Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:38

Hahaha. Ik kan er wel om lachen ;)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:14

Ja, een beetje humor mag wel toch :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:42

patty, jaa ik wil wel heel graag gaan starten hoor. Alleen wel dressuur geen springen.
Tot nu toe springt mijn dresuur paardje ook niet zo best |o
En heb ook nog een tinker staan die loopt er ook dwars doorheen *\o/*

Melissa heerlijk he vieze paardjes... Ik kijk zo uit naar de zomer!!!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:45

Hahaha! Baby als ze los is ook maar als ik er bij ben gedraagd ze zich nu wel. Eerder vond ze bommetje op de honden ook best een strak plan =:)
Vandaag voor het eerst met de honden in de bak gereden, ging ook prima! Deed ik met mijn vorige paard ook vaker. Toen rende de oudste hond nog regelmatig rondjes mee haha. De jongste hond kent dat nog niet en wou soms met Baby spelen :').
Maar die honden waren na de kip wel heel normaal haha. Die vond ze op het begin idd wel een beetje raar. Wist ook niet of ze ooit kippen gezien had hihi.

En Baby was vandaag weer een Houdini... alles zat nog vast van voor tot achter. Hoe ze het toch voor elkaar krijgt?! De Bucas Recuptex wou ze alleen wel nog op houden dus daar liep ze nog mooi mee rond :+. Die lag er nog perfect op.
Afbeelding

Oh dwars er door heen is idd ook een optie Miesje. Beetje minder handig..
Vriendin van me heeft ook een paard die springen gewoon echt geen hol aan vind. Zij vind het wel leuk maar haar paard niet dus dan doet ze het maar niet.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:04

Pattypaard schreef:
Hahaha! Baby als ze los is ook maar als ik er bij ben gedraagd ze zich nu wel. Eerder vond ze bommetje op de honden ook best een strak plan =:)
Vandaag voor het eerst met de honden in de bak gereden, ging ook prima! Deed ik met mijn vorige paard ook vaker. Toen rende de oudste hond nog regelmatig rondjes mee haha. De jongste hond kent dat nog niet en wou soms met Baby spelen :').
Maar die honden waren na de kip wel heel normaal haha. Die vond ze op het begin idd wel een beetje raar. Wist ook niet of ze ooit kippen gezien had hihi.

En Baby was vandaag weer een Houdini... alles zat nog vast van voor tot achter. Hoe ze het toch voor elkaar krijgt?! De Bucas Recuptex wou ze alleen wel nog op houden dus daar liep ze nog mooi mee rond :+. Die lag er nog perfect op.
[ [url=m/VMmnFU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dwars er door heen is idd ook een optie Miesje. Beetje minder handig..
Vriendin van me heeft ook een paard die springen gewoon echt geen hol aan vind. Zij vind het wel leuk maar haar paard niet dus dan doet ze het maar niet.

haha knap voor elkaar zeg!

Nee ik vind springen zelf ook niks hoor, echt dressuur ruiter. Vind het ook niet erg dat ze niet springen :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:57

Patty: hahaha die kip is geweldig _/-\o_

Ik ga je tip onthouden van t springen voorlopig nog niet in dr planning. T lijkt me namelijk echt heel leuk, maar ook echt heel eng :+ al denk ik dat, ondanks fat ze een haflinger is, aardig kan springen (ze heeft ooit perongeluk als 1 jarige over de omheining gesprongen van 1.5 hoog en breed := ). Haar moeder heeft ook aardig gesprongen.

Wil je je hond ook meenemen met buitenritten?

Die deken is wel heeeeeelll knap gedaan :oo beter zo dan kapot denk ik den? :Y)

Meisje: dan is het perfect toch? Jij houdt niet van springen, je paard is er niet zo goed in. Klinkt als een goede combi +:)+

Wij hebben gisteren weer lekker een uur buiten gereden. Beetje fris en vervelend in t begin (echt dr hoofd tussen dr benen willen steken) maar na het eerste galopje was ze weer hartstikke braaf. Galop wordt steeds makkelijker, beter en echt heerlijk stabiel galopje ondertussen.

Ben zo blij en trots omdat we (ik en mijn vrouw, zij heeft daar al ervaring mee, ze is ook instructeur in opleiding etc) haar ook zelf beleerd hebben..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:00

melissa_93 schreef:
Haha Sanne ja, ze vind het helemaal geweldig. Die van jouw dus ook
Gisteren was ze ook een kwartier langin haar eentje door de wei aan het draven. Oortjes naar voren en gaan haha. En vandaag kwam ze weer met een bruine ipv blauwe deken de wei uit :')
De deken ligt weer te drogen en dan kan ze m morgen opnieuw in de modder rollen :+
Goede reden om weer lekker te poetsen

Patty jij ook al van die lekkere smeerkezen haha. Ze kan in de wei ook wel op een droog stukken rollen/liggen maar dit is gewoon veel leuker haha.
Ja is echt heel leuk zo'n wedstrijdje, vooral ook omdat niks moet alles mag, niet op tijd. Echt lol met je knol.

