Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:14

Hier was alle sneeuw vanmorgen gelukkig weer weg :D Bij jullie ook?
De wei is wel zeiknat nu natuurlijk. Voor morgen voorspellen ze ook weer regen..

Oh wauw, leuke aankoop Miesjex! Kan je iig goed oefenen met erop gaan!

Top dat ze zo braaf is Maartje!
Met Baby start ik sinds augustus B dressuur, mogen volgende week naar de regio. & sinds deze maand ook lage BB parcoursjes.
Krisje is wel op vreemd terrein geweest maar nog geen wedstrijden. Wou eerder ook wat jonge paarden competities gaan rijden maar daar is ze gewoonweg nog niet klaar voor. Misschien later dit jaar en anders volgend jaar.

Oh jeetje Mirjam.. kan me voorstellen dat je dan wel ff behoorlijk schrikt! Gelukkig is het weer over.
Hopelijk blijft Kyara vooruitgang boeken! Hoe is het met Sterre haar oog?

Vanmorgen Baby weer gereden, die was nog goed fris en wou vooral hard :+.
Nog wat foto's van de crosstraining gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:18

Baby is geen baby meee. :))

Afbeelding
Oogje gaat goed!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:23

Hahah fie laatste foto’s nog van die zwaaibenen. Dr eerste hindernissen springt ze wel echt netjes!

Wanneer heb je je paard dan beleerd dat je sinds augustus al start?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:26

Mirjam: wat is er precies met je paard dan?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:30

Kyara? Die staat al 3 weken met koliek.
Sterre? Die had oogkas gebroken.
Ja gaat lekker hier :+

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:53

Wauw dat ziet er al goed uit Mirjam!!

Maartje; Ja dan overspringt ze zichzelf nog wat :P. Ze kan super springen maar eerst rust er in en dan mag ze stoer gaan doen.
Ze is in februari rustig aan zadelmak gemaakt en ik heb haar eind april gekocht.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:56

Ja denk niet dat je er straks nog wat van ziet. :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:12

Melissa, wat fijn dat de proefjes goed gingen. Mooie ervaring voor haar.

Pattypaard, wat leuk bb springen! En regio en crossen. Je hebt het maar druk! Even vakantie voor krisje kan geen kwaad inderdaad. Lekker bezig zo! En gave foto’s van je les :)

Miesje, zo’n weekend weg is ook mijn doel! Al heb ik ook nog mijn 18 jarige dan mee dus dan kan ik wisselen. Is zo heerlijk een weekend in de bossen rijden! En fijn dat hij het weer zo lekker op pakt allemaal :)

Sanne, je les klonk lekker! Fijn dat ze zo vooruit gaat. Dan komt dat opstappen zonder stress vast ook helemaal goed.

Maartje, Wauwie lekker alleen op stap. Heerlijk!!

Mirjam, oh bah snap dat je dan schrikt. Hopelijk nu de stijgende lijn te pakken in herstel. Sterre haar oog ziet er heeel goed uit!

Nou hier lekker zijn gangetje. Eerste grondwerk les was een feit en hij deed het super goed. Maandag nog een keer en dan even lekker voortborduren met huiswerk. Rijden doet hij ook heel braaf. Ik kan nu echt sturen :D
Denk dat ik hem komende week wel in galop wil gaan proberen te krijgen. Ben benieuwd!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:14

Paljaslaura, Ja heerlijk hoor zo'n weekendje weg! Mijn oudere merrie gaat ook mee die is dan inmiddels alweer 16 jaar. Ook wel fijn voor kane om zijn vriendinnetje mee te hebben!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:40

Maartje1990 schreef:
Zijn er eigenlijk mensen hier die dit jaar al wedstrijden willen gaan starten?

ik heb 3x in de BB dressuur gestart en ga dat de komende tijd af en toe vaker doen.
Als het een beetje wil dan denk ik dat ik van het voorjaar de startpas ga aanvragen

Mirjam idd eerst duimen dat Kya er weer bovenop komt!

