Zo hier ook eindelijk een bijleespost. Heb een paar drukke weken gehad en las wel mee via de telefoon maar dat reageert vervelend dus nu even via de computer een bijleespost.
_Anneruth schreef:
Wauw wat gaaf, knap dier!
pradadaan schreef:Jaa Frans en Gert hebben het echt geweldig gedaan!

Prins Gert het schatje

Hehe mijn topic van Giv mocht ik opnieuw plaatsen
[EJL-ITP] Het jaar met Giv waar ik zo naar uit keek, ons top jaar!
Leuk! Ik ga even kijken!
Iwanluver is weer lekker aan het werk met haar nieuwe zadel, wat fijn! Ik ben benieuwd naar je filmpje.
Eef_Bam ook een nieuw zadel, fijn dat ze er zo goed onder loopt!
vibabu schreef:Ik vind het echt superkrachten dat dat beest al zo rondgestuurd wordt! Wauw.
Mijn kleine vosje was vandaag weer lekker bezig. Het waaide nogal dus heb hem van te voren maar even gelongeerd. Zette geen stap verkeerd, nog een beetje opgejaagd maar kwam niet veel meer uit dus ben maar opgestapt. Op stal kinderen die paardje gingen spelen in de longeerbak die maar even gevraagd of ze even een half uurtje ergens anders wilden spelen want vertrouwde vossenbeest toch niet helemaal. Al vind ik dat hij overal maar aan moet wennen. Ik zit net goed en wel en hij gaat toch af! Bokken springen rennen omhoog komen en weer er vandoor. En ik ben gewoon blijven zitten

daarna heerlijk kunnen rijden

nog wel een paar keer wat sprongetjes en rennen maar verder super! Merk nu echt per dag verschil. Kan al veel meer uitschuiven, halsstrekken zonder dat hij er tussenuit knijpt en overgangen maken zonder dat hoofd de lucht in vliegt of een hoop spanning komt. Ze begint zelfs al een pasje schouderbinnenwaarts te lopen en wat pasjes te wijken. Zit nu veel vaker te genieten dan dat ik bang ben m'n neus te breken

