Art_Ificious schreef:Gebeld.
Er is verdere behandeling nodig dmv gewrichten van rug en de kogels van beide voorbenen inspuiten.
Beide kogels uitverdoofd en hij liep véél beter, hij heeft het zelfs gefilmd en stuurt dat ook door.
Beide voorkogels vertonen lichte démodellage op foto's (zoals de facetgewrichten en nu ook de spinaaluitsteeksels van de rug) en ook op écho was er ontsteking te zien rond de kogels.
Behandelplan besproken en ook mag hij morgenavond naar huis. Hij ging zorgen dat hij morgenvroeg de behandeling doet zodat hij 's avonds naar huis kan.
Per mail krijg ik ook een opbouwschema die we telefonisch ook besproken hebben.
Hij heeft de bewegingen van limo goed bestudeerd en kon niks van ataxie opmerken. Toch heeft hij voor de zekerheid ook foto's van de hals gemaakt. Vind dat alleen maar positief. Nu heb ik limo bijna helemaal op foto gehad
Ok dus er is zeer beginnende artrose te zien, die niet te zien is op de rontgen, maar wel op de scinti?
Lichte demodellage is normaal bij artrose, dat is ook waaraan ze artrose kunnen herkennen.
En met uitverdoven loopt hij gewoon goed. Er is geen ataxie, wat volgens mij ook al gewoon duidelijk was.
En ja, hij is op 1 jaar verslechterd, dat is ook logisch als je er zowat niks mee doet, en het paard staat onwijs veel binnen, dan verslechtert het. Rust roest, dat is algemeen bekend.
Ik snap werkelijk niet dat je het nu weer over inslapen hebt. Je hebt een jong paard dat met een goed behandelplan en correcte training nog een heel leven mee kan, en jij denkt over inslapen? Je kunt hem ook verkopen, toch, met een eerlijk verhaal erbij? Lijkt me eerlijker naar Limo toe.