Terug op krachtvoer gaat beetje moeilijk met 2x een klein handje brok.

En nee heb geen hulp en ook geen geld voor lessen. Dus probeer het zelf zo goed mogelijk.

Misschien moet ik het maar opgeven met hem. Zal wel nooit wat worden zo.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mirjamalvaro schreef:Hmmm hij liep gisteren juist zo heerlijk los, ontspannen en onder mij. Was heel blij hoe hij liep na weken niets doen.![]()
En nee heb geen hulp en ook geen geld voor lessen. Dus probeer het zelf zo goed mogelijk.
. Je bent al ver gekomen met hem en je werkt op een niveau waarbij het nu eenmaal niet eenvoudig is om het allemaal voor elkaar te krijgen. Hij heeft een paar weekjes vrij gehad en nu pak je hem weer op en dat betekent dus ook dat je hem weer stap voor stap terug brengt in het werk. Voor vandaag zou ik er weer lekker op gaan zitten en kijken of je iets met de tips kan die hier gegeven worden. Verder gaan waar je gisteren bezig was met voltes en van volte veranderen, pak ook een paar slangenvoltes mee zodat hij weer wat makkelijker gaat buigen. Je kan ook beginnen met rustig op de grote volte af en toe wat rechter maken en contra stellen ter afwisseling, als een ideetje. Als het niet goed lukt, dan weet je meteen dat je zulke oefeningen vaker mee kan pakken om te verbeteren. Je kan niet alles in een keer goed krijgen en dat is helemaal niet erg. mirjamalvaro schreef:Hmmm hij liep gisteren juist zo heerlijk los, ontspannen en onder mij. Was heel blij hoe hij liep na weken niets doen.![]()

mirjamalvaro schreef:Dank jullie wel allemaal. Ga het weer even laten bezinken.
Longeren jullie vaak tussendoor?
. Touwtje van Haanstra heb ik ook heel lang gebruikt, maar nu longeer ik liever aan de dubbel. 

Lanoca schreef:Longeren met een dubbele longe zou ik wel graag willen leren, maar zonder omheining lijkt mij dat erg moeilijk. Ik heb op YouTube een stukje van hemzelf gezien, waar hij de looplust niet wil belemmeren en echt de afrastering zelf gebruikt.