de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:55

Ik heb een tijd niet meegekletst maar zou ik weer mee mogen kletsen? Heb wel een groot gedeelte bijgelezen! Heb het best druk want mn vriend en ik hebben 3 weken geleden de sleutel gekregen van ons eerste huis *\o/* Dus lekker aan het klussen geweest en Grand helaas wat minder gezien. Omdat ik naar een andere stad ga verhuizen gaat Grand ook verhuizen naar een andere stal welke op 10 minuten fietsen ligt i.p.v. nu 30 minuten met de auto.

Ik zal even de laatste 2 pagina's bijlezen:

Garola ziet er goed uit Ketly.

Ik zag dat Abercrombie twijfels heeft over haar paard. Jammer dat het paard niet is wat je zoekt maar knap van je dat je al zo denkt. Het is een té kostbare hobby om er geen plezier van te hebben! Ik denk dat die van mij wel perfect voor je zou zijn. Ben zelf ook een angsthaas maar tot nu toe is hij eigenlijk heel nuchter ook als ik weer eens zit te miepen :o (En geloof me, dat kan ik goed :P ) Hij had een paar maanden geleden wel een fase dat hij heel erg onder me uit liep, dat vond ik wel niet zo grappig. Toen was tie wel nuchter maar niet zo braaf :+

Fijn dat Gismo het goed doet Paljaslaura! Knap hoor, al lekker aan het springen!

Guus ziet er goed uit Anonymous! Knap vosje :D Mooie rijfoto's!

Leuk filmpje Iwanluver, weer zo'n leuke Uphill :))

Aahw zo leuk om zo te zien Pradadaan! Wat zijn ze als veulentjes toch schattig he. Ik wil Grand ook weer terug als veulen :P

Gaat Gamble alweer beter Cherryl?

Wow das een mooi cadeau Peetje82! Ik zal mn vriend ook eens lief aankijken :D Fijn dat Golden Girl het weer beter doet.

Geen nieuws is goed nieuws toch Anneruth? :)

Eef_Bam haar paard is heel vrolijk het nieuwe jaar begonnen :')

Succes met je wedstrijd Annikavolder!

Grand heeft het de afgelopen maand zeer rustig gehad. Ik ben mezelf erg tegengekomen nadat hij terug is gekomen van het beleren dus na een paar maanden zat ik er zó doorheen dat ik besloten heb om even 'Lol-met-mn-knol' te hebben i.p.v. dingen doen omdat ik dénk dat andere mensen me anders niet goed genoeg vinden ;) En dat heeft eigenlijk wel goed geholpen want ik heb 30-12 op Grand gereden na 3 weken niet rijden (en daarvoor ook maar 1x per week voor 2 weken) en hij ging echt mega fijn! Ik zat er ook zelf relaxt op, wat een tijd geleden was. Over 2 weken ga ik verhuizen naar een andere stal en dan eerst even acclimatiseren en daarna hopelijk weer lekker opbouwen!

paljaslaura

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:10

Klinkt goed _clau_! Is soms het beste om het serieuze even opzij te zetten en de lol weer te vinden.
Ziet er goed uit Anonymous!
Succes Annika, komt vast helemaal goed!

Gismo vandaag voor het eerst weer zonder slof gereden. En hij ging niet aan de haal met mij :D Heel lekker gereden en zijn fratsen waren alweer een stuk minder (neus naar voren bit vast en gáán, vandaar die slof :') ). Trots op mijn boerenpummel!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:15

Bedankt iedereen voor de leuke reacties op mijn foto's! Zijn wel de beste momentjes hoor, dr zijn zat dingen die nog niet goed gaan. Maar ben erg blij met dr nu dr bekken weer goed staat na de bevalling en nadat het zadel aangepast is. Nu kunnen we lekker trainen! Welkom iedereen weer. Fijn om te lezen dat de (meeste) paardjes fijn gaan!

Cherryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:42

Ben er ook weer..
Gamble gaat beter. Ben het nog even aan het aankijken ze reageert verder goed, ze eet en mest temp is normaal dus denk dat het met verandering van stal en voer te maken heeft. Ze staat er nog geen week.

