ikke schreef:Ik blijf erbij dat zeker 50% en waarschijnlijk veel meer negatieve adviezen helemaal niet onderzocht hadden hoeven worden als de potentiële koper gewoon beter gekeken had.
Hahahahaha ok nu moest ik hardop lachen!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikke schreef:Ik blijf erbij dat zeker 50% en waarschijnlijk veel meer negatieve adviezen helemaal niet onderzocht hadden hoeven worden als de potentiële koper gewoon beter gekeken had.
StalNollie schreef:Laatste 2 jaar ligt het wat stil maar daarvoor had ik gemiddeld 35/40 ponys per jaar, nog nooit laten keuren en werden weleens gekeurd door koper en heb er in die tijd maar twee gehad die niet lekker doorkwamen 1 op buig en andere rechtsom op linker been. Mensen hebben die pony toch gekocht en nu 4 jaar later zag ik hem op mp staan meisje is eraf gegroeid pony nog nooit pas kreupel gelopen en is recent ook klinisch in orde bevonden.
Ik zie al met 5 passen aan een pony of die kreupel lopen of niet. Zo heb ik laatst pony gekocht. Kwam de stal uit ik zeg die draaft zo wat platvoetig weg (beetje wat die Spaanse kruisingen doen) en ja hoor dier draaft buiten aan... Hoppa... Inmiddels achter fokker gekomen en je raad het al moeder kwam jaren geleden van de vrachtwagen af uit Spanje dragend ! Röntgen ogen? Nee zeker niet maar gevoel en gewoon de feeling met je ogen hebben. Die heb je of die heb je niet. Nadeel is ook wel dat ik op heeeeeel veel filmpjes de meeste paarden kreupel zie.
heb daar trouwens paar maanden geleden een kennis wel op af gestuurd. Dier was reeds zadelmak en op filmpje amper een enkele keer onder het zadel. Liep achter niet helemaal lekker dus van wat ik zag was dit onbalans. We zijn gaan kijken en was er niks te zien en was daarna ook klinisch in orde bevonden. Dus niet lekker lopen zegt ook weer niet altijd alles
Maar als particulier zou ik wel adviseren te keuren vaak is het meer op gevoel waardoor je dingen niet ziet.
Milka schreef:Alja schreef:Is milka jou vrouw ikke
Gelukkig ben ik al een aantal jaar alleenstaand, niet dat dat er verder iets toe doet, maar om de misverstanden maar even uit de wereld te helpen bij voorbaat![]()
Verder is het compleet aan mezelf of ik laat keuren ja of nee
Daar heb ik bokt verder niet bij nodig
xMyrth schreef:Maar als een paard bv niet door een klinische keuring komt, omdat hij niet door de buigproef komt... is het dan altijd een groot probleem? Het kan misschien ook iets zijn dat opgelost kan worden, toch?
Babootje schreef:StalNollie schreef:Laatste 2 jaar ligt het wat stil maar daarvoor had ik gemiddeld 35/40 ponys per jaar, nog nooit laten keuren en werden weleens gekeurd door koper en heb er in die tijd maar twee gehad die niet lekker doorkwamen 1 op buig en andere rechtsom op linker been. Mensen hebben die pony toch gekocht en nu 4 jaar later zag ik hem op mp staan meisje is eraf gegroeid pony nog nooit pas kreupel gelopen en is recent ook klinisch in orde bevonden.
Ik zie al met 5 passen aan een pony of die kreupel lopen of niet. Zo heb ik laatst pony gekocht. Kwam de stal uit ik zeg die draaft zo wat platvoetig weg (beetje wat die Spaanse kruisingen doen) en ja hoor dier draaft buiten aan... Hoppa... Inmiddels achter fokker gekomen en je raad het al moeder kwam jaren geleden van de vrachtwagen af uit Spanje dragend ! Röntgen ogen? Nee zeker niet maar gevoel en gewoon de feeling met je ogen hebben. Die heb je of die heb je niet. Nadeel is ook wel dat ik op heeeeeel veel filmpjes de meeste paarden kreupel zie.
heb daar trouwens paar maanden geleden een kennis wel op af gestuurd. Dier was reeds zadelmak en op filmpje amper een enkele keer onder het zadel. Liep achter niet helemaal lekker dus van wat ik zag was dit onbalans. We zijn gaan kijken en was er niks te zien en was daarna ook klinisch in orde bevonden. Dus niet lekker lopen zegt ook weer niet altijd alles
Maar als particulier zou ik wel adviseren te keuren vaak is het meer op gevoel waardoor je dingen niet ziet.
Maar jij bent handelaar dus ik snap dat jij alleen klinisch keurt als je dat al nodig vindt. Zo'n pony blijft dus maar kort bij jou. Maar als je een paard of pony koopt om te houden, wil je dat ie na een jaar of langer ook nog heel is en niet een gebrek heeft waardoor hij niet meer bruikbaar is op iets dat je had kunnen weten. Dat is een heel ander perspectief.