[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:57

Die is mooi faline! Eerste foto lijkt ze nog wat iel. Ben benieuwd.

Succes voor de mensen die naar de paardjes gaan kijken.

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:20

Mag ik me hier ook melden? :)

- Merrie / ruin
- E-pony
- Tussen de 3 en de 8
- Goede gangen
- Niveau naar leeftijd
- Moet ook een goede sprong kunnen maken
- Prijs naar niveau

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:21

iemand interesse in:

11 jarige ruin van ong. 1.70 heeft volgens mij Z dressuur(kan ook heel goed springen) gelopen vp. ong. 2200

pb me!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:25

en en en ik weet evt. ook nog twee jonge paarden te koop, een van 6 jaar,is een tijdje mijn berijdpaard geweest. lief dier goed zadel mak loopt netjes nagefelijk heb dr een b proefje mee gereden kan mega bewegen,en super springen (los ong. 1,30) , vp weet ik niet maar kan je het telefoonnummer geven als je pbt!

marleen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:45

leuk topic is dit maar niet heus! Jullie zitten paarden af te kraken die je nog niet eens ooit in het echt hebt gezien!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:07

Welke word dan afgekraakt?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:19

Ik ga woensdag bij 2 paarden kijken, wil er eigenlijk nog een om dan bij langs te gaan... Ala we dan toch aan het rijden zinn.. Heb er alleen nog geen derde paard bijgevonden..

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:25

succes allemaal die gaan kijken :)

uhhh marleen er worden geen paarden afgekraakt hoor

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:34

marleen5 schreef:
leuk topic is dit maar niet heus! Jullie zitten paarden af te kraken die je nog niet eens ooit in het echt hebt gezien!

Ik vind het anders een leuk topic :Y) prima naar m'n zin hier!

Niks word afgekraakt maar mensen geven hun mening, bevalt het niet dan hoef je hier niet te blijven, is geen verplichting..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:46

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:50

Bij mijn lijstje een paar aanpassingen aangezien ik geen idee heb hoe je moet editten, het mag ook een hengst zijn mits hij gecastreerd kan worden en een D-pony mag ook als het een E wordt.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:51

Mooi dier, maar dat ie nu al L2 is, en thuis zal vast wel hoger getraind worden.. daar word ik dan wat minder vrolijk van.
Het is een peuter.. Maar daar ben ik mss dan te voorzichtig in. Mijn 4,5 jarige word echt nog niet op dat niveau gereden.
Dit paard zal het zeker aanbieden, maar met zulke werkers moet je juist voorzichtig zijn.

Maar dat het een gaaf beest is, zeker!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:54

Faline schreef:
De paardjes die hier momenteel voorbij komen zeggen mij niet zoveel :o

@Blubdevis, gefeliciteerd! :D Is nog best vlot gegaan, maar ja als je eenmaal weet 'dit is m!' hoef je natuurlijk ook niet meer verder te zoeken. :D

Van die uit Duitsland had ik nog niks gehoord, dus nog maar eens gemaild.
Heb zojuist hier ook nog een mailtje aan gewaagd. Geen zwarte, wel erg leuk. :D http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... lenge.aspx

Ik ben toch best vaak op keuringen geweest, maar een voorlopige stermerrie ben ik nog nooit tegengekomen. :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:59

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:17

R.X. schreef:
blubdevis schreef:

Dan ben ik daar heel makkelijk in, geef die mensen direct een hand en zeg ´dit wordt hem niet´..

Zo ik wou dat ik dat ik dat kon.

Voel je je dan nooit zo dat je je moet verantwoorden waarom?

Moet nog veel leren op dat gebied.

