Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:47

@xSCWx, of zo'n bepaling wel of niet gezien juridisch mag of niet maakt in zoverre niet veel uit. Verkoper wil dit blijkbaar erin hebben. Ik zou hier ook geen zin in hebben als koper om eerlijk te zijn. Wellicht zijn voorwaarden juridisch niet oke maar stel je gaat akkoord tekent koopovereenkomst en paard blijkt bij keuring niet oke en je zou dan aanbetaling terug willen omdat je de voorwaarden alsnog wilt aanvechten dan krijg je een kostbare juridische strijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:14

Waarom blijf ik toch in de catalogi van Tattersalls kijken? :') Komt een heel erg leuke merrie te koop volgende week, meh. Ik ga er maar vanuit, op basis van haar stamboom, dat ze toch te duur gaat zijn. := Maar ik ga het wel in de gaten houden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:23

Mkango schreef:
Waarom blijf ik toch in de catalogi van Tattersalls kijken? :') Komt een heel erg leuke merrie te koop volgende week, meh. Ik ga er maar vanuit, op basis van haar stamboom, dat ze toch te duur gaat zijn. := Maar ik ga het wel in de gaten houden.

Zou wel heel leuk zijn als je haar wel kunt kopen :j

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 22:04

Bij die van mij, als ze was afgekeurd waren de kosten voor de verkoper geweest. :)

En ik vind het maar een raar verhaal, dat hele contract... :=

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:09

Ik heb FloortjeM even een berichtje gedaan, ik hoop dat zij meer duidelijkheid kan geven. Maar aan de andere kant voelt het al niet meer helemaal fijn om daar te kopen - maar paardje is zo leuk.

Spoiler:
Ik zie toevallig net een advertentie van ze voorbij komen en de paarden zijn sinds vandaag allemaal €500 tot €1000 duurder

@mkango zou leuk zijn als ze binnen je budget valt!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:35

Wie van hier zit in de dravers wereld en mag ik een pb sturen met een vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:41

kojack schreef:
Wie van hier zit in de dravers wereld en mag ik een pb sturen met een vraag?

For trotters, press 'ruitje'. :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:02

Haha *steekt hand op *

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:22

Hallo allemaal,
Ik schrijf niet zo vaak hier, maar wil toch graag even een foto laten zien.
Sinds 20 maart heb ik mijn paard. Hij heeft best veel last gehad van spanning door de verhuizing. Het gaat momenteel steeds beter. Hij wordt elke dag relaxter.
Ik rij hem 2 keer per week een kwartier, heel rustigaan. Verder doe ik longeren/grondwerk. Hij heeft nog 4 rustdagen per week.
Ik merk dat we al een band aan het opbouwen zijn. Waar hij in het begin nog amper vertrouwen in mij had, merk ik dat dat enorm is veranderd al.
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:38

Wat leuk dat het zo goed gaat!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:54

Super Olivia, fijn dat je de tijd neemt

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:51

Iedereen veel succes met de zoektocht!

Het paard wat bij mij is afgekeurd staat gewoon op weer op internet. Volle pond en zelfs met een 'goed' keuringsrapport beweren ze. Vind dit zo zielig voor het paardje, want er is helaas iets mee en dan heb je en een oneerlijk baasje die je in de verkoop dwingt voor geld

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:55

elinedeau95 schreef:

Het paard wat bij mij is afgekeurd staat gewoon op weer op internet. Volle pond en zelfs met een 'goed' keuringsrapport beweren ze. Vind dit zo zielig voor het paardje, want er is helaas iets mee en dan heb je en een oneerlijk baasje die je in de verkoop dwingt voor geld

Oh heel erg jammer is dat he? Voor het paard maar ook voor de nieuwe eigenaren omdat jij weet dat het paard niet goed is. Hopelijk laten de mensen het paard opnieuw keuren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:56

elinedeau95 schreef:

Wat was er niet goed? Een buifproef kan bijv negatief zijn en na een week overkeuren bijv goed! Dan is het laaste rapport dus goed

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:01

xSCWx schreef:
Ik heb FloortjeM even een berichtje gedaan, ik hoop dat zij meer duidelijkheid kan geven. Maar aan de andere kant voelt het al niet meer helemaal fijn om daar te kopen - maar paardje is zo leuk.

