Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:40

Babootje schreef:
Nee hoor ik denk dat ze de Woeste Hoeve bedoelt :D
https://www.woeste-hoeve.com/

Oh wat grappig haha... ja dan klopt het wel! Solly :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:42

AlwaysH schreef:
Ik vind dat er heel weinig ruinen te koop staan (die zeker 1.65+ zijn) vergeleken met (fok)merries. Erg jammer. Nu heeft het geen haast, maar 17 om 49 is wel een groot verschil! :
Waar kijken jullie voor en op welk platform? Ik houd nu sporthorses, marktplaats en facebook in de gaten en als ik een bepaalde stal vind kuis ik ook de naam even uit...

Nee hoor, dat is helemaal zo bizar.
Er zijn altijd meer merries dan ruinen te koop. Zelfs als je de hengsten erbij telt, zijn er meestal meer merries te koop.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:58

famkeY schreef:
SandravdB schreef:
Weet niet of onbeleerd probleem is anders heeft de woeste hoeve soms wel in die prijsklasse er te koop

De noeste hoeve witmarsum denk ik? Woeste hoeve is wat anders volgens mij :D

:') denk dat dat alleen noorderlingen weten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:11

ikke schreef:
AlwaysH schreef:
Ik vind dat er heel weinig ruinen te koop staan (die zeker 1.65+ zijn) vergeleken met (fok)merries. Erg jammer. Nu heeft het geen haast, maar 17 om 49 is wel een groot verschil! :
Waar kijken jullie voor en op welk platform? Ik houd nu sporthorses, marktplaats en facebook in de gaten en als ik een bepaalde stal vind kuis ik ook de naam even uit...

Nee hoor, dat is helemaal zo bizar.
Er zijn altijd meer merries dan ruinen te koop. Zelfs als je de hengsten erbij telt, zijn er meestal meer merries te koop.

Erg jammer, haha. Maar gelukkig heeft het absoluut geen haast.

Lavitabella

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:05

Hoe gaat de zoektocht bij iedereen ?

Hier helaas niks meer gezien :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:27

Nouja, qua paard kijken wij nu nog niet echt, maar op gebied van stalling wel contact gehad en meerdere stallingen gevonden die aan ons lijstje voldoen en dus wellicht in de toekomst ons plekje worden.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:34

Mag ik mij hier ook melden? Ik ga heel rustig rondkijken voor een paard erbij, in eerste instantie puur als vriendje voor mijn paard. Heb niet teveel budget en ivm project huis ook niet veel tijd voorlopig dus zoek een jong paard. Liefst 1 of 2 jaar maar sta ook open voor een stoer veulen. Of paard dat iets ouder is maar beetje een slungel is/tijd nodig heeft, dit omdat mijn paard ivm gezondheid op een all-you-can-eat diet staat en ik zijn vriendje in de basis hetzelfde wil voeren (gras en onbeperkt ruwvoer en bietenpulp). Moet een ruin of hengst zijn.

Dus jong, groot, mag slungelig zijn maar in de basis gezond/mag gekeurd worden, voor ongeveer 3000. Hoop rondom november te slagen. Edit: allround/dressuur, geen koudbloed ivm voerbeleid.

Komt met mijn 8 jarige ruin te staan en op termijn mogelijk meer vriendjes, aan huis, inloopstal met onbeperkt ruwvoer en weidegang.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:44

Eigenlijk best goed. Heb wel het roer omgegooid. Waar ik eerst zocht naar een beleerde merrie/ruin in de leeftijd van 4-8 ga ik nu voor een onbeleerde merrie van 2-3 jaar. Eentje met goed papier zodat het later ook leuk is om een veulentje eruit te fokken.

Merk dat het veel relaxter is, deze leeftijdscategorie. Er is wat minder vraag naar heb ik het idee.