Zag mooie foto's van Guusje voorbij komen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:42

Zo hier ook eindelijk een bijleespost. Heb een paar drukke weken gehad en las wel mee via de telefoon maar dat reageert vervelend dus nu even via de computer een bijleespost. :j

_Anneruth schreef:

Wauw wat gaaf, knap dier!

pradadaan schreef:
Jaa Frans en Gert hebben het echt geweldig gedaan! :j
Prins Gert het schatje <3

Hehe mijn topic van Giv mocht ik opnieuw plaatsen *\o/*
[EJL-ITP] Het jaar met Giv waar ik zo naar uit keek, ons top jaar!

Leuk! Ik ga even kijken!

Iwanluver is weer lekker aan het werk met haar nieuwe zadel, wat fijn! Ik ben benieuwd naar je filmpje. :j

Eef_Bam ook een nieuw zadel, fijn dat ze er zo goed onder loopt!

vibabu schreef:
Ik vind het echt superkrachten dat dat beest al zo rondgestuurd wordt! Wauw.

Mijn kleine vosje was vandaag weer lekker bezig. Het waaide nogal dus heb hem van te voren maar even gelongeerd. Zette geen stap verkeerd, nog een beetje opgejaagd maar kwam niet veel meer uit dus ben maar opgestapt. Op stal kinderen die paardje gingen spelen in de longeerbak die maar even gevraagd of ze even een half uurtje ergens anders wilden spelen want vertrouwde vossenbeest toch niet helemaal. Al vind ik dat hij overal maar aan moet wennen. Ik zit net goed en wel en hij gaat toch af! Bokken springen rennen omhoog komen en weer er vandoor. En ik ben gewoon blijven zitten *\o/* daarna heerlijk kunnen rijden :') nog wel een paar keer wat sprongetjes en rennen maar verder super! Merk nu echt per dag verschil. Kan al veel meer uitschuiven, halsstrekken zonder dat hij er tussenuit knijpt en overgangen maken zonder dat hoofd de lucht in vliegt of een hoop spanning komt. Ze begint zelfs al een pasje schouderbinnenwaarts te lopen en wat pasjes te wijken. Zit nu veel vaker te genieten dan dat ik bang ben m'n neus te breken :o

Knap dat je bent blijven zitten! Fijn dat er zoveel verbetering in zit, daar doe je het uiteindelijk allemaal voor. :j

Het filmpje van Iwanluver was niet gelukt las ik tussendoor, jammer!

PaulineH heeft een trailtraining gehad, wat ziet dat er leuk uit en wat braaf van hem!

Abercrombie schreef:
Onze dame wordt aan de hand getraind. Dat gaat heel goed. Bijrijder is er gisteren ook weer op gegaan en dat ging ook goed.

Merk dat ze toch wel een stuk sensibeler is (geworden) dan dat er toegezegd was bij de verkoop. We moeten ook maar aankijken of dat uberhaupt wel bij ons past. Sensibel is namelijk geen goede combi met niet sensibele ruiters.

Nu is haar omgeving ook 100% tegenovergesteld van waar ze vandaan kwam. Daar alle rust aan huis en nu op een drukke rumoerige pensionstal. Ik weet niet in hoeverre dat het karakter van een paard doet veranderen. Maar goed nu 3 maanden later komt er een heel ander paard naar boven.

Peetje succes met de fysio hopelijk knapt ze op.

Gibbie is daar ook wel gevoelig voor hoor, ook op stress op stal. Mijn vorige stal was er altijd wat, altijd gezeur, gestress etc. daar werd Gibbie heel boos en sensibel van. Nu we hier staan is ze echt weer heel vrolijk en is ze weer fijn rond te sturen. Terwijl er hier kinderen door de stallen heen rennen en langs de paddocks met ballen, een hond die rond rent en meer pony's, maar dat vindt ze dan juist wel weer gezellig. Maar als er onrust is op stal van mensen uit, daar kan ze niet tegen.

Abercrombie schreef:
Verder is het nog steeds een heel erg slim en werkwillig paard. Zeker nu ze ook aan de hand gewerkt wordt komt dat naar boven. Begreep van de trainer dat ze zelfs al appuyeert aan de hand. Ik vind ook dat ze in dr lijf positief veranderd. Het is echt een mooie merrie. Maar goed voorlopig ben ik zelf nog uit de running. We zien het wel hoe het loopt. Als we niet bij elkaar passen nemen we afscheid want daar wordt niemand gelukkig van.

