Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:49

Ohh wat leuk gerlindie! Gefeliciteerd!

Bedankt allemaal voor de lieve woorden! Ze moest echt wel eventjes wennen maar draait nu al goed mee in het stalritme en is ondanks de wind top braaf, super blij mee so far :D

Wat balen Kenzo. Vaak komt het een beetje in golven...ineens heel veel leuke (vaak als je net niet opzoek bent :P) en dan weer een poos niks... Wacht maar, prijzen gaan denk ik wel naar beneden.

Sosha

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:18

Gefeliciteerd Gerlindie !

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:43

Cheyenne0252 schreef:
Ik kan met mega veel blijdschap zeggen dat mijn lieve merrie is goedgekeurd! Heel mooi keuringsrapport ook!

Morgenochtend ga ik haar halen met de Paardentaxi [ [url=m/vuzmEz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super braaf paard, heel veel plezier van deze dame

Groetjes Paardentaxi Amsterdam

Eldert

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:30

N0a schreef:
Kenzo schreef:
Gefeliciteers Marieke!

Heel netjes is dat Ketly.

Ik kan al een aantal weken niks meer vinden wat in mijn lijstje past. Ben er zo teleurgesteld over. Alles is zo ongelofelijk duur.... Ik wil zo graag ook een maatje op stal hebben staan

Zit in het zelfde schuitje. Zag een hele leuke, net binnen budget. Filmpje ontvangen, gewoon echt niet regelmatig. Je zou verwachten dat je voor 6000 toch wel een leuke recreatie pony zou kunnen vinden. Ik hoop stiekem dat de markt nog gaat instorten door corona :+

Idem dito!
Ik hoopte ook dat de markt zou kelderen , maar zelfs nu naar de winter toe. (Jonkies binnenhalen)
Er staat echt nog niet veel online naar mijn idee...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:36

Tja, als ze niet in de weg staan, kun je ook besluiten om ze te laten staan.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:00

Leuk Gerlindie, gefeliciteerd!

Het (echt leuke) aanbod blijft een beetje achter ja.. Ben nu zelfs al tot diep in Duitsland en België aan het kijken, moet zeggen dat ik het aanbod daar wel interessanter vind. Maar dan zit je met die reistijd he. Iemand van jullie ervaring met het kopen van een paard in het buitenland?

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:08

Liiesjjj schreef:

Het (echt leuke) aanbod blijft een beetje achter ja.. Ben nu zelfs al tot diep in Duitsland en België aan het kijken, moet zeggen dat ik het aanbod daar wel interessanter vind. Maar dan zit je met die reistijd he. Iemand van jullie ervaring met het kopen van een paard in het buitenland?

Op welke algemene website kijk jij of zoek jij stallen op?

Helaas geen ervaring mee, maar ik denk dat dit nu niet zo anders is. Enkel de taal zou een barrière zijn bij mij..

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:23

Is er ergens nog een lijstje met wie wat zoekt?
Wij hebben nog niks in de verkoop staan maar gaan wel wat verkopen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:28

_shauniheyse schreef:
Liiesjjj schreef:

Op welke algemene website kijk jij of zoek jij stallen op?

Helaas geen ervaring mee, maar ik denk dat dit nu niet zo anders is. Enkel de taal zou een barrière zijn bij mij..

Ehorses en sporthorses kijk ik.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:31

_Rosanna schreef:

Volgens mij niet nee. Wat hebben jullie binnenkort in de verkoop?

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:43

Het valt mij ook op dat de prijzen bizar hoog zijn, als er een keer eentje tussen zit die met een prijs die bij ons budget past mankeert het flink wat aan |(

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:50

_Rosanna schreef:

Ik zoek merrie/ruin tussen 5 en 12 jaar. Jonger mag ook, belangrijkste is heel braaf. Niet sensibel. Als ik soms loop te klunzen moeten ze niet gelijk van slag zijn zeg maar :+

Ik wil gewoon lekker rijden, af en toe een dressuur wedstrijdje maar geen hogere ambities en lekker op buitenrit alleen of samen :)

Ohja en budget is 5000 - 5500

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:12

Wat fijn, zo’n topic! Al zou het voor ons ook best 2021 kunnen worden omdat wij nog oriënteren en aankoopbedrag sparen.

