Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:27

Die met die wielrenner lijkt me wel een wolf.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:37

Hannanas schreef:
Die met die wielrenner lijkt me wel een wolf.

Ja, dat dacht ook. Ook op de hoge Veluwe te zien aan het fietspad en de omgeving.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:38

Ja die van die in het bos zeker wel.... fijn hoor, heel veilig.

Maar laat er maar steeds meer van deze filmpjes komen, ik vind het prima.
De schuwe wolf.... jaja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:12

Als je hem achter je paard aan krijgt dan ga je denk ik ook ineens heel hard.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:47

Mac schreef:

Idd en als ze zo gericht aan komen vliegen zou ik als fietser ook niet af remmen. Al eens een volwassen stevige hond tegen je omhoog gehad? Een wolf is gemiddeld zwaarder je hebt echt niets aan fiets om af te weren. Snelheid maken lijkt mij dan toch verstandiger

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:29

Coby schreef:
Ik was altijd als de dood voor de buks van mijn man. Nu staat die geladen klaar. Aparte wereld :(

Wij denken er ook aan eentje aan te schaffen. Toch niet normaal eigenlijk ?!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:46

dierenfan schreef:
Mac schreef:

Idd en als ze zo gericht aan komen vliegen zou ik als fietser ook niet af remmen. Al eens een volwassen stevige hond tegen je omhoog gehad? Een wolf is gemiddeld zwaarder je hebt echt niets aan fiets om af te weren. Snelheid maken lijkt mij dan toch verstandiger

Een wolf kan 50 tot 60 km/h rennen. Je hebt dan wel een hele snelle fiets nodig.

Wat ook echt belachelijk is dat is dat is dat pepperspray in Nederland streng verboden is. Bij onze oosterburen is het gewoon toegestaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:48

Marigold schreef:
Faunabescherming zei dat op tv, of dat nou nieuwsuur was weet ik niet meer helemaal zeker. Het staat nog niet op hun site maar ze willen het verjagen / bang maken met paintball idd aanvechten.
Komt misschien nog wel achter deze link te staan:

https://www.faunabescherming.nl/category/wolf/

Je hebt helemaal gelijk gehad.

Hier dan het officiele bezwaar en als de uitkomst niet naar hun zin is dan gaan ze naar de rechter.

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... a39d34734/

Of dat verf spuiten nu wel of niet helpt. Duidelijk is wel dat de faunabescherming en de PVDD de ergste van al deze natuurclubs zijn. Dezen willen gewoon graag dat er ongelukken gebeuren. Terwijl bijvoorbeeld de zoogdiervereniging er voorstander van is.

En als een wolf mensen aan valt zullen er zelfs nog mafkezen zijn die naar de rechter stappen om te verbieden dat hun oogappeltje ook maar een haar gekrenkt wordt. Echt te ziek voor woorden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:55

Zijn er al gevallen van wolven die mensen aanvallen, ergens, eigenlijk?

(ik zag dat boswachter Tim zich ook had uitgelaten over het fietsfilmpje.. maar goed, een boswachter is denk ik sowieso voor dieren in vrijheid (hij vind, dacht ik, dat mensen hun gezelschapsdieren maar beter moeten beschermen)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:00

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:11

Thanks! Ik had ook al gegoogled maar ik was weer terecht gekomen in de verschillende wolvensoorten en afmetingen en gewichten (adhd much :') ) ... :o sorry

Wereldwijd komt het in het wild niet echt supervaak voor geloof ik.
Het zal dan meer het vee zijn waarschijnlijk?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:15

De reden waarom wolven destijds uit Nederland zijn verdreven is omdat ze kinderen aanvielen.

Moest even googlen, maar dat was in 1810-1811 in de streek rondom Roermond, waar destijds elf kinderen door wolven werden doodgebeten.
Laatst bijgewerkt door Mac op 04-11-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:18

En recenter nl 19 aug 2022 in de krant in Italiƫ :
https://www.chietitoday.it/cronaca/azza ... salvo.html
Rechtstreeks knip en plak vanuit google translate:
Citaat:
San Salvo: gebeten door een wolf tijdens het lopen op het fietspad.