Ga morgen bij eentje kijken en heb er nog twee op het oog die ik van het weekend ga zien.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:53

Liiesjjj schreef:
Merk dat het veel relaxter is, deze leeftijdscategorie. Er is wat minder vraag naar heb ik het idee.

Klopt hoor, een 'kant-en-klaar' paard is toch wel het meest gezocht.
En bomproof natuurlijk _O-
Laatst bijgewerkt door Sosha op 29-09-20 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:20

Sosha schreef:
Liiesjjj schreef:

Klopt hoor, een 'kan-en-klaar' paard is toch wel het meest gezocht.
En bomproof natuurlijk _O-

Nou inderdaad. Paard mag niks eng vinden of in twijfel trekken en mag vooral geen karakter hebben :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:26

Ik heb echt zo'n geweldig mooi paard gezien <3 Ik moet echt ophouden met rondkijken :')
Stokmaat precies goed, KWPN, onder de 10 jaar, aparte aftekeningen, past in het budget (onder de €7000,-) en hij komt alleen wel uit het buitenland (Polen). Iemand daar ervaring mee? En dan vooral met de transportkosten etc? Hij is beleerd voor de wagen en onder de man, iets wat ook perfect voor ons zou zijn.

Even snel in elkaar gezet, maar hij past ook zo leuk bij mijn NMPRS/AMHA hengstje _O-
Afbeelding
Afbeelding

Hij zal het niet worden voor dit jaar, want we zoeken echt wat voor 2021, dus stiekem baal ik wel een beetje dat hij nu aangeboden wordt, maar ik wou hem toch even showen. Dit is wel precies het type wat ik zoek :+ en zul je zien dat ik in 2021 met een schimmel E pony merrie thuiskom ofzo... _O-

@MISTRAL94 Ik weet precies wat je bedoeld hahaha!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:46

Wauw Djoena, ook precies wat wij zoeken dus dat snap ik!! Via waar heb je hem gevonden?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:50

Hij staat op Facebook, ik zal je de link wel even sturen :j Zal leuk zijn als hij bij een bokker terecht zou komen :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:55

Dat is altijd zo balen he als ze te vroeg komen :roll:

Transportkosten weet ik zo niet.. maar zou je na kunnen vragen bij de bedrijven die het doen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:14

Dat is echt een hele knappe zeg!

Transportkosten liggen volgens mij rond de 85 cent per kilometer en dan rekenen ze vaak ook een starttarief voor laden en lossen. Hoe dat verder geregeld is met het type vervoer (privé, trailer of vrachtwagen) dat durf ik niet te zeggen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:18

Lavitabella schreef:

Transportkosten weet ik zo niet.. maar zou je na kunnen vragen bij de bedrijven die het doen.

:+ :') Eigenlijk moet je dan gewoon van die media en advertenties afblijven... :Y)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:28

AlwaysH schreef:
Lavitabella schreef:

:+ :') Eigenlijk moet je dan gewoon van die media en advertenties afblijven... :Y)

Haha ja inderdaad ! Gelukkig heb ik me toen goed in kunnen houden :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:24

Thanks allemaal :D ja hij is wel zo leuk dat het een beetje als een dompertje voelt _O- Maar aan de andere kant ben ik wel blij met het aanbod van tegenwoordig :j Hopelijk zet dat nog een jaar door.

Met Liiesjjj's berekening kom ik dan uit op €750,- extra aan transportkosten (excl in/uitladen) :=
Dan zou ik hem liever zelf gaan halen denk ik :j

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:30

Vandaag paardje laten keuren, helaas klinisch afgekeurd.
Kan komen omdat hij bij het laden was uitgegleden, nog weinig trailer ervaring.
Of het hierdoor komt weten we niet maar op het harde helaas nu echt niet goed.... zo ontzettend jammer. Hij was echt perfect

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:51

Esther_r20 schreef:
Vandaag paardje laten keuren, helaas klinisch afgekeurd.
Kan komen omdat hij bij het laden was uitgegleden, nog weinig trailer ervaring.
Of het hierdoor komt weten we niet maar op het harde helaas nu echt niet goed.... zo ontzettend jammer. Hij was echt perfect

