Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:24

Jaa echt super balen dit weer met de paarden. Aan de andere kant met mijn dochter nu wel heerlijk!

We hadden kane mooi weer opgepakt en staat nu weer stil helaas. Bak is keihard en heb geen zin in ongelukken. Bij de weg ga ik met dit weer ook niet met de trailer.

Melissa, mag je zonder schaar wel gewoon aan haar neusje komen? anders dat eerst gewoon goed oefenen. Of gewoon lekker laten zitten haha ( hier nog nooit weg gehaald )

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:32

Knip dat nooit :')

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:48

hier ook een weekje vrij voor fien! Maar ze vermaakt zich prima in de sneeuw. Ik hoop dat we straks weer lekker verder kunnen gaan met rijden want ze ging zo lekker. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:54

Hihi mooie fien

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:00

hoe gaat kyara mirjam?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:06

Ze vecht nog steeds keihard. Word weer helemaal haar eigen zelf qua gedrag. Is nu afwachten of haar darmen weer goed worden. Pijnstillers worden voorzichtig afgebouwd en krijgt minimaal te eten.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:33

jacqii schreef:
hier ook een weekje vrij voor fien! Maar ze vermaakt zich prima in de sneeuw. Ik hoop dat we straks weer lekker verder kunnen gaan met rijden want ze ging zo lekker. <3

[ [url=[img]m/H7RJix.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=[img]m/NsgdpV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=[img]m/fpJA7x.jpg]Afbeelding[/url] ]

He een naamgenoot!
Maar mijn Fien moest wel aan de bak

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:25

Melissa; ik knip het nooit haha. Maar zou beginnen met oefenen met de schaar rond d'r hoofd (voorzichtig uiteraars _O- ) elke keer belonen als ze stil staat/ontspant. En zo uitbreiden.

Wij gaan gewoon door, lang leve onze binnenbak. Al zag die er gister zo uit; pony gaf er niets om gelukkig _O-

Afbeelding

Wat een heerlijke sneeuwfoto's jacii!

Ik hoop dat het de goede kant op blijft gaan mirjam!

Ik had vandaag les, heerlijk gereden! Juf vond ons vooruit gegaan en we hadden ons huiswerk goed opgepakt! Dat is altijd fijn om te horen! Werd getracteerd op hele mooie stukken in galop & hebben het begin van het wijken opgepakt! Voelde heel fijn!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:29

Leuk om te lezen dat iedereen nog lekker bezig is! behalve met deze sneeuw dan tenzij je een binnen baan beschikbaar hebt.... hoop dat het na het weekend gaat dooien want wil er wel weer graag op. Heb 17 februari een clinic bij de vereniging van Jill Huijgbregts, mega veel zin in! Leek me wel een goeie oefening op vreemd terrein en met meerdere in de rijbaan en doen wat er gevraagd word. Als dat goed gaat ga ik meteen mijn startkaart activeren.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:19

Stappen en aan de hand draven doen wij gewoon hoor! Vlakke bak kan dat prima. Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:57

Bij ons ligt er wel wat meer sneeuw dan op jou foto! En is niet vlak want zaterdag heb ik er nog in gelongeerd met andere en zondag was hij dus hard... dus hij is om geploeterd en daarna bevroren en ergens onder het sneeuw ligt nog een bevroren plas haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:08

Hier ligt ook wel meer sneeuw! Longeren doe ik wel buiten trouwens, de bak is redelijk vlak en ik weet waar de plassen/bevroren stukken zitten.

Afbeelding
Nog even een sneeuwfototje omdat het kan :+:

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:48

Geen paarden sneeuw foto's hier

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:51

xSannee; Jammer dat ze zo spanning met het opstappen heeft. Vaak erop gaan dan wordt het vanzelf minder :P Fijn dat je les zo goed ging!

Melissa; Ik rij haar momenteel even niet. Probeer haar 2 x pw te laten rijden en anders mag ze een keer aan de longe. Ga er voordat ze vakantie krijgt er wel nog op. Maar wil er niet te veel tussenin gaan zitten. Ik doe het toch net even een stukje minder als deze amazone.
Super van je wedstrijd met Kendall! Proficiat! Jammer dat Kwie wat gespannen was. Fijn dat je wel wat hebt kunnen herstellen in de 2e proef.
Jammer dat het bij jullie zo glad is. Brokje geven en tegelijkertijd knippen? En dan keer brokje geven zonder iets te doen en dan weer keer knippen en zo door? Met schaar dicht haar neus aaien e.d. wil ook nog wel eens helpen.

Knappe paarden in de sneeuw!

Nouklime; Leuk een clinic van Jill!! Vriendin heeft ook ooit een clinic van haar gereden en ben toen mee geweest. Was erg leuk en leerzaam!

