Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Furrow schreef:Ik vind je ook de laatste dagen iets minder fijn reageren.
Ik hoop dat limo opknaot, om hoe laat ga je hem halen?
k_m schreef:Euhm die reactie van daarnet was gewoon op 2 mensen die probeerden mee te denken. Totaal onnodig. Ik snap dat ze ook vervelende reacties krijgt maar beetje nuance, ze is zelf niet even vriendelijk ook altijd. Ik probeerde oprecht mee te denken dan moet je zo niet doen.
Ik heb de mijne pas écht noodgewongen moeten laten inslapen en ik vind het erg dat ze hier ook aan moet denken. Daarom probeer ik mee te denken, maar als dat niet geapprecieerd wordt is gewoon echt eigenwijsheid. Denk dat je eens een beetje voorzichtig moet zijn met dat roepen van inslapen, volgens mij besef je niet dat je zo een keuze écht weloverwogen maakt en niet omdat je zelf allemaal dingen rond de uitleg van de arts zit te verzinnen. Die heeft het nog nooit over inslapen gehad. Ik denk dat ik me maar terug trek uit dit topic want vind het pure aandacht trekkerij dat roepen met inslapen. Denk dat je mijn topic eens mag komen lezen en dan mss beseft dat je daar niet zo snel mee moet afkomen.
Maar zoals art zegt, whatever!
k_m schreef:Dat haar eigen dierenarts niet wil inslapen zegt toch ook al veel zeker.. ik push helemaal niks van behandel methodes. Maar luister gewoon naar die arts voor dat je hier heel de tijd over inslapen hebt. Als dat nodig is zullen ze je dat echt wel adviseren. Vind dat gewoon echt belachelijk worden.
Ik ben altijd vriendelijk geweest hier maar je moet ook niet jezelf dingen zitten aanpraten als de artsen het daar niet eens over hebben. Begin gwn bij het begin.
Oakland1990 schreef:Citaat:Moet week volle dosis pijnstillers. Dan nog 1 week halve dosis en halverwege die week ook starten met longeren.
Dus op 17 dagen moet die gaan snappen dat bewegen ook comfortabel kan zijn nadat die pakweg ongeveer een jaar heeft rondgelopen met ongemak? Vind je dat zelf niet erg kort? Als je zelf wekenlang bv vastzit in je rug dan ben je er ook niet vanaf met een keertje fysio en een pijnstiller. Ik zou eerder aan maanden denken icm goede training waardoor die de kans heeft om te voelen dat het hem geen ongemak meer oplevert. En dan ook niet gelijk opgeven als het een tijd minder goed gaat want artrose is qua effect ook veranderlijk. Je zou hem bv een tijdje op duivelsklauw kunnen zetten. Dat haalt kleine pijntjes weg en verbeterd hierdoor mee de souplesse. Menig artrosepaard kan hierdoor comfortabeler rondlopen
Art_Ificious schreef:Furrow schreef:Gewoon doen wat je goed voelt, wanneer is spirit klaar om ingereden te worden. Lijkt mij zo een leuke pony om te rijden.
Niet voor het jaar dat hij 4 wordt.
Nog 2 jaar geduld dus. Wordt in augustus 2
Furrow schreef:Art_Ificious schreef:Niet voor het jaar dat hij 4 wordt.
Nog 2 jaar geduld dus. Wordt in augustus 2
Nog maar een baby, ik dacht ouder. Ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Art_Ificious schreef:Nouja voor degene die nog de uitslag zoals op papier staat willen weten van orthopedisch onderzoek
Iemand vroeg me wat de schaal op 5 is.
Op verslag staat als volgt:
- Graad 2+/5 claudicatie LV op draf rechte lijn, binnenbeen > buiten een, harde > zachte bodem
- Graad 2/5 claudicatie RV op draf, binnenbeen harde bodem
Buigproeven
- LV positief
- RV positief
Diagnostale anesthesieën
- Distale palmaire digitale anesthesie LV negztief
- Lage 4 punts anesthesie LV >75% positief
Radiografisch onderzoek
- LV en RV milde remodeling thv het dorsomediaal aspect P1
cervicale regio:
- enthosiopathie thv de aanhechting van het nuchaal ligament aan de protuberantia occipilatis externa
- milde hypertrofie C6-C7 facetgewrichten
- ventrale transpositie lamina C6-C7
Echografisch onderzoek
Kogel LV en RV
- matige synovial proliferatie van de palmaire recessus
Conclusie:
Milde athropathie kogelgewricht LV > RV
Dorsalgie thoracolumbaire & lumbaire regio
Behandeling:
Infiltratie beide kogelgewricht met hyaluronzuur en PRP
Infiltratie van de rug
k_m schreef:Waarom dan zoveel aandacht vragen door daar een apart topic voor open te doen enalles? Vind het echt te belachelijk aan het worden. Ik ga gewoon zwijgen want ze weet het zelf beter en uiteindelijk is het doel van dit topic aandacht. Klaar.