Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:37

Lijkt me een helmcamera. Geen idee hoeveel
Wielrenners standaard met zo’n ding rondfietsen.
Kan best mainstream zijn ivm ivm risico’s die ze lopen.
Kan ook zijn dat deze fietser ook graag een wolf op beeld wilde ( en hier nou denk ik ook niet op had gerekend). Er gaan echt kuddes mensen naar de Veluwe om wolfjes te spotten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:49

Eilinora schreef:
Ik zag een bericht van die boswachter Tim dat hij zegt dat fietsen met 1 hand aan het stuur en de andere hand de telefoon om te filmen gevaarlijker is dan de wolf.

Maar niemand schijnt te denken aan de optie "helm camera".

Wie zegt dat hij een telefoon in zijn hand heeft?

Moet ie toch eens beter kijken. Het is namelijk iets van een go-pro.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:55

Eilinora schreef:
Ik zag een bericht van die boswachter Tim dat hij zegt dat fietsen met 1 hand aan het stuur en de andere hand de telefoon om te filmen gevaarlijker is dan de wolf.

Maar niemand schijnt te denken aan de optie "helm camera".

Wie zegt dat hij een telefoon in zijn hand heeft?

Wat een kul argumenten worden er toch verzonnen. Echt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:13

TinkerTreas schreef:
Nog even en dan apporteren ze balletjes :)

Nou precies, m'n kat speelt ook vaak eerst met z'n muisje, en als ie t zat is eet ie m op

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:23

Waarom heeft ie dan 1 hand van het stuur als hij die niet gebruikt om de camera beet te houden. :P
Ik denk dat hij dus wel degelijk het filmende object hetzij een telefoon hetzij een GoPro in de hand had.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:25

En dat is belangrijk omdat….?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:40

Boswachter Tim wil gewoon wat te zeiken hebben omdat hij de waarheid omtrent de wolf niet wil horen.

Het gaat hier om zeer ongewenst gedrag van een roofdier dat van kwaad tot erger wordt. En nu is het al op het randje van mensen aanvallen De wielrenner wil waarschijnkijk anoniem blijven en dat is heel goed te begrijpen. Genoeg wolvenmensen dat heel kwaad wordt als iemand de feiten aan het licht brengt.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:19

Hannanas schreef:
4 oktober :
Maris_ schreef:
Bij ons kwam de boswachter net melden dat er in de buurt een wolf gesignaleerd is en nu 2 dagen op rij al schapen heeft gedood/verwond...

Iedereen haalt zn dieren nu naar binnen. Tis toch van de zotte dat je je dieren niet eens meer buiten kan houden.

Dit is in Renkum/Heelsum (Gelderland)

Las op de gelderlander dat het afgelopen donderdag in Renkum/Heelsum helemaal feest was:

https://www.gelderlander.nl/renkum/zeve ... ~a72d0e86/

Edit: nog een artikeltje
https://www.gld.nl/amp/nieuws/7794585/h ... in-heelsum

Beetje late reactie maar klopt! Zeer dichtbij waar mijn paarden staan (cq 100m). Ik ben blij dat ik alles binnen had staan gezien de eerdere waarschuwing toen van de boswachter. Normaal hadden ze nog buiten gestaan omdat t weer nog prima is maar nu om ter bescherming van.. staan ze binnen s nachts.

Natuurlijk kan het overdag ook gebeuren maar toch.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:25

Het is toch vreselijk.... Je hondje s avonds uitlaten lijkt me ook al eng daar in de buurt. Voor het eerst blij dat ik in de stad woon. Dat is toch idioot!

"De paarden hier in de buurt zijn al naar binnen gehaald en sommige mensen durven niet meer te wandelen hier."
"Het worden wel heel veel wolven. We begonnen met een paar, maar de jongen gaan nu ook overal het nest uit. Ze zijn hier de afgelopen jaren al een keer of zes in de buurt geweest en een paar weken geleden ook nog. Het is voor veel dieren niet veilig meer buiten."

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:29

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:39

xDeena_ schreef:
Ik zie dit net voorbij komen op facebook, als ik het goed begrijp scheelde dit niet veel of het was mis gegaan.

https://www.gld.nl/nieuws/7799566/verdw ... EmJk-b4YG8

Heftig!
Het is echt wachten tot het fout gaat. Bij een minder stoer/daadkrachtig persoon was dit vast niet goed gegaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:46

Ik hoorde vandaag dat de fietser in dat filmpje de wolf zou hebben gezien en er nogmaals naartoe zou zijn gefietst. Dat dit door die fietser zou zijn bevestigd.