Patty hier gelukkig ook alle sneeuw weg en zelfs de bovenlaag van de bak was alweer zacht maar idd wel een groot zwembad.. En de wei is ook erg nat
Maar alles beter dan sneeuw :P

Wat een ontzettend leuke hindernissen hebben ze Patty! En zo te zien ruimte zat op de sprong! Leuk!

Mirjam oog ziet er idd mooi rustig uit zo!

Laura wat leuk dat hij het zo goed oppakt! Geen bokkesprongen meer gehad? :P

Weekendje weg met paard heb ik nog nooit gedaan. Doen altijd wel in het voorjaar mee met een enjoy the ride. Super leuk! Alleen vind ik dat komend jaar voor Ken nog wel wat teveel dus dan mag Kwie er aan geloven :)

Kwie vandaag weer gereden, dat was zoals ik ook wel verwacht had gewoon opstappen en wegrijden. Ze liep fijn :D
Morgen mag Ken weer na een weekje vrij, verwacht daar ook eigenlijk niet zo heel veel van, maar als ik twijfel dan eerst even een rondje longe.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:58

Oja ik wil dit jaar wel gaan starten ja haha. Hopelijk van t voorjaar lekker oefenspringen en dan doortrainen naar B

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:23

mirjamalvaro schreef:
Kyara? Die staat al 3 weken met koliek.
Sterre? Die had oogkas gebroken.
Ja gaat lekker hier :+

Jeetje wat een goed begin van t nieuwe jaar zeg.... :(:) beidde dus wel herstellende nu?

Paljaslaura: ik ben samen met Mn vrouw (en onze 13 jarige draver) een 5 tal keren samen naar buiten geweest. Maar mijn vrouw heeft een hernia en dr draver zit niet fijn en ze krijgt echt heel verl pijn. Ik vertrouwde het voldoende dat we alleen op stap konden, heb ook hiervoor al heel verl alleen met haar gewandeld en gefiets samen dus ze is buiten lopen wel gewend. En ze doet t super!! (Is ook al bijna 7, scheelt vast ook)

Heb je zelf dan een springgefokt paard?

Melissa: tevreden over resultaten tot nu toe? Hoop dat misschien eens in de zomer te kunnen doen. Al is t maar om dr te laten wenne aan vreemd terrein.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:37

Maartje ja zeker heel tevreden. Ze vind het allemaal nog wel spannend en het is ook echt nog niet B klaar maar zo in de BB loopt ze al best wat leuke stukjes. Laat altijd nog even iemand een rondje door de baan meelopen, daar vertrouwd ze enorm op. En je krijgt vaak net even wat meer tijd etc. Dat vind ik wel heel fijn aan de BB wedstrijdjes. Op die manier kan ze mooi af en toe mee dingen zien en leren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:33

Ik loop weer dramatisch achter hier, mijn excuses hoor. Even bijlezen..

Francieeen wat ben ik blij dat je Friesje het zo makkelijk allemaal oppakt en dat je daar nu lekker mee aan het werk kunt.

Melissa ja vooral die kilometers maken is heel belangrijk voor ons nu denk ik. Het is alleen nog lastig dat ik het trailerladen nog niet zo goed durf zonder mijn instructeur erbij. Thuis lukt het nu wel, maar als ik ergens anders sta en ik krijg haar er niet in dan ben ik mooi de pineut. Ik ben vaak alleen ermee verder namelijk.

SBravour ik begrijp je tijdgebrek om te reageren heel goed, kamp hier met hetzelfde probleem. Ziet eruit als een heel comfortabel zadel! Mooi kleur dekje ook <3

mirjam ik lees je topic over kyara mee. Wat een achtbaan steeds tussen hoop en vrees. Ik hoop echt dat het nu de goede kant op blijft gaan. Je vertrouwen krijgt ook een enorme deuk he, ik heb dat ook met onze pony die in 4 weken tijd 3 keer kantje boort stond met koliek. Je durft bijna niet te kijken in de stal of alles wel oke is de tijd daarna. Moet echt weer groeien.

xSannee kijk eens aan en dan gaat het toch gewoon prima! Ondanks springende mederuiters.

