Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:00

ruitje schreef:
Wel mooi die modopmerking nadat er pagina's lang een advertentie zeer negatief(terecht overigens) word besproken, inclusief filmpjes :+

:')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:09

ruitje schreef:
Wel mooi die modopmerking nadat er pagina's lang een advertentie zeer negatief(terecht overigens) word besproken, inclusief filmpjes :+

Dat is anders… :+ :D

_Tarzan

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:31

Ik weet ook nog wel een paard te staan, maar mag er niks over zeggen natuurlijk en weet zo even niet wat iedereen zoekt :')

Mijn nieuwe gaat goed, misschien komend weekend even erop :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:54

Tja ik zeg maar niks en ga maar weer veilig in de meeleesmodus O:)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:52

Caresse07 schreef:
Hmm blijkbaar mocht deze tip niet maar ik zie dat je hem nog gezien had :=

Ik dacht dat tips wel mochten maar blijkbaar wordt dat ook gezien als een paard te koop aanbieden :?

Nou dat, mijn opmerking dat ik er 1 wist die aan de eisen voldeed met leeftijd en naam en verder niks is ook verwijderd.
Ik bood niks aan..

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:38

Moderator opmerking"- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Waarom zo met 2 maten meten, dat in het ene topic het wel mag en in het andere topic niet. Hoe vaak zie ik niet dat in een kraamstal topic, leuke veulen fotoos worden getoond, het dier wordt opgehemeld hoe schattig en leuk en bijzonder die wel niet is, en dat er tussen neus en lippen door wordt vermeldt dat het dier voor het juiste huisje te koop is....nog nooit is daar een hulk op gekomen! Sterker zelfs, die topics komen 9 van de 10 keer zelfs in uitgelicht! Inclusief de verkapte advertentie.

En niet dat ik vind dat er nou in elk topic hulken moeten gaan komen, zeker niet. Hoe fijn is het niet juist dat wij als bokkers onder elkaar een paard kunnen tippen dat nog NIET geadverteerd staat op de bekende sites of op de markt. Zeker in de huidige markt waar je er snel, liefst voor de advertentie erbij moet zijn. Maar dat meten met 2 maten per topic vind ik echt zo bekrompen.
Laatst bijgewerkt door oji op 25-11-22 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:15

oji schreef:
Moderator opmerking"- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Waarom zo met 2 maten meten, dat in het ene topic het wel mag en in het andere topic niet. Hoe vaak zie ik niet dat in een kraamstal topic, leuke veulen fotoos worden getoond, het dier wordt opgehemeld hoe schattig en leuk en bijzonder die wel niet is, en dat er tussen neus en lippen door wordt vermeldt dat het dier voor het juiste huisje te koop is....nog nooit is daar een hulk op gekomen! Sterker zelfs, die topics komen 9 van de 10 keer zelfs in uitgelicht! Inclusief de verkapte advertentie.

En niet dat ik vind dat er nou in elk topic hulken moeten gaan komen, zeker niet. Hoe fijn is het niet juist dat wij als bokkers onder elkaar een paard kunnen tippen dat nog NIET geadverteerd staat op de bekende sites of op de markt. Zeker in de huidige markt waar je er snel, liefst voor de advertentie erbij moet zijn. Maar dat meten met 2 maten per topic vind ik echt zo bekrompen.

In Huiskamertopics is - zo heb ik begrepen - meer toegestaan.
Alhoewel ik überhaupt vind dat het actief aanbieden van paarden of andere waar gewoon via bokt markt zou moeten hoor. Daar is het ten slotte voor bedoeld. Het verwijzen naar een advertentie of naar bokt markt heb ik geen moeite mee. Dat helpt ten slotte mee in de zoektocht en daar gaat het hier om.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:52

Babootje schreef:
In Huiskamertopics is - zo heb ik begrepen - meer toegestaan.
Alhoewel ik überhaupt vind dat het actief aanbieden van paarden of andere waar gewoon via bokt markt zou moeten hoor. Daar is het ten slotte voor bedoeld. Het verwijzen naar een advertentie of naar bokt markt heb ik geen moeite mee. Dat helpt ten slotte mee in de zoektocht en daar gaat het hier om.