Mijn moeder en ik gaan op zoek naar een eigen paard. Haar derde paardje en voor mij de eerste.
Gelukkig zijn wij (of eigenlijk ik van haar) twee druppels water en zoeken we hetzelfde in een paard.
Vriendelijk en nuchter in de omgang. Zadelmak maar mag best nog puppy zijn, tussen de 3 en 12 jaar.
Absoluut een voorkeur voor een ruin, maar you never know! :')

Zag dat er veel tuigpaarden (veulens en jonge paarden) worden aangeboden. Dat ligt wel een beetje in wat wij zoeken maar dan wel al het een en ander gewend.

Ik vind het nog wel moeilijk om te oordelen over de advertenties. Zeker ads waarbij je moet appen of bellen voor meer info, waar ik helemaal geen trek in heb. _O-

Wij zoeken wel in de wat lagere prijsklasse, dus we zullen ook wel goed door moeten zoeken.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:25

Ik ben rustig aan an het kijken voor een merrie veulen. Voorkeur voor springen maar dressuur mag ook. Chique en een sympathieke merrie vind ik belangrijk.
Straks ook even (online) gluren bij de veiling in Tolbert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:26

Gefeliciteerd Gerlinde!

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:55

N0a schreef:
_Rosanna schreef:

Ik zoek merrie/ruin tussen 5 en 12 jaar. Jonger mag ook, belangrijkste is heel braaf. Niet sensibel. Als ik soms loop te klunzen moeten ze niet gelijk van slag zijn zeg maar :+

Ik wil gewoon lekker rijden, af en toe een dressuur wedstrijdje maar geen hogere ambities en lekker op buitenrit alleen of samen :)

Ohja en budget is 5000 - 5500

Vind je een draver niks? Ik had er zelf niet zoveel mee totdat ik er zelf 1 had. Zitten genoeg tussen die ook wel een B-L proefje kunnen lopen, en die paar die ik bekeken had waren nergens van onder de indruk

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:57

Dravers zijn niet helemaal mijn ding. Ben trouwens met mn korte pootjes op zoek naar een kleintje 1.50 tot max 1.65. anders ziet het er allemaal zo raar uit. Spanjaarden durf ik niet aan ivm al die horrorverhalen over import. Haflingers vind ik zelf erg leuk, maar zijn er niet zoveel van te koop helaas.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:30

N0a schreef:
Dravers zijn niet helemaal mijn ding. Ben trouwens met mn korte pootjes op zoek naar een kleintje 1.50 tot max 1.65. anders ziet het er allemaal zo raar uit. Spanjaarden durf ik niet aan ivm al die horrorverhalen over import. Haflingers vind ik zelf erg leuk, maar zijn er niet zoveel van te koop helaas.

Er staan toch ook genoeg nederlands gefokte pre's te koop.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:45

Ik vind dat er heel weinig ruinen te koop staan (die zeker 1.65+ zijn) vergeleken met (fok)merries. Erg jammer. Nu heeft het geen haast, maar 17 om 49 is wel een groot verschil! :\
Waar kijken jullie voor en op welk platform? Ik houd nu sporthorses, marktplaats en facebook in de gaten en als ik een bepaalde stal vind kuis ik ook de naam even uit...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:34

SandravdB schreef:
N0a schreef:

Er staan toch ook genoeg nederlands gefokte pre's te koop.

Die ook in mijn budget passen? :D Ben dan wel benieuwd waar.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:36

Weet niet of onbeleerd probleem is anders heeft de woeste hoeve soms wel in die prijsklasse er te koop

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:43

SandravdB schreef:
Weet niet of onbeleerd probleem is anders heeft de woeste hoeve soms wel in die prijsklasse er te koop

Ga ik even kijken. Thanks!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:22

AlwaysH schreef:
Ik vind dat er heel weinig ruinen te koop staan (die zeker 1.65+ zijn) vergeleken met (fok)merries. Erg jammer. Nu heeft het geen haast, maar 17 om 49 is wel een groot verschil! :
Waar kijken jullie voor en op welk platform? Ik houd nu sporthorses, marktplaats en facebook in de gaten en als ik een bepaalde stal vind kuis ik ook de naam even uit...

Ik ben opzoek naar hetzelfde en kijk op dezelfde plekken als dat jij kijkt. Maar het valt idd goed tegen.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:28

SandravdB schreef:

De noeste hoeve witmarsum denk ik? Woeste hoeve is wat anders volgens mij :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:38