Wat balen :(:) gaan jullie herkeuren ivm het uitglijden?

en potverdikkie, ik zie net weer zo'n knapperd op Facebook hahahaha _O-
Ver onder ons budget (maar €2750,- :7 ), maar niet beleerd nog. 4 jaar en lijkt veel op de vorige die ik hierboven gepost had. In Nederland ook _O-

Ik kap ermee.... := Ik stap uit die Facebook groep en ik kom in 2021 wel weer terug... := _O-

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:55

Esther_r20: Dat is super jammer. Heeft hij er toch veel last van gehad. Geef je hem nog een kans ?

Djoena: Lijkt me verstandig om eruit te gaan ja :=

Ik heb een hele leuke advertentie gezien.. Ik denk dat die snel word verkocht. Helaas kan er alleen gemaild worden zoals aangegeven, wat ik meteen heb gedaan. Er stond wel een telefoonnummer bij dus misschien dat ik morgen toch maar bel ookal staat het zo niet als voorkeur..

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:42

Bij ons gaat het ineens onverwacht goed. We hebben een bericht in een fb groep gegooid. Aan de hand daarvan wat reacties gehad. Bij de eerste zijn we vandaag geweest een hele leuke 3 jarige merrie. Donderdag hebben we er nog eentje gepland. Tot zover het rustige zoeken :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 05:21

Never nooit niet dat ik een paard uit Polen zou halen.
Of Spanje

Ik snap adverteerders uit buitenland ook niet wat ze op MP doen en de FB groep

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:39

Lavitabella schreef:
Esther_r20: Dat is super jammer. Heeft hij er toch veel last van gehad. Geef je hem nog een kans ?

Djoena: Lijkt me verstandig om eruit te gaan ja :=

Ik heb een hele leuke advertentie gezien.. Ik denk dat die snel word verkocht. Helaas kan er alleen gemaild worden zoals aangegeven, wat ik meteen heb gedaan. Er stond wel een telefoonnummer bij dus misschien dat ik morgen toch maar bel ookal staat het zo niet als voorkeur..

Spannend! :):) Ik zou zelf inderdaad ook bellen, de beller is altijd sneller.

tita schreef:
Never nooit niet dat ik een paard uit Polen zou halen.
Of Spanje

Ik snap adverteerders uit buitenland ook niet wat ze op MP doen en de FB groep

Spanje ben ik zelf ook niet zo van. Behalve als je een Spaans sprekende paardenkenner/dierenarts mee kan nemen. Over Polen heb ik nog niet veel gekke verhalen gehoord. Heb jij er ervaring mee? Een vriendin van mij heeft wel een aantal pony's naar Polen verkocht en die doen het daar erg leuk in de sport en op de keuringen.

Marritx schreef:
Bij ons gaat het ineens onverwacht goed. We hebben een bericht in een fb groep gegooid. Aan de hand daarvan wat reacties gehad. Bij de eerste zijn we vandaag geweest een hele leuke 3 jarige merrie. Donderdag hebben we er nog eentje gepland. Tot zover het rustige zoeken :D

Super spannend en wat fijn dat jullie reacties hebben gehad die jullie aanspreken :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:31

Djoena schreef:
Wat balen :(:) gaan jullie herkeuren ivm het uitglijden?

en potverdikkie, ik zie net weer zo'n knapperd op Facebook hahahaha _O-
Ver onder ons budget (maar €2750,- :7 ), maar niet beleerd nog. 4 jaar en lijkt veel op de vorige die ik hierboven gepost had. In Nederland ook _O-

Ik kap ermee.... := Ik stap uit die Facebook groep en ik kom in 2021 wel weer terug... := _O-

Ja heel vervelend!! Beetje naar mij lopen doorsturen. :') _O-