Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:12

xmarloesx2 schreef:
nou ik ben er weer hoor,
de ogen,en zn hart zijn goed.
eerst buiten op de volte rechtsom goed maar linksom loopt die ongregelmatig
dus DA gevoeld en gestrekt toen stukje wezen draven op rechtstuk liep eerst onregelmatig
en heeft wel weer goed herstelt in de binnenbak was het helemaal goed niks aan de hand
maar alleen buiten op de hare straat loopt die dus onregelmatig! maar wat vinden jullie wat ik moet doen

zou ik hem meteen kopen of nog een x laten keuren of helemaal niet doen?
verder is het een heel braaf beestje rustig en mooi alleen met achterbenen wil ze soms slaan als een vreemd iemand haar bij de benen wil pakken maar niet extreem ofso (bij eigenaresse doet ze het niet)

dus wat vinden jullie?

xx

Klinkt als HKO! Op het harde onregelmatig op de zachte ondergrond goed.
Vreemd.... heel vreemd , dat de dierenarts dit paard zo maar goed keurt.

OdiEtAmo

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:17

Herstelde het paard binnen 3 passen?
Dat 'mag' nl nog.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:17

@aerdenhout de DA deed er in iedergeval niet heel negatief over
ze loopt rechtsom op de volte goed! en linksom een beetje onregelmatig
de 2e x (na dat we binnen zijn geweest) liep ze wel beter als toen we de 1ste haar op straat hebben gelongeerd verder is alles wel goed.. maar de DA zei : je kan over een week nog een afspraak maken en dan nog een x laten keuren om te kijken of het stijfhijd is ...

ik heb er ook geen verstand van ..
maar ik weet het ook niet het is wel een leuk beest
de DA gunde haar wel een 2e kans (keuring)

x

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:18

@pion toen ze rechtuit moest draven nadat ze de benen had gebogen en gestrekt liep die eerst onregelmatig maar heeft zich naar een paar passen wel weer hersteld x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:24

En hoe groot was de volte? Als het een erg kleine volte is op het harde wil dat absoluut niet zeggen dat het paard daar met normale belasting last van gaat krijgen... Er zijn veel paarden die op een kleine volte op het harde niet helemaal goed lopen maar die prima presteren in de sport.

Het ZOU idd een teken kunnen zijn van HKO maar dat vind ik wel wat voorbarig moet ik zeggen, er zijn veel meer redenen waarom een paard op het harde op de volte iets onregelmatig kan zijn.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:28

@Nouks de volte was niet heel groot nee .. mag ik vragen wat HKO is? :o jaa want binnen deed ze het wel heel goed en de 2e x op het harde liep ze al beter als de 1ste x de DA schrijft haar iniedergeval nog niet af!
en verder is het een braaf goed beestje waar je nog veel verder mee kan komen in de sport. maar ze heeft nog nooit onregelmatig gelopen zij de eigenaar dus vond het wel vreemd.. ze heeft wel paar maand geleden een hoefzweer gehad maar dat is al weer genezen.

x

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:34

Ik zou het er niet op wagen marloes, je zou nog foto's kunnen laten maken. Heb er thuis 1 staan met flinke artrose en een versleten knie en die loopt er bij alsof er niets aan de hand is. Als het paard nu klinisch niet in orde is zeg ik laten staan.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:40

Arabiertje* schreef:
Een paard verkopen is blijkbaar al even moeilijk als het juiste paard te vinden! Ik vind hier nu echt niets leuk aan hé... :\

Nee, het is 10 x moeilijker. Mensen hebben altijd wat te zeuren, komen kijken terwijl ze bij voorbaat al weten dat het niets voor ze is, en zeuren daar achteraf alsnog over.
Maar de meeste verkopers krijgen op hun advertentie nog niet eens reactie.