Oh k_m wat ellendig dat er niks lijkt te helpen. Jij bent absoluut geen slecht baasje, je doet er alles voor :(:) Ik wens je heel veel wijsheid. Neem je tijd in ieder geval wat je ook gaat doen.

nouklime waarschijnlijk heb je inmiddels alweer gereden, dus ik lees even verder naar een volgende update. Jazeker was ik bloednerveus trouwens :+

melissa heel fijn dat Ken niet bang is voor modder. Ik heb ze gehad die niet door een plasje water wilden lopen, vreselijk irritant. Veronia stampt er gelukkig ook zo doorheen.

Francieen oeh spannend, grote plannen!

k_m och jeetje wat moet dat nu zijn.. Misschien heel stom idee maar zou ze last kunnen hebben bij haar atlas, dat het niet iets allergisch is? Ze kijkt inderdaad wel gewoon opgewekt.

Knap peerd Sanne!

Francieen mooi dat ze zo goed vooruit gaat. Oh ze is drachtig? dat wist ik niet, wat leuk!

Nou paljaslaura het begin is er toch? Misschien anders iemand die vanaf de grond even het gaspedaal wil spelen?

Melissa wat een knap dier, loopt er mooi over! Leest verder naar je BB wedstrijd :)

xSanneee ik heb eerlijk gezegd niet veel met paten en peuten. Als hier iets nodig is dan komt de dierenarts of tandarts of hoefsmid, maar verder eigenlijk niks.

Pattypaard dank je wel. Ik denk wijs dat je Krisje nog even weer wegzet. Krijg je straks een volgroeid paard voor terug. En Baby gaat ook hartstikke lekker nu.

xSannee ga je er gewoon op zitten als ze weg wil lopen? Ik denk dat ik dat eigenlijk niet zou accepteren.. Stilstaan is stilstaan met opstappen en pas weg stappen als jij het zegt. Hoe komt die spanning eigenlijk denk je?

Ah Melissa, het wedstrijdje is geweest en wat een super mooi resultaat! Ach perfect hoeft het ook zeker niet te zijn, maar positieve ervaringen en toch een beetje het idee hebben dat je er zelf aan hebt kunnen rijden is mooi!

MiesjeX dat is een mooi streven om naartoe te werken. Fijn dat Kane weer aan het werk kan.

Neusharen knippen? Nehh, doe ik ook niet aan. Veronia wil alles "opeten" wat in de buurt van haar neus komt dus ik vermoed dat ze ook de schaar op wil gaan eten :D

jacqi balen he dat je graag verder wilt maar niet kunt door het weer. Ik heb dat hier ook, maar ach, zo'n weekje vrij is misschien juist ook wel goed voor die jonkies. Ik ben wel verliefd op je paard trouwens, maar dat wist je denk ik al. Hoe groot is ze eigenlijk?

xSannee nou maar sneeuw in de binnenbak is een hele goeie oefening hoor :+ . Waar ik met Veronia mijn wedstrijd had laatst, zaten denk ik ook een paar gaatjes in het dak. Daar was water door naar beneden gekomen en er stonden dus een paar plasjes water in de bak. Nou mooi dat daar toch enge griezels in woonden volgens Veroon! En dat terwijl ze in de buitenbak wel gewoon door de plassen stampt.... _O-

nouklime, wat cool zo'n clinic! Geniet ervan alvast. Vast heel leerzaam!

SBravour dapper hoor. In onze bak viel niet te rijden deze week, ondanks zout strooien en slepen transformeerde hij alsnog in een blok beton.

Mooi paard in een mooie omgeving Sanne!