Kraamstal in de picture is ook geen huiskamer topic en daar wordt er niets van gezegd en worden de topics inclusief de opmerking dat het dier te koop is gewoon uitgelicht. Dat is toch veel meer exposure op Bokt dan een advertentie voor je veulen op de bokmarkt maken...

Stel ik zou prachtige rijfoto's van mijn paard in een in the picture plaatsen, vertellen hoe fijn het dier is, welke klasseringen en oh ja...ze is te koop....dan heb je een hulk te pakken.

Er zijn 3 vrijwel identieke topics. "Nieuw paard kopen" (loopt al ruim 10 jaar), "Hoe het ook gaat lopen, wij gaan kopen of verkopen" en "Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard". Gaan alledrie over hetzelfde, de eerste 2 staan in de huiskamer, de laatste in paardenpraat. Waarom staan deze 3 topics uberhaupt op 2 verschillend plekken op Bokt...en kennelijk worden daar dan ook andere regeltjes aan verbonden terwijl we in alle 3 de topics hetzelfde willen/doen. Maar ook het "Nieuw Paard Kopen"heeft weer andere regeltjes als "Hoe het ook gaat lopen, wij gaan kopen of verkopen"

En dat is het punt dat ik benoem, er wordt met 2 maten gemeten, wat in mijn ogen heel vreemd is. Daar erger ik mij altijd rot aan. Maak beleid eenduidig, dat scheelt een hoop gehulk en een hoop irritatie. Ik ben niet zo van de regeltjes, vrijheid blijheid, wat is er mis als iemand een paard dat hij/zij te koop heeft of weet onder de aandacht brengt bij de zoekers op Bokt? Volgens mij was het beleid voor "Nieuw paard kopen" dat je niet rucktsichtloss advertenties mocht strooien of je paard te koop aanbieden, maar wel als jij een advertentie of paard hebt/weet dat mooi aansluit bij een zoekertje, dat het wel mag en dat lijkt mij prima. Waarom mag dat niet bij alle drie de topics dan? En waarom mag je wel rucksichtlos je veulen "adverteren" op Kraamstal in the picture?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:59

En voor de duidelijkheid, het is zeker niet mijn bedoeling te propageren dat al die leuke kraamstal in the picture topics nu gehulkt gaan worden....ik vind het prima als een leuk veulen op die manier een fijn huisje vindt. Ik probeer juist wat meer vrijheid en eenduidigheid in de verschillende paard zoektocht topics te propageren.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:05

ja en hoe zit het dan met de zin:

Hoi allemaal,

ik heb op dit moment een superleuke 3 jarige zwarte ruin van 1.68 met super bewegingen, M klaar, braaf op buitenrit die ik ga verkopen omdat we geen klik hebben.
Ik ga op zoek naar een 15 jarige shetland fokmerrie, want dat past meer bij mijn doel.

(dit was natuurlijk fictief)

Want dat is ook verkapte verkoopreclame toch?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:14

Dat zou zeker weggehaald worden ja omdat regels :+

Maar eerst krijg je nog de helft van bokt over je heen dat je verzonnen 3 jarige al onder het zadel is :=

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:25

:+

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:26

Fly_high schreef:
Dat zou zeker weggehaald worden ja omdat regels :+

Maar eerst krijg je nog de helft van bokt over je heen dat je verzonnen 3 jarige al onder het zadel is :=

ahh, maar hij is pas op M niveau, dat is basis, moet kunnen :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:06

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost
Laatst bijgewerkt door balance op 29-11-22 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:11

Dat is wel jammer dat zo’n kleine aanzet ook niet mag. Daar kun je elkaar juist heel fijn mee helpen!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:23

Ja gewoon beknopt. Als in Geslacht, leeftijd, niveau/doelgroep, prijsklasse laag/middel/hoog etc.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:40

Earth schreef:
Ja gewoon beknopt. Als in Geslacht, leeftijd, niveau/doelgroep, prijsklasse laag/middel/hoog etc.