De pony had van mij niet onregelmatig mogen zijn op de volte op het harde. Dan zou ik wel eerst nader onderzoek willen.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 29-12-11 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ultimo33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:42

Hallo,
ik heb er eentje staan.... een te leuke merrie, zelf gefokt..... maar als ik die op Marktplaats zet komen er alleen handelaars voorbij. En aan hen wil ik deze dame niet kwijt.....
Maar als ik meld dat het een betrouwbare merrie is geloofd niemand mij .. ha ha ha..... want uiteindelijk is de paardenhandel een dubieus gebeuren, helaas.
Mocht iemand echt interesse hebben in een Rubiquil merrie van 6 jaar dan mogen ze zich melden!!!

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:44

@grauwman ik weet niet hoor het kan ook gewoon stijfheid zijn want dit heeft ze nog nooit eerder gedaan
ik denk dat ik haar gewoon nog een x laat keuren want dat weten we het zeker .. mijn eigen pony heeft ook atrose maar je merkt er niks van want ze loopt niet kreupel en gewoon normaal dus rijd 1x in de week (1 x in de 2 weken) halfuurtje met haar ... x

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:15

noujaa ik zie het wel. vanavond maar in overleg met mn ouders
opzich baal ik wel dat die niet helemaal 100 % goed liep
maar ik geef de moed niet op ik overleg wel ff want mn ouders en van vinden
en dan de DA nog een x bellen denk ik wel bedankt voor de reacties hier!

x

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:18

Maandag ga ik naar een super leuk paard kijken!!! Hieeeeeeeeee ik ben zo benieuwd! *\o/*

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:21

linkje? :)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:25

Ik kom ook even binnenvallen. :+

Voor de liefhebber en langere ruiter heb ik nog een heeeeeeeele leuke blije vosruin van 3 jaar te koop.
Gaat alleen weg naar mensen die er ook wat mee willen gaan doen, al denk ik dat hij voor een lekkere bosrit ook in is.
Hij is zadelmak en gezond. Heb hem zelf begin dit jaar laten keuren bij de lingehoeve.
Afstamming: Don Frederico x Wolkentanz ( zelf gefokt).
Hij is nu ongeveer 1.72, maar groeit zeker nog wel door tot de 1,75m vermoed ik.
Voor mij is hij iets aan de grote kant + dat hij nu een baasje verdient die hem veel aandacht kan geven en lekker met hem aan de slag kan.
Hij is zadelmak, knoppen stap draf en galop zitten erop.
Vraagprijs per pb bij serieuze intresse :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:26

Mag dat wel in het topic? :+

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:26

Een hele discussie zie ik voorbij komen over de waarde van een B of Z paard.
@ingetje: En hoe bevielen de paarden die van daag hebt gezien?
@Arabiertje: Ja een paard verkopen valt zeker ook tegen, lastig hè die pony kinderen. Oh een leuk paardje op het oog, ik ben benieuwd!!

Ik heb de beide paarden die ik afgelopen jaar verkocht heb allebei na een week of vier verkocht. Heb wel voor iets minder dan de vraagprijs verkocht maar daarom was het ook een vraagprijs, als je wilt verkopen en er komt een serieus bod dan is dat je kans, mits het niet te belachelijk laag wordt natuurlijk, beide paarden zijn goed terecht gekomen. Ik had ook 3 maanden kunnen wachten om er iets meer voor te krijgen misschien maar dat hadden ze dan ook gekost in die 3 maanden.
@Marloes:Wat jammer dat de pony niet goed was. Was de DA die haar gekeurd heeft jullie DA of die van de verkopende partij?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:27

je mag een link zeggen maar we mogen hem/haar niet bespreken? denk ik :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:30

Oh oké, hier komt die dan.