Pattypaard wow, lenig ben je zeker! :oo

MiesjeX gefeliciteerd met je trailer, wat een stuk vrijheid geeft je dat! Ik ben ook heeeeel blij met onze trailer.

Maartje1990 ziet er heerlijk uit, vrolijk koppie in de sneeuw. Fijn dat het de eerste keer alleen op pad zo goed ging.

Martje1990 ik ben net begonnen met wedstrijden. Dit jaar staat voornamelijk in het teken van kilometers maken en vertrouwen in elkaar krijgen op vreemd terrein. En we zien wel hoe of wat verder.

Mirjamalvaro dat is heel erg jammer maar prioriteit is natuurlijk dat ze weer beter wordt.

Pattypaard jaaa eindelijk sneeuw weer weg gelukkig. En de bak was ook meteen dooi dus de paarden konden hier hun benen weer echt strekken (ik heb een klein winterpaddockje maar dat is te klein om even goed in los te gaan voor ze zeg maar.. maar ik ben al blij dat ik "iets" heb zodat ze bij vorst toch naar buiten kunnen). Man wat springt dat paard zeg! +:)+

Mirjam wat fijn dat het oog goed hersteld. Ziet er echt netjes uit zo. Paard kijkt trouwens ook heel erg lief <3

Paljaslaura succes met je galop-poging :D

Over wedstrijden gesproken.. Ik zou het toch wel een bucketlist dingetje vinden als ik het ooit voor elkaar zou krijgen om een BB parcoursje te springen met Veronia. Puur om mezelf te overwinnen daarmee. Ik ben namelijk absoluut geen springer en heb ook nooit een paard gehad die springen leuk vond.

Nou ik ben weer bij *\%/*

Hier weinig te melden hoor. Winterstop vanwege het weer en veel te veel werken. Ik hoop dat ik er vandaag nog even op kan klimmen, ben ik zelf ook erg aan toe. Maar eerst straks met dochter mee op concours met haar pony.

Ze is trouwens best wel een buffel aan het worden als ik haar zo zie
Afbeelding
Afbeelding

En gisteren toen ze echt even weer los konden gaan samen. Genieten man!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:37

Veroon wordt zeker knap! Leuke foto hoor.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:49

Mirjam, wat een vechter is die Kya zeg! Ik hoop dat ze naar huis kan binnenkort. Ik volg jullie topic ook op de voet!

Wauw pattypaard, dat doet ze knap! Ze raakt in ieder geval geen hindernissen zo *D

Melissa, lekker bezig met de BB dus! Fijn opstapje naar de B op deze manier!

Maartje; gaaf hoor, lekker alleen op pad. Stoer! Dat hoofd achterna lopen herken ik wel van jonkies in het bos haha!

Zo murosch wat een grote bijlees post! Om even op je te reageren; nee ze mag niet lopen met opstappen. Maar dat wilt ze wel graag _O-
Maar ik ben dus eerst bezig met spanning afvloeien tot ze rustig stilstaat voor ik er daadwerkelijk opstapt. Als ik die tijd neem staat ze keurig stil, maar die tijd moet langzaamaan wel wat korter worden.
Waar ze spanning vandaan komt, geen idee. Had ze bij de vorige eigenaar ook al. Ik heb er al heeeeel veel uit, maar het is net dat laatste stukje waarin ze moet blijven doorademen haha

Veronia wordt inderdaad een buffeltje! :oo :):)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:29

Murosch wat een blp zeg!

BB parcours zou voor mij ook al een flinke stap zijn :+ op de grond vind ik t springen er super tof uit zien en lijkt me de cross fantastich! Maar zodra ik erop zit vind ik 50 cm al akelig hoog :') maar eerst maar eens beginnen met dressuur. Denk tot t voorjaar lekker buiten kms maken, dan oppakken in de (hopelijk eigen) bak. Om in de zomer BB te starten.