Hier ook nog geen sneeuwfotos. Ben iedere keer voor het licht is weg en als het donker is pas thuis.
Cross training was spannend maar leuk! Baby deed het eigenlijk ook heel goed. Hoewel ze 1 hindernis écht niet leuk vond vanaf deze kant. Dan geef ik zelf ook niet helemaal de goede ondersteuning/begeleiding en dan gaat het niet zo soepeltjes.. hoewel, lenig ben ik nog wel :')

Krisje is vanavond weer gereden. Ze was goed fris dus even haar energie er uit laten uitbokken aan de longe. Zag aan haar dat er wat uit moest maar ze gooide het er niet uit. Toen ik haar liet schrikken wel :))
Daarna springles met Baby gehad, ze pakte heel fijn aan! Lekker laag gehouden en geoefend op controle voor de hindernis. Dat ze wel wil maar niet te hard aantrekt, begint te komen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:16

Oh my! Respect dat je bent blijven hangen :oo
Lenig ben je zeker _O- _O-

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:29

Wow patty ik lag er denk ik naast hoor haha knap blijven zitten zeg!!

Wat leuk bij jill huijbrechts!!

Hier vandaag een trailer gekocht. Was er zo flauw van dat we niks meer kunnen doen in de bak thuis.
Nu maar even koekeloeren waar we binnenbak willen en kunnen gebruiken!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:31

Ik kom ook weer eens onder mijn meeleessteen vandaan.

Allemaal wat rustiger aan ivm weer zo tr zien :)

Ik heb gisteren ons eerste ritje in dr sneeuw gemaakt. De tweede keer dat ze helemaal alleen zonder ander paard naar buiten gaat. En ze is gewoon mega braaf.

Afbeelding

Ze loopt wel heel erg haar hoofd achterna als ik er niet op let. Als ze naar links kijkt, loopt de naar links etc :')

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:34

xSannee ik vind het toch zo'n leuk dier jou pony!!

@parry whaha omg ik zou er waarschijnlijk ook naast hebben gelegen!

@Miesje ik heb de weersvoorspellingen bekeken en denk dat ik na het weekend ook met de trailer een binnenbaan op ga zoeken... Wat voor trailer heb je gekocht?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:57

Miesje ja met de hand mag het inderdaad wel. Doe nu idd heel vaak even met de schaar de stal in en dan komt ze me vanzelf wel opzoeken en is ze ook wel heel nieuwsgierig, maar zodra ik een knip geluid maak vind ze het spannend. Maar vind het zo gek dat ze oren bijknippen dan weer niet erg vind.
Laten zitten vind ik niet echt een optie, ze worden nu wel heel erg lang

Jacqi fien ook even lekker vrij. Knap paard!

Mirjam duimen dat Kya er weer helemaal bovenop komt.. :(:)

Sanne oeps, dak niet helemaal water/sneeuw dicht? Wel fijn dat jullie gewoon lekker door kunnen gaan!
Super dat je les zo fijn ging, lekker kunnen werken dus!

Nouklime wat leuk zeg zo'n clinic! En startpas aanvragen, spannend maar ook heel leuk!

Sbravour wel lekker bezig. Al zou ik zelf nooit op een bevoreren ondergrond gaan rijden, helemaal vlak krijg je het helaas nooit
Hier ook wel meer sneeuw, teveel haha

Patty Krisje lekker fris dus, maar dan is het wel fijn dat ze even hun ei kwijt kunnen aan de longe.
Baby weer lekker gesprongen, top!
Knap blijven zitten haha

Miesje een trailer gekocht, wel fijn idd dat je dan wat makkelijker van huis kunt gaan

Hier ook geen sneeuwfoto's, als ze naar buiten gaan ben ik werken :P
Ik wil met beide paarden van het weekend even de binnenmanege opzoeken. En dan hoop ik dat volgende week de bak thuis weer kan al ben ik er bang voor.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:34

Nouklime, ja vreselijk he al die regen die ze voorspellen. We hebben een Wesco trailer gekocht. Als het morgen even droog is gaan we even oefenen met opladen ( hier is meneer niet zo makkelijk mee )

Maartje, wat heerlijk in de sneeuw rijden!

Hier weinig nieuws hij staat nu door de vorst weer stil haha. Hopelijk morgen te doen en dan gaat ie nog even aan de longe en daarna met mijn 2 beide paarden even oefenen met trailerladen. Onze shet die loopt er zo op terwijl dat nou net degene is die nooit mee hoeft {:)-:(

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:54

Miesje lastig als ze er niet makkelijk opgaan. Gewoon veel oefenen inderdaad, dan wordt het vanzelf makkelijker.
Ik zie nu idd dat er niet zo gek veel vorst meer komt maar idd veel regen.. Laat het voorjaar maar gauw komen :D :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:24

Zijn er eigenlijk mensen hier die dit jaar al wedstrijden willen gaan starten?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:54

Ik was van plan PAVO/SUBLI te gaan starten. Maar dat gaat nu niet door natuurlijk. Als ze maar weer beter word. :j

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:25

ik wil dit jaar eerst eens wat onderling gaan rijden kijken of het wat wordt. Als dat goed gaat willen we gaan starten.

Mirjam ja herstel inderdaad belangrijker! Volg je topic ook elke dag. Gaat zo te zien stapje voor stapje beter.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:32

Ja gelukkig wel, hopelijk geen terugvallen meer.
Gisteravond had Sterre wat kramp, nou had het ff niet meer. Gelukkig vrij snel over. Pffff