de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:57

Je merrie sjouwt lekker rond abercrombie, ze oogt wel rustig zo.

Foto's zien er goed uit Kelty.

Guus komt ook mooi bij in vlees eindelijk. Ze krijgt nu speedybeet en myoplast. Daar doet ze het goed op.

https://youtu.be/2BQGc6npG1A

Edit: linkje bij geplakt. Die grote witkop is guus! ♡

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:33

Abercrombie schreef:
Gomir massa maat en vermogen heeft ze absoluut. Al moet de massa nog beetje komen maar je ziet wel dat ze zwaarder gaat worden.

Ik weet nog niet wat ik ga doen met haar. Voor nu wil ik dat ze doorgereden wordt en geklasseerd zodat ze in ieder geval interessanter is voor de verkoop.

Ik heb in het verleden een ongeluk gehad met een paard. Dat sensibele is gewoon niet meer aan mij besteed.

Andere stal is geen optie. Waar ik nu sta is 900 meter bij huis vandaan en verreweg de beste accomodatie in een omtrek van 25 km.

Het had voor haar beter geweest als de stallen niet rond om de binnenbak waren maar bijvoorbeeld ook buiten nog een rustige unit met stallen. Maar goed dat is niet zo.

Ik kruip even onder m'n mee lees steen vandaan, heb je niet ergens bij je inde buurt een weiland met schuilstal waar je haar kan plaatsen?

Gedrag komt op mij over als een paard die beter af is door 24/7 buiten te zijn.

IwanLuver

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:43

anonymous wat een vrolijk filmpje en wat een leuk land, zo met die doorsteek en bomen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:51

IwanLuver schreef:
Ketly je pup ziet er goed uit!!

AC ik vind je merrie wel meevallen zo op het filmpje.
Maar is jullie buiten bak zo nat?!

Die van ons is kurkdroog...

Het is kletsnat maar dit is de paddock :)

De echte buitenbak mogen we niet in los laten maar die is ook droog.

@Gooiske ik zou niet weten waar. Ik kom hier niet vandaan oorspronkelijk. Ze zullen er vast zijn die plekken maar ik ken de mensen niet.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:31

IwanLuver schreef:
anonymous wat een vrolijk filmpje en wat een leuk land, zo met die doorsteek en bomen.

Dankjewel! Mijn perceel is vrij smal en erg lang. Ze komen van voor gerend, daar is de paddock en inloopstal. Langs mijn bak ligt een pad naar de wei. Heb meerdere groepjes bomen in de wei, in de zomer is dat erg fijn! Als het weer het toelaat gaan ze de wei op en anders zet ik de draadjes dicht en kunnen ze in de paddock met inloopstal. Ik vind het ideaal, elke dag staan ze minimaal 6 uur buiten en kunnen iig heerlijk de benen strekken. Straks komt een vriendinnetje even helpen met rijden, zij heeft er kijk op en we zitten op 1 lijn. Dat is erg fijn, ik heb geen spiegels en rijd vaak alleen dus is het fijn als er iemand mee kijkt. Ik zal vragen of ze wat wil filmen van de training, en als ik het'kijkwaardig' vind plaats ik een linkje ;-)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:17

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:40

Klinkt perfect Anoniempje.

Iwan prima filmpje toch. Vind het wel grappig dat YouTube het plaatst in de catagorie humor.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:44

Guus zit goed in haar vel zo te zien en lezen Anonymous!

Ziet er netjes uit IwanLuver, mooi constant al.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:03

Wat komen er super leuke filmpjes en foto's voorbij zeg!
En ik dat ook een nieuw iemand in het topic, welkom! :j

Van mijn kant niet zo heel veel nieuws, Giv doet het nogsteeds enorm goed en heeft regelmatig veel bekijks op stal :=

Verder heb ik er weer 2 nieuwe dekjes bij :o
1 van mijn moeder gehad voor kerst en de blauwe zelf gekocht donderdag om 2015 goed af te sluiten :))
Afbeelding

En het is vandaag 4,5 jaar geleden dat Giv werd geboren dus mijn knappe merrie is alweer 4,5 jaar bij mij <3
Afbeelding

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:03

Gefeliciteerd!

Cherryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:41

Hai even snel een bericht.
Vanmiddag toen ik bij stal wegging zag ik dat Gamble d'r eten niet helemaal op at.
Dus ik vroeg aan de staleigenaar of ze het even in de gaten wilde houden.
Nu belt ze net dat Gam toch niet helemaal lekker is. Ze denkt aan een beetje kramperigheid. Wel gemest en ze is nu met haar aan het stappen. Ik ga nu richting stal hou jullie op de hoogte.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:51

Oww cherryl dat is altijd naar.. Hoop dat ze snel opknapt.

@ pradadaan gefeliciteerd met Giv. Wat een ontzettend vroeg veulen was hij.. Was dat bewust zo gepland?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:51

Sterkte! Hopelijk valt het mee.

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:18

4,5 jaar geleden, dan is het toch juist helemaal geen vroeg veulen :+ (3-7)
Mijn g-tje is van 2 april, en kom er net toevallig achter dat mijn topper uit 2012 ook van 2 april is :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:41

Oh hopelijk geen zware koliek ofzo, succes!

wat een leuke filmpjes en foto's!
Leuk om allemaal te zien!!
Golden Girl lijkt het weer te doen, af en toe denkt ze er nog aan maar krijg ze er gelijk door.
Ik kan er echt weer wat aan gaan rijden gelukkig.
Ze is nog niet waar ik ze had,maar wel goed genoeg om normaal zondag weer een keer te starten.
Hoeft geen wereldse proeven te lopen,maar met het oog op de kampioenschappen van 30-1 wel fijn om ze een paar keer mee te nemen.
Is ze dan niet naar mn zin kan ik ze altijd afmelden.
Zadel was even wennen,maar ze doet t goed en zweet op plaatsen wat ik niet eerder gezien heb, op de schoft bijv, wel apart.