KWPN. [***]. 8 jr. 1.69m. Merrie van Rolex x Ircolando x Miro

https://lh5.googleusercontent.com/-iTQQ ... C_4575.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-QcNM ... C_4611.JPG

Ze mag naar mijn idee iets fijner gereden worden, maar haar achterhand actie maakt mij wel benieuwd. Ze zou braaf zijn, maar niet geschikt voor een net beginnende ruiter. Heb dan even mijn uitleg gedaan, dat ik geen beginnende ruiter ben maar nog niet echt '' wauw '' ervaring heb en kreeg het antwoord dat ze dan wel goed zou zijn voor mij. :j Ze valt immers ook in mijn prijsklasse, heb wel even mijn lijstje aangepast. (Oeps) Daar gaat het lijstje van de 10 jarige. Maar goed, eens over de schreef gaan mag ook wel eens denk ik dan. :')

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:30

@spaikey hij is nog niet afgekeurd mieschien gaat die wel door maar weten niet wat ik nu verder moet. of laten zitten of nog een x laten keuren. of een risico nemen en niet laten keuren mag gewoon kopen .
de DA was niet de DA van ons en ook niet van de eigenaar maar de DA van de manege waar ik altijd rij en die zij dat dat een goede keurster (of hoe je het ook noemt) was

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:32

Als ik me ermee mag bemoeien marloes :) Als een paard bij een klinische keuring niet goed is kan je overwegen om foto's te maken, maar klinisch niet rad is een grote no go voor mij persoonlijk.
Als je op de rofo iets vind waar hij klinisch wel goed op is dan is het risico al iets anders, zeker als het dier al wat gelopen heeft in sport bijv :)
Maar klinisch niet goed klinkt niet positief en de kans dat zoeen dan echt kreupel gaat worden is dan wel heel groot. Vraag is of je dat risico moet willen lopen. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:35

Nouks schreef:
En hoe groot was de volte? Als het een erg kleine volte is op het harde wil dat absoluut niet zeggen dat het paard daar met normale belasting last van gaat krijgen... Er zijn veel paarden die op een kleine volte op het harde niet helemaal goed lopen maar die prima presteren in de sport.

Het ZOU idd een teken kunnen zijn van HKO maar dat vind ik wel wat voorbarig moet ik zeggen, er zijn veel meer redenen waarom een paard op het harde op de volte iets onregelmatig kan zijn.

Ik kan niet binnen in een paarden been kijken, maar onregelmatig is onregelmatig!
En juist als het op de zachte ondergrond wel goed gaat dan zou de dierenarts zich even achter de oren moeten krabben.
Maar als jij het paard echt heel leuk vind, dan zou ik zeker nog een tweede keer laten kijken.
En... HKO hoeft niet direct te betekenen dat je er niets meer mee kunt, al zal als het echt is bevestigt de prijs wel omlaag moeten natuurlijk.
En inderdaad, wil je echt zekerheid als je overweegt hem te kopen, dan zal je voor foto's moeten gaan.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:35

@Ultimo33: die van jou is zeker niet 1.75 of groter? ;)

@ Youngster: Vertel???? ik=1.87. groot genoeg? Zit te popelen om iets te doen! dressuur, buitenritje etc.. :D (mag ook per pb, we hadden al contact ;) )

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:45

@youngster ik snap je wel ik vind hem ook heel leuk maar de DA gaf hem nog wel een 2e kans op een keuring omdat ze niet zekerwist of het nou eenmalig was of het heeel meschien opkomende atrose is maar dat dacht ze van niet , verder is alles helemaal goed. alleen de onregelmatig heid op de linkerhand buiten,
hij heeft dit nog nooit gedaan zegt het baasje en hun vonden het ook al raar. maar als het niet erg is dan denk ik wel dat we hem nemen maar ik weet nog niet ..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:48

Driebergen je hebt pb :j

Marloes ik zou voor zekerheid gaat dan en idd laten herkeuren en dan ook foto's maken.
Ik ben sowieso voor foto's maken, dan weet je gewoon wat er in je paard gebeurd wat betreft de botten dan. Pezen kan je niet zien, dus daar kan je geen uitsluitsel op krijgen.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:51

@youngster okee ik denk dat mn ouders daar heel anders over denken maarja xd :+
ik ga zo wel ff overleggen wat zij er nu van vinden

x