[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 09:02

Hello all,

Gisteren weer eens een trailerlaadsessie gedaan. Door alle toestanden van de verhuizing die ineens niet doorging, toen een week met zoveel bezichtigingen etc is het erbij ingeschoten. Dus de paardjes hadden minstens van voor 21 juli, dus zeker 2 weken pauze gehad. Shadow liep er weer zo in uiteraard, Poupette hebben we nu wat meer tijd voor genomen maar ook zij maakte dit keer niet zoveel spectacle en Callas had even een aarzeling maar ging er ook keurig in, zij het dat ze enorm onrustig was op de trailer. Dat kwam weer omdat mijn vriend terwijl zij nog op stal stond, beide shetjes meenam en daar wordt ze verschrikkelijk boos om. Normaal doen we Shadow eerst en nemen we dan beide meisjes mee. Afijn, niet te lang laten staan want het was al behoorlijk heet, maar goed om weer even geoefend te hebben met de trailer weer op een andere plek.

Callas haar hoeven hebben we heel recent nog gedaan maar ze heeft een lelijke scheur, dus dat ook nog even bijgewerkt en voor Shadow ben ik bij de dierenarts oogdruppels gaan halen want ik denk door irritatie van de vliegen is zijn oogwit bij zijn linkeroog rood.

Qua bezichtigingen, vandaag weer eentje. In de race zitten nog het eerste stel, dat is bezig met een lening en wil die ontbindende clausule, en inderdaad Namiro via de notaris zouden we daar een mouw aan moeten passen.

En de Duitse familie van zaterdag zit ook nog in de race, die hebben gemaild dat ze nog bezig zijn alle stukken die ze gevraagd hadden door te nemen en komen vanavond bij ons terug met hu antwoord.

Van 2 bezichtigingen nooit meer wat gehoord. Dat vind ik dan jammer, want ik ben altijd nieuwsgierig waarom mensen komen kijken en als dit niet is wat ze zoeken, wat zoeken ze dan wel?

De Engelsen van zaterdag waar ik erg op gehoopt had, hebben een ander huis gevonden, waar wel al 4 wooneenheden helemaal klaar zijn. Wij hebben maar 3 wooneenheden. Tja, van die dingen.

Ondertussen zijn wij van allerlei dingen weer aan het regelen om over een paar weken toch écht alvast te gaan verhuizen en vanaf zaterdag komt mijn paardendinnetje uit NL met haar man een poosje over, gaan we vakantie houden met zijn allen en met de paardjes klooien. Heerlijk!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 13:46

Even een updateje, de Duitse bezichtiger wil niet stijgen met zijn bod. En wij niet meer zakken. We hebben tenslotte al 2x een contract gehad met 285 en 290. Hij wil niet hoger dan 260.

Gisteren weer een heel enthousiaste groep mensen geweest, gaat hier met 5 units wonen en werken. Ze moeten wel een lening. Ik vrees echter dat hun businessplan voor de bank geen hout gaat snijden. Maar goed, dat weten we pas weer over een week.

Morgen weer een nieuwe bezichtiging.

Verder geen nieuws over de paardjes we gaan ons gangetje. Fijn weekend alvast allemaal.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:37

Mo, had je mijn berichtje over een koopcontract met ontbindende voorwaarden de gelezen?
Misschien vind je het niks maar misschien heb je er overheen gelezen..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 14:41

Ja hoor Namiro dat had ik gelezen en op jou gereageerd, LOL, heb jij overheen gelezen, *D

Monique1963 schreef:
Hello all,
In de race zitten nog het eerste stel, dat is bezig met een lening en wil die ontbindende clausule, en inderdaad Namiro via de notaris zouden we daar een mouw aan moeten passen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:11

:roll: Goed bezig! Indd helemaal overheen gelezen! :o?

Hopelijk zijn allemaal die toestanden niet nodig en komt er gewoon iemand die het wil kopen zoals het is..

Malbec

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:53

Hoi Mo,

Rustig aan, hoofd koel houden maar. Wat een roller coaster.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 20:11

hello all,

Ondertussen gaat het bij ons in een stijgende lijn. Financiële toestanden lijken zich op te lossen, je moet overal achteraan bellen, maar het heeft wel resultaat. Eind deze week, zouden er 2 financiële dingen klaar moeten zijn, waardoor we het nieuwe huis zouden kunnen gaan betalen, waarna we een afspraak bij de notaris zullen gaan krijgen, waarna we zouden kunnen gaan verhuizen. Poehé! We hopen op binnen maximaal 14 dagen verhuisd te zijn.

