Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 13:33

zo, de 1ste van vandaag gezien. Een 2,5 jarige. En erg leuke merrie vond ik. Was erg braaf, kende nog helemaal niks en kon ook netjes bewegen.
Eigenlijk nu bij de andere 2 jarige moeten zijn, maar dat is afgezegd door die mensen. Nu op weg na een 3,5 jarige en straks nog eentje. Spannend dus!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:44

ingetje: fijn dat het eerste paard al meteen een leuke merrie was. Succes met de andere bezoeken vandaag.
We zijn beide volgens mij een beetje op zoek naar hetzelfde ;) , in ieder geval een jong (onbeleerd) paard.

ingetje3012

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 13:46

klopt dat we idd zoiets hetzelfse zoeken.
Alleen ga ik nu toch na 2 paarden kijken die al zadelmak zijn.
Ben daar dus ook benieuwd naar.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:59

uryanne schreef:
Volgens mij begrijpen we elkaar niet ;)
Wat kost een 7 jarig z paard? 10.000€ voor het gemak? (zal wel een beetje meer zijn, maar goed)
Ga je dat werkelijk neertellen voor een evenoud b paard?

Als dat zo is begrijp ik niet waarom jullie nog steeds zoekende zijn :D

effe uitgaande ook van vergelijkbare bewegingskwaliteit.

Maar het Z paard loopt Z, maar houdt zich vast in de rug en moet ook met veel druk gereden worden, is stug in hals en mond. Kent verder wel alle kunstjes.

Maar het B paard loopt lekker los door het lijf, kent verder geen kunstjes, maar ik kan er fijn op weg rijden.

Het Z paard is mij geen stuiver waard! HELEMAAL NIKS!
En dat B paard misschien geen 10.000 euro (hoewel als hij heel apart kan lopen, daar hangt ook weer een prijskaartje aan), maar daar heb ik wel wat voor over.

En ik begrijp niet dat jij dat verschil niet ziet. Wat heb je aan een vastgereden Z paard? Er is nou eenmaal verschil. En niet alleen het niveau telt mee, er is een samenhang van geheel. Er zijn óók andere aspecten die meetellen in de waarde van een paard.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:00

wreckh schreef:
Ik snap wel wat er daarmee bedoelt word, ik koop ook liever een b paard wat lekker los loopt en lekker licht in de hand is dan een z die niet te rijden is. Dat is volgens mij wat er gezegd word, het is natuurlijk in de praktijk niet zo dat je voor dat b paard net zoveel betaald als vor het z paard.

Precies!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:00

Ingetje: groot voordeel is dat je ze al kunt aanvoelen onder het zadel, dat is altijd de gok met een onbeleerd paard. Ik hoop dat je binnenkort een leuk paard gaat vinden, succes!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:04

Langcara schreef:
uryanne schreef:
Volgens mij begrijpen we elkaar niet ;)
Wat kost een 7 jarig z paard? 10.000€ voor het gemak? (zal wel een beetje meer zijn, maar goed)
Ga je dat werkelijk neertellen voor een evenoud b paard?

Als dat zo is begrijp ik niet waarom jullie nog steeds zoekende zijn :D

effe uitgaande ook van vergelijkbare bewegingskwaliteit.

Maar het Z paard loopt Z, maar houdt zich vast in de rug en moet ook met veel druk gereden worden, is stug in hals en mond. Kent verder wel alle kunstjes.

Maar het B paard loopt lekker los door het lijf, kent verder geen kunstjes, maar ik kan er fijn op weg rijden.

Het Z paard is mij geen stuiver waard! HELEMAAL NIKS!
En dat B paard misschien geen 10.000 euro (hoewel als hij heel apart kan lopen, daar hangt ook weer een prijskaartje aan), maar daar heb ik wel wat voor over.

En ik begrijp niet dat jij dat verschil niet ziet. Wat heb je aan een vastgereden Z paard? Er is nou eenmaal verschil. En niet alleen het niveau telt mee, er is een samenhang van geheel. Er zijn óók andere aspecten die meetellen in de waarde van een paard.

Tuurlijk begrijp ik dat een los in het lijf zijnd b paard bter is dan een stug z paard. Dat is mijn punt ook niet.
Ik begreep alleen dat sommige in dit topic de prijs van een z paard wilden betalen voor een Evenoud b paard.
Maar dat is inmiddels gecorrigeerd :D

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:04

@ingetje leuk!!! succes bij de andere :)

ik ga zo weer opweg naar de d pony waar ik vorige week ben wezen proefrijden!
vandaag word die gekeurd om 2 uur dus heel spannend (als die goed is gekeurd is die van mij )
ben best wel een beetje zenuwachtig! :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:09

Succes xmarloesx2! Hoop dat hij er goed doorheen komt! :)

Grappig vind ik dat iemand die nog geen pas kan wijken kan beoordelen of een M geklasseerd paard dat niveau wel of niet heeft trouwens als reactie op een post die ik tegen kwam. :+ Niet elk paard loopt onder een vreemde die er voor het eerst op zit meteen de sterren van de hemel, zeker als deze persoon zelf ook (nog) niet zo'n ster is. ;)

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:11

dankjee@lante hoop het zelf natuurlijk zelf ook heeeel erg!

xx

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:20

Een paard verkopen is blijkbaar al even moeilijk als het juiste paard te vinden! Ik vind hier nu echt niets leuk aan hé... :\

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:25

Arabiertje* schreef:
Een paard verkopen is blijkbaar al even moeilijk als het juiste paard te vinden! Ik vind hier nu echt niets leuk aan hé... :\

Het heeft bij mij 5 of 6 weken geduurd voor ik voor mijn paardje een fijn plekje had gevonden.. wel flink wat van de VP afgedaan, maar achteraf is dat het ook zeker waard geweest. Ze heeft minstends net zo'n fijn huisje als ze bij mij had en dat was me het meeste waard.