Wat heb je voor ras? Als ik zou moeten gokken (maar daar ben ik slecht in) een Gelders paard?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:36

Maartje1990 schreef:
Paljaslaura: ik ben samen met Mn vrouw (en onze 13 jarige draver) een 5 tal keren samen naar buiten geweest. Maar mijn vrouw heeft een hernia en dr draver zit niet fijn en ze krijgt echt heel verl pijn. Ik vertrouwde het voldoende dat we alleen op stap konden, heb ook hiervoor al heel verl alleen met haar gewandeld en gefiets samen dus ze is buiten lopen wel gewend. En ze doet t super!! (Is ook al bijna 7, scheelt vast ook)

Heb je zelf dan een springgefokt paard?

Melissa: tevreden over resultaten tot nu toe? Hoop dat misschien eens in de zomer te kunnen doen. Al is t maar om dr te laten wenne aan vreemd terrein.

Denk dat inderdaad het wandelen en fietsen een goede basis is dan!
Harvey is spring gefokt ja :)

Veronica ziet er heel goed uit! Haar kleur is nu ook echt prachtig met de winter vacht

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:52

Murosch wow flinke bijlees post, respect haha.
Trailerladen alleen is wel een dingetje inderdaad. Thuis zou ik me ook wel alleen kunnen redden maar op vreemd terrein gaat het ook vaak nog wat moeilijker en dan is het idd niet fijn als je alleen staat te klooien..
Gelukkig gaat Veronia ook wel makkelijk door water/modder! idd irritant als ze er echt een hekel aan hebben.
Net wat je zegt, de positieve ervaringen zijn zo belangrijk. Dat ze straks lekker vol zelfvertrouwen de baan door durven. Daarom vind ik het zo fijn om die BB wedstrijden mee te pakken waar het allemaal nog wat soepeler gaat en de tijd krijgt om te wennen in de baan.

Hey grappig! Bb springen staat ook op mijn bucketlistje haha. Wanneer en hoe dat gaan we wel zien maar wil het wel eens gaan proberen. We zijn nu nog niet verder dan een kruisje van 40cm :P En met mijn vorige dressuurpaard deed ik altijd jaarlijks mee met de tripalon, dat was ons jaarlijks uitje. een dressuurproef, springparcours van 50cm en een bosrit van 10km met wat hindernissen ook zo'n 50/60cm. Niet te vergelijken met SGW maar wel een soort opstapje daar naar toe. Mag je in een groepje rijden, je krijgt punten voor de goed gesprongen hindernissen, je mag er ook gewoon langsrijden, dus dat was altijd reuze gezellig. Als ken zo ver is mag ze daar uiteindelijk ook mee naar toe. Maar dat zal nog wel even duren. Eerst zo in de dressuur samen vertrouwen verder opbouwen.

Hoe ging het concours van je dochter? En nog even op Veroon kun klimmen?
Wat ziet Veroon er super goed uit! Heerlijk dat ze weer kunnen spelen buiten

Ken mocht er vandaag weer even aan geloven na een weekje vakantie. Even rondje aan de hand gestapt en toen gewoon relaxt opstappen en wegrijden <3 Niet zo gek veel gedaan maar konden fijn verder waar we vorige week mee bezig waren. Zaten aantal hele fijne stukjes tussen :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:25

Jeetje Murosch wat een bijleespost haha
Hoe is het met je dochter gegaan vandaag? en zelf er nog even opgezeten?

Hier alle paardjes vandaag lekker een rustdagje. Net klaar met mesten en voeren.

Springen gaan wij hier zoiezo niet doen, ben zelf niet zo'n springer en met mijn dressuurhuppeltje lijkt het me ook niet verstandig :P

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:29

Mijn moddermonster is ook weer blij dat de sneeuw weg is. Leukste wat er is, rollen in het water en modder :')
Afbeelding

Mooi grijs is niet lelijk :+

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:53

Wij gaan ons uiteindelijk ook wel wagen aan sprongetjes *D
Maar voorlopig nog even wat dressuur bevestigen.

