tienus63 schreef:Mogelijkheid voor paardenhouders om subsidie aan te vragen voor wolfwerende maatregelen in de provincie Utrecht is vandaag online gegaan.
Ik las het op de Facebook pagina wolf en paard.
https://www.facebook.com/share/p/LBbpmK ... tid=K35XfP
Citaat:Vandaag is - na wat vertraging - de subsidieregeling voor wolfwerende omheiningen voor de provincie Utrecht online gegaan. Wat een drempels zijn er opgeworpen om vergoeding mogelijk te maken voor de gemaakte kosten om met wolven samen te leven. Geen vergoeding voor alle uren die we zelf in de aanleg van onze wolfwerende omheining hebben gestoken, geen vergoeding voor de onderhoudskosten, nog niet eens voor de grastrimmer die we hebben moeten aanschaffen voor het grasmaaien aan de buitenkant van de omheining (moeten we dat met de paarden doen ofzo?). Hoe zit dat in andere provincies? Ik begreep dat dat daar wel meer mogelijk was. Hoe zit dat in België? Ik begreep dat dat daar meer fair geregeld was qua aanleg- en onderhoudsuren. Vallen we niet allemaal onder dezelfde EU dus onder dezelfde regels? Hoop dat jullie me in de reacties willen laten weten hoe het bij jullie geregeld is zodat we er klaarheid over kunnen krijgen of we allemaal hetzelfde behandeld worden als beschermers van onze dieren. Want als we plichten hebben om onze dieren te beschermen, dan hebben we ook recht op dezelfde rechten toch? En kan het niet zo zijn dat er in het ene EU-gebied anders gesubsidieerd wordt dan in het andere EU-gebied?