Wij zeggen het ook gewoon :j (ik en mijn vriend)
Het wordt alleen lastig als de mensen beginnen vragen 'waarom?' blabla..
Zo zei vriendje eens dat hij hem op dit moment te duur vond, voor wat hij kon, en dat hij had verwacht dat hij meer bloed ging hebben, reactiever ging zijn...
Begon de eigenaresse direct "hoeveel denk je dan dat hij waard is??" :=
Ging om een paard waar ze 20 000 voor vroegen... Vriendje dacht bij zichzelf "nog geen 5000" :+ Maar toen zei hij maar braafjes "euhm 10 000 ofzo"
En zij "nou, daar gaat hij niet voor weg, maar ik wil gerust over de prijs praten!"
Dan heeft vriendje maar duidelijk gezegd dat het hem sowieso niet wordt :P Nog veel succes met de verkoop!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:23

Voorlopig is meestal omdat ze bij een ander stamboek ingeschreven zijn, dan moeten ze de IBOP nog doen om definitief ster te krijgen.

Wbt L2 4,5jr, hoeft helemaal niet slecht te zijn, sommige paarden lopen dat met 2 hoeven in de neus, zeker als ze voorzien zijn van een goede ruiter. Een slechte ruiter kan ieder paard ongeacht de leeftijd nog wel kapot rijden en dat is wat er veel in de basissport gebeurt helaas. L2 is an sich nog heel erg basis, daar worden geen dingen gevraagd waarmee je een paard kapot zou moeten rijden. De meeste getalenteerde paarden (en ruiters) trainen zich daar niet dagelijks in het zweet voor, daar wordt dit spelenderwijs gewoon meegenomen. Paard is zoals later te lezen valt ook pas kort actief in de wedstrijden en heeft helemaal nog niet veel gelopen. (Sommige ruiters mogen ieder paard alvast hoger starten, maar zijn ook wel bij die in een minimaal aantal proeven hun wp voor de volgende klasses alweer hebben.)
Ik zit daar niet zo mee, dit is imo duidelijk een paard met talent. (En er zit duidelijk ook iemand op die kan rijden.)

Een paard wat er meer moeite mee heeft, moet meer getraind worden en dus meer belast en dat is op jonge leeftijd inderdaad weer niet aan te bevelen.
Mijn eigen hengst heb ik bijvoorbeeld gekocht voor de endurance, dat vind hij echt leuk en ligt zijn talent. Voor de dressuur heb ik hem ook echt de tijd moeten gunnen, ondanks dat hij pas toen hij 7,5jaar oud was, onder het zadel is gekomen. Dat ik hem tijd heb gegeven betaalt zich nu uit, de laatste maanden gaat hij met enorme sprongen vooruit. (Hoewel het nooit een Totilas zal worden natuurlijk :+)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:26

asjemenou schreef:
Faline schreef:
De paardjes die hier momenteel voorbij komen zeggen mij niet zoveel :o

@Blubdevis, gefeliciteerd! :D Is nog best vlot gegaan, maar ja als je eenmaal weet 'dit is m!' hoef je natuurlijk ook niet meer verder te zoeken. :D

Van die uit Duitsland had ik nog niks gehoord, dus nog maar eens gemaild.
Heb zojuist hier ook nog een mailtje aan gewaagd. Geen zwarte, wel erg leuk. :D http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... lenge.aspx

Ik ben toch best vaak op keuringen geweest, maar een voorlopige stermerrie ben ik nog nooit tegengekomen. :D

Het is ook geen echt predicaat maar wel een veel gezegde beschrijving van een merrie die exterieur wel sterwaardig was maar beweging het niet gered heeft.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:30

O ja, zoals Faline het uitlegt klopt het idd wel ja.

Als ze alleen ex hebben gehaald, maar beweging niet, dan blijft het imo gewoon een veulen- of stamboekmerrie. :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:33

maar als zij de ibob loopt kan zij wel ster worden?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:36

Ja, dat kan. :j
Maar dat kunnen alle merrie`s. Ibop lopen, ext beoordeling erachteraan, en je hebt ook een stermerrie. :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:36

ja oke dat snap ik.
maar ik bedoelde het anders haha.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:41

dit vind ik ook nog wel een mooie schimmel.

Afbeelding

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:42

Wauw! Staat die te koop!? Zeker heel duur? :(

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:46

ja hier hadden wij toen ook nog belang bij.
deze mensen hoeft het paard niet weg en mag weg mits ze er een goed bedrag voor krijgen.
(dat was toen het verhaal).

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:05