Mijn andere merrie loopt ook met dit zadel en is ook heel fijn, zit zo'n "verende"boom in en dat voel je heel goed met zijgangen en de galoppirouettes. komt ook ineens een hele schouder vanonder mn zadel. Ben er wel blij mee!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:42

Ach ja verkeerd gelezen.. ik dacht dat Giv nu geboren was :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:50

Superleuk overzicht van Giv! Grappig om te zien hoe het kolletje vervaagd is :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:23

Ik moest even bij lezen :-).

Wat een gave strandfoto's Picassox! Lijkt me een droom om daar zo te rijden.
En die springfoto van Eef_Bam +:)+. Ziet er stoer uit :j.
@Iwanluver: leuke foto en leuk filmpje, het ziet er goed uit! Wat bedoelt je instructrice met bukken?
@Abercrombie: wat een lastig iets als je paard zo veranderd is ten opzichte van toen je haar kocht. Aan de andere kant, het is natuurlijk wel een jong paard en dat ze onder de een braaf is, wil dat niet altijd zeggen ook onder de ander. Maar goed, dit weet je zelf natuurlijk ook. Het is al jammer genoeg dat ze toch niet is wat je had gehoopt. Is 25 km verder echt geen optie? Als het voor je paard echt veel fijner is? Op het filmpje komt ze wel rustig op mij over.
@Peetje: wat fijn dat Golden Girl ook weer beter gaat lopen en wat een tof cadeau zeg! Niets zo fijn als een fijn zadel.
@Anonymous: leuk filmpje! Jammer dat ze d'r deken op had ;). Je hebt een mooi plekje zo en die bomen zijn inderdaad prettig. Fijn dat je een oorzaak hebt gevonden waardoor Guusje net niet helemaal lekker liep en dat het is opgelost. Op naar de wedstrijden +:)+.
Welkom Cherryl: mooi koppie heeft je paard!
Leuke foto's Ketly! Je kan inderdaad zien dat ze volwassener wordt, minder smal.
@Pradadaan: je bent echt setjes verslaafd he :D. Ook deze dekjes zijn weer erg mooi! Hoeveel heb je er wel niet? Leuk al die foto's zo bij elkaar.

Ik heb weinig nieuws. Gideon doet het erg goed, we gaan steeds een stapje vooruit.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:31

Ik vind hem ook relaxt er uit zien in de paddock en die paddock mer bomen, wat heerlijk als je die mogelijkheid heb!
Puppy hebben m'n zus en ik ook gekocht als braaf zijnde. Schijnt wel vaker te zijn dat ze heel braaf zijn met zadelmak maken maar dat daarna ze toch veranderen. Vosje is ook erg sensibel. Degene die haar inreed reed naast het vuurwerk, nu schrikt ze van een stukje flapperend plastic. Al vond ik het op een gegeven moment niet meer grappig als ze met d'r kop in de lucht op het schot afrende. Het kan alleen maar beter worden en dat is ook zeker zo! Vandaag weer normaal over een balkje gegaan dus hoop dat ik weer groen licht van m'n instructeur krijg om echt te mogen springen :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:38

Neehoor Giv was juist vrij laat. 3 juli 2011 is ze geboren.

Ja Anneruth het is een hobby naast de paarden hobby geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoeveel het er momenteel zijn. Ik schrik denk ik wel als ik ga tellen :o

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:42

@Anneruth ze bedoeld dat ze nog iets moet zakken, oortjes nog iets meer naar beneden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:53

Mooie collage pradadaan!
Cheryl: hopelijk knapt ie snel op.
Iwanluver: ziet er goed uit, ze is nog wat zoekend in de aanleuning, maar dat is niet gek voor een vierjarige.
Peetje: ik heb me laten vertellen dat ze vaak niet zweten als het zadel te strak ligt op de schoft, dus dat ze daar nu wel zweet met het nieuwe zadel is een goed teken :). flexibele boom ben ik zelf ook erg fan van (alleen opletten met opstappen dat je niet aan de lepel hangt, dan trek je de boom snel krom).

Hier was de bak erg nat, dus voor het eerst de n-weg overgestoken om bij een ander ruiterpad te komen, op wat plassen na goed te doen. ze was erg fris, lekker kunnen galopperen maar onderweg een paar stoute bokken om mijn oren gekregen, blij ei :Y) .

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:25

Ik dacht al zoiets, Iwanluver maar ik kende de term niet. Dus ik dacht.. ff checken ;-).

@Pradadaan: is het zo erg ;-)?. Gebruik je ze ook allemaal?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:19

Nouja dat ligt er een beetje aan wat een ander 'erg' vind :=

Maar opzich gebruik ik alles ja. Er zijn er wel een aantal die nog helemaal nieuw zijn maar dat is dan meer omdat ik die of net nieuw heb liggen of waar ik gewoon nog niet aan toe gekomen ben :P

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:47

Nee 25km is geen optie. Ik doe het samen met mijn bijrijder die betaald mee. Voor haar is het ook geen optie.

En wat je zegt Anneruth. Het blijven natuurlijk levende dieren. Je kan niet met elk beest verwachten dat het klikt. Elk dier moet wennen. Maar het moet wel leuk en uitdagend blijven voor beide. Wij gaan gewoon geen vriendinnen worden op deze manier die merrie en ik. Zij heeft een zeer consequente zekere hand nodig en die hebben wij beide niet.

Nu dus op zoek naar een handelaar die haar wil inruilen en hopen dat ik mijn verlies kan beperken. Particulier verkopen schiet toch niet op denk ik.