Knap dat je bent blijven zitten! Fijn dat er zoveel verbetering in zit, daar doe je het uiteindelijk allemaal voor.
Het filmpje van Iwanluver was niet gelukt las ik tussendoor, jammer!
PaulineH heeft een trailtraining gehad, wat ziet dat er leuk uit en wat braaf van hem!
Abercrombie schreef:Onze dame wordt aan de hand getraind. Dat gaat heel goed. Bijrijder is er gisteren ook weer op gegaan en dat ging ook goed.
Merk dat ze toch wel een stuk sensibeler is (geworden) dan dat er toegezegd was bij de verkoop. We moeten ook maar aankijken of dat uberhaupt wel bij ons past. Sensibel is namelijk geen goede combi met niet sensibele ruiters.
Nu is haar omgeving ook 100% tegenovergesteld van waar ze vandaan kwam. Daar alle rust aan huis en nu op een drukke rumoerige pensionstal. Ik weet niet in hoeverre dat het karakter van een paard doet veranderen. Maar goed nu 3 maanden later komt er een heel ander paard naar boven.
Peetje succes met de fysio hopelijk knapt ze op.
Gibbie is daar ook wel gevoelig voor hoor, ook op stress op stal. Mijn vorige stal was er altijd wat, altijd gezeur, gestress etc. daar werd Gibbie heel boos en sensibel van. Nu we hier staan is ze echt weer heel vrolijk en is ze weer fijn rond te sturen. Terwijl er hier kinderen door de stallen heen rennen en langs de paddocks met ballen, een hond die rond rent en meer pony's, maar dat vindt ze dan juist wel weer gezellig. Maar als er onrust is op stal van mensen uit, daar kan ze niet tegen.
Abercrombie schreef:Verder is het nog steeds een heel erg slim en werkwillig paard. Zeker nu ze ook aan de hand gewerkt wordt komt dat naar boven. Begreep van de trainer dat ze zelfs al appuyeert aan de hand. Ik vind ook dat ze in dr lijf positief veranderd. Het is echt een mooie merrie. Maar goed voorlopig ben ik zelf nog uit de running. We zien het wel hoe het loopt. Als we niet bij elkaar passen nemen we afscheid want daar wordt niemand gelukkig van.
Een leuke keuze zal dat niet zijn, maar ik vind het wel knap dat je zo realistisch bent.
Picassox schreef:George had van de week ook twee buikschuivers gemaakt als hij idioot aan het doen is in de wei. De eerste keer schrok ik heel erg toen ik het zag, de dag erop deed hij het weer. Toen dacht ik: hoe vaak zou hij wel geen glijers maken als ik er niet bij ben? Dus ik laat eens per halfjaar de fysio komen en houdt hem wel in de gaten, maar hij lijkt er niets aan over te houden. Hij vindt het allemaal wel grappig geloof ik!
Eerste kerstdag was trouwens wel megabijzonder voor mij, ik heb nog nóóit op het strand gereden. Mijn ouders wilde met de honden naar het strand en ik grapte dat ik de paarden wel mee zou nemen. Nou, dat werd werkelijkheid: paarden meegenomen, m'n zusje op de Fjord en ik met George. Het was overigens wel heel spannend aangezien we door een vol strand paviljoen moesten lopen en George was "all over the place". Hij was helemaal knettergek en stond bokkend aan de hand omdat hij niet wist wat hij met z'n spanning aan moest. Toch er maar op gekropen en - godzijdank - blijven zitten. Hij sprong echt voor alles tien meter hoog en heel hard rennen, of steigeren en omkeren. Uiteindelijk na een flink stuk draven werd hij steeds braver en kon in zelfs galopperen over het strand. Wát een gaaf gevoel! Mijn knappe puppy heeft het toch maar even gedaan!
Buikschuiver George
En wauw wat gaaf!
En wat stoer van jou en je puppypaard!!
Eef_Bam, wat knap! Gave foto van de cross!
peetje, wat fijn dat de fysio goed geholpen heeft. En een nieuw zadel, dat is een mooi cadeau!
anonymous, wat vervelend dat je zadel niet goed lag, maar nu weer op de goede weg!
Cherryl welkom, leuk paard heb je!
AC ze is wel een knap dier zeg!
Ketly wat ziet ze er goed uit.
Iwanluver, filmpje ziet er netjes uit.
AC toch de beslissing gemaakt om afscheid te nemen van je paard, ik denk dat dit de meest verstandige keuze is. 
Hopelijk kom je nog een leuk ander paard tegen die wel bij je past. Zal misschien even zoeken zijn maar die zijn er vast.
anoymous knappe foto's hoor! Ben benieuwd naar een filmpje. 
Zo ik ben weer helemaal compleet bij! 
Heb de week met kerst lekker vrij gehad en weinig op Bokt gedaan, vorige week 3 dagen gewerkt (de rest waren we dicht) maar woensdag was ik al zo ziek als een hond en ik ben nog steeds niet beter. En voor een paar weken geleden heb ik mijn relatie verbroken.
Paar rumoerige weken gehad. Ik heb inmiddels mijn springzadel
en hoop dat nu meer op te kunnen pakken en over niet al te lange tijd eerst een keer BB te kunnen starten.
Verder rustig aan het doortrainen met Gibbie en ook lol maken. Heb er vorige week donderdag voor het laatst opgezeten, was toen al zo beroerd maar was te eigenwijs om mijn les af te zeggen.
Ging wel onwijs goed, ze begint zo fijn op kleine hulpen te reageren! Daarna niet meer gereden want heb niet zoveel lucht.
Heb wel een jaar lang van ons gemaakt;
[EJL-ITP] Het jaar 2015 van Gibalia (Hos d'O x Jasper)
Daar staat onder andere deze rijfoto in:

En hier ben ik toch best heel erg trots op.
Dit was begin december