Een leuke keuze zal dat niet zijn, maar ik vind het wel knap dat je zo realistisch bent. :j

Picassox schreef:
George had van de week ook twee buikschuivers gemaakt als hij idioot aan het doen is in de wei. De eerste keer schrok ik heel erg toen ik het zag, de dag erop deed hij het weer. Toen dacht ik: hoe vaak zou hij wel geen glijers maken als ik er niet bij ben? Dus ik laat eens per halfjaar de fysio komen en houdt hem wel in de gaten, maar hij lijkt er niets aan over te houden. Hij vindt het allemaal wel grappig geloof ik!

Eerste kerstdag was trouwens wel megabijzonder voor mij, ik heb nog nóóit op het strand gereden. Mijn ouders wilde met de honden naar het strand en ik grapte dat ik de paarden wel mee zou nemen. Nou, dat werd werkelijkheid: paarden meegenomen, m'n zusje op de Fjord en ik met George. Het was overigens wel heel spannend aangezien we door een vol strand paviljoen moesten lopen en George was "all over the place". Hij was helemaal knettergek en stond bokkend aan de hand omdat hij niet wist wat hij met z'n spanning aan moest. Toch er maar op gekropen en - godzijdank - blijven zitten. Hij sprong echt voor alles tien meter hoog en heel hard rennen, of steigeren en omkeren. Uiteindelijk na een flink stuk draven werd hij steeds braver en kon in zelfs galopperen over het strand. Wát een gaaf gevoel! Mijn knappe puppy heeft het toch maar even gedaan!

Buikschuiver George :')

En wauw wat gaaf! *\o/*
En wat stoer van jou en je puppypaard!!

Eef_Bam, wat knap! Gave foto van de cross!

peetje, wat fijn dat de fysio goed geholpen heeft. En een nieuw zadel, dat is een mooi cadeau! :D

anonymous, wat vervelend dat je zadel niet goed lag, maar nu weer op de goede weg!

Cherryl welkom, leuk paard heb je!

AC ze is wel een knap dier zeg!

Ketly wat ziet ze er goed uit. :j

Iwanluver, filmpje ziet er netjes uit.

AC toch de beslissing gemaakt om afscheid te nemen van je paard, ik denk dat dit de meest verstandige keuze is. :j
Hopelijk kom je nog een leuk ander paard tegen die wel bij je past. Zal misschien even zoeken zijn maar die zijn er vast.

anoymous knappe foto's hoor! Ben benieuwd naar een filmpje. :))

Zo ik ben weer helemaal compleet bij! :')

Heb de week met kerst lekker vrij gehad en weinig op Bokt gedaan, vorige week 3 dagen gewerkt (de rest waren we dicht) maar woensdag was ik al zo ziek als een hond en ik ben nog steeds niet beter. En voor een paar weken geleden heb ik mijn relatie verbroken.
Paar rumoerige weken gehad. Ik heb inmiddels mijn springzadel *\o/* en hoop dat nu meer op te kunnen pakken en over niet al te lange tijd eerst een keer BB te kunnen starten.
Verder rustig aan het doortrainen met Gibbie en ook lol maken. Heb er vorige week donderdag voor het laatst opgezeten, was toen al zo beroerd maar was te eigenwijs om mijn les af te zeggen. := Ging wel onwijs goed, ze begint zo fijn op kleine hulpen te reageren! Daarna niet meer gereden want heb niet zoveel lucht. :=

Heb wel een jaar lang van ons gemaakt;
[EJL-ITP] Het jaar 2015 van Gibalia (Hos d'O x Jasper)
Daar staat onder andere deze rijfoto in:
Afbeelding
En hier ben ik toch best heel erg trots op. :o
Dit was begin december

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:51

Mooi plaatje!!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:01

WOw ziet er goed uit hoor!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:03

Mag ik mij hier ook melden?

Ik lees al een tijdje met jullie mee.

Ik heb een 4 jarige spring gefokte Merrie van Brainpower die inmiddels 3 maandjes onder het zadel is.

Het begin is niet helemaal zonder slag of stoot gegaan maar ik heb nu echt een vreselijk braaf paard.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:06

Mooie foto :)

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:08

Welkom Marcella!
Ben erg benieuwd naar jouw Brainpower! Mijne is vanaf het begin superbraaf geweest, alleen het bit is hij nog niet helemaal goede vrienden mee :+

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:38

gomir schreef:
Welkom Marcella!
Ben erg benieuwd naar jouw Brainpower! Mijne is vanaf het begin superbraaf geweest, alleen het bit is hij nog niet helemaal goede vrienden mee :+

Dank je wel! Dit is mijn Meisje.

