[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:56

Ben benieuwd. Klinkt toch wel als mogelijkheden, 1 en 3. Waarbij 3 meer als 1.

Berdien

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:08

Fijn dat er weer een aantal mensen interesse hebben! Het klinkt ook echt als een object met heel veel mogelijkheden. Het is dat ik redelijk verkocht ben aan Groningen, maar anders.. :))

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:52

Hmm, ik zat juist te denken aan 2. Die wel foto’s maakten maar weinig geïnteresseerd leken?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 19:30

Van de drie die geweest zijn, heeft 1 in ieder geval daarstraks gesms't dat ze vrijdag een gesprek bij de bank hebben. Echter een bod hebben ze nog niet gedaan.

2 zijn idd de mensen die wel foto's hebben gemaakt, maar geen echt enthousiasme toonden, maar dat kan zakelijk zijn.

3 denk ik zelf niet dat ze het gaan doen, gevoelsmatig.

4 komt vrijdag. Daar weet ik nog niets van.

5 komt zaterdagochtend. Die is mega enthousiast en wilde ons huis ook kopen, maar de vorige kopers van ons waren hem voor.

6 komt zaterdag. Mensen uit Bordeaux. Weet ik ook nog niets van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:37

Dat gaat echt wel goed !!!! Fijn hoor.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:38

Het ziet er in elk geval niet naar uit dat het huis onverkoopbaar is ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:39

Ja precies mijn gedachte bij 2, dat het meer zakelijk is. Dan zullen ze thuis alle foto’s goed bekijken en bij een eventueel bod dus lager inzetten?

5 klinkt wel erg positief! Beetje zelfde als hoe dit bij jullie ging? Iemand was jullie toch ook voor met dit nieuwe huis? Wat uiteindelijk dus niet door ging..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:58

Wij vonden het ook een prachtig huis met mooi terrein en veel potentie voorveel verschillende dingen. Bv Als je er een mooi zwembad in gooit dan heb je een goed verhuurbare gîte.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:19

Klinkt heel goed Monique.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:44

Klinkt echt alsof er schot in zit! Dat trucje van callas! Heerlijk _/-\o_

Dankjewel voor de gelukwensen met paardlief, ik heb de hoop nog niet opgegeven. En ze staat er wel erg blij en opgewekt bij gelukkig. Dat scheelt ook.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:23

Monique1963 schreef:
Van de drie die geweest zijn, heeft 1 in ieder geval daarstraks gesms't dat ze vrijdag een gesprek bij de bank hebben. Echter een bod hebben ze nog niet gedaan.

2 zijn idd de mensen die wel foto's hebben gemaakt, maar geen echt enthousiasme toonden, maar dat kan zakelijk zijn.

3 denk ik zelf niet dat ze het gaan doen, gevoelsmatig.

4 komt vrijdag. Daar weet ik nog niets van.

5 komt zaterdagochtend. Die is mega enthousiast en wilde ons huis ook kopen, maar de vorige kopers van ons waren hem voor.

6 komt zaterdag. Mensen uit Bordeaux. Weet ik ook nog niets van.

1 wil kennelijk eerst weten wat ze kunnen lenen en dus bieden? Klinkt verstandig en alsof ze goede kans hebben de financiering snel rond te hebben.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:03

Oeh, ik heb wel een gunfactor naar nummer 5.. alsof het een beetje zo heeft moeten zijn dan allemaal zeg maar.

Beetje opgelucht Mo, met het aantal bezichtigingen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 13:27

Hi Allemaal, dank voor jullie reacties. Stel 4 is geweest. Ben benieuwd of jullie denken dat dat wat zou kunnen zijn. Hetzelfde als het gezin van morgen en van dinsdag, ze waren de 1e keer te laat, de vorige kopers waren hun voor. Nu kwam het huis weer op de markt, dus voor hen karma vonden ze.
Het is een stel dat elkaar sinds een paar jaar kent. Woont 3 uur uit elkaar. Zijn gepensioneerd. Hij woont met zijn zus. Ze willen bij elkaar gaan wonen. Moestuinen, ezeltjes, schaapjes en geitjes houden. Zijn zus moet haar eigen huis op hun erf hebben, wat wij voor hen hebben klaar staan. Ze hebben een grote familie die vaak komt, daarvoor zouden ze de schuur tot woonruimte om gaan bouwen. Als ze het kopen gaan ze het met drie partijen kopen, dus geld zou geen probleem moeten zijn.
Klinkt ook allemaal veelbelovend. Maar niet gelijk een bod, helaas.