Springen voor de afwisseling vind ik ook heel leuk, als het maar niet te hoog en te breed is :P Voor de afwisseling voor de paarden ook wel heel fijn

Leuk gezelschap Patty haha. VOnd ze het niet raar?

Sbravour ohoh aggresie op kippen haha

Baasje moet wel aan r werk gehouden worden natuurlijk!!! Onze haflinger (dir net beleerd is dus) en de shet zijn niet erg. De draver wel...

Ze zoeken volgens mij dan t meest modderige plekje uit :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:20

Dat trotse gevoel snap ik helemaal Maartje! Dat heb ik nu ook als ik op Harvey zit :)

Haha paarden die kippen jagen ken ik er meer van :') wel fijn dat zowel paard als hond lekker chill waren pattypaard! Die deken uit doen is wel erg knap trouwens ..

Harv was gister met aan de lijn werken nogal Uh explosief :+ met wisselen van kant vloog hij steeds weg haha. Anyway uiteindelijk met wat hulp deed hij weer braaf wat de bedoeling was. Toen was hij welnhelemaal buiten adem, heeft nog helemaal geen conditie natuurlijk :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:54

Mijn paarden laten de kippen met rust, maar die lopen ook netjes in hun eigen weide.

Veel springplannen hier, die heb ik niet, veel te vang om hoog te springen. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:59

Paljas: toen ik haar als jaarling kocht kon je haat niet eens pakken in de wei zo bang was ze van mensen! Nu kruipt ze bijna in je nek :+

Mirjam: gefeliciteerd met je verjaardag!!

(Hoog) springen vind ik ook (nog?) eng. Maar laag beginnen helpt denk ik wel.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:00

Dank je :D

Afbeelding
<3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:29

Dat het paard van de koliek?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:36

Ja :j

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:57

[Patty idd dan vraag je je toch af hoe ze het zo voor elkaar krijgt :')

Hier ook echt een dressuurruiter, maar voor de afwisseling een beetje huppelen vind ik wel leuk

Maartje beetje fris dus, super dat het daarna wel lekker ging!

Laura Harvey was dus lekker fris en onstuimig

Gefeliciteerd Mirjam! *\o/* Zag in het topic dat het de goede kant opgaat met Kya, super fijn!

Kendall mag vanavond mee naar de clubles :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:47

Haha melissa het is echt zo herkenbaar... vieze dekens... vieze paarden. Ze genieten hier echt van _O-

Pattypaard hoe krijgt ze dat voor elkaar met d'r deken _/-\o_

Ik wil wel graag ook gaan springen! Rustigaan een keer mee gaan beginnen. Ben benieuwd wat ze er van vind haha.

Heerlijk dat buitenrijden Maartje! Ik wil binnenkort ook even een stalgenootje strikken om een rondje te proberen. Of iemand op de fiets meesleuren.

Mirjam; nog gefeliciteerd met je verjaardag! En wat kijkt Kya al een stuk beter uit d'r ogen zeg! Las dat het vannacht weer goed gegaan was!! Superfijn!

Hoe ging de clubles melissa?

Hier gaat het rijden lekker! Ben hard aan het oefenen met het opstappen en daar zit ook verbetering in. Het rijden zelf gaat ook steeds fijner en ze laat echt al hele leuke stukjes zien *D

Vandaag was de osteopaat er! Was heel benieuwd wat hij van d'r zou vinden, en hij was heel enthousiast! Hij vond d'r heel mooi lenig, ze had een sterk achterbeen en hij zag veel potentie. Nou m'n trotse mama-modus ging wel even aan hoor! *D
Hij heeft d'r bekken een beetje los gemaakt, maar het was maar een klein beetje "werk". Ze vond het gek dat hij aan d'r zat en trok. Maar bleef toch heel braaf eigenlijk! Dus wij hdbben de APK gehad en kunnen weer lekker door!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:34

Sanne: fijn dat de osteo zo tevreden was over je paard! Hoop dat je dan gauw dat stalgenootje kunt fixen om te gaan rijden!

Dat opstappen is hier soms ook nog lastig. Ik zet haar nu steeds terug. Maar ij Mn eentje is t soms wel lastig. Hebben jullie tips? Zat tr denken om eens de clicker er weer eens bij te pakken.

En dit was daarstraks mijn, zeer koude, uitzicht <3
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:35

Wow is dat vandaag? Hier ligt niets _O-
Wel supergaaf!

