Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dilan93 schreef:Dat ook idd.
En mocht ik op voorhand weten dat het paard iets mankeert, verkoop ik m niet, of voor een andere prijs. Afhankelijk van wat er precies niet goed is. Een paard dat niet meer geschikt is voor recreatief gebruik zou ik sowieso niet verkopen
Kiwiaa schreef:Dilan93 schreef:Dat ook idd.
En mocht ik op voorhand weten dat het paard iets mankeert, verkoop ik m niet, of voor een andere prijs. Afhankelijk van wat er precies niet goed is. Een paard dat niet meer geschikt is voor recreatief gebruik zou ik sowieso niet verkopen
Je gaat er inderdaad wel vanuit dat dat common sense is maar ik twijfel een beetje of iedereen zo eerlijk is (zowel naar de koper als het paard toe)
xkusjeirene schreef:succes! Zou leuk zijn!
Bentuh schreef:ooo wat leuk als dit hem wordt voor je
Mkango schreef:Dilan93 schreef:Dat zou ik ook doen, ja. Ook omdat ik zelf niet voor verrassingen wil komen te staan en wil weten wat ik verkoop. Krijg je ook geen gelazer met "hij heeft na zes maanden een pees verrekt en de dierenarts heeft nu uit z'n hoge hoed getoverd dat dit al gebeurd moet zijn toen hij bij z'n vorige eigenaar stond, maar de vorige eigenaar zegt dat daar geen bewijs voor is en wil het paard niet terugnemen."Ik zou denk ik, als ik een paard voor 5000 of meer zou verkopen, zelf op voorhand laten keuren. Kost misschien wat, maar tov de prijs waarvoor het paard weg gaat valt dat wel mee lijkt me.
En dan is herkeuren voor kosten koper. Dan moet de keuring van de verkoper natuurlijk wel recent zijn gedaan, niet al een jaar daarvoor
_Tarzan schreef:xkusjeirene schreef:succes! Zou leuk zijn!Bentuh schreef:ooo wat leuk als dit hem wordt voor je
Thnx, ik ben echt zo beniewd of we kunnen gaan kijken, nog even (ongeduldig) wachten tot m'n vriend vanavond gebeld heeft![]()
Hij moet bellen want paard staat in Duitsland en laat mijn Duits niet zo geweldig zijn
anjali schreef:xSCWx schreef:Jammer Tarzan! Het is momenteel niet bij te houden, je moet dezelfde dag nog in de auto zitten om te bezichtigen.
Ik ben nog steeds zuur van mijn paardje. Ik ben verder aan het kijken maar ik vergelijk ze allemaal met haarik zat te denken om dan maar het risico te nemen, maar als ze dan wordt afgekeurd ben ik bijna €2000 kwijt (aanbetaling + keuring). Ik vind dat erg veel geld om op te gokken
Maar,als ze zou worden afgekeurd krijg je de aanbetaling toch wel terug neem ik aan? Je spreekt toch af te kopen onder voorbehoud van goedkeuring,liever gezegd,positief koopadvies?Dat je de keuring zelf moet betalen vind ik vrij normaal.Ook als hij dan afgekeurd zou worden voor jouw doeleinden.
stalcollie schreef:Ze willen binnen 2 weken de aanbetaling hebben. Ze moet daar nog 5 maanden staan ivm veulen. Dus dat is me nog een te lange tijd om die gok te nemen, wie weet verstapt ze zich en heeft ze volgende week een chip. Als het zo moet zijn dan staat ze over 4 maanden nog wel te koop. Laten we het hopen (en misschien heb ik tegen die tijd wel een ander paard). Of ben ik helemaal klaar met zoeken naar een eigen paardScw het is toch eerst keuren dan aanbetalen in jou situatie
ruitje schreef:Rare constructies allemaal, ik hou daar niet van
Dilan93 schreef:Ben ik de enige die het apart vindt dat de aanbetaling als verloren beschouwd mag worden?
ruitje schreef:Ik vind dat ook niet meer dan redelijk.Dilan93 schreef:Ben ik de enige die het apart vindt dat de aanbetaling als verloren beschouwd mag worden?
Ik heb ook wel eens gewerkt met aanbetalen, bijv. Als iemand wil dat ik alle kijkers afzeg voor 2 weken ofzo. Dat ging dan om stallingsgeld van die 2 weken bijv. Dat zou iemand dan ook kwijt zijn i.m.o. want ik heb dan kosten omdat ik een paard langer aanhoud.
Ik vind 2000 euro een ander soort aanbetaling, eerder of dat je al voor een deel eigenaar bent.
Ineke2 schreef:Ik zou dan eerder een aanbetaling van zeg 250 euro tot 500 euro normaal vinden om te voorkomen dat je na 5 maanden zegt “ nou doe toch maar niet”
Dan heb je als verkoper in elk geval nog een maand de tijd om een andere koper te vinden zonder “ stallingskosten”.
Dilan93 schreef:Ben ik de enige die het apart vindt dat de aanbetaling als verloren beschouwd mag worden?
anjali schreef:Ineke2 schreef:Ik zou dan eerder een aanbetaling van zeg 250 euro tot 500 euro normaal vinden om te voorkomen dat je na 5 maanden zegt “ nou doe toch maar niet”
Dan heb je als verkoper in elk geval nog een maand de tijd om een andere koper te vinden zonder “ stallingskosten”.
Zou jij dan aanbetalen voordat hij\zij gekeurd is?
anjali schreef:@Ineke2, maar zoals enkele anderen ook al zeggen,het paard kan nu wel goedgekeurd worden,maar er is geen enkele zekerheid dat ze over 5 maanden nog steeds gezond is.Er is zelfs geen zekerheid dat ze dan nog leeft!Er kan zo veel gebeuren in die tijd.Een keuring is altijd een momentopname. Volgens mij accepteert een verzekering een 5 maanden oude keuring niet eens.
ruitje schreef:Dilan93 schreef:Ben ik de enige die het apart vindt dat de aanbetaling als verloren beschouwd mag worden?
Ik heb ook wel eens gewerkt met aanbetalen, bijv. Als iemand wil dat ik alle kijkers afzeg voor 2 weken ofzo. Dat ging dan om stallingsgeld van die 2 weken bijv. Dat zou iemand dan ook kwijt zijn i.m.o. want ik heb dan kosten omdat ik een paard langer aanhoud.
Ik vind 2000 euro een ander soort aanbetaling, eerder of dat je al voor een deel eigenaar bent.