele weg stapte hij aardig goed door, zelfs op de terugweg dus dat is al heel wat. Niet meer net zo snel als de heenweg, maar dat was ik zelf ook niet meer dus heel erg? Nee. O:)

De zee was wel weer wat spannend van dichtbij. Ik had geen extra paar schoenen en sokken mee, dus was niet het water in gegaan. En bij de duinen kwamen we de harige koeien weer tegen en de koniks. 1 Van de koniks kwam in galop aan.. Enig idee hoe eng een galoperende konik is? :roll:
Daarna mocht hij heel even snuffelen met 2 koniks.
Op de terugweg heb ik nog 2 zeehondjes gezien, dus dat is helemaal leuk! 1 Wat verder weg en 1 wat dichterbij.
AfbeeldingAfbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:44

fransje23 schreef:
Goed en voldoende ruwvoer is toch wel essentieel. Paard kan niet zonder en gaat echt achteruit zonder. Wat dat betreft is zijn de andere faciliteiten toch minder van belang. Echt goede stal vinden is toch best lastig soms.

Helemaal mee eens. Daarom ook door aan het zoeken naar iets wat meer aan de paarden denkt dan aan de ruiter haha.
Luxe is fijn, alleen is het niet nummer 1 maar nummer 2. Dat vergeten een x aantal stallen.

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 23:13

Bo is afgelopen donderdag drie geworden!

Afbeelding

Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:28

Gefeliciteerd allemaal met de jarigen!
Dex is vandaag ook 3 geworden Y)(^)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:31

Grappig dat ze zo allemaal rond elkaar jarig zijn. Miles is morgen jarig :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:35

Maar goed dat we niet voor elke verjaardag taart eten.. Waren we in 1 week meteen een paar kilo zwaarder. :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:44

Ik had het best een goed idee gevonden :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:51

Gefeliciteerd allemaal! :))

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:27

Als het allemaal lijkt dat het niet erger kan.. er is droes op stal |( ik denk dat als die dat er nog overheen krijgt dat het niet goed gaat komen.. was al een aantal dagen niet te genieten. Maar word nu gewoon echt verdrietig ervan.. hopelijk krijgt hij het niet Y;(

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:36

Jeetje BiancaLaylo dat kan je er niet bij krijgen hoor! Hoop dat je gauw wat anders vind. Ik had het toevallig vandaag nog met iemand erover dat de meeste stallen meer gemaakt zijn op t gemak voor de ruiter ipv paard.

Gefeliciteerd alle paarden die 3 zijn geworden !!

Wij zijn nog steeds erg blij.
Zijn nu een maand op deze stal en ik vind Lamar al zo positief veranderd.
Ik ga nu bijna elke dag en we krijgen echt een band nu, andere zagen die wel bij ons maar nu voel ik mezelf ook steeds meer vertrouwd bij hem.
Hier geeft wel duidelijk aan hoe relax die is
Afbeelding
Goede keus geweest dus gelukkig!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:19

Wat fijn voor lamar!! En voor jou natuurlijk ook!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:26

Even een update! Begin mei gaan kofu en ze moeder samen naar het land waar ik vorig jaar heb gestaan met zijn moeder eb me shetje. Dat is super fijn land. Waar ze samen lekker bij kunnen trekken. Dus staan ze alleen samen, dus dan kan die weer rusten waar die wil en wanneer die wil zonder dat hij gestoord word. Dus nog een maandje door. En dan kunnen ze lekker bij gaan komen *\o/*

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:32

Wat goed om te horen!

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:48

Goed om te horen! Vast een hele geruststelling!

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:58

Super fijn dat je weer een fijne plek voor ze hebt!

Lamar ziet er idd relaxed uit!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:34

Super fijn biancolaylo! Dat je weer terug kan naar het landje.
En wat rot zeg... droes. Lijkt alles nog goed?

Gefeliciteerd aan Miles, Dex, Bo en Joya *\%/* Y)(^)

Super lamarxhorse!! Ziet er super relaxt uit <3

Puppy zilver is al vreemd gegaan _O- oeps. Nu maar in een merrie groep gezet.
Ik ben jaloers op jou :) meer kan ik niet zeggen :')

Renee zeker fijn. We doen nu erg rustig aan :j
Ben benieuwd wat de tandarts zegt. Wanneer komt ie?

Kittydylan welkom terug. Lang niet gezien. Ze word erg mooi <3
Zou de neusriem wel omhoog doen.

Aaaww lieve foto met die vogel! Fransje

Zilver kwartiertje aan de longe gehad vandaag. Ze was zo gek als een deur. Is ook alweer 4 weken geleden dat ik voor het laatst gelongeerd heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen stap ik er eventjes op