Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:05

Jeetje Babootje, wat een horken! -:(- Gelukkig dat je alles op papier hebt inderdaad. Ik zou wel een vliegje op de muur willen zijn als de brief van de advocaat op de mat valt }>

Goedzo Granoek +:)+ Stok achter de deur zal zeker helpen. Als je eenmaal het ritme weer terug hebt gaat het vaak een stuk beter. En we gaan ook weer richting het voorjaar, de dagen worden alweer langer...en hopelijk ook wat warmer en droger :brr:
De blub is hier ook wel een dingetje momenteel. Onze oude dames staan dag en nacht buiten maar het is nu zó ontzettend nat geworden dat de helft nu blubber is :(

Fijn dat het nu wel weer goed gaat CL +:)+

Flinke tante Feyre :D Fijn dat het nieuwe zadel bevalt al is het even wennen.

Joya op het strand, lijkt me ook gaaf om eens met Rudi te doen...maar eerst maar eens hier het erf af zien te komen :') Telkens plan ik het en vervolgens komt er weer iets tussen. Maar OOIT zal het lukken :')

Ik heb deze week niet veel gedaan. Deels vanwege het weer en deels omdat Rudi nogal last had van de jaarlijkse enting. Hij is in de borst geënt en daar heeft hij een flink oedeem op gekregen. Hij had gewoon een tweede tiet :oo Dus deze week maar een weekje vrijaf en een beetje gewandeld tegen de zwelling.
Vandaag was het weer over want meneer was weer helemaal zichzelf. We hebben ze maar even in de bak los gelaten zodat ze de overtollige energie kwijt konden en dat bleek nodig. Bokken, rennen, steigeren, alle vaardigheden kwamen voorbij :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 20:22

Oeh Duke heeft ook altijd een bult na enten! Inderdaad net een tiet maar hier doen ze het ook in de borst. Terwijl Dexter er nooit last van heeft.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:50

Ja dan is er geen andere keuze dan enkele weken stal. Beter voor je nachtrust Granoek en mogelijk ook wel voor je paarden want die voelen het volgens mij toch ook wel aankomen als er iets niet oke is.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:53

Soms is het roeien met de riemen die je hebt,Granoek! Beter op stal dan in het water.
Hier ook heel erg nat en hoge waterstand. Hopelijk binnenkort even een tijdje droog zodat het water weer kan zakken
Klinkt spannend zo een trainingsstage!

Joya heeft ook altijd een extra tiet na de enting . Zeker als het de combi influenza-tetanus is.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:10

Rudi met zijn paardetende longeerlijn :))

Wat een soap met je instructrice CL, die moet op volwassenheid/zakelijkheidscursus. Heel naar dat het zo loopt. Maar fijn dat het niet voor niks is geweest en Marie bij de nieuwe ruiter het zo fijn doet, ziet er goed uit! +:)+

Wat een mooie foto van Duke is dat in de sneeuw! Balen van de nattigheid en het op stal moeten...maar idd, klinkt wel beter dan het erop gokken :(:)

Lijkt me een fijn systeem die Bucas, hoor ook graag of het echt zo werkt :j Dan zou het voor ons ook nog wel wat zijn.

Ohhh die vos <3 Brutaal ding!

Jemig Babootje, dat is ook hard geëscaleerd zeg. Wat een stress en debiel volk :x Gelukkig hefft je dochter niks overgehouden aan haar valpartij en staan jullie nu op een geschikt plekje. Aangeven die hap op de oude stal, asociaal volk ~~}>

Knappe combi zijn jullie zo Berdien, hopelijk went het nieuwe zadel snel!

Weer mooie orenplaatjes vanb Joya :)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:18

Hier is het rustig, vorige week woensdag goed gelest met een hele frisse alerte Pinda (ik had werkelijk waar elke pas mijn handen vol om haar te managen :P ), vrijdag zelf wat gereden in de bak en zaterdag op stapbuitenritje geweest. Dat was iets té leuk, blije pretkop de hele weg en op een gegeven moment deed ze zelfs een blije PIEP *stuiter* := Maar ja alles is knalhard bevroren dus echt energie kwijt kan ze nu niet natuurlijk.