Morgen staan er inmiddels 3!!!! Afspraken na elkaar. Dan hebben we 7 bezichtingen deze week gehad. Ik word gek!

En ben ik blij dat er zoveel belangstelling is, ja tuurlijk, het zijn wel allemaal geloof ik mensen die het huis al een tijd in de gaten houden en vorige keer te laat waren. Dus als deze 'op' zijn, dan vraag ik me af of er nog échte belangstelling zal zijn. Niet zijnde toeristen die zich vermaken met huisjes kijken.

Ondertussen was Callas weer zoooo lief voor de bezichtigers. Ze komt echt praten. Toen de mensen daarstraks weg waren heb ik een tijd met Callas staan klooien. Er is een plant die zaad in haar kuif achterlaat. Dat stond ik eruit te plukken en dat vond ze lekker. Ja niet dat plukken, ja dat ook denk ik, hhaha, maar het zaad! Ze moest alle zaadjes hebben. Zo klein als ze zijn, ze weet het precies tussen mijn vingers uit te klieren. Shadow trouwens ook...

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:03

Ik was je topic een tijdje uit het oog verloren, maar heb deze week sinds februari bijgelezen. Wat een roerige periode. Wat fijn dat jullie nu toch weer een lading kijkers hebben, hopelijk zit de koper er tussen. Verstandig dat je nu even niet op Callas klimt, maar kan mij voorstellen dat het een moeilijke beslissing is.
Maar ik heb het gevoel dat het tij nu weer in jullie voordeel gaat keren. Ik duim in ieder geval voor jullie. *D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:34

Fijn dat jullie zoveel bezichtigingen hebben! Ik duim dat er een mooi bod volgt en dat jullie financiële zorgen weer voorbij zijn! :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 09:18

Hi allemaal, dank voor Duimen. Hoop dat het helpt. Vrijdag kregen we van de notaris te horen dat het contract officieel beëindigd is, de kopers hebben geen geld bij elkaar kunnen krijgen en wij krijgen dan binnenkort de waarborgsom, dat is dan een fijne troost.

Gisteren 3 bezichtigingen gehad. Totaal 7 uur rondgelopen en alle visites overlapten onbedoeld, doordat visites uitliepen en mensen te vroeg of te laat waren.

We hadden nr 4 in de hele serie van deze week, de Duitse familie die het ook al net misgelopen was en die in de mail enorm enthousiast waren. Toen ze aankwamen was het wat heiig/mistig weer. Mystiek haast, maar dat beviel hem niet. Het licht in Marseille was veel helderder en het was niet voor niets dat Van Gogh daar schilderde net als in Toscane in Italië. Hij bleef daar maar over doorgaan en wilde van ons bevestiging horen dat het licht bij hun beter was dan hier. Tja, wat moet je daar nou mee? Ik ben daar nog nooit geweest. En voor schilders is het licht misschien beter daar, maar voor muzikanten is het licht misschien beter hier, weet ik veel. Afijn dat zette een vreemde sfeer. Toen begon het te waaien. Weer hetzelfde gezeur. En écht we hebben niet vaak zo'n rare wind, maar ik vond het wel prettig eigenlijk, maar hij niet. En het lijkt dan net of ik lieg als ik zeg dat dat echt niet vaak zo is. Kort en goed ik vond het helemaal geen prettige mensen. Arrogant. En hij bleef maar doorzagen over de kosten die hij moest gaan maken voor onderhoudspersoneel inhuren, want ze gaan het als vakantiehuis gebruiken en zullen maar 5x per jaar kunnen komen. En ook dat de 2e hypo op zijn gewone huis bij de maandlasten gaat komen. Eh, ja, dat heb je met ieder vakantiehuis. Maar ze waren wel echt van plan een bod te gaan doen. Dus aan het einde van het bezoek (er was inmiddels al bezichtiger 5 aan het rondlopen met de makelaar) vond hij de tijd te kort, het was al ruim 2 uur en wilde graag 's middags weer terugkomen. Ik heb toen wel gezegd dat ze hun hondjes in hun camper moesten laten want die bleven zo irri blaffen tegen onze paardjes. En Callas boeit het niet, Shadow ook niet, maar Poupette werd er boos om. Dus rond 5u weer afgesproken.