Heeft iemand hier dat ook vernomen en evt de link naar die "bekentenis"?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 01:03

Rocamor schreef:
Ik hoorde vandaag dat de fietser in dat filmpje de wolf zou hebben gezien en er nogmaals naartoe zou zijn gefietst. Dat dit door die fietser zou zijn bevestigd.

Heeft iemand hier dat ook vernomen en evt de link naar die "bekentenis"?

Op dit filmpje is te zien dat de wolf voor de fietser al overstak. https://twitter.com/JanCeesVogelaar/sta ... 7205505026
De fietser ziet in de verte een wolf het fietspad oversteken van rechts naar links.
Hij fiets die kant op en weet dus ongeveer waar de wolf de bossen in is gegaan.
Daarom zie je dat hij met zijn helmcamera al de goede kant op draait om te kijken of hij nog een glimp van de wolf kan opvangen. De wolf is dus niet doorgelopen maar stond nog aan de kant en rende toen achter de fietser aan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 01:28

Ja klopt, dat zei ik ook tegen die persoon. Maar de persoon vertelde dat de wielrenner terug zou zijn gegaan. Dat is niet wat wij op het filmpje zien. En dat hij terug zou zijn gegaan, zou ergens door de wielrenner "bekend" zijn.

Ik heb dat echter nergens gezien, wist ik niet dat de wielrenner in kwestie bekend was. Vandaar de vraag hier

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:57

het lijkt me sterk dat die terug ging, hij fietste echt zo hard dat zijn fiets ervan schudde , dan ga je niet terug

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:20

Dus hij zag wolf, ging expres terug en toevallig steekt die wolf weer over en vervolgens in angst vliegt hij er vandoor maar toch expres opgezocht....dat is net als dat die mensen die 3 wolven achter zich aan hadden op de hoge veluwe beschuldigd worden dat het hun eigen schuld was....waar gaat de wereld heen

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:36

Ach straks gaan ze ook nog vertellen dat die jongen en zijn vriendin vast betaald hebben gekregen om dit verhaal te verzinnen. Want ja de hoge veluwe wil af van de wolven.
Zie je toch ook al met het verhaal dat ze gevoerd zouden worden zogenaamd en die aangifte/beschuldigingen daarvan...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:09

Ik krijg de indruk dat de wolven liefhebbers Trumpiaanse tactieken beginnen te gebruiken om hun gelijk te krijgen. Vreemd sfeertje bij die lui.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:34

CharleyT schreef:
Ik krijg de indruk dat de wolven liefhebbers Trumpiaanse tactieken beginnen te gebruiken om hun gelijk te krijgen. Vreemd sfeertje bij die lui.

En iedereen die tegen of kritisch richting de wolf is wordt voor alles wat lelijk is uitgemaakt.

En waarom eigenlijk. Op dit moment genieten ze nog de volledige steun vanuit Brussel. Zijn ze bang die te verliezen of zo?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:08

Dat hij terug was gefietst had ik ook begrepen. Stond bij het eerste filmpje dat ik er van zag. En eerlijk, zon gekke reactie vind ik dat niet. Ik zou dat wellicht ook uit nieuwsgierigheid hebben gedaan, hoe dom ook.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:11

Loretta schreef:
En iedereen die tegen of kritisch richting de wolf is wordt voor alles wat lelijk is uitgemaakt.

Alsof wolven tegenhangers zo lekkere reacties hebben. Die zijn geen haar beter. Je kan nergens zeggen dat je het mooie beesten vind want dan wordt er nog net niet door iedereen (maar altijd wel een paar) gesuggereerd dat je zelf (of je kind) maar wolvenvoer moet worden. Is ook niet heel zuiver om iemand dood te wensen.

Beide kampen slaan wat dat betreft door en staan recht tegenover elkaar. Er is geen nuance meer mogelijk lijkt 't.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:18

Ik vind ze ook prachtig, echter het idee dat ze mijn veulentje als middag snack nemen, vind ik niet zo prachtig…

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:30

Hadden jullie trouwens die pagina grote advertentie van Stichting Annemiek achterop de Telegraaf gezien? Met de oproep naar de politiek om maatregelen te nemen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:42

Afgelopen week stond een boer bij ons in de regio ineens oog in oog met een wolf toen hij 's ochtends vroeg de staldeur opendeed.
De wolf was niet onder de indruk: liet zich niet wegjagen dmv rammelen met hekken etc. Bleef staan met opgetrokken lippen.
Niks schuw, die wolven. _-:(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 01:58