M'n nieuwe paard vond ik binnen 2 weken dus dat was peanuts :D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:30

Heb jij meer geluk als mij! :') Ik krijg enkel maar telefoon of mails van penny meisjes... :') '' Ik wil jouw pownie echt zo graag, ik heb al een zadel en een hoofdstel, dus voor de rest heb ik geen toebehoren meer nodig. Pleaase ik wil haar echt zo graag ''. En dat zadel gaat meteen passen zeker? :=

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:50

hmm beetje jammer inderdaad..
Bij mijn advertentie stond zeer duidelijk dat het geen 'kinder'paard was of beginnerspaard.. dat heeft mij zulke reacties bespaard denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:59

Tsja dat stond ook heeeel duidelijk in mijn advertentie toen ik mijn eerste paardje ging verkopen.... 90% Arabier, leuk koppie, 1.56 hoog, maar absoluut geen sportpony voor een 15-jarig meisje. Er stond overduidelijk in de advertentie dat ik op zoek was naar een volwassen iemand met voldoende ervaring en de intentie om veel te gaan buitenrijden, maar wie reageerden er? Juist ja, 14-jarige meisjes die graag Z dressuur met hem wilden gaan worden :+

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:05

Mja, mijn merrie is uiteindelijk ook wel naar twee jonge meiden gegaan (14-16) en dat gaat bovenverwachting goed terwijl ik er geen heil in zag toen ik die moeder aan de telefoon had de eerste keer. Maar let wel dat we het hier hadden over een paard die ' vervelend' werd als ze dressuurmatig enz hard aan het werk moest, en nu als recreatiepaard mag dienen en zo nu en dan lekker mag springen.
Je herkend het paard niet weer :D beestje is ontzettend goed te pas.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:35

Laten we concluderen :+
Dat het van verschillende factoren afhankelijk is of een B paard duurder is, of een Z paard. ;)
Leeftijd, karakter, beweging, werkwilligheid, hoe gereden, etc.

Echter, zien we het even zwart-wit, dan kun je stellen dat, bij gelijke leeftijd, een Z paard wordt geacht meer op te brengen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:42

Hoe dan ook, je hebt zelfs veulens die voor heel veel geld de deur uit gaan...

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:53

Arabiertje* schreef:
Hoe dan ook, je hebt zelfs veulens die voor heel veel geld de deur uit gaan...

Dat is de potentie die je dan betaald ;)
Een 8 jarig b paard is in potentie al een stuk gedaald.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:03

nou ik ben er weer hoor,
de ogen,en zn hart zijn goed.
eerst buiten op de volte rechtsom goed maar linksom loopt die ongregelmatig
dus DA gevoeld en gestrekt toen stukje wezen draven op rechtstuk liep eerst onregelmatig
en heeft wel weer goed herstelt in de binnenbak was het helemaal goed niks aan de hand
maar alleen buiten op de hare straat loopt die dus onregelmatig! maar wat vinden jullie wat ik moet doen

zou ik hem meteen kopen of nog een x laten keuren of helemaal niet doen?
verder is het een heel braaf beestje rustig en mooi alleen met achterbenen wil ze soms slaan als een vreemd iemand haar bij de benen wil pakken maar niet extreem ofso (bij eigenaresse doet ze het niet)

dus wat vinden jullie?

xx

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:04

Ik zou hem laten staan. Klinisch moeten ze helemaal goed zijn. Wat zei de DA erover?

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:09

volgens de DA was het niet een heel groot probleem ze zegt dat het door gwn stijfheid kan komen
hij had voor dat we kwamen wel ff gereden.. of dat het heeel meschien beginnende atrose kan zijn maar ze denkt van niet want binnen loopt die gewoon helemaal goed.. volgens de DA was het wel goed hoor en niet ernstig maar dat we hem voor de zekerheid over een week nog een x laten keuren om te zien of het gewoon stijfheid is en dat de eigenaresse aankomende week gaat oefenen met longeren op de straat
zodat die op de andere hand stabieler word

x

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:09

Oh jeetje, ik moet dit weekend echt terug naar holland gaan!!! Ik ben net een paard tegen gekomen dat mss wel iets zou kunnen worden. *\o/*

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:10

Arabiertje* schreef:
Oh jeetje, ik moet dit weekend echt terug naar holland gaan!!! Ik ben net een paard tegen gekomen dat mss wel iets zou kunnen worden. *\o/*

*\o/* Ze is mooi ja!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:11

Mmmhh als hij net gereden is, zou hij niet stijf moeten zijn lijkt me. Maar goed ik ben geen DA natuurlijk :+