Bezichter 6 was een Brit die via dezelfde makelaar kwam. Die makelaar had met hem een ander huis bezichtigd, maar dat lag te dicht aan de weg. En dus had de makelaar ons huis voorgesteld want dat ligt vrij van alles en ligt aan een doodlopende weg. Maar vorig jaar hebben we dat ook een paar keer gehad dat makelaars mensen ons huis laten zien op de bonnefooi, maar als mensen het niet al zelf op internet gevonden of gezien hebben, is het niet wat ze zoeken, anders hadden ze het wel gevonden. Deze meneer vond het veel te groot voor hem. Hij zoekt een stadswoning met tuin maar niet direct aan de weg, eh ja, dan is een boerderij met bijgebouwen en 8 hectare een beetje veel. Maar hij was verschrikkelijk aardig en vond het vreselijk mijn tijd verspild te hebben, vond Callas prachtig en kon niet van haar afblijven, love at first sight die twee en wenste me veel geluk. Dat is toch lief.

Ondertussen kregen we bericht dat stel nummer 3 definitief afhaakt. Dat was een echtpaar dat grote groepen mensen wilden gaan ontvangen van minimaal 2x14 tegelijk en daarvoor moesten ze in ons huis teveel gaan investeren en zoeken liever verder naar een kasteel o.i.d. waar dat al wel meteen kan.

De Brit was net weg en toen kwam bezichtiging nummer 7. Een familie uit Wales. Gepensioneerde vader en moeder. Vrijgezelle zoon. Dochter met franse man en baby. Zij willen graag helemaal off grid gaan wonen, permacultuur gaan doen, zero footprint achterlaten op deze aarde. Ze zijn al een jaar aan het zoeken, zelfs in Oostenrijk en Italië hebben ze gezocht en ons huis was het eerste dat aan alle voorwaarden zou kunnen voldoen. Ontzettend sympathieke mensen. Ze vonden het een geweldig huis, hahaha en alweer had Callas haar uiterste best gedaan en dat was lief van haar want die mensen willen ook koeien en een paard gaan houden, dus konden ze vast zien hoe fijn de dieren het hier hebben, maar die mensen hebben nog een aantal bezichtigingen op de agenda staan. Toch gingen ze nadenken of ze misschien niet verder zouden zoeken en een bod gingen doen.

Terwijl ik nog met hen stond te praten kwam de makelaar met de Duitse familie van bezichtiging nummer 4 weer terug. Weer met hen rondgelopen, (ze vonden trouwens niets aan de paarden) ze waren aan het kijken waar ze een infinity pool konden maken. En nu had de wind de mist weggeblazen en de wind was gaan liggen. Dus gelukkig was het duidelijk dat het niet altijd dat weertype is. Of ja, ik vind er niets mis mee met dat soort weer, maar hij kennelijk wel. We zijn om de tafel gaan zitten en hij bood 260.000 Hahahahahaa, mag ik even heel hard lachen. De vraagprijs is 300.000. We hebben een contract gehad voor 285.000 en de laatste contract wat 10 dagen geleden kapotliep was 290.000 Dus ik heb hem gezegd dat hij daar minstens in de buurt moet zitten. En dat er zoals hij had kunnen zien zoveel gegadigden waren, dat het huis echt wel weer gaat verkopen. Ze gingen nadenken en zouden na het weekend met een ander bod komen.

De makelaar benadrukte nog eens toen ze weg waren dat ik écht niet moet kijken wie ik aardig vind. We moeten zakelijk zijn. Het worden spannende dagen want Woensdag weten R+M de eerste bezichtigers wat de bank zegt.

Ondertussen mis ik inderdaad het paardrijden enorm, maar ook dat er zo weinig tijd is om überhaupt wat met de paarden te doen. Van de week op donderdag hebben we wel alle voetjes weer bijgewerkt en dat is altijd weer fijn als ze er zo mooi bij staan. Callas had wel een rood vlekje, dus ze heeft een keer op iets scherps gestaan en een kneuzinkje gehad, maar ik heb haar niet kreupel zien lopen de afgelopen tijd. Shadow heeft zulke goede natuurlijke hoefjes, als ik hem bij wijze van spreken een jaar niet zou doen, dan zou je het nog niet zien. Bij hem is er kennelijk een perfect evenwicht in groei en natuurlijke slijtage. Poupette is erg scheef. Ze heeft voor O-beentjes en loopt op de buitenwand van haar hoefjes, waardoor die kort zijn maar de binnenkant van haar hoefjes niet slijt en dat groeit dan helemaal waaierend uit. Dus dat weer netjes gemaakt. Maar verder behalve wandelen over het terrein om ze naar de wei te brengen kom ik niet aan ze toe. Callas vond nog wel een keer de handdoeken die te drogen hingen aan de camper waar we nu in wonen, erg raar. Maar toen iedereen wel doorliep, liep zij ook gewoon door. Afijn, het zijn vreemde tijden voor ons. Als ik nieuws heb zal ik het melden. Tot weers.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:13

