Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lieser schreef:xMyrth schreef:Maar als een paard bv niet door een klinische keuring komt, omdat hij niet door de buigproef komt... is het dan altijd een groot probleem? Het kan misschien ook iets zijn dat opgelost kan worden, toch?
Dat kan, maar dat zal dan wel iets doen met de prijs. Een paard met een blessure of aandoening levert nou eenmaal minder op dan een paard dat meteen inzetbaar is.
boemel schreef:Het paard dat ik vorige week gereden heb (de staker) is ineens eur 3500,00 duurder geworden. Denk dat de verkoper betere ruiters denkt te treffen als ze in een hoger segment gaat zitten. Bijzondere redenatie, want paard staakt bij haar zelf ook![]()
Ik heb besloten mijn jonge paard elders in training te zetten in de hoop dat het nog wat wordt qua gedrag. Dus zoektocht gestaakt totdat paard getraind is en de beslissing houden of verkopen gemaakt is.
Voorlopig kijk ik dus nog even naar haar leuke koppie[ Afbeelding ]
Wat betreft keuren, dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik ben iemand die wel laat keuren en alsnog alle pech van de wereld met een paard heeft, dus goedgekeurd is nog geen garantie voor geluk.
StalNollie schreef:Dat maakt daarna toch geen verschil ik moet deze pony toch ook klinisch in orde hebben dat mensen daarna nog Jaaaaaren plezier gaan hebben. Wat ik wil zeggen dat je soms ook zeker geluk moet hebben maar dat je sommige paarden niet eens hoeft te gaan kijken. Sommige moeten er 6 keuren en klinisch is er een ditje of een datje dan ben je gewoon niet kundig genoeg denk ik.
Daarom ook mijn laatste alinea als particulier/'leek' laten keuren
denisesilver schreef:Dat waren die mensen die ook niet heel lief waren voor dat paard meen ik.
Ik heb weleens van een vriend gehoord dat ze een paard wilden laten keuren die ze eerst al niet op de trailer kregen, dus nieuwe afspraak gemaakt om te keuren. Komen die mensen daar aan, hadden ze het dier verdoofd om te laden
Babootje schreef:StalNollie schreef:Dat maakt daarna toch geen verschil ik moet deze pony toch ook klinisch in orde hebben dat mensen daarna nog Jaaaaaren plezier gaan hebben. Wat ik wil zeggen dat je soms ook zeker geluk moet hebben maar dat je sommige paarden niet eens hoeft te gaan kijken. Sommige moeten er 6 keuren en klinisch is er een ditje of een datje dan ben je gewoon niet kundig genoeg denk ik.
Daarom ook mijn laatste alinea als particulier/'leek' laten keuren
Een klinische keuring zegt toch niets over of mensen daarna nog jaren plezier gaan hebben aan de pony. Dat is echt een moment opname. Er kan nog steeds iets zitten waar het paard op het moment van keuren geen last van heeft, maar wat wel een hoog risico geeft op problemen als het paard of pony langer belast wordt.
Dus het maakt wel degelijk verschil.
Met foto's kun je wel met iets meer zekerheid zeggen dat het paard of pony op het moment dat je hem koopt gezond is.
Verder zie ik ook met klinische keuringen (en ik heb er echt een veelheid van gezien) wel verschil in de uitvoering en moet je er zelf ook wel oog voor hebben om te zien dat dat vakkundig en gedegen en niet met een "Jantje-van-Leiden" gebeurt.
Sky_As schreef:Phoe, je zou zeggen dat die voor dat geld ( en die leeftijd) toch wel te vinden moet zijn.
Ik zou een gezocht advertentie op facebook zetten (en dan alleen hogere prijsklasse er bij, niet gelijk het budget). Dan krijg je vaak ook mensen die het paard niet officieel te koop hebben of die veel naar het buitenland verkopen misschien makkelijker bereikt....
c_alsemgeest schreef:Zoekertje voor een kennis, alles wat geadverteerd staat is al bekend.
Maar wellicht weten jullie iets wat nog niet te koop staat.
Het gaat om hogere prijsklasse.
Ruin, merrie.
Max 16 jaar.
Kleur, afstamming e.d. maakt niet uit.
Gezond, geen beperkingen.
Subtop of hoger.
Braaf, werkwillig en vergevingsgezind.
Geen vlugge of rillerige. Dan liever nog iets te mat maar genoeg energie voor het niveau.
Ruiter rijdt zelf subtop niveau maar wordt ook een dagje ouder, dus wil weer een echt betrouwbaar paard.
Budget rond de 90k.
c_alsemgeest schreef:Zoekertje voor een kennis, alles wat geadverteerd staat is al bekend.
Ruin, merrie.
Max 16 jaar.
Subtop of hoger.
Geen vlugge of rillerige. Dan liever nog iets te mat maar genoeg energie voor het niveau.
Ruiter rijdt zelf subtop niveau maar wordt ook een dagje ouder, dus wil weer een echt betrouwbaar paard.
Budget rond de 90k.
c_alsemgeest schreef:Je zou zeggen dat het makkelijk is, maar valt nog niet mee.
De braafheid wens is het breekpunt bij de meeste waar ze geweest is.
Ruin, merrie.
Max 16 jaar.
Subtop of hoger.
Budget rond de 90k.
c_alsemgeest schreef:Ze wil ook iets met wat extra beweging, goede stap.
Meeste paarden die hier langs komen heeft ze de advertenties al van gezien. Ze heeft een vrij groot netwerk.
De eisen maken het lastig, al is het budget er wel naar. Maar dan moet je het maar net allemaal in 1 paard vinden
Dus zocht echt paarden die nog helemaal niet op socials etc staan, want de meeste die ik nu stuur naar haar had ze idd via via al gehad
Maar een leuk bericht, ze gaan deze week naar een stoeterij in Duitsland waar er meerdere zouden staan die aan haar eisen voldoen. Dus hoop dat daar iets uit komt.
Voor de verdere tips en contact personen, alvast dankde meeste die ze niet kent of haar netwerk niet heeft ze opgezocht en gaat ze berichten als Duitsland niks wordt.