Eigenlijk zouden we vandaag weer lessen maar de bak is bevroren en lijkt ook de komende dagen niet te gaan ontdooien. Hopen dat er geen sneeuw komt, dan kunnen ze iig wel gewoon nog naar buiten overdag. Maar verder heeft Pinda even vrij, morgen hoefsmid en volgende week de osteo en verder zien we wel of/wat we kunnen de komende tijd. Het is duidelijk februari :+ Ik wil flashforward naar de lente :7

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:57

Nog een leuke manenfoto van Joya :+ Fijn dat het goed ging in het dorp, Diallo kon ook een beetje flippen op open vlaktes. Die was het ene moment echt zo braaf aan zee maar andere keren z'n kop in de grond steken en beginnen rennen...

Dat is minder nieuws Granoek -O- Ik duim mee dat die twee weken op stal je weide een beetje gaat redden. Hier lopen ze nu ook wel in de modder, maar er is geen overstromingsgevaar. Die stage klinkt leuk! Ben idd heel blij met de nieuwe ruiter :o Nu is het ook niet zomaar iemand hoor, ze heeft wel een bekende naam in de paardenwereld en begint nu ook met Prix St. Georges te rijden.

Dat is pech Noisy. Fijn dat hij eventjes te keer kon gaan in de bak en het nu weer wat beter gaat _/-\o_

Wat een pech met de bak Vientje. Soms kan het even niet anders dan gewoon vrij geven dan, kan ook helemaal geen kwaad. Ik stem voor een flashfoward :+

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:53

Hier vandaag weer een hele flinke Marie. Ze waren aan het nieuwe afdak aan het werken voor de schuur, vlak naast de piste. Dus een traktor, slijpzaag, ladders, timmermannen etc zorgde voor de nodige spanning. Maar op 1 paniekmomentje na is ze echt heel flink geweest! Ben haar nu ook aan het bijvoederen want ik vind haar te mager.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:11

CalipsoLover schreef:
Hier vandaag weer een hele flinke Marie. Ze waren aan het nieuwe afdak aan het werken voor de schuur, vlak naast de piste. Dus een traktor, slijpzaag, ladders, timmermannen etc zorgde voor de nodige spanning. Maar op 1 paniekmomentje na is ze echt heel flink geweest! Ben haar nu ook aan het bijvoederen want ik vind haar te mager.


Goed dat je dat doet. Ook die kleintjes groeien :D :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:37

Goed bezig met Marie! *\o/*

Jeej, vanaf vandaag weer regen en dooi! :D :') Vanavond Pinda even laten Shetpesten en hopelijk morgenavond weer even aan het werk. Gisteren bij de hoefsmid was ze ultiem hyper, ze moet duidelijk even een eitje kwijt :=

Helaas net te horen gekregen dat haar paddockponymaatje verkocht is en morgen al weggaat -O- Gisteren ging die op de trailer weg om op ander terrein geprobeerd te worden qua rijden, toen heeft Pinda schijnbaar al zowat de hele paddock afgebroken dus dat wordt nog wat. Nog maar even verzinnen hoe we dit gaan doen want dadelijk staat ze alleen en dat is al helemaal sneu...

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:40

Geen ander maatje op stal te vinden?

Zondag was alles hier zo mooi droog... Nu staat het letterlijk blank.
Van het weekend flinke vorst dus dan is het weer ellende.

Paarden hier maar kort buiten gisteren en vandaag. Niks aan om zeiknat te regenen.

Hopelijk vanaf 1630 droog. Wil even met hem wandelen en daarna nog 2x lesgeven...