Spoiler:
Ik zie toevallig net een advertentie van ze voorbij komen en de paarden zijn sinds vandaag allemaal €500 tot €1000 duurder

@mkango zou leuk zijn als ze binnen je budget valt!

Ik heb je ook een PB gedaan na lezing van het contract. Ik raad je in ieder geval af om deze koop aan te gaan, Zonder verder inhoudelijk op het contract in te gaan (dat heb ik al per PB gedaan), want er valt veel op aan te merken, wil ik er wel 1 ding over kwijt: Volgens het contract ben je de koop - mondeling en dus bindend, (vinden zij) - al aangegaan zonder dat je je hiervan bewust bent. Zo snel mogelijk proberen hiervan af te komen. Dit zijn m.i. hele foute praktijken. Helaas maar waar, je komt dit vaker tegen. Jammer van het paard, maar met een beetje geduld kom je vast een andere leuke tegen waar minder haken en ogen aan zitten.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:03

Zolang je niks getekend hebt ben je toch geen koop aangegaan? :o?
Het klinkt een beetje eng... :=

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:05

De verkoper heeft de koop zelf al ontbonden omdat ze het contract niet wilden aanpassen. Maar ik had inderdaad ook wel even stress toen ik het las.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:14

Ja ze willen blijkbaar gewoon echt niet met de merrie blijven zitten maar dit soort praktijken zou ik echt niet aan beginnen. 2.000 euro is niet een beetje handgeld hallo :=

En als je haar echt perse wilt hebben dan moet je keuren, betalen, meenemen met veulen en al en veulen weer naar ze terug doen later.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:26

Nou ja het gekke is dat de meeste paarden daar al verkocht worden voor ze 2 jaar zijn. Maar ik denk dat dat allemaal kopers zijn die genoeg geld hebben... Maar nou begrijp ik wel waarom deze pony al 2x eerder was gereserveerd en dat niet is doorgegaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:45

Achaiah schreef:
Ja ze willen blijkbaar gewoon echt niet met de merrie blijven zitten maar dit soort praktijken zou ik echt niet aan beginnen. 2.000 euro is niet een beetje handgeld hallo :=

En als je haar echt perse wilt hebben dan moet je keuren, betalen, meenemen met veulen en al en veulen weer naar ze terug doen later.

Zoiets lijkt me wel mogelijk.Maar dan moet je maar plek hebben voor een merrie met veulen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:49

Ik kan jullie nu al vertellen dat ze dat niet gaan doen, veulen is flink wat waard dus dat risico gaan ze echt niet lopen.
Maar eigenlijk iedereen zegt: onderteken dit contract absoluut niet. Je bent sowieso je aanbetaling kwijt en dingen die je er in wil zien staan, staan er niet in. Dus helaas houdt dit op.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:50

Achaiah schreef:

Als die merrie een goed en gezond paard is dan blijven ze er toch ook niet mee zitten.Als er dan een koper zou afhaken komt er momenteel meteen een nieuwe geinteresseerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:51

xSCWx schreef:
Ik kan jullie nu al vertellen dat ze dat niet gaan doen, veulen is flink wat waard dus dat risico gaan ze echt niet lopen.
Maar eigenlijk iedereen zegt: onderteken dit contract absoluut niet. Je bent sowieso je aanbetaling kwijt en dingen die je er in wil zien staan, staan er niet in. Dus helaas houdt dit op.
Bijzonder dat ze dat risico voor zichzelf niet willen lopen, maar een ander er wel mee willen opzadelen. :=

Jammer dat het niet doorgaat, maar met zo'n constructie waar eigenlijk al het risico voor jou is, zou ik dat ook niet doen.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:53

Jammer zeg xSCWx, ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om het niet te doen als ik het zo lees. Wel heel erg jammer, het was een leuk paardje. Ik hoop dat er een ander net zo leuk paard op je pad komt :)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:57

StalNollie schreef:
elinedeau95 schreef:

Wat was er niet goed? Een buifproef kan bijv negatief zijn en na een week overkeuren bijv goed! Dan is het laaste rapport dus goed

Nee artrose