Verder zijn er inmiddels 5 partijen geïnteresseerd in het huis en zijn met hun banken bezig. Gisteren kregen we van een van hen een sms'je dat ze misschien eventueel mogelijkerwijs een bod gingen doen. Maar nog niets gehoord. Ook heeft een makelaar het huis op boncoin gezet, zeg maar de franse marktplaats en we hebben af en toe zomaar mensen aan de poort die belangstelling hebben.

Maar het kan me allemaal niet meer zoveel schelen. Nu we de financiën rond hebben, kan het huis nog een heel lange tijd te koop staan voor we in de financiële problemen komen, dus ik heb dit huis nu losgelaten en ga me weer helemaal verheugen en concentreren op het nieuwe huis. Keuken die ik had afgebeld weer besteld en gisteren prachtige Handbeschilderde knopjes ervoor gevonden in een soort blokker.

Gisteren Callas weer eens opgestart met grondwerken. Mijn paardenvriendin uit NL is over en het was leuk om te zien hoeveel Callas en ik nog herinnerden, van toch zowat 4 maanden niets gedaan te hebben, behalve af en toe blok of kunstjes. De state of mind is een stuk relaxter dan een paar maanden terug.

Wel grappig in het vorige huis in Frankrijk vond ik regelmatig klavertjes vier. In dit huis had ik nog nooit een klavertje vier gevonden. Tot eergisteren. Voor mij een teken dat het goed is en dat het huis ons laat gaan. Een Maleisische vriend die hier was zei heel wijs, je hebt het eerder nooit gevonden omdat je niet toestond het te zien. Nu je berust in het feit dat je hier weggaat, kun je zien.

Afijn, misschien dat ik van de week nog één afscheidsstapritje in de omgeving ga maken, met paardenvriendinnetje mee wandelen.

Shadow zijn oogje wordt allengs beter met de druppeltjes 2x pd.

Nog een akkefietje gehad. Ik ben eergisteren met paardenvriendinnetje op weg naar een paardenfeest (dat afgelast bleek te zijn vanwege of covid of hitte maar op 3 sites stond niet dat het geannuleerd was)
Ik ben dus op weg. Ik rijd 80. Ik heb geen airco maar arko, dus ramen lekker open. Alles gebeurde in een fractie van een seconde. Opeens vliegt er een zwart ding binnen. Ik word enorm in mijn arm gestoken, mijn vriendin gilt, pas op, ik kijk weer op, zie een muur naast de weg op ons afkomen, gooi het stuur om, raak in een slip, trek de auto eruit en we zijn er met de schrik afgekomen. Mèn wat was dat eng! In een split second hadden we dood kunnen zijn. 80 en muur gaan niet echt goed samen. We zijn een paar meter verderop gestopt. Ik heb de steek uitgezogen, het ging nog bloeden ook, maar al heel snel was mijn hele arm stijf. De bult begint nu iets te slinken maar mijn hele bovenarm leek wel een sinaasappel. brrr. Zo'n klein beestje, zoveel gif. Afijn en dan er achter komen na een uur rijden dat het feest was afgelast...

Over rollercoaster gesproken...

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:27

Oei Mo dat autoritje was maar net goed gekomen....
Zo zie je maar hoe snel t fout kan gaan.
Maar je reactievermogen zit nog goed.

Zo blij voor jullie dat de financiën geregeld zijn en dat jullie nu snel kunnen gaan verhuizen.
En ik denk echt dat jullie huidig huis ook snel verkocht gaat worden met zoveel bezichtigen.

Ik hoop zo dat Callas op jullie nieuwe plek wat relaxter gaat worden.
Lekker haar effe laten wennen en dan wat gaan grondwerken met de dingen die ze zelf ook heel leuk vind zoals het blok.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:14

Ja hee, hou eens op met (bijna) ongelukken := dood eng zeg..

