Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
uryanne schreef:Volgens mij begrijpen we elkaar niet![]()
Wat kost een 7 jarig z paard? 10.000€ voor het gemak? (zal wel een beetje meer zijn, maar goed)
Ga je dat werkelijk neertellen voor een evenoud b paard?
Als dat zo is begrijp ik niet waarom jullie nog steeds zoekende zijn
wreckh schreef:Ik snap wel wat er daarmee bedoelt word, ik koop ook liever een b paard wat lekker los loopt en lekker licht in de hand is dan een z die niet te rijden is. Dat is volgens mij wat er gezegd word, het is natuurlijk in de praktijk niet zo dat je voor dat b paard net zoveel betaald als vor het z paard.
Langcara schreef:uryanne schreef:Volgens mij begrijpen we elkaar niet![]()
Wat kost een 7 jarig z paard? 10.000€ voor het gemak? (zal wel een beetje meer zijn, maar goed)
Ga je dat werkelijk neertellen voor een evenoud b paard?
Als dat zo is begrijp ik niet waarom jullie nog steeds zoekende zijn
effe uitgaande ook van vergelijkbare bewegingskwaliteit.
Maar het Z paard loopt Z, maar houdt zich vast in de rug en moet ook met veel druk gereden worden, is stug in hals en mond. Kent verder wel alle kunstjes.
Maar het B paard loopt lekker los door het lijf, kent verder geen kunstjes, maar ik kan er fijn op weg rijden.
Het Z paard is mij geen stuiver waard! HELEMAAL NIKS!
En dat B paard misschien geen 10.000 euro (hoewel als hij heel apart kan lopen, daar hangt ook weer een prijskaartje aan), maar daar heb ik wel wat voor over.
En ik begrijp niet dat jij dat verschil niet ziet. Wat heb je aan een vastgereden Z paard? Er is nou eenmaal verschil. En niet alleen het niveau telt mee, er is een samenhang van geheel. Er zijn óók andere aspecten die meetellen in de waarde van een paard.

Niet elk paard loopt onder een vreemde die er voor het eerst op zit meteen de sterren van de hemel, zeker als deze persoon zelf ook (nog) niet zo'n ster is.

Arabiertje* schreef:Een paard verkopen is blijkbaar al even moeilijk als het juiste paard te vinden! Ik vind hier nu echt niets leuk aan hé...

Ik krijg enkel maar telefoon of mails van penny meisjes...
'' Ik wil jouw pownie echt zo graag, ik heb al een zadel en een hoofdstel, dus voor de rest heb ik geen toebehoren meer nodig. Pleaase ik wil haar echt zo graag ''. En dat zadel gaat meteen passen zeker?
beestje is ontzettend goed te pas.