We hebben in het begin zeker een hoop opstart problemen gehad. Maar dat is voor een heel groot deel naar mij zelf te herleiden. Ik zocht eigenlijk een ruin van 8 jaar met alle basis knoppen erop. Waarom:

Ik heb 2 valpartijen gehad die beide geëindigd zijn in botbreuken binnen 1 jaar. Ik ben daardoor toch wat angstig geworden dat heb ik weer op mijn merrie geprojecteerd. Hierdoor is het een tijdje best slecht gegaan.

Met hulp van 1 van de meiden van stal die het rijden overgenomen heeft zijn we weer helemaal bij het longeren begonnen en hebben dat echt heel rustig stap voor stap opgebouwd tot dat ik zelf weer aan de lijn er op gegaan ben. Alle keren reed mijn stalgenootje eerst en daarna pas ik. Inmiddels rij ik haar 2 maanden alweer, maar zonder de hulp die we gehad hebben waren we niet geweest waar we nu waren.

Ze is nu heel erg braaf. Schrikt nergens van. echt bomproof. Als er paarden vandoor gaan terwijl we rijden hoef ik alleen maar ho te zeggen en ze staat op d'r gemakje stil.

Had mij geen betere en bravere 4 jarige kunnen voorstellen (en dat terwijl ik echt geroepen heb dat het niks voor mij was :+ )

Afbeelding

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:40

Alert beestje!
Mooi dat jullie toch nog zo goed op de rit gekomen zijn, kan me nog een pb-tje van je herinneren dat het toen idd echt helemaal niet wilde en of die van mij ook zo lastig was.

Heb van die van mij zo geen foto bij de hand, maar die heeft meer body en meer aftekeningen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:49

Ik had de fokkers ook even gebeld om naar mama te vragen. Haar moeder is ook een beestje dat je even voor je moet winnen en dan ik het goed.

Wat zij gewoon nodig had was rust en duidelijkheid. En ik kon dat onvoldoende geven door mijn eigen onzekerheid.

Door haar een maand te laten rijden door iemand die gewoon helemaal zeker is van haar zelf en kunnen en dat ook uitstraalt en overbrengt gingen we binnen 5 dagen van al dravend er op springen naar keurig stil staan. Het is geen dag slechter gegaan maar elke dag juist een beetje beter.

Inmiddels stapt zelf over de kerstbomen tijdens het rijden. Ze is echt heel erg braaf en een totaal ander paard dan een paar maanden terug.

Gio is erg fijn gebouwd en met haar 1.60 ook nog eens niet de grootste hahahaha.

Ze is nu wel aan het groeien en aan het veranderen in haar lijf. Zo had ze eerst geen schoft en nu wel. Ik schat haar inmiddels ook wel wat groter. de 1.60 heb ik gemeten in augustus.

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de jouwe Gomir!

Heb jij al gesprongen onder het zadel?

Wij pakken we wat balkjes mee als die er liggen of dus een kerstboompje. Ze stapt overal braaf over heen. Een echt sprongetje hebben we nog niet gedaan.

Hoe is die van jou verder? De mijne heeft overigens geen problemen met het bit. Als heb ik de neusriem en sperriem nog erg los zodat ze haar mond ook gewoon open kan doen als ze dat wilt

edit: de mijne kwam overigens wel rechtstreeks uit de opfok en was bijna niet in handen geweest. Ik denk wel dat als dit meer gebeurt was de mijne ook veel makkelijk geweest was.

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:01

Klinkt goed!

Die van mij wordt begin april 4 en het is de bedoeling dat hij dit jaar ook 4-jarigen gaat lopen.
We hebben al wat gesprongen onder het zadel (dat doe ik niet meer zelf ivm werk) en dat pakt hij heel braaf op. Zouden hem vandaag voor het eerst eens het hele oefenparcours rondsturen ipv wat losse sprongen, maar kan door de ijzel niet op stal komen :+
Ik denk dat hij al wel 1.68 is en hij is zeker nog niet uitgegroeid.

Dit is een foto van toen hij voor het eerst een zadeltje op had (hopelijk kun je hem zien).
Afbeelding

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:07

Vind de jouwe ook wel een Chique ding hoor!