Wel goed om te lezen dat je voorlopig uit de financiële zorgen bent :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:55

Oef, dat is heftig schrikken! Enig idee wat voor insect dat is geweest dat zo'n heftige reactie geeft?
Maar fijn om te lezen dat er rondom de financiën nu rust is en je gewoon kunt gaan verhuizen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:00

Japanse hoornaar heeft krachtig gif en is vrij zwart... maar die is wel erg groot?
Wellicht een andere zwarte wespensoort? Graafwesp ofzo? geen idee of die steken :')
Kan ook zijn dat je een allergische reactie er op hebt gehad, dat kan van gif van bijvoorbeeld wespen, maar ook na een beet van een daas oid.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 18:19

Hi Guys, het is ws een gewone honingbij geweest. Er zijn er ook bij die veel donkerder zijn dan zwart geel gestreept.

Afijn, behalve dat, kan het nog meer rollercoasteren hoor. Want wat dacht je als je lekker op een marktje loopt met je visite op weg naar de middellandse zee om te gaan zwemmen en dat de notaris dan belt met de mededeling dat geheel onverwacht zonder afspraak de ouders van de kopers waarbij het afketste op 21 juli, op haar stoep stonden. Say What? De hoop vliegt dan gelijk weer torenhoog, zou het dan toch nog? We hebben geen verplichtingen meer aan hen maar je weet maar nooit. Of die ouders het huis mochten zien.

Pfff. We waren van huis weggegaan omdat er een makelaar rondliep met een bezichtiging, dus terug naar huis. Uitje afbreken voor het goede doel zullen we maar zeggen. Ouders opgewacht en rondgeleid. Wat blijkt. De verkoop van het huis van hun dochter is idd afgeketst. Pa wil wel betalen voor dochter, hiep hoi, maar moe wil helemaal niet dat haar dochter emigreert. Downer. Dus ouders zijn het niet eens onderling. Daarnaast is er nog een dochter en die wil niet dat pa voor haar zus even 3.5 ton voorschiet. De ex-koopster van ons huis is er depressief van geworden. De vader wil dat zijn dochter weer blij is. Bij ons gloort weer hoop, alhoewel meestal de vrouw het voor het zeggen heeft.

Ondertussen kan ik het zowat niet meer bijhouden wie er nu allemaal met leningen bezig is voor ons huis en wie niet. Dit weekend alleen al 3 bezichtigingen, we hebben nu 14 bezichtigingen gehad in 12 dagen. Maar het is vakantietijd, alle banken zijn traag. Er zijn nog geen terugkoppelingen.

Ik ga me er niet meer druk om maken. Morgen kunnen we eindelijk weer naar ons nieuwe huis. Alleen even snuffelen, plannen maken, genieten. Soort 2e bezichtiging zeg maar. Volgende week moet alles rond zijn met het geld en kunnen we het contract tekenen en vrachtwagens gaan huren en verhuizen.

Bizar allemaal.

Ondertussen bokt Callas weer de appeltjes uit de bomen. Ze is echt hoge school dressuur aan het doen met een levade. We hebben het gefilmd, weet alleen nog niet hoe ik het op mijn pc moet krijgen, maar jullie houden een paar seconden Callas van me te goed...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:15

Dat is wel lekker, zoveel belangstelling. Hopen dat 3x scheepsrecht dit keer dan ook echt gaat gelden.

Ik ben erg benieuwd naar het filmpje van Callas met haar appels, lijkt me hilarisch!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:22

+:)+ komt wel goed Mo. En Callas en haar appels _O-

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:37

Als beelddenker krijg ik wel beelden bij Callas en appels in bomen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:38

Wat spannend allemaal Mo! Ik heb van je visite het filmpje van Callas gekregen, hilarisch om te zien. Slim dier!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 21:45

Hey all, Ja Callas en appeltjes...

Leuk dat jij het filmpje al gezien hebt Mooney, de visite die jij bedoelt heeft hier net gezamenlijk klaargemaakte macaroni gegeten, ze zijn nu net weg naar hun camper en ik moet nu zien het filmpje op mijn yt-account te krijgen.

Laterssss iedereen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 22:16

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:16

Haha Mo, ik zag het filmpje net al op youtube. Ge-ni-aal is dat paard!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 22:18

ja lachen hè. Slimme tante... Vooral als het om eten gaat.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:27

Hahaha
Callas toch .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:49

Bekend van Harcule die op 2 benen ging staan en zo de appeltjes voor hem en zeer gallant, voor Polie plukte.
Callas springt echt ziet er zo grappig uit.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:09

Geniaal. Echt in een deuk gelegen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:02

_O- _O- _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:34

Oh ge-wel-dig!!! Prachtig filmpje.