Oh die van jou ook al Melissa! Ik hoorde dat die van mij vandaag 20 minuten als een dolle rondjes heeft gerend in de paddock met een andere merrie. Oortjes naar voren en om het hardst stampen en springen in de plassen. En vies dat ze was :oo ongelofelijk... de modder zat echt overal _/-\o_

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:47

Paljaslaura; Thx! Haha ja zo is het wel druk, en dat met 1 paard :'). Straks ook een keer vakantie voor Baby.
Top dat je grondwerk les zo goed ging! Tof dat je nu ook kan sturen haha, weer een mijlpaal!

Melissa; Thx! Ja was leuk op gezet daar.
Oh dat klinkt wel erg leuk zon samengestelde wedstrijd! Fijn dat Kwie en Ken beide gewoon opstappen en wegrijden was! Top.
Hahaha vieze Ken. Hier gaan ze ook gewoon in de zeiknatte wei/modder liggen terwijl ze gewoon in de stal in een dik pak stro kunnen liggen.

Murosch; Dat hoop ik inderdaad ook met Krisje. Die heeft gewoon nog tijd nodig.
Haha dankje!
Wel balen met de sneeuw en kou dat je een winterstop moet hebben. Hoe is het op concours gegaan? Veronia ziet er goed uit :D Hihi leuk he die spelende paarden.

xSannee; Dankje! Haha af en toe neemt ze toch wel eens een balkje mee. Maar meestal gaat het goed gelukkig.
Altijd zo leuk om te zien als ze zich zo goed vermaken haha. Denk dat ze een ander kleurtje wou :').

Miesjex; Zijn toch zat dressuurpaarden die heel leuk springen hoor! :D
Kunt ook wat rondhuppelen voor de lol natuurlijk, hoeft niet allemaal op wedstrijd. Hoeft überhaupt niet, je moet het wel leuk vinden natuurlijk :)

Met springen gewoon gaan oefenen! Ik scheet op het begin met Baby ook al in mun broek bij 50 cm :+ Gewoon heel veel laag werk doen en dan een keer wat hoger, weer wat lager en daar zo mee spelen. Dan kom je als jullie er beide plezier in hebben en paard vermogen genoeg heeft vanzelf bij een BB parcours uit!
Wij doen nu ook nog de neppe BB :P Op een plaats hier in de buurt is die 70/80 cm, verder bijna overal 90 cm.

Wij hadden gisteren gezelschap in de bak. Bak in, bak uit, achter ons aan, rennend naar ons toe :)). Kippie was niet bang! Baby gelukkig ook niet haha, die vond het wel machtig interessant.
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:08

Oef, moet je mijn paard zien. Die is een moordwapen id buurt van kippen, kei hard achteraan rennen. Zelfde bij zwanen :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:24

Haha Sanne ja, ze vind het helemaal geweldig. Die van jouw dus ook
Gisteren was ze ook een kwartier langin haar eentje door de wei aan het draven. Oortjes naar voren en gaan haha. En vandaag kwam ze weer met een bruine ipv blauwe deken de wei uit :')
De deken ligt weer te drogen en dan kan ze m morgen opnieuw in de modder rollen :+
Goede reden om weer lekker te poetsen

Patty jij ook al van die lekkere smeerkezen haha. Ze kan in de wei ook wel op een droog stukken rollen/liggen maar dit is gewoon veel leuker haha.
Ja is echt heel leuk zo'n wedstrijdje, vooral ook omdat niks moet alles mag, niet op tijd. Echt lol met je knol.

Springen voor de afwisseling vind ik ook heel leuk, als het maar niet te hoog en te breed is :P Voor de afwisseling voor de paarden ook wel heel fijn

Leuk gezelschap Patty haha. VOnd ze het niet raar?

Sbravour ohoh aggresie op kippen haha