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:43

Er staat er nog een alleen die naar ik verwacht naar de stal van paddockponymaatje gaat verhuizen dus wellicht kan ze met haar samen. Pinda en zij hebben twee jaar terug de winter samen in de paddock gestaan, ze vinden elkaar niet geweldig leuk ofzo maar is beter dan niks :) Die merrie is nogal een chagrijn en vindt een blij Pinda-ei irritant :+ Maar ze laten mekaar doorgaans wel heel.

Hier ook hoor, wat een prutboel. Niks aan, hopen dat de dikke vorst van komend weekend mee gaat vallen! Duimen dat het vanavond droog is idd :j

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:03

Dat is inderdaad echt heel sneu. -O- Arme Pinda. Hopelijk klikt het nu wat beter met het andere maatje dan enkele jaren terug. Ik vind dat koppelen toch ook altijd spannend.

Hier is het ook echt aan het gieten trouwens...

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:00

Ja best wel sneu, Pinda heeft geen geluk met maatjes. Is al de derde BFF die verkocht wordt :(:)

Dames samen van de week, ponymaatje is 6 koppen kleiner maar wel de baas :))
Afbeelding

Koppelen vind ik idd ook nooit zo prettig, wordt weer even spannend. Maar beter dan alleen staan :o

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:06

Ah dat is balen dat Pinda dan alleen staat. Hopelijk kan dat ander paard erbij. Geen echte vriendin maar ook geen vijand.

Het weer is echt Super wisselvallig.
Nu is het gewoon warm buiten in vergelijking met gisteren.
Ben wel erg blij met de binnenbak!
Hier is het trouwens in de loop van de middag pas gaan regenen.
Weekend en begin volgende week voorspellen ze weer sneeuw ❄ en ijzel.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:48

Wauw, wat een gave foto Vientje!

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:56

Ach wat jammer Vientje! Hopelijk gaat het koppelen goed, is toch altijd weer even spannend.

Wij hebben ook de groepen omgegooid. Feyre staat nu bij een bekende ruin waar ze al mee stond en een nieuwe jonge ruin. En Sil staat samen met de andere merrie bij een bekende merrie waar ze in de zomer ook mee heeft gestaan. Sil vond alles best, maar Feyre... :') :') :')

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:19

Feyre geeft even aan dat ze een dame is! :D

s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:15

Inmiddels helemaal gesetteld op nieuwe plek babootje?

CL wat fijn dat het nu zo goed gaat met Marie! Heb je er zelf ook alweer op gezeten of wacht je daar nog even mee?

Interessant om hier te lezen hoe paarden soms het strand ervaren, dat wist ik helemaal niet. Joya went er vast snel aan fransje, jullie doen zoveel samen :)

Leuk Anoek die trainingsstage! Ja het weer is echt ruk, het is bij ons ook een grote modderbende. Ik duim heel hard dat het even droog blijft voordat het gaat vriezen zodat het iets gelijkmatiger opvriest. Zijn die van jou nog te handelen als ze op stal staan? Koda is echt ongelooflijk lief en meestal behoorlijk braaf maar hij staat 24/7 buiten en als hij op stal moet verandert zijn hele karakter :')

Vientje wat zonde dat pinda's maatje weggaat :(

Hahaha Feyre! Waarom zijn de groepen gewisseld?

Hier lag gistermiddag de server van het werk eruit dus moest ik wel smiddags naar Koda en savonds werken. Was heerlijk weer en heb lekker gereden :D Weer een mijlpaal: gereden terwijl er gevoerd werd en zijn concentratie weer snel terug kunnen krijgen *\o/* Overigens is dat voeren m.i. ook weinig bijzonders want ze krijgen onbeperkt hooi maar blijkbaar is nieuw hooi veel lekkerder. Maargoed afgelopen zomer kon ik het rijden wel vergeten wanneer er gevoerd werd en nu was het na twee rondjes weer oké dus prima stapjes vooruit :)

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:18

Mooie vooruitgang dus met Koda!