Het incident vond plaats bij de marine waar een 54-jarige man verwondingen opliep aan zijn arm. Moretti: "Geef de schuld aan het onbesliste beleid, we zullen een klacht indienen en een verzoek om schadevergoeding indienen"

Een 54-jarige man zou zijn aangevallen en in de arm zijn gebeten door een wolf langs het fietspad in de jachthaven van San Salvo. Dat meldt de expert Stefano Moretti, die de foto's met de wonden en het medisch rapport van het Vasto-ziekenhuis laat zien.

Het incident vond gistermiddag, 18 augustus, plaats. De man liep op het fietspad toen hij ter hoogte van de kerk van de Jachthaven de ontmoeting met het dier zou hebben gemaakt, vanachter de heggen naar buiten zou zijn gesprongen. De 54-jarige hief zijn linkerarm op ter bescherming en werd op verschillende plaatsen gebeten. Aan de artsen van San Pio meldde de gewonde man dat hij was aangevallen door een wolf.

"Via de advocaat Luca Damiano zullen we een klacht indienen bij de bevoegde autoriteiten en een verzoek om schadevergoeding vragen", kondigt Moretti aan, "als hij zijn arm niet had opgestoken om te beschermen, zou het dier hem in de keel hebben gebeten. De wolf is een beschermd dier en mag niet de schuld krijgen. De fout ligt bij dit onbesliste beleid dat er niet in slaagt om de situatie van wilde zwijnen te overwinnen. Het is duidelijk dat wolven wilde zwijnen volgen. Het zijn hun natuurlijke roofdieren en als hoefdieren naar de steden komen, komen wolven ook naar de steden."

Ongeveer tien 10 dagen geleden meldde ook een toerist uit Mantua dat ze werd gebeten door een wolf op het strand van Punta Aderci, in Vasto.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:26

tamary schreef:
En recenter nl 19 aug 2022 in de krant in Italiƫ :
https://www.chietitoday.it/cronaca/azza ... salvo.html
Rechtstreeks knip en plak vanuit google translate:
Citaat:
San Salvo: gebeten door een wolf tijdens het lopen op het fietspad.

Het incident vond plaats bij de marine waar een 54-jarige man verwondingen opliep aan zijn arm. Moretti: "Geef de schuld aan het onbesliste beleid, we zullen een klacht indienen en een verzoek om schadevergoeding indienen"

Een 54-jarige man zou zijn aangevallen en in de arm zijn gebeten door een wolf langs het fietspad in de jachthaven van San Salvo. Dat meldt de expert Stefano Moretti, die de foto's met de wonden en het medisch rapport van het Vasto-ziekenhuis laat zien.

Het incident vond gistermiddag, 18 augustus, plaats. De man liep op het fietspad toen hij ter hoogte van de kerk van de Jachthaven de ontmoeting met het dier zou hebben gemaakt, vanachter de heggen naar buiten zou zijn gesprongen. De 54-jarige hief zijn linkerarm op ter bescherming en werd op verschillende plaatsen gebeten. Aan de artsen van San Pio meldde de gewonde man dat hij was aangevallen door een wolf.

"Via de advocaat Luca Damiano zullen we een klacht indienen bij de bevoegde autoriteiten en een verzoek om schadevergoeding vragen", kondigt Moretti aan, "als hij zijn arm niet had opgestoken om te beschermen, zou het dier hem in de keel hebben gebeten. De wolf is een beschermd dier en mag niet de schuld krijgen. De fout ligt bij dit onbesliste beleid dat er niet in slaagt om de situatie van wilde zwijnen te overwinnen. Het is duidelijk dat wolven wilde zwijnen volgen. Het zijn hun natuurlijke roofdieren en als hoefdieren naar de steden komen, komen wolven ook naar de steden."

Ongeveer tien 10 dagen geleden meldde ook een toerist uit Mantua dat ze werd gebeten door een wolf op het strand van Punta Aderci, in Vasto.