Mag dit dan wel gewoon?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:42

Nee maar dat is een idee van mij :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:58

Earth schreef:
Nee maar dat is een idee van mij :P

Ik vind dat een goed idee!
Bij intresse kun je dan altijd een pb sturen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:01

Ik stem ook voor! :D

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 00:00

Tarzan pb gestuurd

rijpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:27

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:47

Nee dat mag in het HK topic wel.
Wanneer je weet dat iemand dat zoekt, mag je het aanbieden.
Hier niet, want het is geen HK topic.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:24

Ik zal even proberen uit te leggen waarom deze regels gelden voor dit topic.

We begrijpen dat er behoefte is om elkaar te helpen in de zoektocht naar een nieuw paard. Mede daarom is er ook jaren geleden al voor gekozen om in de Huiskamer een topic toe te staan waar het mogelijk is om tot op zekere hoogte advertenties te bespreken en direct paarden te tippen. De Huiskamer is niet direct te vinden via de zoekmachines, en daarmee zien we een voordeel tegenover topics buiten de HK, zeker wanneer paarden nog te koop staan of van eigenaar veranderd zijn.
Ook daar is enkel negatief bespreken van een advertentie overigens ook nog steeds niet toegestaan, dat zal daar (en hier) verwijderd worden.

Met de aanmaak van dit topic bleek dat men een behoefte had te spreken over het proces tot aankoop van een paard. Denk aan delen van ervaringen, zoeken naar tips, welke keuzes maak je in de aanloop tot de koop, wel/niet keuren, etc. Dit kan ook zonder direct te linken naar ge- of bezochte paarden.
We hebben met deze insteek ervoor gekozen dit topic niet te sluiten met een verwijzing naar het Huiskamertopic, maar wel een duidelijke scheidslijn toe te passen zoals te lezen in de aanvullende regels in de OP.

Wat er gevraagd wordt is dus (tot op zekere hoogte) toegestaan, in de Huiskamer, maar zal hier verwijderd worden. Voor zaken die er tussendoor zijn geschoten ons excuus, ook bespreken daarvan is niet toegestaan en dit zal verwijderd worden.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:01

Ik heb weer heel wat ervaringen erbij en een illusie armer :+

Ik ben bij een paard geweest die mega braaf zou maar in theorie, onbestuurbaar, geen bak aanwezig, heel veel mok en mega nijdig werd als je de onderkant van de buik aan raakte. Dat werd hem dus zeker niet.

Daarvoor zijn we bij een paard wezen kijken en het verhaal werd steeds bijzonderder. Ze vroeg een behoorlijke vraagprijs voor het ras en kunnen van het paard. Maargoed was iets wat ik graag wilde dus toch wezen kijken. Mevrouw durfde zelf niet te rijden en het was allemaal beetje vaag. Ik ben absoluut geen held maar had echt lekker gereden, ja het was een jong paard die veel begeleiding nodig had maar echt niet gemeen ofzo. Ik was heel positief maar het verhaal zat mij niet lekker dus ik ging cia fb doen en kwam er achter dat het paard op 16 september nog bij de fokker stond en eigenlijk als perfect maar jong werd omschreven. Ik heb de fokker dus gecontracteerd en kreeg alle info die ik dus niet uit de dame op moment van proef rijden kreeg. Ik kreeg dus ook niet duidelijk wanneer de dame het paard had gekocht en achteraf snapte ik waarom ze weinig tot geen vragen kon beantwoorden. Ze had hem nog maar krap 8 weken :+
Nu komt het meest bijzondere, de fokker viel de vraagprijs op want mevrouw had er 2 maanden terug nog 2k minder voor betaald dan dat ze nu vroeg. Ik heb het gesprek met de fokker er verder buiten gelaten maar ik vind het toch wel bijzonder dat je in 8 weken een paard zoveel duurder maak en om dan te zeggen het niveau is vet omhoog gegaan :o
Ik heb een bod gedaan maar daar wilde ze geen eens over nadenken, prima maar de beredenering was wel erg vreemd.
Ze had nl heel erg in hem geïnvesteerd en zou dan te veel verlies maken. Side note, ze had zadel en hoofdstel meegekregen bij de aankoop. Misschien begrijp ik jet verkeerd maar op je hobby maak je toch bijna nooit winst? Bij een handelaar had ik nog gedacht oke maar als je als particulier zo denkt kan ik er niet bij.

Lang verhaal kort, mijn zoektocht gaat verder :)