Ik gebruik geen clicker (maar die gebruik ik sowieso niet dus dat kent ze ook nog niet, als ze dat wel kennen kan ik me voorstellen dat het ook kan werken!) Ik beloon het moment dat ze stilstaat. Dus eerst voet in de beugel, stilstaan = belonen (even terug naar de grond). Dan hangen, stilstaan = belonen = er af.
En zo bouw ik dat uit. Naar voren mag ze sowieso niet, als ik nog op de grond sta zet ik d'r terug. Als ik er al op hang laat ik haar linksom draaien. Tot ze weer stilstaat, en dan beloon ik weer.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:56

Mooi Maartje! hier ligt ook nog NIKS!

Leuk Sanne ik pak het opstappen ook zo op. hoop dat het kwartje ooit valt...

Nog steeds weinig te melden hier maar lees wel alles mee.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:59

Sanne de clubles ging goed :) We gingen in een andere hal, daar was ze nog nooit geweest. Dus dat vond vooral ik volgens mij wel even spannend. Ook nog eens een mega grote hal :P
Maar ze liep braaf rond :) Krijgen steeds meer fijne stukjes ertussen dus daar heel blij mee :)

Super dat het opstappen al een stuk beter gaat! Toch wel heel fijn als je gewoon relaxt kan opstappen.
Fijn dat het rijden ook steeds fijner gaat :)
APK goedgekeurd, dat is ook weer een fijn idee!

Maartje het was bij jullie al goed optijd wit! Hier begon het pas eind vd middag
Wel een leuk plaatje zo!

Nouklim heb je inmiddels erweer opgezeten?

Vandaag alweer een jaar geleden dat mijn vorige vriendinnetje naar haar nieuwe adres in Zweden is verhuisd. Men wat gaat de tijd hard!

Afgelopen maandag de zadelmaker erbij gehad, advies was een frontpadje eronder en verder lag hij nog goed :) Zien we van het zomer wel weer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:00

xSannee schreef:
Wow is dat vandaag? Hier ligt niets _O-
Wel supergaaf!

Ik gebruik geen clicker (maar die gebruik ik sowieso niet dus dat kent ze ook nog niet, als ze dat wel kennen kan ik me voorstellen dat het ook kan werken!) Ik beloon het moment dat ze stilstaat. Dus eerst voet in de beugel, stilstaan = belonen (even terug naar de grond). Dan hangen, stilstaan = belonen = er af.
En zo bouw ik dat uit. Naar voren mag ze sowieso niet, als ik nog op de grond sta zet ik d'r terug. Als ik er al op hang laat ik haar linksom draaien. Tot ze weer stilstaat, en dan beloon ik weer.

Ah ja ik heb wel wat met dr geclickert dus ff opfrissen en dan kent ze dat wel weer. Ik denk dat ik nog moet beginnen met dat ik er naast sta want dan gaat ze al lopen draaien/lopen. Heb er vandaag 10 min over gedaan voor ik erop zat. Ofja ik kon dr binnen 2 tellen opzitten. Maar ze moet gewoon stil staan :+

Hier ligt een dorp verderop ook niks. Heel raar :+ en dit was indd vandaag! (Midden in een sneeuwbui haha)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:01

Melissa: opzich wel fijn toch een andere hal? Is alleen maar goed als ze aan verschillende dingen/plekken wennen. Had jij nu ook wedstrijd ambities?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:06

Jazeker, daar leert ze het meeste van. Veel zien en doen :) En lekker groot, dus ook mooi veel ruimte.

Ja klopt dat heb ik inderdaad. Heb nu 3x in de BB dressuur gestart en ga dat de komende maanden ook af en toe doen. Van het voorjaar maar eens kijken of klaar zijn voor de B

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:28

Hoi allemaal! Wat een goede verhalen!!

Ik heb Ilse 1,5 week niet gereden ivm sneeuw en school. Gisteren het maar eens gewaagd en ik kon letterlijk opstappen en wegrijden.
De deken van de prinses ging helaas kapot ma 1,5 maand. Agradi gemaild en de schade zou van buitenaf kome. En niet vergoed worden. Vond dit schandalig want ik ken de kwaliteit van horseware en deze deken was gewoon niet goed. Dus nog maar gemaild en wat gezeurt en nu ineens vergoeden ze de deken wel. Iemand hier ook ervaring mee? Vind dit toch wrl heel vreemd

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:51

Sjonge wat gaan jullie snel steeds :oo

Proefje van dochter met haar pony ging goed, schatjes zijn het samen
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb bijzonder weinig gereden deze maand, we blijven nog even in de winterstop hier. Ach, dan maar even zo genieten van de winter!
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:28

@Melissa haha nee heb er nog steeds niet op gezeten! Toen het weer mocht begon het te sneeuwen en te vriezen en ben toch echt een mooi-weer-ruiter merk ik want heb doordeweeks als het pikkedonker is totaal geen drang om te rijden. Wel dagelijks oefeningen gedaan en een paar keer per week gelongeerd. ga er dit weekend weer op! dus ik hoop dat ik jullie een leuke update kan sturen! *\o/*

@Murosch ik smelt van je dochter en haar prachtige stippelpony! <3