Wat ik sowieso herkend is dat glanzen! Dat heeft de mijne (als ze even gepoetst is) ook heel erg.

uit wat voor moeder komt de jouwe?

De mijne uit een Indoctro moeder. merrielijn 48 de Bryolieta stam. Ik hoop dat ze rond de 1.64 gaat worden. Maar ze wordt dit jaar 5 dus of dat er nog bij komt weet ik niet.

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/707924

Spring je helemaal niet meer zelf?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:40

Wauw, wat ziet Gibalia er goed uit! <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:37

Marcella welkom! Knap paard heb je!

Wat een leuke reacties op mijn foto, bedankt! :D

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:01

Kaitlyn schreef:
Marcella welkom! Knap paard heb je!

Wat een leuke reacties op mijn foto, bedankt! :D

Dank je wel!

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:09

Dat stammetje ken ik meer dan goed Marcella! Heb heel wat halfbroers en -zussen van de moeder in handen gehad in mijn tijd in Noord-Holland. Over het algemeen ook echt wel eerlijke en werkwillige paarden! Die Indoctro-merrie heb ik zo niet voor ogen, maar die moet ik ook haast wel kennen.

Ik ben zelf even met de wedstrijdsport gestopt, of ik het springen weer op ga pakken terzijnertijd weet ik niet. Nu kan het met werk gewoon niet en ik geniet enorm van het trainen thuis, dat er op concours dan iemand anders mee rondstuurt vind ik meer dan prima (dat M/Z/ZZ is me toch te hoog := ).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:40

Ik keek van de week naar een L parcours en toen dacht ik al; wat hoog! :wow: %)

_O-

Maar ik ga wel springen, vind het zo leuk en Gibbie ook. Vindt ze veel leuker dan dressuur dus ik denk dat ik zelf even een drempel over moet wat betreft een stukje spanning en dan gaat het vast goed.
Binnenkort wil ik een oefenparcours rijden onder leiding van Lammert Laseur, lijkt me erg leuk om te doen en we hebben in de training ook wel BB parcourtjes gesprongen. Zolang ik maar rijd en Gibbie voelt fijn dan is alles prima. Heb op haar het springen nog nooit eng gevonden, met Velvet wel maar die vond het zelf ook eng. Daar ben ik een paar keer zo hard vanaf geknald dus ik denk dat het ook daar vandaan komt.

Hoger heb ik met Gibbie bewust nog niet echt gesprongen, wil dat vanaf dit jaar echt meer gaan oppakken. Krijg nu het idee dat ze daar lichamelijk ook echt klaar voor is nu. :j

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:11

Kaitlyn voor de afwisseling is het sowieso goed en ze worden er ook sterker van!

Wel leuk dat je gaat springen ook! Ben benieuwd naar foto's en filmpjes straks!

Gomir je hebt al z gesprongen! Maar snap wat je bedoeld. Ik was M startgerechtigt maar heb ook niet naar m over durven gaan. Toch wel hoog en de driesprong.

Ik zou een x eerste ronde l en 2 e ronde M starten. Toen maakte ik van mijn l parcours zo'n raar rondje. Echt een zooitje gewoon.

De indoctro merrie is van mensen van de wolmarkt. Die hebben de moeder al heel lang en fokker er nog steeds mee. Zodra van haar veulen geboren is, zijn ze ook vaak meteen verkocht.

Ze is super werkwillig! Gister ook weer fijn gereden! Zo braaf. Soms snapt ze iets nog niet maar ze doet altijd haar best

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:02

Ik vind jullie allemaal al mega dapper! Vind 50 cm al hoog :') Maar hoop ooit toch iets hoger te durven te springen! Maar L, M, Z en hoger.. Dat wordt em niet haha!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:09

In het begin vond ik de b al hoog met 1 meter. maar je went er wel aan als je het vaker doet en het gaat allemaal gewoon goed

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:18

Ik heb nog nooit gesprongen.... heb nu een dressuur zadel met een niet al te diepe zit, dus dan moet ik echt een keer springen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:27

Mooi topic van Gibbie!
Knap koppie heeft ze, Marcella!

Over springen gesproken, vandaag eerste 'echte' springles gehad met Gismo!
En wat een lol had ie er in. Oortjes erop en gaan.
Screenshot van een filmpje vandaag:

Afbeelding