Gaat hier heel binnenkort ook gebeuren.
En wat ik niet snap. Zoveel landen hebben problemen met de rewilding. En tot nu toe lukt het niet om Brussel innbeweging te krijgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:57

https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 474395945/

Duidelijker filmpje over die wolf achter fietser aan.

Verder idd wolf aanvallen op mensen zijn er nog niet zoveel maarrr wolven in zo'n enorm dichtbevolkt gebied als hier is ook al ontzettend veel jaren nooit voorgekomen of zelfs nooit. Deze hele situatie is dus uniek en onvoorspelbaar

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:56

of het nou een wolfshond is of een wolf die achter die fietsers aanloopt, ik zou het beide even eng vinden, bovendien horen honden niet los te lopen op een openbare weg, daar gaat de baas dan de fout in.en jullie zeggen je moet dan niet hard wegfietsen want je word een prooi dan, ik weet niet wat ik zou doen, misschien ook proberen harder te fietsen, stoppen lijkt me ook doodeng

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:04

Onze boswachter is van mening dat het de spuigaten uitloopt maar die heeft al te horen gekregen dat hij beter zwijgt indien hij zijn job wil houden 8)7

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:05

Waren de echte wolfshonden, dus niet de husky mixjes e.d niet verboden in ons land?
Staat me zo iets bij maar kan het mis hebben.

Echte wolfshonden zijn ook heel moeilijk te houden omdat ze constant drang hebben op stap te gaan enz. Niet zomaar voor iedereen weg gelegd.
Lijkt me dus niet dat je die 1,2,3 loslopend tegen komt...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:10

Popstra schreef:
Waren de echte wolfshonden, dus niet de husky mixjes e.d niet verboden in ons land?

Echte wolfshonden zijn ook heel moeilijk te houden omdat ze constant drang hebben op stap te gaan enz. Niet zomaar voor iedereen weg gelegd.

Dat is qua fokken boven bepaald percentage wolf bloed. Niet qua houden in elk geval. Meeste wolfhonden zitten onder de 10 procent wolf bloed maar dat kan al heel overheersend aanwezig zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:11

Lukasje schreef:
Onze boswachter is van mening dat het de spuigaten uitloopt maar die heeft al te horen gekregen dat hij beter zwijgt indien hij zijn job wil houden 8)7

Dat heb ik al zo vaak gezegd. Genoeg boswachters die het er niet mee eens zijn. Maar die moeten zich stil houden want anders zwaait er ontslag. Naar de mensen in het veld wordt niet geluisterd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:57

dierenfan schreef:
Popstra schreef:

Dat is qua fokken boven bepaald percentage wolf bloed. Niet qua houden in elk geval. Meeste wolfhonden zitten onder de 10 procent wolf bloed maar dat kan al heel overheersend aanwezig zijn.

Ah o.k
Dankjewel

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:23

dierenfan schreef:
Popstra schreef:

Als je een Google opdracht zoekt met een hoger percentage wolf (american wolfdog)Heb je direct raak!!

Als je dan uitgaat van:

- Low content <50%

- mid content 50- 84%

- high content >85

Kan het best hoog oplopen!

Een collega van mij was opzoek en hij had binnen 2 weken een midcontent pup in huis.

Ik hoef niet uit te leggen dat het een drama was en dat hij zijn pup afgestaan heeft aan een opvang in Frankrijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:16

Ik weet het alweer, heb eens op tv gezien hoe sneu het is zulke honden te houden. Was bij die Ceasar Milan.
Hij pleitte daar voor een fok verbod.
Mensen weten niet waar ze aan beginnen. Die beesten zijn zwaar ongelukkig en lopen vaak weg om nooit meer terug te keren

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:21

De opvang in die aflevering gaf toch aan dat hond aandeel meeste problematisch was omdat er dan "remmen" ontbraken op gedrag en bij conflicten onderling? Dat hond deel dominant juist voor het meeste gevaar zorgde omdat die dieren niet stopten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:24