De groepen zijn gewisseld omdat er twee paarden zijn vertrokken (allebei op training op een andere locatie) en we dus nu met een situatie zaten dat in de ene paddock 4 paarden stonden en in de andere 2. Nog geen ramp, ware het niet dat de twee een volwassen merrie en een (speelse) jonge ruin waren, die gewoon echt niks met elkaar hebben. Dus nu hebben we de drie volwassen merries bij elkaar gezet en de jonge ruin bij Feyre en een andere ruin die daar al stond. Kunnen die mooi donderjagen met elkaar en kunnen de gezapige dames lekker de hele dag keuvelen en eten :') Feyre en Sil staan 's nachts nog gewoon naast elkaar op stal, dus zijn elkaar niet 'kwijt'. En van het zomer komt alles weer bij elkaar op de wei :)

Ik zie wel een beetje op tegen volgende week := Nou heeft Feyre sowieso groei-pauze maar wat een gedoe, zoveel sneu en die kou :brr:

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:24

Oeh Feyre heeft ontdekt dat ze een merrie is :)) }:) :D

Goed bezig s1993, fijn dat het concentreren zo veel beter gaat! :)

Pinda's maatje blijft nog een paar daagjes langer, maar inmiddels is wel afgestemd dat als ze weg is Pinda's paddockvriend van vorige winter bij haar in komt te staan. Die twee kunnen het goed vinden en hij wordt wat geterroriseerd nu door de merrie waar hij bij staat, dus gaan de twee oudere mopperkonten dan maar samen en Pinda met hem (zo was het vorige winter ook, ging met allemaal prima). Hij is ook nog steeds erg speels dus kunnen die blije eieren mekaar weer bezig gaan houden ipv de oudere merries vervelen :Y) Dus mooie oplossing gevonden voor dadelijk! :)

Gisteren heerlijk gewerkt met Pinda, ze was zo zoet <3 Vanavond hopelijk les als het weer het toelaat, en morgen trailerlaadtraining als er nog geen sneeuw ligt. En daarna gaan we in winterslaap :brr: Getverdemme wat zie ik op tegen die sneeuw en ijs...voor mezelf boeit het me niet maar de dames staan noodgedwongen allebei nog op voorijzers dus dat wordt vrees ik een paar dagen stalarrest :(:) Niet tof!!

Morgen als ze naar binnen gaan vóór de sneeuw maar gauw de paddocks glad harken, dan vriezen ze hopelijk wat vlak op. Scheelt weer.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:01

s1993 schreef:
Inmiddels helemaal gesetteld op nieuwe plek babootje?


Ja gelukkig wel. Echt fijn. Afgezien nog van het voerbeleid. De paarden staan er zoveel rustiger. Zo stonden bv de oude stal de paardenboxen om de binnenrijbaan heen. De paarden hadden zo eigenlijk best veel "verkeer" langs stal. Nu staan ze op een rustige plek en je merkt echt dat dat goed is voor ze.
Dus alles is gelukkig ten goede gekeerd.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:07

Wat zijn jullie plannen de komende dagen met de paarden?

Ik heb de regendeken van zolder gehaald, die leg ik de komende dagen over de 200gr heen voor net wat meer warmte.
Morgen ga ik nog even rijden en hoop dat ik ma/wo/do gewoon naar de club kan om te rijden. Anders moet ik haar vrij geven. Ben vooral bang voor maandag, als er nog N/O wind voorspeld wordt.

De wei is bijna helemaal droog op het stuk bij haar hooibak na, daar is het nog modderig. Ze gaan gewoon naar buiten als het goed is. Dat is wel fijn.

Ben net wat meer door aan het trainen en heb een ander bitje wat ik de komende dagen wil testen, balen van de sneeuw en dikke vorst...

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:22

Bizar hoe verschillend het weer is.
Waar wij net een weekje klaar zijn met onze sneeuw en vorst, komt het nu bij jullie.
Ik heb gisteren de deken eraf gehaald omdat het nu steeds 12 graden is en bij jullie wordt het -12 8)7

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:29

Sterker nog, het was hier in Brabant gisteren en vandaag heerlijk weer! Zon en ook rond de 12 graden! Water liep er af na mijn les gisteren.