Je schrijft weer zo heerlijk en beeldend! Ik zie de mensen zo rondlopen bij jullie! :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:16

Is natuurlijk ook wel zo, of die mensen aardig zijn of niet doet er eigenlijk niet toe. Maar goed, het is leuk als ze wel aardig zijn. Dat gezeur over het weer enzo is vast een poging om de vraagprijs naar beneden te krijgen. Moet ie maar lekker ergens anders gaan wonen ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:41

Inderdaad is het niet van belang dat ze "aardig" zijn (helpt wel, natuurlijk) maar vooral dat ze geld bieden. Het kan natuurlijk zijn dat die Duitser hoopt dat jullie snel toehappen om van de hut af te zijn, scheelt hem 30000 euro's. Zou dus gewoon aangeven dat 290000 de ondergrens is voor het weggaat en dat er genoeg gegadigden zijn.
Dat gezin uit Wales klinkt eigenlijk ook wel als een goede optie. Niet zomaar verliefd bieden, maar goed nadenken over wat ze willen. Zou me niet verbazen als die met een dag of wat wel met een bod komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:40

Ik ga helemaalmet Waratje. Ik heb het zelfde gevoel hierbij.
En Mo omdat je altijd zo geïnteresseerd was in Chico en de andere paarden, ik heb vanochtend een nieuwe vriendin ontmoet

Afbeelding

Een arabian french trotter bij engelse mensen en met mijn kennis een heerlijke buitenrit gemaakt. Een van de voorvader was een breton. Wat een gaaf paardje, dapper heerlijk voorwaarts en vlakke gangen. Ik kan gemakkelijk doorzitten in draf zo fijn voor mijn rug. Dus ik ga vaker met mijn kennis paard rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 08:41

Hey allemaal dank voor de reacties en Pien! Wat gaaf! Wat heerlijk dat je weer een vriendin hebt. Hoe heet ze? En tof dat je goed kunt doorzitten. Ik benijd je! Hoe vaak mag je haar berijden?

Gisteren zitten tijdrekenen en we denken dat wachten op geld van een eventuele koper te lang gaat duren, we hebben maar tot half september uitstel van betaling gekregen voor het nieuwe huis. Is al fantastisch natuurlijk dat we uitstel kregen, maar notarissen gaan zo langzaam, dus we vrezen dat het geld voor de aankoop van ons huis te laat gaat komen.

We hebben daarom gisteren besloten toch ons spaargeld op te nemen om het nieuwe huis te kopen. Dat betekent dan dat we over 3 weken gaan verhuizen. Dat is dan zeker en vast. We hebben gisteren wel een officieel bod gekregen van 290 van de allereerste mensen die die boomhuttencamping willen beginnen. Maar zij willen een ontbindende voorwaarde voor dat ze toestemming voor die camping krijgen en dat gaat ons te lang duren. En daarbij als ze het dan niet krijgen, dan moet het huis wéér opnieuw in de verkoop. Dus we wachten de andere kansen nog af...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:17

Dat komt vast goed, Monique. Er zijn al 2 partijen geweest die geld bieden, dat is echt heel hoopvol! Jullie krijgen je huis echt wel verkocht voor een nette prijs.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:19

Ik denk ook dat het wel goed komt hoor, zoveel kijkers en sommige die een bod uit willen brengen. Komt vast goed, ik duim in ieder geval als een gek voor je.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:48

Kunnen jullie geen koopcontract met hun sluiten met een ontbindende voorwaarden waarin is opgenomen dat jullie het huis te koop mogen blijven aanbieden? Als jullie dan een andere koper hebben krijgen zij 2 maanden (noem maar even iets) de tijd om de vergunning rond te krijgen of te besluiten om tot definitieve koop over te gaan..
stel (en ik hoop natuurlijk dat het huis morgen verkocht is) alle bezichtigingen leveren niets op dan heb je wel deze mensen aan je gebonden..

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:37

Dat is wel een heel slimme opmerking Namiro.